Nu de G21 330i Touring voor de deur, maar van de ‘grote drie’ komt BMW nog steeds als de leukste uit de bus en is er bij andere merken niets wat me kan bekoren, of Alfa zou nog met een SW van de Giulia hadden moeten komen. Maar stiekem denk ik dat ik dan ook nog de 3-serie zou kiezen. En zo blijven ze bij veel segmenten nog steeds de benchmark.
Of je altijd even vrolijk wordt van de ontwerpkeuzes is een tweede. Ook daar heb ik, als liefhebber van het merk, bij meerdere modellen wel mijn vraagtekens.
Robin schreef: ↑13 apr 2023, 16:28
Knot schreef: ↑13 apr 2023, 16:25
Je moet wel het juiste segment met elkaar vergelijken he.... een 118i is ook niks sportiefs, dan liever de A3 die ik heb (zegt iemand die al bijna 20 bmw's gehad heeft).
M135i of RS3... doe mij dan de 5cyl maar, het is nog overstuurd en klinkt tenminste nog een beetje.
Dat deed ik inderdaad niet met de A3 sedan vs 3 serie, maar jij al helemáál niet met 'mijn' A3 sedan vs 'jouw' XM bak
Heb 500km mogen rijden met een 118i van net 3mnd oud.
https://www.ekris.nl/bmw/p/32135646/bmw ... s-32135646
M Sportpakket. Weggedrag écht top. ZEER zuinig. En best leuk om te zien. Niet al te vlot, maar ok.Allemaal tech en electronica. Ik geloof er niks van dat any Audi in dat prijssegment beter rijdt. Geen geintje.
Dit ja… Daar kan geen A3 tegenover staan. Heb zelf een tutti lampione versie als 118i van de dealer meegehad vorig jaar, maar ik miste daar weinig aan. Dat 3-cilindertje was best leuk, al is een 128ti of M135i qua motorblok (en auto) dan wel leuker. Je merkte wel aan alles dat het onderstel een veel oud van die 136pk aankon.
Een vergelijkbare 5-drs Cooper met hetzelfde blokje voelde wel veel levendiger aan… Desondanks onder aan de streep vind ik een MINI dan eerder overgewaardeerd, maar dat is meer op prijs-kwaliteitvlak.