DNRT

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I & Impreza GTT
Locatie: Gelderland

Re: DNRT

Bericht door Jan Terwolde » 26 sep 2019, 20:35

ltec is ook gewoon fia gekeurd vaak. mijn stoelen en gordels wel i.i.g.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 18779
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: DNRT

Bericht door Luco » 26 sep 2019, 20:48

Jan Terwolde schreef:
26 sep 2019, 20:35
ltec is ook gewoon fia gekeurd vaak. mijn stoelen en gordels wel i.i.g.
ik doelde meer op die chinese troep
L-Tec is niet chinees

Gijzert
Berichten: 1149
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: DNRT

Bericht door Gijzert » 27 sep 2019, 06:27

Oké. Gordels dus netjes met ce keur. Duidelijk.
Alle andere niet veiligheid gerelateerde zaken toch prima uit China te halen?

Wimo
Berichten: 902
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: DNRT

Bericht door Wimo » 01 okt 2019, 23:16

Ce keur zegt niet zo heel veel meen ik?

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3362
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09

Re: DNRT

Bericht door Eric H » 02 okt 2019, 11:41

Niet voor spullen uit China, die erkent namelijk de Europese CE-keur niet.
Als er op Chinese spullen een CE aanduiding staat heeft deze geen waarde.
(Dan betekend CE eerder Chinese Export ipv Conformité Européenne )

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 9422
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: DNRT

Bericht door ///Joost » 02 okt 2019, 12:06

Even voor de duidelijkheid, CE keur, E(ECE)-keur en FIA keur zijn 3 verschillende dingen.

Gordels hebben geen CE keur (nodig), maar wel een E-keur. Gordels worden getest volgens ECE regulering nummer 16. De FIA certificering is weer een onafhankelijke test/goedkeuring van bepaalde E-keur gordels (bij verkoop binnen de EU).

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4289
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: DNRT

Bericht door Nutkees » 03 okt 2019, 23:34

De Ltec stoelen worden gemaakt bij Cobra seats dus dat zit wel goed.


Veel Ltec spullen zijn gelijk aan chinese merken. Ik had ook Ltec gordels in mijn Viper en tijd geleden de bandenstapel in gegaan. De ogen van de gordels wel krom en 1 bijna afgescheurd.

Kan niet vergelijken met andere merken omdat ik gelukkig nog niet vaker een dergelijke klap had gemaakt. Ik kies nu voor Sabelt of Schroth in elk geval, just to be sure.

Trekoog van Ltec brak trouwens ook direct af toen ik gesleept werd. Dat was wel echt slechte kwaliteit vond ik.

Gebruikersavatar
Martijn826
Berichten: 94
Lid geworden op: 07 nov 2013, 09:43

Re: DNRT

Bericht door Martijn826 » 04 okt 2019, 11:53

Ltec gordels worden geloof ik door TRS motorsport harnesses gemaakt.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 1170
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: DNRT

Bericht door Djessey » 04 okt 2019, 12:57

Nutkees schreef:
03 okt 2019, 23:34
De Ltec stoelen worden gemaakt bij Cobra seats dus dat zit wel goed.


Veel Ltec spullen zijn gelijk aan chinese merken. Ik had ook Ltec gordels in mijn Viper en tijd geleden de bandenstapel in gegaan. De ogen van de gordels wel krom en 1 bijna afgescheurd.

Kan niet vergelijken met andere merken omdat ik gelukkig nog niet vaker een dergelijke klap had gemaakt. Ik kies nu voor Sabelt of Schroth in elk geval, just to be sure.

Trekoog van Ltec brak trouwens ook direct af toen ik gesleept werd. Dat was wel echt slechte kwaliteit vond ik.
Zo zie je maar, LTEC is gewoon in kwaliteit vergelijkbaar met de meeste Chinese rommel, en komt het dus ook gewoon uit china zoals ik dus al zei en beargumenteerde.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 18779
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: DNRT

Bericht door Luco » 04 okt 2019, 13:10

Tuurlijk, je krijgt zomaar een fia keur, niemand weet hoe hard de klapper was van Nutkees en hoe een fia gekeurde andere gordel zich had gehouden.
Ze hebben het gehouden, in tegenstelling tot die gast in het filmpje.

Maar goed iedereen doet hier aannames terwijl ze niet weten waar het vandaan komt. verdiep je er eens in zou ik zeggen.

Ben benieuwd hoe lang een post hier zal staan als ik zeg dat DF racing chinese rommel verkoopt.
Zolang je niet voor 100% weet waar het vandaan komt moet je een bedrijf niet zo zwart maken, want zo zie ik het.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 9422
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: DNRT

Bericht door ///Joost » 04 okt 2019, 14:30

Luco schreef:
04 okt 2019, 13:10
Zolang je niet voor 100% weet waar het vandaan komt moet je een bedrijf niet zo zwart maken, want zo zie ik het.
+1.

Dat iets er hetzelfde uit ziet en hetzelfde country of origin heeft, wil nog niet zeggen dat het om hetzelfde product gaat.

Kadett
Berichten: 777
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: DNRT

Bericht door Kadett » 04 okt 2019, 18:04

Ik geloof zeker dat bepaalde producten direct uit China komen met een QC eroverheen. Dan 2 of 3 stappen in distributie keten erbij die elk 100% erbovenop gooien en voila je betaald er 'dik' voor. Maar het is samen met je helm en rolkooi het enige wat je beschermt met een crash.

Ik zou persoonlijk liever iets kopen met een goed keurmerk erop. CE...ECE... FIA... ik wil zelf niet zoiets meemaken zoals in betreffende filmpje. Of je 'opgelicht' wordt ermee.... dont know... en dont care. Als het maar goed werkt.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 8722
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: DNRT

Bericht door Bert ///M3 » 05 okt 2019, 20:08

Eea heeft ook te maken met montage.

Als je bijvoorbeeld van die schroefogen gebruikt en daar de gordels aan vast klikt, die zijn het sterkste als je ze in dezelfde lijn met de schroefdraad belast, en het slapste bij een hoek van 90 graden. Dan heb je ook nog verschil in de richting. Het oog moet in lijn staan met de righting van de gordel, als je dat ook 90 graden verdraaid dan buig je zo'n oog zo om. Je ziet bij sommigen dat de plaatsing ook te wensen over laat.

Probleem is vaak dat mensen een moer aan hun kooi lassen of zo'n plaatje met moer monteren en daar vervolgens het oog in draaien. En dan komt je richting ineens niet uit. Je moet dus eigenlijk eerst dat oog er in draaien en dan de moer of het plaatje vastlassen.

Dat die ogen krom gaan bij een flinke klapper is an sich niet heel gek. Die montagehaken die afbreken zoals op die foto dat is wel een no go.

FIA keur heeft ook zijn limieten, als je de spullen niet goed monteerd of in een minder ideaal scenario dan doet FIA keur daar niks tegen.

Net als gebruik van gordels, als ze niet helemaal strak zitten dan heb je een veel hogere belasting op de montagepunten bij een crash.

Verder is de eis voor die gordelogen volgens FIA volgens mij gewoon M12 8.8 staal, plus een impact load van 1470 DaN = 1440 kg/f. Dat overleeft zo'n oog wel als je hem belast zoals het hoort maar niet als als je het exact verkeerd doet.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 14168
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW Z3 coupe, Z3 caab, 420d GC
Locatie: Baarn

Re: DNRT

Bericht door Martijn_bmw » 13 okt 2019, 10:52

Rijdt er vandaag nog iemand op cpz?
Ik ga zo ff kijken

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: DNRT

Bericht door Corsa_GSi » 24 okt 2019, 11:41

Luco schreef:
26 sep 2019, 16:07
Ik koop toch liever echt FIA gekeurde spullen.
En jij ziet het verschil tussen nagemaakte keuringsmerktekens en de echte?
Meestal wordt dat ook gewoon voor een leek niet te onderscheiden na gemaakt.
:devil:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 9422
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: DNRT

Bericht door ///Joost » 24 okt 2019, 11:49

Corsa_GSi schreef:
24 okt 2019, 11:41
Luco schreef:
26 sep 2019, 16:07
Ik koop toch liever echt FIA gekeurde spullen.
En jij ziet het verschil tussen nagemaakte keuringsmerktekens en de echte?
Meestal wordt dat ook gewoon voor een leek niet te onderscheiden na gemaakt.
:devil:
Dat moet je gewoon bij een gerenommeerde dealer kopen. Je betaalt wellicht iets meer, maar geen gezeik.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 18779
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: DNRT

Bericht door Luco » 24 okt 2019, 13:56

Juist, liever paar euro meer bij een goede zaak die al jaren goed bekend staat dan kopen bij louche handelaren of vage zogenaamde dealers waarvan je niet weet waar ze hun spullen halen.

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: DNRT

Bericht door Corsa_GSi » 25 okt 2019, 13:00

En dan nog kunnen jullie het verschil zien tussen echt en nep?
Dat was mijn vraag, het ging er niet om waar je de spullen koopt.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 18779
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: DNRT

Bericht door Luco » 25 okt 2019, 13:03

Corsa_GSi schreef:
25 okt 2019, 13:00
En dan nog kunnen jullie het verschil zien tussen echt en nep?
Dat was mijn vraag, het ging er niet om waar je de spullen koopt.
Ja dat kan je zien, fia laat zelf de verschillen zien, zie eerdere links in dit topic.
En een gerenommeerd bedrijf zal ook geen nepspullen verkopen, want die bestellen rechtstreeks bij de leverancier, en die wagen hun naam niet aan louche spullen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 9422
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: DNRT

Bericht door ///Joost » 25 okt 2019, 13:10

Luco schreef:
25 okt 2019, 13:03
Corsa_GSi schreef:
25 okt 2019, 13:00
En dan nog kunnen jullie het verschil zien tussen echt en nep?
Dat was mijn vraag, het ging er niet om waar je de spullen koopt.
Ja dat kan je zien, fia laat zelf de verschillen zien, zie eerdere links in dit topic.
En een gerenommeerd bedrijf zal ook geen nepspullen verkopen, want die bestellen rechtstreeks bij de leverancier, en die wagen hun naam niet aan louche spullen.
Dit. Als je bij een fatsoenlijke zaak koopt, hoef je ook niet te weten waar de verschilen zitten.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 9041
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: DNRT

Bericht door WJ » 25 okt 2019, 15:33

Mijn fatsoenlijke zaak spullen inspecteer ik net zo goed als de niet fatsoenlijke zaak spullen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten