Wat versta je onder lekker op de weg liggen? Een hogere bochtensnelheid.. een directer stuurgevoel?RS-Ron schreef: ↑14 feb 2024, 12:18 Het moet gewoon een weg-auto blijven die net wat lekkerder op de weg ligt. Beslist geen trackday tool met twee voorstoelen en een achterbank. De Giulia moet ook gewoon inzetbaar zijn om hier in klein Zwitserland over de spring schansen te komen en ik wil niet vaststaan op de bodemplaat in de parkeergarages die voor een type Seat Mii volume is ontworpen. Vandaar een schroefset, dan kan ik net zolang draaien tot het een aanvaardbaar compromis is. Ik vind het altijd leuk om te lezen hoe alles werkt en maak dan voor mijzelf de afweging wat ik denk dat ik voor de Giulia belangrijk vind. Als 18 inch square niets brengt zou ik zomaar een 19 inch Alfa breedset kunnen kiezen met wel iets meer camber en de Q voorrem conversie. Maar ben ook niet bang om soms eens wat te proberen. Vandaar mijn vraag over de Chinese rem set. Set kost 740 euro, remt goed en die zal ik echt niet zomaar slopen op de openbare weg met 5000km per jaar. Alleen gewicht van +/- 2kg (heb ff lbs naar kg omgerekend) per voorwiel extra is wel behoorlijk. Dan is de Q remschijf conversie interessanter. Ik heb de maten voor de bussen gekregen en die persoon heeft er al meerdere trackdays mee gereden. Dan zal het bij mij ook prima remmen. Ik wil over een paar jaar ook nog wat terugkrijgen voor de Giulia wanneer hij ruimte moet maken voor een beetje extra gekietelde versie. (Als de benzine geen €5,- per liter kost en er een wegenbelasting van €200,- per maand op zit door de milieu fascisten)
Gr Ron
Wat betreft schroefsets, vraag ik me af of verlagingsveren en gewone aftermarket dempers op hetzelfde mikken als wat de meesten met een schroefset doen.