Megane 2 RS - Yannik
- Yannik Schmidt
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Megane 2 RS - Yannik
Hallo allemaal,
mijn naam is Yannik en ik ben 25 jaar oud, woonachtig in het mooie zuid-zuid-zuid Limburg. Eigenlijk ben ik helemaal niet te vinden op fora, want mijn generatie (1998) speelde alleen op Habbo en erna ontstond Hyves, toen FB... de rest wijst zich. Laatst linkte een vriend mij hier naartoe omdat een mooie auto-aanhanger te koop stond die ik later ook nog kocht en zo bleef ik hier een beetje hangen om af en toe wat te lezen, uiteindelijk toch best verslavend om hier altijd up to date te blijven over verschillende auto's en hier en daar eens wat te gluren.
Dus bij deze... mijn Megane 2 RS Ring/Tracktool, die in z'n huidige status helaas kapot is, want de motor had er na 150k en 3 jaar tracktime geen zin meer in. Augustus dit jaar heeft die het na 250+ rondjes Nordschleife (waarvan 130+ dit jaar) helaas opgegeven, toen werd ik #weggelenzt.
Ik heb de auto 2017 gekocht, toen is die best een tijdje m'n daily geweest maar toen ik er een paar keer mee op track was was snel duidelijk dat ik er meer uit wilde halen. Toen later overgestapt op een andere daily (gewoon een saaie VW Tiguan diesel) en sinds dien is de Megane eigenlijk alleen maar meer uitgebouwd tot full-tracktool. Hoofdzakelijk voor de Nordschleife, maar ook andere circuit's zoals Spa en Zolder vind ik erg leuk. Bilster Berg is ook nog wel een droom om heen te gaan.
De speclijst is lang, eigenlijk is er ook helemaal niet meer veel over van de originele Megane 2 RS. Sommige mensen zouden me dood slaan omdat het ooit een ''Trophy'' was, maar behalve een nummertje op een plaatje en wat blauwe stoelen was er weinig bijzonders tegenover een normale Megane 2 RS.
De motor is (was, lol) gewoon standaard met wat bolt-on mods, zoals een Megane 3 RS turbo, een Forge hard-pipe kit en een Airtec intercooler.
Wel is de motor al jaren geleden door de vorige eigenaar gemapt bij Fastchip naar een mooie 280pk/400Nm koppel. Vermogen zat voor de auto, ik heb ook nooit per se meer gewilt, zolang het maar betrouwbaar is. Gekoppelt aan een enkelmassavliegwiel en een bak met een Quaife sper komt dat vermogen ook goed op de grond.
Het interieur is helemaal leeg, zelfs de kabelboom heb ik ooit half gestript van alle onnodigheden. Qua gewicht bespaar je er niks op, maar vond het gewoon leuk om eens te doen en te kijken hoe dat gaat. Samen met een setje Sparco Grid-Q kuipstoelen, Carbontec footplates en een ZPO Shifter zit dat wel goed zo. Ik ga wel een laskooi (laten) plaatsen als ik de motor opnieuw ga opbouwen, buiten de veiligheid is dat ook iets dat ik altijd al wilde hebben.
Qua onderstel en ophanging heb ik eigenlijk het meeste uit de auto gehaald, vind ik zelf. Zo heb ik een Megane 3 RS achteras geplaatst die enorm hielp met stevigheid en rotatie van de achterkant, in combinatie met een KW Competition 2-way met springrates en setup van Custom Racetec stuurt het echt enorm goed. Voren zitten sinds dit seizoen Clio 3 RS draagarmen en fusee's onder de auto die meer spoorbreedte geven en ook de draagarmen zijn vele malen steviger dan de originele Megane 2 RS draagarmen.
Een setje Megane 3 RS Brembo remklauwen met ø340mm remschijven helpt om het allemaal te vertragen.
Uuuh, dit is dan de huidige staat van de auto. Ik weet helaas nog niet wat er met de motor aan de hand is, maar door drukte heb ik ook nog weinig tijd gehad er naar te kijken. Jammer dat het seizoen voor mij wat eerder is afgelopen, maar gelukkig heb ik wel enorm veel lol gehad en de jaarkaart ook terugverdient, laat maar zeggen.
Verder heb ik met een vriend samen nog een webshop voor Renault Sport onderdelen. Samen hebben we ook nog een Racing Blue Clio 3 RS staan, maar deze is nog in de opbouw, wat een best langdradig projekt is, als je tegelijkertijd probeert je eigen auto fit te houden voor het trackseizoen, haha. Hopelijk kunnen we daar in 2024 van genieten.
Een YouTube kanaal met wat video's van de Nordschleife heb ik ook nog, mocht iemand daar belang bij hebben, neem graag een kijkje, dat waardeer ik!
Nou, bedankt voor het lezen van mijn spreekbeurt. Ik ben benieuwd naar jullie auto's en hoop ook wat Renault Sports tegen te komen, haha. Misschien hebben we elkaar wel al onbewust op of rondom de Nordschleife gezien? Heb best wat leuke laps samen met Nederlanders gehad die ik erna helaas niet meer off-track kon vinden.
mijn naam is Yannik en ik ben 25 jaar oud, woonachtig in het mooie zuid-zuid-zuid Limburg. Eigenlijk ben ik helemaal niet te vinden op fora, want mijn generatie (1998) speelde alleen op Habbo en erna ontstond Hyves, toen FB... de rest wijst zich. Laatst linkte een vriend mij hier naartoe omdat een mooie auto-aanhanger te koop stond die ik later ook nog kocht en zo bleef ik hier een beetje hangen om af en toe wat te lezen, uiteindelijk toch best verslavend om hier altijd up to date te blijven over verschillende auto's en hier en daar eens wat te gluren.
Dus bij deze... mijn Megane 2 RS Ring/Tracktool, die in z'n huidige status helaas kapot is, want de motor had er na 150k en 3 jaar tracktime geen zin meer in. Augustus dit jaar heeft die het na 250+ rondjes Nordschleife (waarvan 130+ dit jaar) helaas opgegeven, toen werd ik #weggelenzt.
Ik heb de auto 2017 gekocht, toen is die best een tijdje m'n daily geweest maar toen ik er een paar keer mee op track was was snel duidelijk dat ik er meer uit wilde halen. Toen later overgestapt op een andere daily (gewoon een saaie VW Tiguan diesel) en sinds dien is de Megane eigenlijk alleen maar meer uitgebouwd tot full-tracktool. Hoofdzakelijk voor de Nordschleife, maar ook andere circuit's zoals Spa en Zolder vind ik erg leuk. Bilster Berg is ook nog wel een droom om heen te gaan.
De speclijst is lang, eigenlijk is er ook helemaal niet meer veel over van de originele Megane 2 RS. Sommige mensen zouden me dood slaan omdat het ooit een ''Trophy'' was, maar behalve een nummertje op een plaatje en wat blauwe stoelen was er weinig bijzonders tegenover een normale Megane 2 RS.
De motor is (was, lol) gewoon standaard met wat bolt-on mods, zoals een Megane 3 RS turbo, een Forge hard-pipe kit en een Airtec intercooler.
Wel is de motor al jaren geleden door de vorige eigenaar gemapt bij Fastchip naar een mooie 280pk/400Nm koppel. Vermogen zat voor de auto, ik heb ook nooit per se meer gewilt, zolang het maar betrouwbaar is. Gekoppelt aan een enkelmassavliegwiel en een bak met een Quaife sper komt dat vermogen ook goed op de grond.
Het interieur is helemaal leeg, zelfs de kabelboom heb ik ooit half gestript van alle onnodigheden. Qua gewicht bespaar je er niks op, maar vond het gewoon leuk om eens te doen en te kijken hoe dat gaat. Samen met een setje Sparco Grid-Q kuipstoelen, Carbontec footplates en een ZPO Shifter zit dat wel goed zo. Ik ga wel een laskooi (laten) plaatsen als ik de motor opnieuw ga opbouwen, buiten de veiligheid is dat ook iets dat ik altijd al wilde hebben.
Qua onderstel en ophanging heb ik eigenlijk het meeste uit de auto gehaald, vind ik zelf. Zo heb ik een Megane 3 RS achteras geplaatst die enorm hielp met stevigheid en rotatie van de achterkant, in combinatie met een KW Competition 2-way met springrates en setup van Custom Racetec stuurt het echt enorm goed. Voren zitten sinds dit seizoen Clio 3 RS draagarmen en fusee's onder de auto die meer spoorbreedte geven en ook de draagarmen zijn vele malen steviger dan de originele Megane 2 RS draagarmen.
Een setje Megane 3 RS Brembo remklauwen met ø340mm remschijven helpt om het allemaal te vertragen.
Uuuh, dit is dan de huidige staat van de auto. Ik weet helaas nog niet wat er met de motor aan de hand is, maar door drukte heb ik ook nog weinig tijd gehad er naar te kijken. Jammer dat het seizoen voor mij wat eerder is afgelopen, maar gelukkig heb ik wel enorm veel lol gehad en de jaarkaart ook terugverdient, laat maar zeggen.
Verder heb ik met een vriend samen nog een webshop voor Renault Sport onderdelen. Samen hebben we ook nog een Racing Blue Clio 3 RS staan, maar deze is nog in de opbouw, wat een best langdradig projekt is, als je tegelijkertijd probeert je eigen auto fit te houden voor het trackseizoen, haha. Hopelijk kunnen we daar in 2024 van genieten.
Een YouTube kanaal met wat video's van de Nordschleife heb ik ook nog, mocht iemand daar belang bij hebben, neem graag een kijkje, dat waardeer ik!
Nou, bedankt voor het lezen van mijn spreekbeurt. Ik ben benieuwd naar jullie auto's en hoop ook wat Renault Sports tegen te komen, haha. Misschien hebben we elkaar wel al onbewust op of rondom de Nordschleife gezien? Heb best wat leuke laps samen met Nederlanders gehad die ik erna helaas niet meer off-track kon vinden.
Laatst gewijzigd door Yannik Schmidt op 29 sep 2023, 09:06, 3 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6176
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Megane 2 RS Trophy Tracktool
Welkom!
- Eeuwe
- Berichten: 4563
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Megane 2 RS - Yannik
Ha Yannick, jij ook hier, welkom!
Blijft een donders gave Megane. Heb zelf ook een Trophy gehad, en inderdaad ze zijn schaars, maar om 'm daar nou voor te sparen.. Lekker gas geven en fun beleven. Een R26 is bijvoorbeeld meer zonde om te verbouwen Succes met de rebuild, een F4RT uit de M2RS gaan niet vaak stuk dus er moet vast wel eenvoudig een motor te vinden zijn En anders meteen een M3RS F4RT er in, kun je mooi door naar 400+pk.
Blijft een donders gave Megane. Heb zelf ook een Trophy gehad, en inderdaad ze zijn schaars, maar om 'm daar nou voor te sparen.. Lekker gas geven en fun beleven. Een R26 is bijvoorbeeld meer zonde om te verbouwen Succes met de rebuild, een F4RT uit de M2RS gaan niet vaak stuk dus er moet vast wel eenvoudig een motor te vinden zijn En anders meteen een M3RS F4RT er in, kun je mooi door naar 400+pk.
- Yannik Schmidt
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Re: Megane 2 RS - Yannik
Hey hoiEeuwe schreef: ↑27 sep 2023, 09:42 Ha Yannick, jij ook hier, welkom!
Blijft een donders gave Megane. Heb zelf ook een Trophy gehad, en inderdaad ze zijn schaars, maar om 'm daar nou voor te sparen.. Lekker gas geven en fun beleven. Een R26 is bijvoorbeeld meer zonde om te verbouwen Succes met de rebuild, een F4RT uit de M2RS gaan niet vaak stuk dus er moet vast wel eenvoudig een motor te vinden zijn En anders meteen een M3RS F4RT er in, kun je mooi door naar 400+pk.
Dankjewel! En ja precies, een R26 zou meer zonde zijn. Daar zit ook meer speciale waarde aan, vind ik. Ik heb nog een M3RS onderblok staan, maar heb de kop helaas eens verkocht aan iemand die die nodig had. Ik hoop stiekem dat de kop van mijn motor het heeft overleeft, dan zou ik van die twee motoren samen met wat upgrade parts een motor kunnen bouwen. 400+pk streef ik niet per se naar, maar 300pk en 450Nm zou ik wel graag willen.
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Megane 2 RS - Yannik
Hi Yannik! Welkom hier. Prachtige Megane in de enige juiste uitvoering!
Succes met de wederopbouw van de motor, jou kennende gaat dat vast helemaal goed komen!
Volgens mij ben ik je wel eens tegen gekomen
Succes met de wederopbouw van de motor, jou kennende gaat dat vast helemaal goed komen!
Volgens mij ben ik je wel eens tegen gekomen
- Yannik Schmidt
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Re: Megane 2 RS - Yannik
Haha, dat zou goed kunnen!
Dankjewel, wat mis ik dit enorm zeg...
-
Online
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00
Re: Megane 2 RS - Yannik
Welkom, bekende auto, blijft een mooi ding.
-
- Berichten: 5296
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Megane 2 RS - Yannik
Ha Yannik. Ik ben vaste klant bij jullie met mijn Megane R26. Ook mijn motortje ging vorig jaar over the fritz en dat was een kromme uitlaatklep. Dat wil kennelijk vaker voorkomen bij hoge kilometerstanden. Nu gereviseerd motortje met 3rs turbo, dikke intercooler en Dekker motorsport tune. 300pk en 400nm koppel en old school turbogat.
Op de vooras nu ook de Clio 3rs draagarmen en swivel hubs geplaatst. Je merkt direct dat de vooras stabieler is. Moet wel zeggen dat het onozele, speelse karakter minder is. Ik denk dat het te maken heeft met het toegenomen caster maar daar moet ik nog wat onderzoek naar doen.
Ik lees dat je een megane 3rs achteras geplaatst hebt en dat de auto daardoor beter roteert. Kan je dit toelichten? Heb je dat onafhankelijk van de KW clubsport ervaren? Standaard R26 zonder onderstelaanpassingen roteert namelijk al als een malle. Nu met clio 3rs vooras is dat wel minder.
Op de vooras nu ook de Clio 3rs draagarmen en swivel hubs geplaatst. Je merkt direct dat de vooras stabieler is. Moet wel zeggen dat het onozele, speelse karakter minder is. Ik denk dat het te maken heeft met het toegenomen caster maar daar moet ik nog wat onderzoek naar doen.
Ik lees dat je een megane 3rs achteras geplaatst hebt en dat de auto daardoor beter roteert. Kan je dit toelichten? Heb je dat onafhankelijk van de KW clubsport ervaren? Standaard R26 zonder onderstelaanpassingen roteert namelijk al als een malle. Nu met clio 3rs vooras is dat wel minder.
- Yannik Schmidt
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Re: Megane 2 RS - Yannik
Dankjewel! Uit je naam kan ik helaas niet halen om wie het gaat.
Hey, leuk dat je altijd bij ons komt met je R26! Heerlijke auto's zijn het. Jammer van de motor, gelukkig wel beter erna teruggekomen. Het zou bij mij ook wel eens een klep kunnen zijn, de motor draait wel nog maar bouwt totaal geen compressie meer op helaas. Mooie waardes ook behaald, ik vond 400Nm altijd flink zat voor onze auto's.HSR schreef: ↑27 sep 2023, 10:29 Ha Yannik. Ik ben vaste klant bij jullie met mijn Megane R26. Ook mijn motortje ging vorig jaar over the fritz en dat was een kromme uitlaatklep. Dat wil kennelijk vaker voorkomen bij hoge kilometerstanden. Nu gereviseerd motortje met 3rs turbo, dikke intercooler en Dekker motorsport tune. 300pk en 400nm koppel en old school turbogat.
Op de vooras nu ook de Clio 3rs draagarmen en swivel hubs geplaatst. Je merkt direct dat de vooras stabieler is. Moet wel zeggen dat het onozele, speelse karakter minder is. Ik denk dat het te maken heeft met het toegenomen caster maar daar moet ik nog wat onderzoek naar doen.
Ik lees dat je een megane 3rs achteras geplaatst hebt en dat de auto daardoor beter roteert. Kan je dit toelichten? Heb je dat onafhankelijk van de KW clubsport ervaren? Standaard R26 zonder onderstelaanpassingen roteert namelijk al als een malle. Nu met clio 3rs vooras is dat wel minder.
Ja die C3RS vooras geeft inderdaad best wat caster, maar ik gok dat het vooral de spoorbreedte en draagarmen zijn die het ''speelse'' weghalen. Het induiken met remmen neemt namelijk enorm af door die constructie dus de auto voelt wat tammer. Voor mij ook wel prima, want op circuit is dat nooit misplaatst. Ik heb daar later nog Powerflex Black PU-rubbers met excentrische bussen voor meer negatieve camber en caster in geplaatst. Het was effe wennen maar ik vind die caster wel echt fijn!
De 3RS achteras heb ik geplaatst toen ik nog de GAZ-Gold set onder de auto had, dus dat was nog lang voordat de KW Competition 2a er onder kwam. De 3RS as is ongeveer 20mm breder (weet nu niet meer of dat per kant, of in totaal was) en een heel stuk steviger. Ook heb ik met shims de toe en camber aangepast, dit zal ook wel een van de redenen zijn dat de achterkant veel agieler voelt. De 3RS as is ook echt een stuk steviger, daar zit praktisch geen flex meer in.
Laatst gewijzigd door Yannik Schmidt op 27 sep 2023, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Yannik Schmidt
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
- Eeuwe
- Berichten: 4563
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
- JP
- Berichten: 31414
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Megane 2 RS - Yannik
Welkom Yannik, geen BMW-rijder én Limbo. Dat is als dubbel 6 gooien.....
- Martijn_bmw
- Berichten: 26844
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Megane 2 RS - Yannik
Welkom! Leuke posts schrijf je en mooie auto
- Opa
- Berichten: 6273
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Megane 2 RS - Yannik
Welkom hier, leuke auto zo'n Megane RS, ik heb zelf een Clio 3 RS Cup gehad.
- Baboulah
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Megane 2 RS - Yannik
Welkom Yannik, duidelijk dat je veel plezier uit de auto haalt, dat dat nog lang zo mag blijven
Schijnt geweldig te rijden, maar ik blijf die achterkant echt heeeeel lelijk vinden nog altijd
- Franswa
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
- Locatie: Regio 0485
Re: Megane 2 RS - Yannik
Hee Yannik,
Welkom hier, heb je eergisteren nog gesproken bij de Ring! Hele gave Megane, en ook in de juiste kleur! Hoop dat de schade meevalt zodat je na de winter weer redelijk snel kunt rijden.
Omdat springende Meganes altijd leuk zijn, hier nog een foto van de mijne:
De 3RS wel overigens, die kont heeft mij al een keer enorm verrast. Gelukkig geen schade, had die auto toen pas 3 dagen.
Welkom hier, heb je eergisteren nog gesproken bij de Ring! Hele gave Megane, en ook in de juiste kleur! Hoop dat de schade meevalt zodat je na de winter weer redelijk snel kunt rijden.
Omdat springende Meganes altijd leuk zijn, hier nog een foto van de mijne:
Grappig om te lezen. Ik heb anderhalf jaar geleden een nieuwe set cupdempers gemonteerd icm. een set Cooksport veren en een R26 stabi. Om mee te rijden op het circuit best wel oke, maar daarmee is dat speelse,onnozele karakter helemaal verdwenen. En dat is echt jammer, er valt gewoon minder leuk mee te spelen nu. En de auto is zo enorm stug nu. Hiervoor zaten er Eibach veren op icm. cup dempers, toen was dat een stuk beter. Maar als een malle roteren? Dat heeft de mijne nooit gedaan.HSR schreef: ↑27 sep 2023, 10:29 Op de vooras nu ook de Clio 3rs draagarmen en swivel hubs geplaatst. Je merkt direct dat de vooras stabieler is. Moet wel zeggen dat het onozele, speelse karakter minder is. Ik denk dat het te maken heeft met het toegenomen caster maar daar moet ik nog wat onderzoek naar doen.
Ik lees dat je een megane 3rs achteras geplaatst hebt en dat de auto daardoor beter roteert. Kan je dit toelichten? Heb je dat onafhankelijk van de KW clubsport ervaren? Standaard R26 zonder onderstelaanpassingen roteert namelijk al als een malle. Nu met clio 3rs vooras is dat wel minder.
De 3RS wel overigens, die kont heeft mij al een keer enorm verrast. Gelukkig geen schade, had die auto toen pas 3 dagen.
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Megane 2 RS - Yannik
Wellicht is die met de R26 stabi wat onderstuurd nu?Franswa schreef: ↑27 sep 2023, 21:07 Hee Yannik,
Welkom hier, heb je eergisteren nog gesproken bij de Ring! Hele gave Megane, en ook in de juiste kleur! Hoop dat de schade meevalt zodat je na de winter weer redelijk snel kunt rijden.
Omdat springende Meganes altijd leuk zijn, hier nog een foto van de mijne:
Grappig om te lezen. Ik heb anderhalf jaar geleden een nieuwe set cupdempers gemonteerd icm. een set Cooksport veren en een R26 stabi. Om mee te rijden op het circuit best wel oke, maar daarmee is dat speelse,onnozele karakter helemaal verdwenen. En dat is echt jammer, er valt gewoon minder leuk mee te spelen nu. En de auto is zo enorm stug nu. Hiervoor zaten er Eibach veren op icm. cup dempers, toen was dat een stuk beter. Maar als een malle roteren? Dat heeft de mijne nooit gedaan.HSR schreef: ↑27 sep 2023, 10:29 Op de vooras nu ook de Clio 3rs draagarmen en swivel hubs geplaatst. Je merkt direct dat de vooras stabieler is. Moet wel zeggen dat het onozele, speelse karakter minder is. Ik denk dat het te maken heeft met het toegenomen caster maar daar moet ik nog wat onderzoek naar doen.
Ik lees dat je een megane 3rs achteras geplaatst hebt en dat de auto daardoor beter roteert. Kan je dit toelichten? Heb je dat onafhankelijk van de KW clubsport ervaren? Standaard R26 zonder onderstelaanpassingen roteert namelijk al als een malle. Nu met clio 3rs vooras is dat wel minder.
De 3RS wel overigens, die kont heeft mij al een keer enorm verrast. Gelukkig geen schade, had die auto toen pas 3 dagen.
Ik weet niet of je huidige achteras een stabi heeft? Mijn Phase 1 had dat niet, heb een R26 achteras er op laten zetten en dat maakte echt veel meer verschil dan ik dacht. Roteert een stuk beter.
- Yannik Schmidt
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Re: Megane 2 RS - Yannik
Haha, is dat echt zo'n zeldzaamheid hier?
You hate it or love it, zeggen ze dan. De achterkant van de auto is wel altijd waar mensen juist van houden, of juist door afhaken... haha.
Dankjewel.
Heerlijke auto's zo'n Clio 3 RS! Wij hebben nog eentje in de garage staan, die wordt eigenlijk vanaf de grond nieuw opgebouwd. Motor, onderstel, achteras, fusees, nieuwe bak met diff., noem maar op. Helaas een erg langdradig projekt, maar dat komt wel goed.
Hey hoi! Ja, jij hebt inderdaad die leuke overstap gemaakt van Megane naar Clio op 't circuit dus jij was ook mijn bron van informatie wat dat betreft...Franswa schreef: ↑27 sep 2023, 21:07 Hee Yannik,
Welkom hier, heb je eergisteren nog gesproken bij de Ring! Hele gave Megane, en ook in de juiste kleur! Hoop dat de schade meevalt zodat je na de winter weer redelijk snel kunt rijden.
Omdat springende Meganes altijd leuk zijn, hier nog een foto van de mijne:
Grappig om te lezen. Ik heb anderhalf jaar geleden een nieuwe set cupdempers gemonteerd icm. een set Cooksport veren en een R26 stabi. Om mee te rijden op het circuit best wel oke, maar daarmee is dat speelse,onnozele karakter helemaal verdwenen. En dat is echt jammer, er valt gewoon minder leuk mee te spelen nu. En de auto is zo enorm stug nu. Hiervoor zaten er Eibach veren op icm. cup dempers, toen was dat een stuk beter. Maar als een malle roteren? Dat heeft de mijne nooit gedaan.
De 3RS wel overigens, die kont heeft mij al een keer enorm verrast. Gelukkig geen schade, had die auto toen pas 3 dagen.
Op stock onderstel (destijds wel met Cobra verlagingsveren) vond ik de rotatie altijd wel al oke, maar dat was vooral omdat ik niet per se iets anders gewend was. Maar je kunt @Martijn M vragen, die heeft ook al in die van mij gezeten, hoe die instuurt en dan mid corner om de apex heen gaat is echt heerlijk. Het zal een combinatie zijn van veel mods samen en de setup, dat weet ik wel zeker. Maar om dan precies die ene mod te vinden die daarvoor zorgt is lastig, ik gok dat het vooral door alles samen goed werkt.
-
- Berichten: 5296
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Megane 2 RS - Yannik
Standaard R26 met dus het cup onderstel en de achteras met stabi is geweldig op het gaspedaal te sturen. Dat doen (deden) maar weinig auto's zo leuk out-of-the-box.
Dat de auto minder leuk wordt met cup dempers en Cooksport veren snap ik direct. Die veren zijn leuk voor op het circuit maar in geen enkele andere setting is het een verbetering. Ik zou dan ook altijd lekker OEM cup dempers + OEM veren kiezen. De dempers zijn inmiddels weer te koop. Duur zijn ze niet dus ik zou zeggen kopen voordat ze NLA zijn. OEM cup veren zijn volgens mij niet meer te verkregen maar daar kan Veban je mogelijk bij helpen.
Dat de auto minder leuk wordt met cup dempers en Cooksport veren snap ik direct. Die veren zijn leuk voor op het circuit maar in geen enkele andere setting is het een verbetering. Ik zou dan ook altijd lekker OEM cup dempers + OEM veren kiezen. De dempers zijn inmiddels weer te koop. Duur zijn ze niet dus ik zou zeggen kopen voordat ze NLA zijn. OEM cup veren zijn volgens mij niet meer te verkregen maar daar kan Veban je mogelijk bij helpen.
- StefanW
- Berichten: 1783
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
Re: Megane 2 RS - Yannik
Welkom Yannik! Leuk geschreven en serieus aangepakte auto.
- Franswa
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
- Locatie: Regio 0485
Re: Megane 2 RS - Yannik
We zullen de volgende keer wat eerder afspreken, dan kunnen we ook ff rondje samen rijden. Ben nog steeds enorm blij met deze keuze, ik ga morgen weer die kant op. En dan nu écht voor de laatste keer dit jaar.Yannik Schmidt schreef: ↑28 sep 2023, 08:17 Hey hoi! Ja, jij hebt inderdaad die leuke overstap gemaakt van Megane naar Clio op 't circuit dus jij was ook mijn bron van informatie wat dat betreft...
Denk ik
Hee Martijn, geen idee of ik achter een stabi heb. Als een Phase 1 dat niet heeft, zal mijn Phase 2 dat denk ik ook niet hebben. Voorheen kon ik de auto gewoon wat makkelijker sturen/zetten met gewichtsverplaatsing, dat is er grotendeels uit. Heb zelf eigenlijk de aanname gedaan dat dit voornamelijk aan de veren lag, maar de andere stabi zou daar natuurlijk ook wel aan bij kunnen dragen.
Hmmz, dat is wel precies wat ik zoek. En dat is ook het irritante aan mijn auto: je voelt gewoon dat die auto dat wil, maar hij doet het niet echt meer. Als deze auto blijft ga ik na de winter toch maar eens overwegen om de veren te vervangen.HSR schreef: ↑28 sep 2023, 11:21 Standaard R26 met dus het cup onderstel en de achteras met stabi is geweldig op het gaspedaal te sturen. Dat doen (deden) maar weinig auto's zo leuk out-of-the-box.
Dat de auto minder leuk wordt met cup dempers en Cooksport veren snap ik direct. Die veren zijn leuk voor op het circuit maar in geen enkele andere setting is het een verbetering. Ik zou dan ook altijd lekker OEM cup dempers + OEM veren kiezen. De dempers zijn inmiddels weer te koop. Duur zijn ze niet dus ik zou zeggen kopen voordat ze NLA zijn. OEM cup veren zijn volgens mij niet meer te verkregen maar daar kan Veban je mogelijk bij helpen.
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
Re: Megane 2 RS - Yannik
Mooie build en serieuze aanpassingen.
Als je eenmaal gereden hebt met een Renault Sport verbleekt iedere andere hothatch.
Succes met de reïncarnatie van het motorblok
Als je eenmaal gereden hebt met een Renault Sport verbleekt iedere andere hothatch.
Succes met de reïncarnatie van het motorblok
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Megane 2 RS - Yannik
Zuid-zuid Limburg nog wel, dan kun je nooit ver van mij vandaan wonen. Anyway, welkom en leuke RS heb je!
- PeterM
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Megane 2 RS - Yannik
Welkom hier, serieus opgebouwde RS. Hopelijk heb je snel weer een draaiend blok.
-
- Berichten: 5296
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Megane 2 RS - Yannik
Leuk dat er hier op het forum nog zoveel 2RS danwel Renault Sport liefhebbers zijn. Misschien anders een apart topic aanmaken om technische aanpassingen etc. te bespreken? De helft van Yannik zijn topic gaat alweer over andere hun auto's
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot], wackywim en 2 gasten