Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Jordy van Kouwen » 08 aug 2011, 12:39

Het was inderdaad een prachtige prestatie! Ze was op zaterdag niet de snelste op de baan, maar wist met belachelijke precisie de Praga R4S rond te sturen, met constante rondetijden. En daar win je een 1 uurs race mee! Hard gaan in zo'n Praga R4S kunnen meerdere van die jonge talenten, maar het materiaal een uur lang constant en beheerst rondrijden is echt een uitzonderlijke prestatie. Het "kartkarakter" van de Praga R4S leent zich hier overigens ook goed voor.

Overwinning leek eerst naar Niels Bouwhuis te gaan met de Mosler MT900R, maar de splitter hield het niet en was de aerodynamica ver te zoeken.

En of je de klasse serieus moet nemen, dat moet je zelf weten, maar ze liet ook Cor Euser en Danny van Dongen ruim achter zich, mannen die in het GT4 vooraan meedoen. En in de Dutch Supercar Challenge rijden 99% gentlemen rijders, dat is ook nooit een geheim geweest. Als er dan iemand instapt die fulltime op hoog niveau kart, is het geen gekke prestatie.

En de Aprisco cup, was dat die klasse die gisteren voortijdig werd afgevlagd vanwege het toppunt van amateurisme? Wat een aanfluiting was dat. Geen reclame voor die klasse.

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Jordy van Kouwen » 08 aug 2011, 12:54

En voor de azijnzeikers die denken dat we haar negeren omdat ze geen zakken met geld meeneemt: onzin, ze zit uitgebreid in het programma van de Dutch Supercar Challenge (SBS Autosport) aanstaande zondag.

Item over de Praga R4S:
http://www.brightsightmedia.com/movies/ ... 110626.php" onclick="window.open(this.href);return false; (zit in het eerste deel van het programma na Berry van Elk).

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Snipe » 08 aug 2011, 13:00

Hielke schreef:Als ze zichzelf serieus neemt, en wat ik van haar op haar website gezien hebt doet ze dat zeker, laat ze vanaf nu de DSC weer aan de gefortuneerde talentlozen over en richt ze zich op de serieuze klassen.
....en dan vlak daarna:
Hielke schreef:Zou haar graag eens in de Aprisco's zien.
Ik denk niet dat veel mensen de Aprisco Cup als een serieuze raceklasse zien na afgelopen weekend...
(En ja, ik snap ook wel dat de smaakmakers er niet bij waren.)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27901
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Luco » 08 aug 2011, 13:52

Podium was zaterdag wel gaaf, al die teams die er stonden :banging:
Laatst gewijzigd door Luco op 08 aug 2011, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door JP » 08 aug 2011, 13:56

Robertdj schreef:
JP schreef:Moet natuurlijk niet teveel gehyped worden en teveel gepushed. Voor je het weet, gaat het fout.
GTRene schreef:eerste dame in de F1 :df:
Zolang die oude enge mannetjes in de F1 de scepter zwaaien, zie ik daar niet gauw eender welk meisje/meid/vrouw rondrijden.
Wat echt dom is, een leuke blonde chick moet toch voor hogere kijkcijfers en nieuw publiek zorgen.
Absoluut ! maar dan niet in een C-team, onder de noemer meedoen is belangrijker dan winnen. Een fabrieksteam zou zo'n talent moeten oppikken, en trainen in de hoop dat als ze de leeftijd heeft, ook die stap naar de F1 kan mogen maken. Sponsors zullen zoiemand toch ook snel kunnen vinden. Iig op zijn minst ergens een DF sticker op een spoiler....

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Hielke » 08 aug 2011, 14:05

Uitspraken over de Aprisco cup van dit weekend slaan nergens op. Het was een ratjetoe van auto's. Silhouette's, Mustangs, vreemd spul. Race had niks met de cup te maken.

Jordy, mijn uitspraak over de gebrekkige focus richting Beitske Visser sloeg op de keuzes van de regie tijdens de eerste race zoals uitgezonden op de stream. Ze werd volledig genegeerd terwijl ze een ongenadig goede stijl en tempo liet zien. Onbegrijpelijk.

Wat Cor Euser de laatste jaren laat zien valt trouwens ook niet meer te pruimen. Falend materiaal, gepruts in de race. Hij is het klaarblijkelijk kwijt.

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door m@rco » 08 aug 2011, 15:29

Beitske Visser wel meermaals op Assen tegengekomen waar ze in een 130i cup haar ronden deed. De hele middag in de wagen en haar vader langs de vangrail. Ze reed toen (volgens mij toen 14 /15 jaar oud) al mooie tijden in die cup auto. Kwam nog wel wat te kort maar voor een dame van haar leeftijd zeer behoorlijk.

Naast het karten dus al wel behoorlijke ervaring in raceauto's maar dat maakt haar prestatie er uiteraard niet minder om.

Gister lekker op de tribune gezeten op meerdere plaatsen langs de baan, daar werd wel weer duidelijk dat er vele rijders zijn die echt op 75% van het kunnen van het materiaal over de baan gaan. Een niet meer dan gemiddelde rijder heeft ook echt niks in een Corvette CR6 GT1 te zoeken. Snelheid halen ze niet uit een hoge bochtenspeed, puur rechtuit snelheid.

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Jordy van Kouwen » 08 aug 2011, 16:08

Vanavond is ze ook te zien bij Hart van Nederland. Ik heb zojuist de beelden aangeleverd!
Denk je klaar te zijn, krijg je opeens bericht van NOS Sport of ze ook de beelden mogen hebben....Gekkenhuis!

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Mathieu » 08 aug 2011, 16:36

Jordy van Kouwen schreef:Vanavond is ze ook te zien bij Hart van Nederland. Ik heb zojuist de beelden aangeleverd!
Denk je klaar te zijn, krijg je opeens bericht van NOS Sport of ze ook de beelden mogen hebben....Gekkenhuis!
Heb je tenminste wat te doen :thumbup:
Goed voor je naamsbekendheid :strong:

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Jordy van Kouwen » 08 aug 2011, 17:29

Mathieu schreef:Heb je tenminste wat te doen :thumbup:
Goed voor je naamsbekendheid :strong:
Helaas word ik er niets wijzer van! Maar het is wel gaaf om aan het begin van dit nieuws te staan.
Ze hebben bij Hart van Nederland "beloofd" om een aankondiging voor aanstaande zondag (SBS Autosport) te maken, ik ben benieuwd :-)

Haar vader wordt gek van alle aandacht. De BMW dealer uit Lelystad had dit ook niet durven dromen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27901
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Luco » 08 aug 2011, 17:35

Het is haar gegund, hoe denigrerend sommige mensen dan ook doen over een bepaalde klasse.
Dit meisje is gewoon erg goed, bij vrije baan reed ze elke ronde binnen 1 tiende van een seconde, en er zijn maar weinig mensen die dat echt goed kunnen.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Snipe » 08 aug 2011, 17:36

Jordy van Kouwen schreef:Ze hebben bij Hart van Nederland "beloofd" om een aankondiging voor aanstaande zondag (SBS Autosport) te maken, ik ben benieuwd :-)
Heb je niks aan. Iedereen die vanavond die aankondiging ziet staat zondag op de camping en daar kunnen ze het niet ontvangen ;-)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door GTRene » 08 aug 2011, 17:37

ff extra werk, maar wel leuk voor je Jordy :thumbup:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Andre » 08 aug 2011, 21:06

Een prachtige marketing stunt van Beitske!!! Waar je nu het maximale rendement uit moet halen. Tv kranten iedereen schrijft erover. Nu cashen en sponser gelden binnen halen. En dan zo snel mogelijk naar de formule klassen tussen de europese top om je te bewijzen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door GTRene » 08 aug 2011, 22:31

yep :df:
ijzer smeden als het heet is.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Snipe » 08 aug 2011, 22:33

Snipe schreef:
Jordy van Kouwen schreef:Ze hebben bij Hart van Nederland "beloofd" om een aankondiging voor aanstaande zondag (SBS Autosport) te maken, ik ben benieuwd :-)
Heb je niks aan. Iedereen die vanavond die aankondiging ziet staat zondag op de camping en daar kunnen ze het niet ontvangen ;-)
Voor wie het spektakel gemist heeft is hier het linkje: http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... cemonster/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Hielke » 08 aug 2011, 23:46

Snipe schreef:
Snipe schreef:
Jordy van Kouwen schreef:Ze hebben bij Hart van Nederland "beloofd" om een aankondiging voor aanstaande zondag (SBS Autosport) te maken, ik ben benieuwd :-)
Heb je niks aan. Iedereen die vanavond die aankondiging ziet staat zondag op de camping en daar kunnen ze het niet ontvangen ;-)
Voor wie het spektakel gemist heeft is hier het linkje: http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... cemonster/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuke reportage, leuke meid.

Op haar website zegt ze dat naast het echte racen in de karts, het simracen haar passie is.

Het valt me op hoe volstrekt natuurlijk het voor een generatie jonge racers is geworden dat ze in de simulator hun skills verbeteren. Kan ook niet anders. Als racer heb je in de simulator online tegen anderen zoveel meer kans en tijd om zonder risico op schade je vaardigheden als racer te verbeteren. Dreigen, verdedigen, tempoversnellingen om je tegenstander tot een fout te dwingen, alles komt tot in finesses in de simracerij terug.

Die arme rijke sloebers uit de DSC, al bij de start waren ze kansloos :blink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door RVV » 08 aug 2011, 23:52

Ik vind dit zo ontzettend leuk. Jong meisje zo vol met ambitie. Pakt een 500pk auto van 800 kilo beet alsof het een puch maxi is. Geweldig.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Andre » 09 aug 2011, 01:19

Ik zat even de surfen op Praga specs.

Praga r4s specs.

510 bhp / 10.500 rpm; 434 Nm / 8.700 rpm; Weight: 790 kg

Zo mooi gewicht heeft die!

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Mathieu » 09 aug 2011, 09:21

De Praga r4s is de BMW 1M onder de racers :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door GTRene » 09 aug 2011, 09:28

alleen die motor moeten ze vaak reviseren, is geloof ik zo'n 2 motoren V8 ding van rond de 100kg...
zoals zo'n Hartley H1 of Zytec V8 of Powertec V8, fantastische motor motoren, doch gaan niet zo lang mee en zijn best prijzig :D

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Snipe » 09 aug 2011, 09:36

Volgens mij zijn het deze motoren: http://www.radicalperformanceengines.co ... oblock-v8/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door GTRene » 09 aug 2011, 09:44

das inderdaad net zoiets, prachtige constructies voor lightweight cars :kikker:

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Robertdj » 15 aug 2011, 12:41

Wat vond men van het verslag op sbs6? 2e race klopte niet helemaal...

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door RJay » 15 aug 2011, 12:44

het -zijn- inderdaad die motoren, die niet volgens iedereen even betrouwbaar zijn.
Getuige de motor van de praga.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten