opel en de nieuwe sportieve modellen...
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
opel en de nieuwe sportieve modellen...
Ik zit het artikel te lezen in de AV. dubbeltest van de opel vectra opc versus mazda MPS.
nu wil opel al een tijdje van het saaie imago afkomen, gooien er een speedster tegenaan. goede set.
paar beter ogende facelifts. ok.
en nu?
nu hebben ze een 2,8 v6 met variabele turbo in het gamma liggen.
en wat doen ze ermee? stoppen het in een verlaagde opel vectra.
tegenwoordig moet je echt met meer op de proppen komen vind ik.
die motor moet prima 300+ pk kunnen hebben.
stop dat dan in een astra waar 4X4 op zit. laat het onderstel afstellen bij de mannen van lotus. en laat de prijs laag(onder de 40k moet lukken?), en dus niet voor de centen te doen maar echt als imago bouwer.
Dan heb je echt fun fun karretje.
kan ernaast zitten hoor. maar als dit het spectaculairste is waar opel mee komt. zit het al snel weer op het oude imago waar ze van af wouden.
gr. rudolf
nu wil opel al een tijdje van het saaie imago afkomen, gooien er een speedster tegenaan. goede set.
paar beter ogende facelifts. ok.
en nu?
nu hebben ze een 2,8 v6 met variabele turbo in het gamma liggen.
en wat doen ze ermee? stoppen het in een verlaagde opel vectra.
tegenwoordig moet je echt met meer op de proppen komen vind ik.
die motor moet prima 300+ pk kunnen hebben.
stop dat dan in een astra waar 4X4 op zit. laat het onderstel afstellen bij de mannen van lotus. en laat de prijs laag(onder de 40k moet lukken?), en dus niet voor de centen te doen maar echt als imago bouwer.
Dan heb je echt fun fun karretje.
kan ernaast zitten hoor. maar als dit het spectaculairste is waar opel mee komt. zit het al snel weer op het oude imago waar ze van af wouden.
gr. rudolf
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
-
- Berichten: 39200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Ik lees AV niet, dus geen mening over de test. Ik rij echter wel in de getemde uitvoering van de 2.8T en ben er helemaal weg van. Super lineare vermogens op bouw. Een prachtig geluid zelfs zonder een sportuitlaat. Verbruik is heel netjes te noemen. Zeker in verhouding tot de prestaties. Ben er dus heel tevreden mee. Dat de Vectra OPC niet een Impreza of EVO beater is is toch geen schande? Lijkt me ook niet de bedoeling van Opel. Het is algemeen bekent dat de motor goed is voor 300pk. Dat geeft ruimte aan de tuners, of Opel brengt zelf nog een snellere uitvoering op de markt.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
Mij lijkt het een fijne auto. Zou absoluut niet de behoefte hebben aan 300pk voor dagelijks verkeer. Wat heet, rondom Breda komt een enorme strook met een 80km/u grens. het wordt steeds ondraaglijker gemaakt in het leven, ook met autorijden. Dan wordt je toch gefrustreed in een Impreza met FV 23 Turbo?
Dus, een 2.8T Vectra voeldoet prima! Comfortabel, stil, niet al te opvallend ( denk ik zonder er in te hebben gereden)
Dus, een 2.8T Vectra voeldoet prima! Comfortabel, stil, niet al te opvallend ( denk ik zonder er in te hebben gereden)
-
- Berichten: 39200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
ik denk niet dat jullie mijn punt helemaal snappen.
opel heeft/had een zwaar imago probleem en dat willen ze nu oplossen en ze hebben daarbij een paar goede dingen gedaan.
maar daar blijft het nu bij.
natuurlijk zijn de opc modellen lekker sportief ect.
maar dat valt niet op. zo'n speedster was super. en dat valt op. want bijna geen ander merk heeft zoiets. goede set dus.
en nu?
met de huidige modellen breken ze potten noch pannen.
en ik vind dat er echt met meer moet komen om van het saaie imago af te komen.
kijk maar naar alfa hoe lang die al van het imago roestbakken af willen komen.
of vinden jullie opel nu het bmw van de middenklassers en kleinere auto's?? want dat was opel vroeger wel.
opel heeft/had een zwaar imago probleem en dat willen ze nu oplossen en ze hebben daarbij een paar goede dingen gedaan.
maar daar blijft het nu bij.
natuurlijk zijn de opc modellen lekker sportief ect.
maar dat valt niet op. zo'n speedster was super. en dat valt op. want bijna geen ander merk heeft zoiets. goede set dus.
en nu?
met de huidige modellen breken ze potten noch pannen.
en ik vind dat er echt met meer moet komen om van het saaie imago af te komen.
kijk maar naar alfa hoe lang die al van het imago roestbakken af willen komen.
of vinden jullie opel nu het bmw van de middenklassers en kleinere auto's?? want dat was opel vroeger wel.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
persoonlijk zweer ik bij 4x4. zit altijd groot deel van wintersezoen in oostenrijk CH of Frankrijk. December lag er zo veel sneeuw dat je de pas omhoog alleen mocht doen met 4x4 of kettingen ( zelfs met sneeuwbanden). Dat laatste is natuurlijk onacceptabel, dat gepruts in de kou. Ook op de zwaarbesneeuwde vlakke wegen gaf het eenstuk fijner gevoel.
2e reden. wel eens een boottrailer van een gladde helling getrokken die nat is en onder het mos?? Mijn Toledostaat dan zo lang te spinnen dat ie compleet verhuld raakt in een rookwalm ( en dan gaan er nog mensen appaudiseren ook als je zeer langzaam met spinnende willen de hele heisa het water uittrekt... )
Nogmaals ik ben autoliefhebber maar nog belangrijker is dat het een gebruiksmiddel is en ik heb vaker 4x4 inmijn leven gemist dan vermogen. Als de keus dus zou zijn tussen minder vermogen en 4x4 en veel en rwd zou dat voor mij niet moeilijk zijn.
2e reden. wel eens een boottrailer van een gladde helling getrokken die nat is en onder het mos?? Mijn Toledostaat dan zo lang te spinnen dat ie compleet verhuld raakt in een rookwalm ( en dan gaan er nog mensen appaudiseren ook als je zeer langzaam met spinnende willen de hele heisa het water uittrekt... )
Nogmaals ik ben autoliefhebber maar nog belangrijker is dat het een gebruiksmiddel is en ik heb vaker 4x4 inmijn leven gemist dan vermogen. Als de keus dus zou zijn tussen minder vermogen en 4x4 en veel en rwd zou dat voor mij niet moeilijk zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Darudevampire, EvdP, Joël D., KoenM, MarcelV, Vanreijmersdal en 0 gasten