Radical SR3
-
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Radical SR3
Nice! Is in de jaren de neus van zo'n SR3 vaak gewijzigd? Of kan je makkelijk aan vervanging komen bij een noodlottige crash?
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: Radical SR3
ja die neus in aardig geupgrade in de loop vd tijd:
Ik weet niet hoe het met latere versies zit, maar ik heb zelf een eerste versie, daar zit de voorkant van een latere versie op met beperkte aanpassingen.
Ik weet niet hoe het met latere versies zit, maar ik heb zelf een eerste versie, daar zit de voorkant van een latere versie op met beperkte aanpassingen.
-
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Radical SR3
Gaaf, wordt er wel hebberig van als ik dat zie. Pas er alleen niet in
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: Radical SR3
Lukt mij ook, met wat moeite en afneembaar stuur. Ben zelf 2 meter, maar niet al te gezet...
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: Radical SR3
De voorkant van de SR3 is nu helemaal klaar en weer teruggezet:
Optisch is de radical nu klaar. Alleen nog een rondje olie verversen... Maar ja daarvoor moet je ook weer wat anders doen dan normaal. De achterbody eraf en daarna de diffuser demonteren. En het is een dry-sump systeem.
Gelukkig is de handleiding van Radical vrij goed en staan er op het radical forum en pistonhead veel foto's en teksten met aanwijzigingen.
Olie besteld, voor een motorfiets:
En het plan is om 3 maart naar Assen te gaan. Nog even op het weer wachten, zou het wel fijn vinden om de eerste dag droog weer te hebben.
Optisch is de radical nu klaar. Alleen nog een rondje olie verversen... Maar ja daarvoor moet je ook weer wat anders doen dan normaal. De achterbody eraf en daarna de diffuser demonteren. En het is een dry-sump systeem.
Gelukkig is de handleiding van Radical vrij goed en staan er op het radical forum en pistonhead veel foto's en teksten met aanwijzigingen.
Olie besteld, voor een motorfiets:
En het plan is om 3 maart naar Assen te gaan. Nog even op het weer wachten, zou het wel fijn vinden om de eerste dag droog weer te hebben.
-
Online
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 05 jan 2014, 21:17
Re: Radical SR3
Wauw, gaaf zeg zo'n Radical Veel plezier op Assen alvast.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8230
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Radical SR3
Er komen nog een paar Radicals op Assen en onze vaste monteur is er dan ook, dus dat is geen slechte dag om hem voor het eerst uit te laten!
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: Radical SR3
En het dreigt ook nog mooi weer te worden. In ieder geval droog....
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Radical SR3
Ziet er netjes uit laurens, lekker hoor zon hayabusa blok.
-
- Berichten: 3617
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Radical SR3
Doe je een beetje voorzichtig met het slalommen om alle (omgebouwde) straatauto's heen?
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: Radical SR3
tussen de drukte op de zaak door, toch nog het onderhoud kunnen afronden:
eerste de diffuser er onderuit:
Daarna auto omhoog en olie van de bak en blok afgehaald:
Daarna alles weer netjes bijgevuld. Zoals al eerder aangegeven, je loopt tegen van alles aan. Zelfs bij het verversen van olie. De bak is recht toe recht aan, maar voor het blok: het is een dry-sump systeem. Dus aftappen verloopt al anders. Het bijvullen is ook niet moeilijk, maar voor het peilen van de olie bestaat weer een aparte procedure met een interessante peilstuk/apparaat:
Je moet de auto warmdraaien en dan weer meten.... Accu leeg. Dus alles is ververst, moet alleen nog exacte olie niveau in het blok vaststellen en kijken of dat goed is. Auto staat aan de acculader... Ook dat is weer anders, zitten 2 accus in ...
eerste de diffuser er onderuit:
Daarna auto omhoog en olie van de bak en blok afgehaald:
Daarna alles weer netjes bijgevuld. Zoals al eerder aangegeven, je loopt tegen van alles aan. Zelfs bij het verversen van olie. De bak is recht toe recht aan, maar voor het blok: het is een dry-sump systeem. Dus aftappen verloopt al anders. Het bijvullen is ook niet moeilijk, maar voor het peilen van de olie bestaat weer een aparte procedure met een interessante peilstuk/apparaat:
Je moet de auto warmdraaien en dan weer meten.... Accu leeg. Dus alles is ververst, moet alleen nog exacte olie niveau in het blok vaststellen en kijken of dat goed is. Auto staat aan de acculader... Ook dat is weer anders, zitten 2 accus in ...
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: Radical SR3
Daarnaast de auto aan de laptop gehangen. Ik heb op de zaak een nieuwe laptop gehad, dus de oude kan mooi hiervoor gebruikt worden. Je kunt de laptop aan de cpu van het blok hangen (is een carrot) en dan van alles uitlezen etc.
Aangezien de auto niet kon starten (bijna lege accu, zie vorige bericht), kon ik maar beperkt data uitlezen. Ik kon in ieder geval al de draaiuren uitlezen... Da's weer mooi voro in het logboek dat ik voor de auto bijhoudt.
Daarnaast zit er software bij van AIM om het stuur te programmeren en uit te lezen.
De plannen voor as zondag zijn inmiddels concreet geworden, dus we gaan eindelijk, voorzichtig, de eerste meters rijden.
Aangezien de auto niet kon starten (bijna lege accu, zie vorige bericht), kon ik maar beperkt data uitlezen. Ik kon in ieder geval al de draaiuren uitlezen... Da's weer mooi voro in het logboek dat ik voor de auto bijhoudt.
Daarnaast zit er software bij van AIM om het stuur te programmeren en uit te lezen.
De plannen voor as zondag zijn inmiddels concreet geworden, dus we gaan eindelijk, voorzichtig, de eerste meters rijden.
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Radical SR3
Mooi hoe je het allemaal uitpluist! Lijkt me erg leuk.
Veel plezier komend weekend! Erg benieuwd naar je bevindingen.
Veel plezier komend weekend! Erg benieuwd naar je bevindingen.
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: Radical SR3
Het uitzoeken is inderdaad leuk, maar vergt wel de juiste mindset om het ook leuk te maken. Je komt zoveel nieuwe andere zaken tegen. Het is wat andere koek dan mijn vorige trackday auto, een e36. Dat laatste lijkt allemaal op een gewone auto die wat aangepast is. Bij de Radical is alles anders.
Inmiddels is alle olie ververst, en de diffuser zit er weer onder. De accu's zijn opgeladen.
Nog een keer oliepeilen en de achterbody kan er ook weer op. En dan op naar Assen. De weersvoorspelling zijn goed....
-
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Radical SR3
Hoevaak moet je olie verwisselen?
-
Online
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 05 jan 2014, 21:17
Re: Radical SR3
Gaaf dat je zoveel zelf doet aan de Radical. Veel plezier op Assen morgen!
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Radical SR3
En? Alles goed gegaan?
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: Radical SR3
Zeker, tijd voor een update.
ik was gister rond 19 uur thuis, auto op de aanhanger gelaten en in de garage gezet. Vandaag druk op de zaak... nu tijd voor een update.
De auto was helemaal netjes geworden, klaar om op te laden:
Bij het opladen heb ik gebruik gemaakt van blokken onder de achteras van de auto en extra lange oprijplaten... Hierdoor past het preces. De auto met de lier opgeladen. Zo'n radical is nogal laag en breed:
Prima gelukt en voor de ondersteuning een vriend gevraagd om even te helpen, das wel zo handig.... Groot nadeel van al die bokken/oprijplaten enzo is dat de auto nogal vol zit. Met wat passen en meten paste alles qua gereedschap, oprijbokken, ed allemaal netjes in de kofferbak. Wel zo prettig.
Op Assen aangekomen, ruim op tijd. Ingeschreven bij Peter en even praatje gemaakt. Ruim op tijd, de middag zou pas om 12:30 starten. Ik dacht: laat ik eens proberen om het neuswiel maximo omhoog te draaien en dan kijken hoever ik kom met het afladen:
Dat past precies. Splitter schaafde maar heel iets. Volgende keer blokje hout mee, dan past het zeker. Scheelt weer veel gesleep....
Toen na het warmdraaien en oliepeilen, wat volgens de procedure moet, kon ik gaan rijden. De eerste echte meters. Dat was wel ff spannend. Eerst wat manouvreren op de paddock. Daarna de baan op... alles is anders dan ik gewend was. Had al wel op Assen gereden, dat scheelt, kon ik me focussen op de auto. De eerste rondes was echt heel erg wennen en totaal niet op tijden en lijnen ed gelet. Eerst maar eens rondom komen. Dat ging eigenlijk steeds beter. Na aardig wat rondes de baan verlaten, kreeg ook een melding dat de brandstof bijna op was.... Op de heenweg had ik al getanked, maar dat was ook erg gekloot, aangezien er een speciale sneltank klep opzit...
Melvin van Radical Nederland kwam nog even praatje maken en hij zei dat ze een sneltank fles bij zich hadden. De auto even bij hen in de pitbox gezet en getanked. Dat werkte al wat beter. De mannen van Radical hebben een rondje gemaakt om/in de auto en alles gechecked en ed. Ze waren erg enthousiast, dat is wel weer mooi om te horen.
Daarna weer de baan opgegaan, dat ging echt al een stuk beter.... Het vertrouwen groeide per ronde en later kon ik al lekker meerijden, nog niet zo snel als de andere radicals die er waren, maar toch al lekker vlot.
Auto nog even in pitbox bij Radical geparkeerd, gelukkig Toen ik wilde starten voor de laatste sessie was de accu leeg. Ze hebben mij aangeduwd voor de laatste sessie. Einde van de sessie een schrikmoment, toen een e36 voor mij spinde.... ontwijken/via uitloop asfalt, spin, op asfalt gebleven... pfff. Daarna nog wat rondes gereden. Dat ging weer goed.
Samengevat:
Ik heb een enorm gave dag gehad met een enorm steile leercurve. Veel geleerd en nog veel te leren. Geen technische problemen en de auto deed het meer dan prima. Moet nog wel startbooster aanschaffen
Het team van Melvin (Radical Nederland) hebben hier zeker aan bijgedragen door praktische raad en daad. Ook nog paar keer met Peter (driving fun) gesproken, ook dikke prima!
ik was gister rond 19 uur thuis, auto op de aanhanger gelaten en in de garage gezet. Vandaag druk op de zaak... nu tijd voor een update.
De auto was helemaal netjes geworden, klaar om op te laden:
Bij het opladen heb ik gebruik gemaakt van blokken onder de achteras van de auto en extra lange oprijplaten... Hierdoor past het preces. De auto met de lier opgeladen. Zo'n radical is nogal laag en breed:
Prima gelukt en voor de ondersteuning een vriend gevraagd om even te helpen, das wel zo handig.... Groot nadeel van al die bokken/oprijplaten enzo is dat de auto nogal vol zit. Met wat passen en meten paste alles qua gereedschap, oprijbokken, ed allemaal netjes in de kofferbak. Wel zo prettig.
Op Assen aangekomen, ruim op tijd. Ingeschreven bij Peter en even praatje gemaakt. Ruim op tijd, de middag zou pas om 12:30 starten. Ik dacht: laat ik eens proberen om het neuswiel maximo omhoog te draaien en dan kijken hoever ik kom met het afladen:
Dat past precies. Splitter schaafde maar heel iets. Volgende keer blokje hout mee, dan past het zeker. Scheelt weer veel gesleep....
Toen na het warmdraaien en oliepeilen, wat volgens de procedure moet, kon ik gaan rijden. De eerste echte meters. Dat was wel ff spannend. Eerst wat manouvreren op de paddock. Daarna de baan op... alles is anders dan ik gewend was. Had al wel op Assen gereden, dat scheelt, kon ik me focussen op de auto. De eerste rondes was echt heel erg wennen en totaal niet op tijden en lijnen ed gelet. Eerst maar eens rondom komen. Dat ging eigenlijk steeds beter. Na aardig wat rondes de baan verlaten, kreeg ook een melding dat de brandstof bijna op was.... Op de heenweg had ik al getanked, maar dat was ook erg gekloot, aangezien er een speciale sneltank klep opzit...
Melvin van Radical Nederland kwam nog even praatje maken en hij zei dat ze een sneltank fles bij zich hadden. De auto even bij hen in de pitbox gezet en getanked. Dat werkte al wat beter. De mannen van Radical hebben een rondje gemaakt om/in de auto en alles gechecked en ed. Ze waren erg enthousiast, dat is wel weer mooi om te horen.
Daarna weer de baan opgegaan, dat ging echt al een stuk beter.... Het vertrouwen groeide per ronde en later kon ik al lekker meerijden, nog niet zo snel als de andere radicals die er waren, maar toch al lekker vlot.
Auto nog even in pitbox bij Radical geparkeerd, gelukkig Toen ik wilde starten voor de laatste sessie was de accu leeg. Ze hebben mij aangeduwd voor de laatste sessie. Einde van de sessie een schrikmoment, toen een e36 voor mij spinde.... ontwijken/via uitloop asfalt, spin, op asfalt gebleven... pfff. Daarna nog wat rondes gereden. Dat ging weer goed.
Samengevat:
Ik heb een enorm gave dag gehad met een enorm steile leercurve. Veel geleerd en nog veel te leren. Geen technische problemen en de auto deed het meer dan prima. Moet nog wel startbooster aanschaffen
Het team van Melvin (Radical Nederland) hebben hier zeker aan bijgedragen door praktische raad en daad. Ook nog paar keer met Peter (driving fun) gesproken, ook dikke prima!
- Tom V
- Berichten: 4871
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Radical SR3
Mooi verslag en tof om te lezen dat je lekker hebt kunnen opbouwen en vertrouwen hebt kunnen tanken.
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Radical SR3
Mooi man, heb je eigenlijk ook een licentie, Radical is behoorlijk aan de weg aan het timmeren, misschien leuk om eens een race te rijden.
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Radical SR3
Gaaf hoor! Zal een flinke steile leercurve zijn, volgens mij moet je ook echt opnieuw geprogrammeerd worden om die bochtensnelheden die zo'n Radical aan kan, te bereiken.
-
Online
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 05 jan 2014, 21:17
Re: Radical SR3
Leuk verslag, zal wel even extra spannend zijn om te spinnen in een Radical.
Aangezien het lekker weer was, zelf ook even bij de baan wezen kijken en een fotootje gemaakt van de Radical:
Aangezien het lekker weer was, zelf ook even bij de baan wezen kijken en een fotootje gemaakt van de Radical:
- Paskal
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Radical SR3
Leuk verslag van een ongetwijfeld geweldige ervaring
Wel een gepuzzel om hem op de ambu te krijgen maar mooi dat het uiteindelijk toch gelukt is. Dat wordt dus een elektrische lier want dat gedraai zou ik snel beu zijn.
Welke ambu gebruiken anderen voor zo'n Radical?
Wel een gepuzzel om hem op de ambu te krijgen maar mooi dat het uiteindelijk toch gelukt is. Dat wordt dus een elektrische lier want dat gedraai zou ik snel beu zijn.
Welke ambu gebruiken anderen voor zo'n Radical?
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: Radical SR3
haha, dat draaien viel gelukkig nog mee hoorPaskal schreef: ↑05 mar 2024, 15:25 Leuk verslag van een ongetwijfeld geweldige ervaring
Wel een gepuzzel om hem op de ambu te krijgen maar mooi dat het uiteindelijk toch gelukt is. Dat wordt dus een elektrische lier want dat gedraai zou ik snel beu zijn.
Welke ambu gebruiken anderen voor zo'n Radical?
Het wisselt nogal welke trailer iedereen gebruikt. Wel veel Brian James, maar dan de dichte. Die zijn nogal groot en duur.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Djessey, Google [Bot] en 21 gasten