Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW is overgewaardeerd op DF: opnieuw 2023

Ja
31
44%
Nee
35
49%
BMW wat is dat?
5
7%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Bericht door Niels » 12 apr 2008, 13:40

Zonder het draadje van Tom gelezen te hebben een logisch vervolg :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 apr 2008, 13:57

Ik waardeer het merk zeer, ik vind het niet overgewaardeerd, ook niet ondergewaardeerd, in alle klassen zit het merk toch bij de besten, waarbij de motorische en stuur eigenschappen toch door een ieder geroemd worden. Daarbij zijn er veel mensen die er graag in zouden willen rijden als de pecunia`s aanwezig zouden zijn, hoe dan ook een gewild product.
Tuurlijk kan het altijd beter, staat buiten kijf, zwakke punten zijn er ook ( remmen als je naar het circuit wil, forse afschrijving) ook is het in en exterieur niet altijd onomstreden. Maar als package vind ik het een pakkende auto (ook als merk dus).

Online
Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2218
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Bericht door Miesjel » 12 apr 2008, 14:03

Ja natuurlijk, zonder meer.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 12 apr 2008, 14:03

Niet overgewaardeerd denk ik. (als BMW rijder :roll: ) Het is meer over-vertegenwoordigd waardoor BMW eigenlijk de klok slaat en overgewaardeerd lijkt. Het feit is gewoon dat BMW goede wagens bouwt, ook Audi doet dit. Audi's worden hier ook enorm gewaardeerd, maar de vertegenwoordiging van het merk is iets dunner gezaaid ivm BMW.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 12 apr 2008, 14:07

JA :!: Van pro bmw naar anti bmw. Alleen maar door dit forum en een echt bmw freakje in de familie. Gewoon pure overkill aan enthousiasme die m'n liefde voor het merk tot een absoluut dieptepunt heeft laten zakken. :lol:
---
Probeerde eens wat anders en ik ben nu genezen. Of verziekt... :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 apr 2008, 14:13

Heb ja gestemd, natuurlijk is BMW goed, maar vaak praten ze er wel max over, dus zeker niet ondergewaardeerd, en dus eerder over gewaardeerd.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 12 apr 2008, 14:17

Kan er "Geen idee" bij?

Ik rij geen BMW, zal niet proefrijden in BMW, weet niets van BMW.
(oke oke mn schoonzusje heeft een 330i, daar heb ik dan 1x in gereden.)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 apr 2008, 14:17

GTRene schreef:Heb ja gestemd, natuurlijk is BMW goed, maar vaak praten ze er wel max over, dus zeker niet ondergewaardeerd, en dus eerder over gewaardeerd.
Ergens vaak over praten heeft niets met overwaardering te maken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 apr 2008, 14:21

romo schreef:
GTRene schreef:Heb ja gestemd, natuurlijk is BMW goed, maar vaak praten ze er wel max over, dus zeker niet ondergewaardeerd, en dus eerder over gewaardeerd.
Ergens vaak over praten heeft niets met overwaardering te maken.
Klopt, maar ligt eraan hoe en hoe de rest het overneemt, als iets heel vaak in het nieuws is neem je dingen over, terwijl het helemaal niet goed hoeft te zijn, terwijl bv auto's waar er weinig van zijn en niet lang of veel over gepraat wordt snel vergeten zijn in eerste instantie, en dus vergeleken daarmee kan het overgewaardeerd worden voor sommige auto liefhebbers, of als "dat zal dan wel beter zijn" of wel goed. :roll:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 apr 2008, 15:09

Volgens mij moet de topictitel worden aangepast in BMW 135i is overgewaardeerd :lol: :lol:


M's zijn zijn al zolang ondergewaardeerd, is niks meer, nooit wat geweest (behalve ooit een keer een doosje met spoilers en een 4 cylindertje :wink: ) en zal ook nooit meer wat worden.

Zonder gein.. ik zie BMW niet als een betere auto tov van andere auto's..

Wel zie ik BMW's als:

-sportief georïenteerde auto's met de aandrijving op de juiste plek en uitmuntende motortechniek en dito prestaties.
-betrouwbare auto's (al mijn BMW's die ik heb gehad en heb zijn probleemloos)
-representatieve auto's met luxe en hoogwaardige afwerking en praktische inzetbaarheid
-proffesioneel ingestelde dealer organisatie

BMW's zijn geen (hardcore) sportwagens, zelfs de meest sportieve uitvoeringen staan ver weg van kleine bommetjes als Elises/speedsters of snelle Porsche's ala GT3 of de gewonere modellen zoals een 997 S.

BMW's hebben een hoog feell good factor. Maar weinig BMW rijders rijden met tegenzin in hun BMW. En meestal is de volgende auto weer een BMW, maar de concurrentie hijgt BMW in de nek en je ziet dat mensen ook gaan twijfelen..

Maar dat houd BMW ook scherp en ze proberen ook altijd daarom klasse leider te blijven. Of ze dat lukt zal de tijd moeten uitwijzen.







I

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15875
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 12 apr 2008, 15:15

Heb ja gestemd.

Zijn trage hokken die ook nog eens vaak mechanische panne hebben :mrgreen:

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 12 apr 2008, 15:18

oververtegenwoordigd inderdaad, overgewaardeerd...beetje wel eerlijk gezegd, denkend aan de E90 M3 en de Leon TFSi getuned waar ik beide laatst mee reed....

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 12 apr 2008, 16:24

Rico v Velzen schreef:ze proberen ook altijd daarom klasse leider te blijven.
Over overwaarderen gesproken ;)

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 12 apr 2008, 16:25

Ja, door een aantal mensen wel vind ik.
Het zijn geen slechte auto's maar dat zijn Mercedessen of Audi's ook niet.(En zo kan ik nog een aantal merken noemen want slechte auto's worden niet meer gemaakt...)
Maar er zijn hier mensen die niet meer objectief naar BMW kunnen of willen kijken.
Let wel: Ik zit er persoonlijk niet mee want ik bepaal zelf wat ik waardeer en wat niet, maar ik kan me voorstellen dat nieuwelingen op DF hier een wat verkeerde indruk van zouden kunnen krijgen.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8892
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 12 apr 2008, 16:38

Nee, vanuit mijn oogpunt: Ik kijk regelmatig bij Audi en Mercedes door de deur, maar kom toch altijd weer terug bij BMW.

A5 goed alternatief voor mijn volgende voiture (maar dan enkel de 3.2 benzine of 3.0 diesel in op RWD gebaseerd quattro).

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 12 apr 2008, 16:58

kan dit topic als sticky als een soort waarschuwing voor "Bratwursten und Jägermeister" :P :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 12 apr 2008, 17:23

Zeg gaan we vloeken in de BMW kerk????




:mrgreen:

Overgewaardeerd denk ik niet. Maar er zitten nou eenmaal een hoop BMW rijders hier, dus dan kan je ook verwachten dat het gespreksonderwerp vaak BMW is.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 12 apr 2008, 17:43

Jazeker.

Toyota's zijn goede auto's, Honda's zelfde verhaal.

Leuk spul allemaal bmw, maar zeker vandaag de dag staat er maar weinig in de showroom dat mij aanstaat.

N

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 12 apr 2008, 19:28

Met overwaarderen wordt niet bedoeld of BMW vaak onderwerp van gesprek is :roll: Dat is een gevolg van het aandeel BMW rijders/liefhebbers en daar is ook niets mis mee. Het gaat om de manier waarop wat resulteert in overwaardering :wink:

Ik vind persoonlijk dat BMW zeker overgewaardeerd is op DF. In de optiek van een hoop mensen is er gewoon niets anders, is het het beste wat te krijgen is en wordt er niet begrepen dat mensen uberhaubt nog naar andere merken kijken. Kortom; BMW is ALTIJD de betere :lol: BMW is zeker geen slechte wagen en voor het geld gewoon een goede package maar zo zijn er nog plenty andere merken die ook een goede package (=subjectief voor eenieder) zijn.

k33z
Berichten: 2700
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 12 apr 2008, 19:53

Een duidelijke ja...................

Ben zelf al van kleins af aan een groot BMW fan, maar dat laat ik zo min mogelijk blijken hier op DF ;)

BMW maakt fantastische auto's, maar ze zijn nooit zo goed als door velen hier beweerd.

Is allemaal te verklaren omdat 75% blindelings de mening van de opinieleider overneemt (op DF Andre). Logisch dat BMW is overgewaardeerd ;)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 12 apr 2008, 20:48

Andre de opinieleider? Ik ben het vaak met Andre eens, maar hij is IMO niet degende die BMW de hemel inprijst op impreza bezitter achtige wijze..... :wink:

BMW=RWD en dat is prima. Echter heb ik echt liever een dikke AMG dan welke M dan ook uit het huidige aanbod. Verder zal ik er geen traan om laten als ze er morgen mee stoppen. Dat gaat eigenlijk op voor bijna elk automerk, maar voor een merk als Honda heb ik veel meer waardering qua techniek en filosofie.

Ieder moet het maar voor zich weten. Als je echter kiest (zoals de poll) ooit aangaf dat je liever een M3 dan een Z06 hebt dan is BMW echt overgewaardeerd.....

N

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 apr 2008, 20:59

Ieder moet het maar voor zich weten. Als je echter kiest (zoals de poll) ooit aangaf dat je liever een M3 dan een Z06 hebt dan is BMW echt overgewaardeerd.....

Typisch voorbeeld van kort door de bocht conclusie.

Een Z06 zal de betere bang for the bucks zijn, absoluut mee eens, maar das ( althans voor mij) niet de enige overweging om tot een keuze te komen.
Zoals eerder vermeld speelt de opvallendheid van de kar voor mij een zeer grote (negatieve) rol. Daarmee is de keus voor de M3 in deze poll meer dan gerechtvaardigd, dat heeft met overwaardering niets te maken.

Iedereen kiest vanuit zijn/haar perceptie, het afbranden van een persoonlijke keuze is erg makkelijk en gaat voorbij aan vele variabelen die tot deze keuze vooor deze persoon ( wie dat ook moge zijn) hebben geleid.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 apr 2008, 21:03

Ga eerst maar het begrip "overwaardering" definieren...................

En vanuit welk perspectief dat benaderd moet worden;

1 persoonliijk
2 maatschappelijk
3 DF forum
enz enz................................

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 12 apr 2008, 21:16

Ook echt het merk BMW met vuur in de ogen verdedigen, prachtig! Hoezo overgewaardeerd? :lol:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 12 apr 2008, 21:26

Ik bmw.

Nee hoor. Een bmw M of Clk black series. Doe mij de CLK maar.
Zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven.

Vanmiddag de performance meter in een Z4M gehad. Oei oei uitslag is spannend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GRzep, Tom V en 197 gasten