GTL Zolder setups

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Online
k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

GTL Zolder setups

Bericht door k33z » 24 mei 2006, 14:02

Hierbij even een draadje aangemaakt zodat we wat over setups kunnen praten.

Ik ben totaal geen setupguru, maar geef me een goeie en ik ga er hard mee ;)

In dit draadje hoop ik dus meer te leren over het afstellen van de auto's. Ik denk dat GPL hier een goede eerste stap is omdat het afstellen hier een stuk eenvoudiger is als met GTR.

Ik stel voor dat we de capri als basisauto nemen omdat deze waarschijnlijk ook gebruikt gaat worden bij Simworld.

Gister voor het eerst met de capri een uurtje op Zolder gestuurd en wat een ervaring! Op de limiet komt de kont best een stukje om, maar zonder dat je er snelheid mee verliest. Heerlijk gevoel.

Ik had eerst zelf wat een een setup zitten rommellen en toen kwam ik tot een 1:45 laag. Vervolgens een beetje speuren op internet en toen heb ik de GTL setups van Gregor Hutu gedownload. Even zoeken op team redline en je vind ze wel.

Hier heb ik maar een paar rondjes mee gestuurd maar kwam toen ook op een lage 45er.

Kortom de 44ers zijn goed haalbaar.

Misschien kan Hielke een mooi betoog plaatsen over het setuppen, ik zou hier in ieder geval HEEL veel van kunnen leren.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 24 mei 2006, 14:25

FF met google de door Kees genoemde setups gevonden: http://www.teamredline.co.uk/downloads/ ... hp?sim=gtl

Vanavond eens ff checken, wat die doen.

Wellicht kunnen de sim fanaten Hielke/Adje eens wat vertellen over setups hoe, wat en waarom.

Zodat de nOObs er wellicht iets van leren.

Michel

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 24 mei 2006, 14:41

Mijn probleem is eigenlijk dat ik vrij goed weet wat alles los vanelkaar doet, er ook een voor mezelf goed rijdbare setup van kan maken, zelfs vervelende neigingen eruit kan setuppen, maar dè combinatie van ideale setup parameters voor een goede tijd vind ik wel vrij lastig om goed te krijgen. Ik moet wel zeggen dat mijn eerste prioriteit ook een fijn rijdende auto is, maar toch...

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 24 mei 2006, 14:47

Zondagsrijder mister Mario ;-) Heb je een setup voor CSL met caravan :lol:

Even zonder dollen, natuurlijk moet de balans goed zijn zodat je niet constant in gevecht bent met de auto, en eens in de 5 ronden een wereld tijd neerzet. Juist een vergevingsgezinde setup zal tijdens de race de meeste winst brengen.

Michel

Robin
Berichten: 51594
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 25 mei 2006, 14:16

Ik heb al vaker gevraagd naar setups aan Hielke, maar dat figuur hult zich in ztilzwijgen, dus dat schiet ook al niet op :lol:

Mijn basissetup. DE max neg camber VOOR doen en de stabi voor naar MINIMUM.

Ik rij 'alleen' met de rwd wagens die een beetje powerful zijn(muv de Porker 906 die zeer strak rijdt maar wat pk's mist) en ik wil een scherp turn in. Da's mijn basis(een beetje van mezelf en 'n beetje van maggi :P )

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11457
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 26 mei 2006, 10:00

Ik durf momenteel niks over GTL setups te vertellen. Ten eerste omdat ik de laatste paar maanden niets meer met sims heb gedaan en ten tweede omdat er in GTL itt GTR heel weinig af te stellen valt.

Rembalans en balans van de auto in bochten zijn natuurlijk het belangrijkst. Rembalans kan ieder voor zichzelf inschatten, met de chassis balans zal ik me weer eens bezig gaan houden.

En ik kan jullie ook alvast dit vertellen. Mocht ik binnen afzienbare tijd een supersetup truuk in GTL vinden, dan krijgen jullie deze setup niet.

:twisted:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 28 mei 2006, 13:41

daarom is LAN party bij Simworld ook het leukst met standaard meuk !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten