opel en de nieuwe sportieve modellen...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

opel en de nieuwe sportieve modellen...

Bericht door RudolfNW » 19 feb 2006, 16:47

Ik zit het artikel te lezen in de AV. dubbeltest van de opel vectra opc versus mazda MPS.

nu wil opel al een tijdje van het saaie imago afkomen, gooien er een speedster tegenaan. goede set.

paar beter ogende facelifts. ok.

en nu?

nu hebben ze een 2,8 v6 met variabele turbo in het gamma liggen.

en wat doen ze ermee? stoppen het in een verlaagde opel vectra.

tegenwoordig moet je echt met meer op de proppen komen vind ik.


die motor moet prima 300+ pk kunnen hebben.

stop dat dan in een astra waar 4X4 op zit. laat het onderstel afstellen bij de mannen van lotus. en laat de prijs laag(onder de 40k moet lukken?), en dus niet voor de centen te doen maar echt als imago bouwer.

Dan heb je echt fun fun karretje.

kan ernaast zitten hoor. maar als dit het spectaculairste is waar opel mee komt. zit het al snel weer op het oude imago waar ze van af wouden.


gr. rudolf

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 27659
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Civic Type-S

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 16:49

Tsja, ik vind de GTC sport al een prima sportieve auto....

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 19 feb 2006, 16:54

ja een prima auto.

dat is een 307 HDI90 ook.

echt leuke top wagen voor niet al te veel. wat opel tig jaar terug ook te koop had.

een prima auto doet niet veel met je imago, wat ze willen berijken.

daar heb je gewoon een echte topper/uitschieter voor nodig.

snap je mijn punt?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 27659
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Civic Type-S

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 16:57

Eh, niet echt sportief een 307hdi...

GTC Turbo of een OPC, dingen zijn echt wel oke hoor, en tsja, het is geen S2000/350Z/M3.... daar is de prijs ook naar.

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 19 feb 2006, 17:08

ja wel ok.


maar ze knallen zelfs niet als topper van het model niet boven de concurenten uit. integendeel zelfs. concurenten zijn vaak beter.

en dat terwijl je wel over de goede materialen kunt beschikken. en kennis.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 27659
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Civic Type-S

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 17:17

Tsja, opel vind het prima.. hoevee opels rijden er en hoeveel mazdas rijden er?

Ben het met je eens dat het beter kan maar opel vind het niet nodig waarschijnijk, zal ook nog een geintje tussen opel en saab zijn over het gebruik en opschroeven van de 2,8 die in de vectra ligt.

Dickh.
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i H6, E93 335, F150 5.0
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Bericht door Dickh. » 19 feb 2006, 18:08

Ik lees AV niet, dus geen mening over de test. Ik rij echter wel in de getemde uitvoering van de 2.8T en ben er helemaal weg van. Super lineare vermogens op bouw. Een prachtig geluid zelfs zonder een sportuitlaat. Verbruik is heel netjes te noemen. Zeker in verhouding tot de prestaties. Ben er dus heel tevreden mee. Dat de Vectra OPC niet een Impreza of EVO beater is is toch geen schande? Lijkt me ook niet de bedoeling van Opel. Het is algemeen bekent dat de motor goed is voor 300pk. Dat geeft ruimte aan de tuners, of Opel brengt zelf nog een snellere uitvoering op de markt.

Gebruikersavatar
Jeroen05
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 19 feb 2006, 18:57

Mij lijkt het een fijne auto. Zou absoluut niet de behoefte hebben aan 300pk voor dagelijks verkeer. Wat heet, rondom Breda komt een enorme strook met een 80km/u grens. het wordt steeds ondraaglijker gemaakt in het leven, ook met autorijden. Dan wordt je toch gefrustreed in een Impreza met FV 23 Turbo?

Dus, een 2.8T Vectra voeldoet prima! Comfortabel, stil, niet al te opvallend ( denk ik zonder er in te hebben gereden)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 27659
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Civic Type-S

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 19:18

Zo mag ik het graag horen.

Gebruikersavatar
Jeroen05
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 19 feb 2006, 19:35

hoe is het mogelijk.........er is iemand op een forum, nee in de wereld die het met me eens is...........

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 27659
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Civic Type-S

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 19:43

Zolang het over de sportieve uitvoeringen van Opel's gaat altijd Jeroen ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32196
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 feb 2006, 00:20

Waarom geen 4x4 meer in de snelle Opels?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 27659
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Civic Type-S

Bericht door Knot » 20 feb 2006, 00:23

Rico v Velzen schreef:Waarom geen 4x4 meer in de snelle Opels?
Waarom zou je 4x4 willen? Ik vind dat persoonlijk helemaal niks. Tot 200pk gewoon fwd, daarna eventueel verder met rwd... dat 4x4 kost alleen maar extra geld en is nog trager en zwaarder ook.

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 20 feb 2006, 09:44

ik denk niet dat jullie mijn punt helemaal snappen.

opel heeft/had een zwaar imago probleem en dat willen ze nu oplossen en ze hebben daarbij een paar goede dingen gedaan.

maar daar blijft het nu bij.

natuurlijk zijn de opc modellen lekker sportief ect.

maar dat valt niet op. zo'n speedster was super. en dat valt op. want bijna geen ander merk heeft zoiets. goede set dus.

en nu?

met de huidige modellen breken ze potten noch pannen.

en ik vind dat er echt met meer moet komen om van het saaie imago af te komen.


kijk maar naar alfa hoe lang die al van het imago roestbakken af willen komen.

of vinden jullie opel nu het bmw van de middenklassers en kleinere auto's?? want dat was opel vroeger wel.

Gebruikersavatar
Jeroen05
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 20 feb 2006, 10:01

persoonlijk zweer ik bij 4x4. zit altijd groot deel van wintersezoen in oostenrijk CH of Frankrijk. December lag er zo veel sneeuw dat je de pas omhoog alleen mocht doen met 4x4 of kettingen ( zelfs met sneeuwbanden). Dat laatste is natuurlijk onacceptabel, dat gepruts in de kou. Ook op de zwaarbesneeuwde vlakke wegen gaf het eenstuk fijner gevoel.

2e reden. wel eens een boottrailer van een gladde helling getrokken die nat is en onder het mos?? Mijn Toledostaat dan zo lang te spinnen dat ie compleet verhuld raakt in een rookwalm ( en dan gaan er nog mensen appaudiseren ook als je zeer langzaam met spinnende willen de hele heisa het water uittrekt... :shock: )

Nogmaals ik ben autoliefhebber maar nog belangrijker is dat het een gebruiksmiddel is en ik heb vaker 4x4 inmijn leven gemist dan vermogen. Als de keus dus zou zijn tussen minder vermogen en 4x4 en veel en rwd zou dat voor mij niet moeilijk zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten