Emigreren naar de zon!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21766
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Tom » 09 sep 2023, 00:09



Tips over emigreren naar Zwitserland.
Kwam toevallig in m’n feed voorbij.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22277
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Niels » 09 sep 2023, 05:31

Zwitserland is nogal van de traditionele rollen qua man en vrouw. Dat moet je wel liggen...

CWATR
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 sep 2022, 14:46
Auto: Pulsar GT, Accord R, A110

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door CWATR » 09 sep 2023, 06:34

Hongarije wordt steeds aantrekkelijker…..

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Knot » 09 sep 2023, 07:51

Het is hier nu ook prima vind ik, overdag 30c, in de nacht terug naar 16/17/18 om met ramen open alles een paar graden af te koelen. Rond 23:00 al wat frisjes in shirt op de fiets maar ik zal niet klagen. Lekker fietsen, hardlopen, elke dag korte kleding, heerlijk.

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1513
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Baboulah » 09 sep 2023, 09:38

Knot schreef: 09 sep 2023, 07:51 Het is hier nu ook prima vind ik, overdag 30c, in de nacht terug naar 16/17/18 om met ramen open alles een paar graden af te koelen. Rond 23:00 al wat frisjes in shirt op de fiets maar ik zal niet klagen. Lekker fietsen, hardlopen, elke dag korte kleding, heerlijk.
Ben het niet vaak met je eens Knot, maar waarempel hierin wel... okok behalve het lekker fietsen, daar doe ik onder geen beding aan :coffee:

Kadett
Berichten: 4669
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Kadett » 09 sep 2023, 09:57

Dat doe ik juist om 3-4 uur 's ochtends. Heerlijk langs de weilanden in de dauw fietsen met 14-15 graden :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Knot » 09 sep 2023, 16:04

Ik ga juist om 14:00 vroeg van kantoor weg om in de 30C bij te bruinen met 25 per uur, in de ochtend om 7:30 nog een thermoshirt eronder tegen de “kou” langs de Rotte 🤓

DBonaire
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2024, 19:23
Auto: Pickup
Locatie: Kralendijk, Bonaire

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door DBonaire » 13 mei 2024, 19:34

romo schreef: 21 mei 2018, 19:40 ^ Precies !!

Mensen hebben te veel het vakantie gevoel bij dat emigreren.

Ik heb meerdere keren 15 dagen op de Malediven gezeten, 32 gr C. loom, zwaar, hoge vochtigheid graad, zeer vermoeiend, je kan de hele dag wel slapen op je stretcher in de schaduw, laat staan dat je daar moet werken, mij niet gezien.
Sterker; na 2 weken stonk de zee me tegemoet, verlangde ik naar frisse en verse O2 in NL !!

Qua klimaat zou ik kiezen voor de Anttillen, Bonaire had ik al genoemd, waarom:

1 Er is niet veel te doen, maar dat vind ik juist prima, 18.000 inwoners, kleinschalig
2 Het klimaat is geweldig, altijd een straffe noord-oost passaat, 30 gr met zo`n wind is top en heerlijk vertoeven!!
3 Het is een NL gemeente, dus niet verlies van allerlei opgebouwde rechten
4 Goede verbinding met Schiphol
5 Weinig kans op orkanen, dit itt St Maarten
Heb ik gedaan en geen seconde spijt van gehad.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4160
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Philipoo » 13 mei 2024, 19:52

Leuk man, welkom ook hier! heb je ook nog iets met auto's?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31416
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door JP » 13 mei 2024, 20:02

Hij verhuurt ze ergens :bag:

Wouter81
Berichten: 9078
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Wouter81 » 14 mei 2024, 08:12

Nadat we 2 jaar geleden een half jaar op reis zijn geweest vinden we het lastig om nu weer helemaal in Nederland te aarden en die 8 maanden grauw en grijs weer hier, daar kan ik ook niet meer zo goed tegen. En beide kinderen zitten nu in hun laatste schooljaar en moeten volgend jaar sowieso naar een andere school. Dus waarom dit niet combineren met een nieuw avontuur? Dus zo gezegd, zo gedaan.

Vanaf eind juli vertrekken we voor (in ieder geval) een jaar naar Curaçao toe. Zoon en dochter gaan daar een jaar naar een privéschool in Willemstad. Afgelopen november zijn we er voor een kort bezoek geweest, onder andere voor een rondleiding op de school. Dat zag er helemaal prima uit en voelde goed. Voor hen een mooi nieuw avontuur en voor ons natuurlijk ook om zoiets (nog) met beide kinderen te kunnen doen. Ik heb een prachtig huis met alles erop en eraan gehuurd tot eind oktober, daarna kijken we wel weer verder waar we belanden. In de winterperiode heb ik 2 maand vrijstelling van school geregeld en gaan we waarschijnlijk wat reizen of nog een tijdje op wintersport in Europa.

Iemand nog een Mazda 3 kopen? Die gaat er (om deze reden) uit. :)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26847
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Martijn_bmw » 14 mei 2024, 08:16

Mooi avontuur Wouter! Hoe doe je het zelf en je vrouw met werk? Op afstand of daar iets zoeken?

Wouter81
Berichten: 9078
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Wouter81 » 14 mei 2024, 08:24

Martijn_bmw schreef: 14 mei 2024, 08:16 Mooi avontuur Wouter! Hoe doe je het zelf en je vrouw met werk? Op afstand of daar iets zoeken?
Thanks Martijn! :thumbup:

Werken, dat doen al die rijke DF'ers niet meer natuurlijk. :kikker:

Nee, zonder gekheid. Mijn vrouw heeft haar baan hier (receptioniste bij een hotel in Nederland) opgezegd en gaat een jaartje pauze nemen. Ik kan mijn bedrijf wel op afstand runnen. Ik heb nog een compagnon in Nederland die ook veel doet en we hebben verder een behoorlijk zelfstandig team van medewerkers die verder weinig leiding/sturing nodig hebben. En mocht het echt spannend worden: er gaan dagelijks vluchten naar Amsterdam dus kan altijd snel terug als het moet. Maar dat zal wel meevallen.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 14 mei 2024, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Richardt.
Berichten: 6510
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Richardt. » 14 mei 2024, 08:25

Fascinerend hoe jullie de laatste jaren in het leven staan Wouter! :thumbup:

Ben zelf eenmaal een kleine drie weken op vakantie op Curacao geweest. Prachtig eiland, heerlijk klimaat, altijd vakantiegevoel maar ook wel erg klein. Ik had het na drie weken wel gezien en denk dat het net iets teveel "vakantie" is om er te kunnen wonen.

Wouter81
Berichten: 9078
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Wouter81 » 14 mei 2024, 08:29

Richardt. schreef: 14 mei 2024, 08:25 Fascinerend hoe jullie de laatste jaren in het leven staan Wouter! :thumbup:

Ben zelf eenmaal een kleine drie weken op vakantie op Curacao geweest. Prachtig eiland, heerlijk klimaat, altijd vakantiegevoel maar ook wel erg klein. Ik had het na drie weken wel gezien en denk dat het net iets teveel "vakantie" is om er te kunnen wonen.
Ja, bedankt Richardt! Tijd is het meest schaarse goed, we willen eruit halen wat erin zit en ook zelf onze 'comfortzone' steeds weer oprekken door nieuwe dingen te doen.

We gaan het meemaken. Ik snap wat je zegt, het is niet erg groot. We zullen het ervaren hoe het daar is voor langere tijd. We hebben er ook wat vrienden wonen, dat is natuurlijk ook leuk. En als het saai wordt zijn er ook genoeg leuke bestemmingen om de hoek (Panama, Colombia etc.) om te verkennen.

ErikS
Berichten: 18536
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door ErikS » 14 mei 2024, 08:44

Ik zou er ontzettend veel zin in krijgen, maar heb er de ballen niet voor.
Ik zou echter toch snel kiezen voor de EU nog steeds........ Maar na een weekje Lanzarote weet ik ook dat ik me niet op een eiland hoef af te sluiten. Goede bekenden van ons wonen ook op Curacao, en komen nooit meer terug. En zij ging er heen met ' ik moet mee gevoel en we zien het wel'...

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4563
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Eeuwe » 14 mei 2024, 09:10

Wow, wat gaaf Wouter!
Richardt. schreef: 14 mei 2024, 08:25 Fascinerend hoe jullie de laatste jaren in het leven staan Wouter! :thumbup:
Exact! Heerlijk toch, niet geremd worden door wat dan ook. Gewoon lekker gaan. Heerlijk, kan het alleen maar beamen.

Robin
Berichten: 51517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 14 mei 2024, 09:58

Goed bezig Wouter. Ik 'wil' eigenlijk al sinds 2004 'weg' uit NL:)

Maarja omstandigheden. Nu is ook niet de tijd om de tent te verhuren/verkopen/over te doen. Ik wacht op senior die erg ziek was en nu weer 'beter'. Onvoorziene omstandigheden die ik rond 2010 logischerwijs niet had ingeschat. Maarja hoever wil en kán men vooruit kijken.

Om me heen gaan ze 'alllemaal' dood(mid 50ers) :cry:

Het is allemaal wat.
M'n vroegere buren wonen al '5 jaar ofzo'op Bonaire, bevalt hun zo te zien/horen prima. Andere schoolvriend van oom van me ook al 15j op Bonaire. Een paar horeca jongelui kennisjes pas getrouwd vertrokken half jaar geleden ook naar Bonaire om met m'n ouwe buren samen te werken(toerisme etc) MdV heeft een vriendin van Curacao en komt zelf uit Barranquilla...

Het trekt me wel. Maar wat Romo ook ergens zei. Het is géén vakantie he....

:coffee:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26847
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Martijn_bmw » 14 mei 2024, 10:23

Wouter81 schreef: 14 mei 2024, 08:24
Martijn_bmw schreef: 14 mei 2024, 08:16 Mooi avontuur Wouter! Hoe doe je het zelf en je vrouw met werk? Op afstand of daar iets zoeken?
Thanks Martijn! :thumbup:

Werken, dat doen al die rijke DF'ers niet meer natuurlijk. :kikker:

Nee, zonder gekheid. Mijn vrouw heeft haar baan hier (receptioniste bij een hotel in Nederland) opgezegd en gaat een jaartje pauze nemen. Ik kan mijn bedrijf wel op afstand runnen. Ik heb nog een compagnon in Nederland die ook veel doet en we hebben verder een behoorlijk zelfstandig team van medewerkers die verder weinig leiding/sturing nodig hebben. En mocht het echt spannend worden: er gaan dagelijks vluchten naar Amsterdam dus kan altijd snel terug als het moet. Maar dat zal wel meevallen.
Ohja ff vergeten dat je je eigen IT bedrijf hebt, top dat dat zo loopt en je op afstand de zaken kan waarnemen!

Heerlijk vooruitzicht zo :)

Ik moet zeggen net een weekje Portugal gehad en wat is het toch heerlijk rustig daar en in vele andere landen. Terug in NL meteen weer een heksenketel gevoel zoveel mensen en drukte overal en altijd…

Maar wat ErikS ook zegt ik heb de ballen er niet voor, wil ook niet mijn dochter in gescheiden situatie achter laten in NL en ouders, broer, zussen op afstand hebben dus tja dan toch maar in NL blijven voor mij :)

Evengoed mooi om te horen en zien hoe jullie het wel doen! :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39876
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Arthur » 14 mei 2024, 11:23

Mooie stap en keuze Wouter. Succes gewenst. Ben zelf 1x op Curaçao geweest en snap de hele hype niet. Zou mijn keuze zeker niet zijn. Desalniettemin snap ik wel wat je aan het doen bent :thumbup:

Robin
Berichten: 51517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 14 mei 2024, 11:59

Het mooie aan dat het NL grondgebied is neemt niet weg dat het hoedanook nog steeds eilanden zijn. Met de mentale krapte en claustrofobie:)
Het zijn geen Cuba/Dom Republiek qua grootte , verre van helaas....

Ik vond van de benedenwindse eilanden Aruba het idyllischt(schrijf je dat zo) van alledrie(ook op B en C geweest)

Van de bovenwindse van Sint Maarten op St Eustatius gezeten en daarna een weekje naar het kleinste, Saba , da's zo ongelovelijk klein(en een airport runway zo kort..een medepassagier(we vlogen een propellor Dornier uit de 50's een Uiver achtig geval) zat te bidden en te huilen.

In het hotelletje/resort ontmoeten we deze gast en z'n zoon en compagnon die daar hun motor rbw wilden halen(m'n nichtje d'r auto rbw) . Leuk weekje gehad. Wistikveel, centen hadden ze wel. Hij nodigde me uit bij hun eens langs te gaan. We spreken 1992.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Downforce Hans » 14 mei 2024, 15:05

Ben een aantal keren op Bonaire geweest maar altijd weer blij als ik na een dag of 15 weer weg kan.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31416
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door JP » 14 mei 2024, 17:09

Mooie plannen Wouter en familie :thumbup:

de rest hier klaagt alleen over dit land, maar doet er niks aan :tooth:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1429
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door EmielS60 » 14 mei 2024, 20:03

Mooi dat je dit doet Wouter.👍🏼

Wij hebben dat met Guernsey, dat wordt wel steeds serieuzer dus wie weet. Grootste struikelblok daar is de bizarre huizenmarkt en geschikt onderwijs wat aansluit met het onderwijs hier.

HSR
Berichten: 5296
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door HSR » 14 mei 2024, 21:26

@emielS60, waarom Guernsey? Klinkt niet heel voor de hand liggend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Bokkepoot, Erik dB, frankie, Hielke, MarcF, S-RS, smiley, vester86, vigilante, WillemBoer en 17 gasten