Ik was benieuwd wat 'men' ervan vindt, en aangezien ik net een PB krijg uit Drente met dit grote nieuws, kennelijk toch heel veel.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -facelift/DS heeft een diesel op stapel staan, maar die komt waarschijnlijk niet naar Nederland. De andere drie uitvoeringen zijn alle plug-in hybride. De belangrijkste voor onze markt wordt de DS 7 E-Tense 225. Die heeft een benzinemotor met 180 pk op de vooras, waar een elektromotor aan is gekoppeld waardoor het systeemvermogen 225 pk bedraagt, dat via een achttraps automaat naar de voorwielen gaat. Een trede hoger staat de DS 7 E-Tense 4x4 300, met 200 pk benzine op de vooras, eveneens geholpen door een elektromotor. Bovendien zit op de achteras een tweede elektromotor, waarmee hij dus vierwielaangedreven is en een systeemvermogen van 300 pk levert. Neusje van de zalm is de DS 7 E-Tense 4x4 360. Die heeft in beginsel dezelfde aandrijflijn, alleen hebben de snelle jongens van DS Performance er aan geknutseld, zodat het geheel piekt op 360 pk. De achterste motor is niet, zoals in de 300, een prise direct. Deze krachtbron is via een reducteur aan de achterwielen gekoppeld. Waar de 300 bij 135 km/h de achterste elektromotor uitschakelt, kan deze in de 360 middels die reducteur ook op hoge snelheden blijven meewerken. De 360 topt bij 235 km/h en sprint in 5,6 seconden naar de honderd. Zowel de 300 als de 360 heeft standaard de achttraps automaat.