DF-Motor Meet
-
Online
- Berichten: 6522
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: DF-Motor Meet
Die verhalen hier lijken me enorm gaaf om zelf ook te doen en ik weet dat als er een motor komt dat ook vanzelf zal gebeuren. Maar dat is juist ook hetgeen wat me afschrikt.
Met een beetje motor gaat het allemaal zó makkelijk zó snel dat als het fout gaat het gelijk veel pijn doet.
Volgens mij kun je dan toch beter zoals een aantal op dit forum gewoon alleen het circuit op gaan met je motor.
@ Romo, even afgezien van bovenstaand verhaal. Is het geen idee om een rijvaardigheids- en/of circuittraining te doen met je motor om zo wat meer ervaring op te doen?
Met een beetje motor gaat het allemaal zó makkelijk zó snel dat als het fout gaat het gelijk veel pijn doet.
Volgens mij kun je dan toch beter zoals een aantal op dit forum gewoon alleen het circuit op gaan met je motor.
@ Romo, even afgezien van bovenstaand verhaal. Is het geen idee om een rijvaardigheids- en/of circuittraining te doen met je motor om zo wat meer ervaring op te doen?
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: DF-Motor Meet
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht, maar ik ken mijn eigen grezen erg goed, ik ben met de motor risicomijdend. Ik rijd het liefs alleen, in mijn eigen tempo zonder opgefokt gedrag van anderen.
Kortom, ik heb een beest van een motor, waar ik mooi mee rondrijd zonder mijn eigen grenzen en die van de motor maar in de verste verte te benaderen en te overschrijden.
Er is altijd baas boven baas, altijd iemand die sneller, hoger en verder kan, als je dat kan accepeteren dan heb je rust in de kop, laat je je niet meer gek maken en kan je ongedwongen op je eigen niveau genieten......en das wat ik dus doe........
Kortom, ik heb een beest van een motor, waar ik mooi mee rondrijd zonder mijn eigen grenzen en die van de motor maar in de verste verte te benaderen en te overschrijden.
Er is altijd baas boven baas, altijd iemand die sneller, hoger en verder kan, als je dat kan accepeteren dan heb je rust in de kop, laat je je niet meer gek maken en kan je ongedwongen op je eigen niveau genieten......en das wat ik dus doe........
-
Online
- Berichten: 6522
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: DF-Motor Meet
Die indruk had ik ook al van je
Iedereen geniet uiteraard op z'n eigen manier
Iedereen geniet uiteraard op z'n eigen manier
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: DF-Motor Meet
Tsja... en daar ben ik juist met 160 onderuit gegaan waardoor ik 2 maanden thuis zat. Omdat je op circuit ECHT maximaal gaat en op de openbare weg altijd met marge (als je een beetje verstand in je donder hebt).Richardt. schreef: Volgens mij kun je dan toch beter zoals een aantal op dit forum gewoon alleen het circuit op gaan met je motor.
-
Online
- Berichten: 6522
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: DF-Motor Meet
Dat is maar net de instelling die je hebt natuurlijk.
Maar ik zeil liever met 160 onderuit een grindbak in, dan iets minder op de limiet met 120 tegen een boom.
Een circuittraining lijkt me juist enorm van belang voor het rijden van de juiste lijnen, dat lijkt me met een motor nog belangrijker dan met een auto voor een beetje sportief rijden.
Ach, eigenlijk heb ik ook geen recht van spreken. Ik roep al twee jaar dat ik volgend jaar m'n motorrijbewijs wil halen en nog is het er niet van gekomen
Maar ik zeil liever met 160 onderuit een grindbak in, dan iets minder op de limiet met 120 tegen een boom.
Een circuittraining lijkt me juist enorm van belang voor het rijden van de juiste lijnen, dat lijkt me met een motor nog belangrijker dan met een auto voor een beetje sportief rijden.
Ach, eigenlijk heb ik ook geen recht van spreken. Ik roep al twee jaar dat ik volgend jaar m'n motorrijbewijs wil halen en nog is het er niet van gekomen
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: DF-Motor Meet
Gezondheid is onbetaalbaar idd
Buitendat heb ik ook mijn bedrijf, wil ik goed kunnen draaien is gezondheid nr 1
Dus minimale risico`s, en toch maximaal genieten..............
Buitendat heb ik ook mijn bedrijf, wil ik goed kunnen draaien is gezondheid nr 1
Dus minimale risico`s, en toch maximaal genieten..............
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: DF-Motor Meet
Dat is natuurlijk BS. Alsof je met een 1M Coupe of GT3 altijd in de begrenser knalt en haaks de bocht om komt...Het gaat allemaal zó makkelijk zó snel...Richardt. schreef:Die verhalen hier lijken me enorm gaaf om zelf ook te doen en ik weet dat als er een motor komt dat ook vanzelf zal gebeuren. Maar dat is juist ook hetgeen wat me afschrikt.
Met een beetje motor gaat het allemaal zó makkelijk zó snel dat als het fout gaat het gelijk veel pijn doet.
Volgens mij kun je dan toch beter zoals een aantal op dit forum gewoon alleen het circuit op gaan met je motor.
@ Romo, even afgezien van bovenstaand verhaal. Is het geen idee om een rijvaardigheids- en/of circuittraining te doen met je motor om zo wat meer ervaring op te doen?
De beleving op een motor is veel intenser waardoor zeer hoge snelheden niet nodig zijn imho. Mooi van bocht naar bocht accelereren en genieten van het landschap.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: DF-Motor Meet
Maar tijdens dat van bocht naar bocht accelereren gaat het wel heel makkelijk HEEL hard... Kom je iets te hard een bocht uit heb je al een art. 5 te pakken etc etc
Naast de risico's die ik afgelopen tijd van te dichtbij meegemaakt heb is ook het blauw op straat niet gecharmeerd van een sportieve rijstijl...
Naast de risico's die ik afgelopen tijd van te dichtbij meegemaakt heb is ook het blauw op straat niet gecharmeerd van een sportieve rijstijl...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: DF-Motor Meet
Ik zie anders die BMW's van "het blauw" ook flink uit de veren komen bij het accelereren en inhalen....
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: DF-Motor Meet
Nee, een verbindingsbotje tussen sleutelbeen en schouder. De exacte naam durf ik je niet te vertellen...romo schreef:Sleutelbeen breuk??
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: DF-Motor Meet
Jammer maar helaas. Gelukkig wordt het weer dit weekend toch niet al te best als ik het goed begrepen heb...-Menrik- schreef:Ik ga het niet redden, vorige week gevallen op m'n schouder en een botje gebroken + spieren die nog onwijs zeer doen. De Z1000 was er helemaal klaar voor geweest!Youp schreef:Als het weer in orde is houd ik me voorzichtig aanbevolen (kan nog wat tussen komen).-Menrik- schreef:26 augustus maar een dagje touren in de Eifel, iemand?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: DF-Motor Meet
Vandaar ook dat ik persoonlijk graag met m'n kop in de wind zit.indobesar schreef:Dat is natuurlijk BS. Alsof je met een 1M Coupe of GT3 altijd in de begrenser knalt en haaks de bocht om komt...Het gaat allemaal zó makkelijk zó snel...Richardt. schreef:Die verhalen hier lijken me enorm gaaf om zelf ook te doen en ik weet dat als er een motor komt dat ook vanzelf zal gebeuren. Maar dat is juist ook hetgeen wat me afschrikt.
Met een beetje motor gaat het allemaal zó makkelijk zó snel dat als het fout gaat het gelijk veel pijn doet.
Volgens mij kun je dan toch beter zoals een aantal op dit forum gewoon alleen het circuit op gaan met je motor.
@ Romo, even afgezien van bovenstaand verhaal. Is het geen idee om een rijvaardigheids- en/of circuittraining te doen met je motor om zo wat meer ervaring op te doen?
De beleving op een motor is veel intenser waardoor zeer hoge snelheden niet nodig zijn imho. Mooi van bocht naar bocht accelereren en genieten van het landschap.
Het is wel zo dat snelheid in de vorm van een motor veel toegankelijker is voor iedereen, het is immers stukken goedkoper dan het equivalent op vier wielen...
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: DF-Motor Meet
-Menrik- schreef:Nee, een verbindingsbotje tussen sleutelbeen en schouder. De exacte naam durf ik je niet te vertellen...romo schreef:Sleutelbeen breuk??
Acromion
-
Online
- Berichten: 6522
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: DF-Motor Meet
@ Indobesar, wat Ruud schrijft bedoel ik.
Tuurlijk hoeft het niet altijd volgas te gaan. Maar even door een paar versnellingen heen tikken, zelfs met half gas, resulteert in 200+.
Dat gaat gewoon veel makkelijker op een motor dan met een auto en da is toch wel een deel van de kick
Tuurlijk hoeft het niet altijd volgas te gaan. Maar even door een paar versnellingen heen tikken, zelfs met half gas, resulteert in 200+.
Dat gaat gewoon veel makkelijker op een motor dan met een auto en da is toch wel een deel van de kick
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: DF-Motor Meet
En dat is ook meteen het grote voordeel...
0-200 kost je een seconde of 7 dus neem je veel minder risico dan wanneer je er met een erg snelle auto 13 seconden over doet
Of zoiets.
0-200 kost je een seconde of 7 dus neem je veel minder risico dan wanneer je er met een erg snelle auto 13 seconden over doet
Of zoiets.
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: DF-Motor Meet
Een goede stap is vader worden. Dan ga je meer relativeren. Zorgt ervoor dat je heel ontspannen en relax motor rijdt.
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: DF-Motor Meet
indobesar schreef:Een goede stap is vader worden. Dan ga je meer relativeren. Zorgt ervoor dat je heel ontspannen en relax motor rijdt.
Neem van mij aan dat dat niet noodzakerlijkerwijs het geval is...........
Ouder worden helpt minstens zo veel
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: DF-Motor Meet
Ouder worden = tragere reflexen. Respect for the old man!
-
- Berichten: 9098
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: DF-Motor Meet
Idd...
' Vroeger' (jaar of 10 terug) reden wij altijd hard op de openbare weg... keertje m'n rijbewijs gekost ook, 2 rechtzaken, paar crashes, motor ook wel eens total loss gereden... klaverbladen altijd knie aan de grond, soms nog meer (stepjes, uitlaat...)...achteraf levensgevaarlijk natuurlijk...maar verder zonder kleerscheuren overleefd. 2 Bekenden van me niet, dodelijk verongelukt in die jaren, vlak na elkaar....
Nu rij ik een paar keer per jaar hard met de motor op het circuit. Daar ben ik niet bang maar op de openbare weg kom ik niet (meer) met de motor.... durf dat amper meer aan. Vind het serieus een tikje 'eng' . Zie overal gevaren... auto's, bomen, controles, grind op de weg etc. Wat we jaren geleden deden, dat durf ik echt niet meer. Zeker ouder en wijzer (en vader) dus.
' Vroeger' (jaar of 10 terug) reden wij altijd hard op de openbare weg... keertje m'n rijbewijs gekost ook, 2 rechtzaken, paar crashes, motor ook wel eens total loss gereden... klaverbladen altijd knie aan de grond, soms nog meer (stepjes, uitlaat...)...achteraf levensgevaarlijk natuurlijk...maar verder zonder kleerscheuren overleefd. 2 Bekenden van me niet, dodelijk verongelukt in die jaren, vlak na elkaar....
Nu rij ik een paar keer per jaar hard met de motor op het circuit. Daar ben ik niet bang maar op de openbare weg kom ik niet (meer) met de motor.... durf dat amper meer aan. Vind het serieus een tikje 'eng' . Zie overal gevaren... auto's, bomen, controles, grind op de weg etc. Wat we jaren geleden deden, dat durf ik echt niet meer. Zeker ouder en wijzer (en vader) dus.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: DF-Motor Meet
Geldt natuurlijk alleen maar voor een naked e.d.indobesar schreef:De beleving op een motor is veel intenser waardoor zeer hoge snelheden niet nodig zijn imho. Mooi van bocht naar bocht accelereren en genieten van het landschap.
Op een moderne sportmotor / suberbike rijdt je zonder moeite 160, zonder erg veel beleving als je achter de kuip ligt.
In tegenstelling tot een naked oid, dan is 80 al een hele beleving (door de rijwind idd).
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: DF-Motor Meet
Als ik een dagje in Duitsland heb gespeeld met m'n naked, en ik weer terug in Nederland kom is 150km/h echt wel ontspannen en relaxed...wjn schreef:Geldt natuurlijk alleen maar voor een naked e.d.indobesar schreef:De beleving op een motor is veel intenser waardoor zeer hoge snelheden niet nodig zijn imho. Mooi van bocht naar bocht accelereren en genieten van het landschap.
Op een moderne sportmotor / suberbike rijdt je zonder moeite 160, zonder erg veel beleving als je achter de kuip ligt.
In tegenstelling tot een naked oid, dan is 80 al een hele beleving (door de rijwind idd).
Het is maar net wat je gewend bent, maar ik moet wel zeggen dat ik met de naked rustiger rijd dan met de supersport die ik eerst had
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: DF-Motor Meet
Helemaal mee eens. Ik baseerde dat op ervaringen met mijn Monster.wjn schreef:Geldt natuurlijk alleen maar voor een naked e.d.indobesar schreef:De beleving op een motor is veel intenser waardoor zeer hoge snelheden niet nodig zijn imho. Mooi van bocht naar bocht accelereren en genieten van het landschap.
Op een moderne sportmotor / suberbike rijdt je zonder moeite 160, zonder erg veel beleving als je achter de kuip ligt.
In tegenstelling tot een naked oid, dan is 80 al een hele beleving (door de rijwind idd).
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: DF-Motor Meet
+1-Menrik- schreef:Als ik een dagje in Duitsland heb gespeeld met m'n naked, en ik weer terug in Nederland kom is 150km/h echt wel ontspannen en relaxed...wjn schreef:Geldt natuurlijk alleen maar voor een naked e.d.indobesar schreef:De beleving op een motor is veel intenser waardoor zeer hoge snelheden niet nodig zijn imho. Mooi van bocht naar bocht accelereren en genieten van het landschap.
Op een moderne sportmotor / suberbike rijdt je zonder moeite 160, zonder erg veel beleving als je achter de kuip ligt.
In tegenstelling tot een naked oid, dan is 80 al een hele beleving (door de rijwind idd).
Het is maar net wat je gewend bent, maar ik moet wel zeggen dat ik met de naked rustiger rijd dan met de supersport die ik eerst had
En als ik een beetje plat ga liggen is 250+ ook goed te doen, en ook zo gehaald... Nu haal ik die snelheden niet op de binnenwegen, maar 150+ aantikken (niet constant) is meer regel dan uitzondering tussen bochten (in Dld)...
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: DF-Motor Meet
Ik moet zeggen dat ik dat niet (meer) snap. Ik zal wel te oud zijn
Als ik op de dijk rij, relaxed met 70-80 (waar het 60 is), komen ze me met een bloedgang voorbij 100+, en de eerstvolgende bocht zit ik er weer achter.
Mijn uitdaging is een constante snelheid te blijven rijden, dus ook de bochten met 70 door. Dankzij trainingen e.d. kun je dat relatief gevaarloos doen.
Voor het echte werk doe ik dan wel een circuitdag
Ik moet daarbij eerlijk zeggen, dat het in Duitsland allemaal een stukje hoger ligt qua snelheid, maar binnen grenzen.
Als ik op de dijk rij, relaxed met 70-80 (waar het 60 is), komen ze me met een bloedgang voorbij 100+, en de eerstvolgende bocht zit ik er weer achter.
Mijn uitdaging is een constante snelheid te blijven rijden, dus ook de bochten met 70 door. Dankzij trainingen e.d. kun je dat relatief gevaarloos doen.
Voor het echte werk doe ik dan wel een circuitdag
Ik moet daarbij eerlijk zeggen, dat het in Duitsland allemaal een stukje hoger ligt qua snelheid, maar binnen grenzen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: DF-Motor Meet
Dat doe ik dus ook, misschien uitaccelereren even naar de 100 maar proberen zonder de rem erbij te pakken de volgende bocht weer met 70/80 in te gooien.wjn schreef: Als ik op de dijk rij, relaxed met 70-80 (waar het 60 is), komen ze me met een bloedgang voorbij 100+, en de eerstvolgende bocht zit ik er weer achter.
Mijn uitdaging is een constante snelheid te blijven rijden, dus ook de bochten met 70 door. Dankzij trainingen e.d. kun je dat relatief gevaarloos doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten