BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1483
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 01 jun 2019, 22:59

romo schreef:
01 jun 2019, 18:27
Ik kan niet wachten tot een M2 CS, de laatste de ///Mohikanen wellicht.
#metoo :mrgreen:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 2291
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Locatie: https://www.dbf.nl

Re: BMW M2

Bericht door Booooh » 01 jun 2019, 23:21

#metootoo :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33160
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 02 jun 2019, 07:54

Skitterende kar wordt 't. Voor mij 'n witte met zwart carbon dak svp!

Oh ja de valkuil is de prijs.....

Éénnalaatste der //Mohikanen dan?:)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 13139
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW
Locatie: Baarn

Re: BMW M2

Bericht door Martijn_bmw » 02 jun 2019, 08:38

M2 is echt schitterend ja, ik zou al tevreden zijn met de eerste serie ///M2 :D

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1483
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 02 jun 2019, 23:33

Schot voor de boeg:
Huidige M2-C +20k voor CCM remmen, een CF dak een CF kap met een powerdome een CF achterklep en wat badges her en der.
Gezien mijn a-cyclische M remmen ervaring op de M3 (itt de M5 rijd ik de M3 met 90kkm op de klok nog met eerste originele remmen en blokken) hoop ik dat die CCM remmen niet standaard zijn, lijkt me totaal overbodig.

Voor mij is de grote vraag "wat weegt ie"....hij mag best 100kg lichter dan de M2-C maar dat zal wel niet :tooth:

Online
Megator
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: Focus RS MK3

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 03 jun 2019, 09:15

Robin schreef:
31 mei 2019, 09:28
Klopt Megator @ 1)

Jij zit ook veel op Bimmerpost denk ik?:)
IDD ben altijd op forums van de auto dat ik heb lid geweest. De americanen en englese doen het meest aan hun autos dus ik beland daar altijd.

M2CS kommt warschijnlijk niet met standard CCB want bij de M3/M4 CS is het ook een optie.

Ik schat op 30-40kg lichter. Ik mende te lessen dat alle M performance dingen bij elkaar goed waren voor een reductie van 50kg.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1483
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 03 jun 2019, 18:38

2 carbon kuipen zijn al -30kg. Minimaal.

Online
Megator
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: Focus RS MK3

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 04 jun 2019, 10:57

Ik begrijp je punt niet? De M2CS komt heel waarschijnlijk met de M3/4 CS stoelen die nauwelijks lichter zijn.

Ik keek net en de M3 CS is 50KG lichter, ik denk dat ik dus fout zat en dat de M2CS rond 60-70kg lichter kan zijn (alles wat de M3/4 CS hebben + carbon dak en motorkap)

Je ziet hier gelijk mijn probleem met de CS, beetje meer hardcore voor veel meer poen. Als je zelf aan de slag gaat kom je goedkoper en/of beter uit.

CS is perfect als je OEM wil blijven, de top versie wil hebben, en exclusiviteit belangrijk is.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1483
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 04 jun 2019, 20:29

Ik maak geen punt.
Je corrigeert je eigen veronderstelling gewichtsafname overigens met 100% maar dat terzijde :mrgreen:

Dat je diepe zakken moet hebben voor een ///M CS (alhoewel het is maar een M2 he) is toch duidelijk ---> ///M van Marketing

Fasteddie2
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: BMW M2

Bericht door Fasteddie2 » 04 jun 2019, 20:45

///M = Mehrkosten :mrgreen:

Onlangs met de F90 M5 Competition gereden en daar merk je al dat gewichtsbesparing zelfs bij de deurgrepen is toegepast met als gevolg slappe plastic deurgrepen....viel mij echt tegen :roll:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1483
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 04 jun 2019, 21:33

Fasteddie2 schreef:
04 jun 2019, 20:45
///M = Mehrkosten :mrgreen:

Onlangs met de F90 M5 Competition gereden en daar merk je al dat gewichtsbesparing zelfs bij de deurgrepen is toegepast met als gevolg slappe plastic deurgrepen....viel mij echt tegen :roll:
Ja en dan nog 1900kg wegen :mrgreen:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 8337
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: BMW M2

Bericht door ///Joost » 05 jun 2019, 13:50



Wellicht een van de beste detailers op YT.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33160
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 07 jun 2019, 07:30

Gestripped en met 'n kooi nog steeds 1530kg die vette dikke baffer:)
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1620802

Beetje ballonband effect met maar een redelijk smalle velg en 295 achter.
Afbeelding



Ding heeft nog standaard vermogen.Binnenkort 520pk /6xxNm

Online
Megator
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: Focus RS MK3

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 07 jun 2019, 10:00

Erik schreef:
04 jun 2019, 20:29
Ik maak geen punt.
Je corrigeert je eigen veronderstelling gewichtsafname overigens met 100% maar dat terzijde :mrgreen:
Fouten maaken is menselijk he :kikker:

Aangezien die M2 dat Robin net poste maar 150kg lichter is met veel werk was mijn eerste schatting mischien toch niet zo slecht :)

Wel een godverdome zwar ding zeg, en behalve het dak en de zijschermen ne remmen zie ik niet direct waar je veel meer kunt bespaaren.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33160
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 07 jun 2019, 10:08

Megator schreef:
07 jun 2019, 10:00
Erik schreef:
04 jun 2019, 20:29
Ik maak geen punt.
Je corrigeert je eigen veronderstelling gewichtsafname overigens met 100% maar dat terzijde :mrgreen:
Fouten maaken is menselijk he :kikker:

Aangezien die M2 dat Robin net poste maar 150kg lichter is met veel werk was mijn eerste schatting mischien toch niet zo slecht :)

Wel een godverdome zwar ding zeg, en behalve het dak en de zijschermen ne remmen zie ik niet direct waar je veel meer kunt bespaaren.
1530 nu en 1620 standaard is 90 kg(?)

Online
Megator
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: Focus RS MK3

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 07 jun 2019, 10:45

"Crazy how such a stripped down car has really only lost ~300lbs. Doesn't bode well for the CS..." van dat thread op bimmer post

Ik had dit van bimmer post en had het naar 150kg (136kg om precies te zijn) omgerekend.

In America is de M2C met DCT 1660KG wat het verschil verklaart :)

https://www.roadandtrack.com/new-cars/c ... 10-weight/

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33160
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 07 jun 2019, 11:06

Krijg je d'r 'n jaar lang Happy Meals bij?

Die 2NH remmerij weegt compleet ook al 16kg (onafgeveerd gewicht) meer dan de in NL standaard Blue Brakes....

Online
Megator
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: Focus RS MK3

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 07 jun 2019, 11:15

Lol, in America is ie ook bijna full options en zijn de zwardere 788M wielen standard.

LED koplampen, speed limit info, verwarmde stuur, wireless charging, en auto koplampen en schuifdak zijn zo een beetje de enige opties.

BTW ben jij Robin_NL op bimmerpost?

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2611
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 07 jun 2019, 11:26

Wat mij nog elke dag verrast en een glimlach op mijn gezicht tovert, is hoe goed de ophanging reageert op lange doordraaiers (ie. op/afritten). Heel de vooras lijkt wel te "loaden" en meer mechanische grip te produceren naarmate je harder gaat. Nog niet met een andere wagen mogen mee maken.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33160
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 07 jun 2019, 12:18

Megator schreef:
07 jun 2019, 11:15

BTW ben jij Robin_NL op bimmerpost?
Ja:)

Online
WillemBoer
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M3 E90

Re: BMW M2

Bericht door WillemBoer » 07 jun 2019, 13:03

Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.

Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is... :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24458
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 07 jun 2019, 16:49

Jussi schreef:
07 jun 2019, 11:26
Wat mij nog elke dag verrast en een glimlach op mijn gezicht tovert, is hoe goed de ophanging reageert op lange doordraaiers (ie. op/afritten). Heel de vooras lijkt wel te "loaden" en meer mechanische grip te produceren naarmate je harder gaat. Nog niet met een andere wagen mogen mee maken.

Dit dus !

De mechanische grip voortrein is fenomenaal goed, nog nooit zo veel vertrouwen in een kar gehad, nog nooit zo durven pushen. Klassen beter dan alle M-en hiervoor.


SO hierboven is prachtig kleur, die vleugel is wanstaltig IMO

Kadett
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 07 jun 2019, 17:57

WillemBoer schreef:
07 jun 2019, 13:03
Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.

Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is... :wink:
Dus eigenlijk kan je net zo goed de non-Competition nemen. Intrax set eronder en even langs Mosselman en alsnog (2de hands) 10 tot 20k besparen? Lichter en even snel. Verschil in prijs dat setje 763m? eronder en klaar ben je :)

Eric Z
Berichten: 2373
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i

Re: BMW M2

Bericht door Eric Z » 07 jun 2019, 19:40

WillemBoer schreef:
07 jun 2019, 13:03
Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.
Dus eigenlijk doet hij z’n werk niet goed? :mrgreen:

Online
jacobt
Berichten: 768
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 996 mk1 gt3 CS / KTM 350 exc

Re: BMW M2

Bericht door jacobt » 07 jun 2019, 23:55

Kadett schreef:
07 jun 2019, 17:57
WillemBoer schreef:
07 jun 2019, 13:03
Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.

Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is... :wink:
Dus eigenlijk kan je net zo goed de non-Competition nemen. Intrax set eronder en even langs Mosselman en alsnog (2de hands) 10 tot 20k besparen? Lichter en even snel. Verschil in prijs dat setje 763m? eronder en klaar ben je :)
Ja precies zo, ik snap niet dat veel mensen dat niet doen. Pak een m235i en je prepareert hem goed, vervolgens rijd je beter dan de m2C.


Ik heb het met een 135icoupe van 2008 gedaan, lightweight Oz eronder, uitlaat ff open maken zonder cats, naar mosselman en naar Madeno voor Ohlins onderstel met camberplates. Met 420pk en 565 nm is er weinig standaard Bmw spul wat beter/sneller is. Voor een fractie van de m2C prijs en circa 200 kilo lichter........ de 75000 euro die je overhoud kun je een gebruikte afschrijvings vrije Porsche gt3 van kopen voor het echte werk😁.

Maar ik zal wel gek zijn :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArjandeV, Audi6, BMWDennis, Bram, Danielj, EvdP, Lenny M, Mark W. Scholten, mark123, Robin Hartog, zegmaarboris en 31 gasten