Best bruut dit:
Kamaz in aktie tijdens verschillende Dakar rallyes - video
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Kamaz in aktie tijdens verschillende Dakar rallyes - video
Ja erg bruut! Gewoon rammen met die dingen alsof het niks is.
Wat weegt zoiets eigenlijk? Zou het niet in kunnen schatten.
Wat weegt zoiets eigenlijk? Zou het niet in kunnen schatten.
- Jeroen van Emmerik
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Re: Kamaz in aktie tijdens verschillende Dakar rallyes - video
deDaf twin-turbo uit 1988 woog iets van 10 ton
dit is die van nu (gerard de Rooy)
overigens wel een paar "soep"remmen!!
dit is die van nu (gerard de Rooy)
Team 505 Gerard de Rooy
TECHNISCHE SPECIFICATIE GINAF X2223
Maten en Gewichten
Totale lengte: 6.400 mm
Breedte: 2.550 mm
Hoogte: 3.200 mm
Wielbasis: 4.400 mm
Totaal gewicht: 8.500 kg
Gewichtsverdeling V/A: 55%/45%
Motor
Type: IVECO Cursor 13
Cilinderinhoud: 12,9 liter
Motorkenmerken: 6-cilinder in lijn motor, 24 kleppen, elektronisch geregelde Bosch unit injectoren, Holset turbo
Maximum vermogen: 820 hp @ 2200 rpm (600 kW @ 2200 rpm)
Maximum koppel: 3200 Nm @ 1200 rpm
Transmissie
Koppeling: Enkelvoudige koppelingsplaat, diameter 430 mm
Versnellingsbak: ZF 16S151OD, reductie 11,54 - 0,84 : 1, uitvoering met servoshift
Tussenbak: ZF-Steyr VG1600/300, reductie: 0,89 : 1, uitvoering zonder differentieel
Assen: SISU aangedreven voor- en achteras met CTIS banden afblaassysteem
Chassis
Langsliggers: Ladderframe uit hoog vloeigrens-staal (KF600) afm. 260x75x6 mm zonder binnenversterking
Voorasophanging: Weweler 2-Bladvering met 4 Donerre schokdempers per as gemonteerd met schroefveren
Achterasophanging: Weweler 2-Bladvering met 4 Donerre schokdempers per as gemonteerd met schroefveren, voorzien van stabilisator
Banden: MICHELIN 14.00 R20 XZL
Brandstoftank: SAG-Alutech, 700 liter stalen brandstoftank (1 tank) met buisvlotter en ontluchting
Remmen
Type: Knorr-Bremse, remhouders met schijfremmen, 430x42 mm Jurid 539 voering
Systeemdruk: 8 bar
Cabine
Type:
GINAF X-serie, dagcabine variant
Zitplaatsen:
3 rallystoelen voorzien van 6-punts veiligheidsgordels en veiligheidsrolkooi
Ophanging voorzijde:
Silentblocs
Ophanging achterzijde:
Verend met schroefveren en hydraulische schokdempers
Verlichting:
Hella Xenon koplampen, 4 stuks Hella Xenon Rally F1000 FF verstralers. Hella LED achterlichten
overigens wel een paar "soep"remmen!!
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Kamaz in aktie tijdens verschillende Dakar rallyes - video
Blijft ook grappig om te zien: vrachtwagen die zowel auto's als motorfietsen inhaalt op snelheid
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Kamaz in aktie tijdens verschillende Dakar rallyes - video
Dat kan groter!Jeroen van Emmerik schreef:deDaf twin-turbo uit 1988 woog iets van 10 ton
dit is die van nu (gerard de Rooy)
Type: Knorr-Bremse, remhouders met schijfremmen, 430x42 mm Jurid 539 voering
overigens wel een paar "soep"remmen!!
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Kamaz in aktie tijdens verschillende Dakar rallyes - video
Daf TurboTwin :banaan:
1000pk
meer dan 200km/u
Vond het als klein mannetje echt een kwijl apparaat (nu nog steeds trouwens, jammer van de dode destijds..)
http://nl.youtube.com/watch?v=CWhAU5Qn6dQ" onclick="window.open(this.href);return false;
1000pk
meer dan 200km/u
Vond het als klein mannetje echt een kwijl apparaat (nu nog steeds trouwens, jammer van de dode destijds..)
http://nl.youtube.com/watch?v=CWhAU5Qn6dQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten