Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 04 aug 2022, 22:37

Haha net als jou 3 dik inhalen bedoel je?

Online
BartMS
Berichten: 506
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door BartMS » 04 aug 2022, 22:43

Zed240 schreef: 04 aug 2022, 16:53 Hij heeft voor een ervaren rijder inmiddels toch best wel wat crashes op z'n naam staan.

Overigens vind ik z'n uitleg (het was niet mijn schuld, de band was lek) wel vreemd. Als de band daadwerkelijk plat is zoals hij aangeeft, krijg je toch wel meer dan alleen een gele low tyre pressure warning? Gepiep, rood waarschuwingsicoontje, etc.
Dat dacht ik ook. Volgens mij voel je een lekke band ook wel in je stuur? In het filmpje hoor je ook de "gong" van een melding op het moment dat ze voorbij een crash rijden. Ik zou geen melding verwachten als ik op het circuit rij dus toch even willen weten wat dat is.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7955
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 04 aug 2022, 22:44

Jan Terwolde schreef: 04 aug 2022, 21:46 https://youtu.be/FrNNf4Bmjbs
Thank you sir.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Hielke » 05 aug 2022, 00:14

MParallel schreef: 04 aug 2022, 22:44
Jan Terwolde schreef: 04 aug 2022, 21:46 https://youtu.be/FrNNf4Bmjbs
Thank you sir.
De eigenaar, aka Blij Ei, reageert na de waarschuwingsmelding bij 13.58 direct door naar het dashboard te kijken. De bestuurder verblikt geen moment.

Vind het wat een vreemde snuiter die Charoudin. Helemaal geen kwade gast waarschijnlijk. Maar ondanks de hele vele ronden die hij gereden heeft zijn er rondjes waar zijn focus minder dan 100 punten is. Vaak pusht ie dan terwijl waakzaamheid de meer logische keuze was geweest. Geregeld een crash hoort er dan bij.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Robin » 05 aug 2022, 05:51

Philipoo schreef: 04 aug 2022, 15:35
Jan Terwolde schreef: 04 aug 2022, 12:43 Wel netjes van hem. Had het eigenlijk niet gedacht gezien er ook flink dure bolides bij zitten. Kort daarvoor was er al veel commentaar op facebook en youtube over hoe hij met de auto's die hij mocht rijden omging en de bewoording van de titels van de filmpjes. Wellicht heeft de te verwachten shitstorm ook bijgedragen eraan dat hij overstag ging maar dat is speculeren.
Terecht ook, hij joeg een M5 van iemand anders, met 4 mensen erin over het gras om 2 andere auto's in te halen en dat poste die erg stoer overal..
Dat was die van die Zuid Afrikaan op Zwitserse platen. Twee(?) weken geleden ofzo. Na een dag er weer af. Ja het kón prima wel, maar dan zonder filmwerk en geen dikke thumbnail:)

Zal nog wel ergens ronddwalen op YT/internet ergens?
EDIT filmpje staat hier al. LOL :dood: EDIT 2 dat is het M4 filmpje. IK doel op dat M5 door de berm inhalen filmpje.... :hmmm:

Ja en die M4 'gecrashed', omdat hij niet aanvoelde dat een band zwaar aan 't leeglopen was(en dat ook op het display gemeld stond waar de camera/apperatuur voor bevestigd was zodat hij het niet kon zien)?

Tja ik vind 'm een aardige gast hoor en volg 'm 'dagelijks', maar ik denk dat hij even wat rustiger aan moet gaan doen in vele gevallen. Hij heeft enorme Nordschleife ervaring, en logisch , maar ik zie in hem (en zegt hij zelf ook) geen rijtalent. Eigenlijk integendeel ik zie op vele momenten een overmoedige bijna dwaas....

Maar goed.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door veejay » 05 aug 2022, 09:37

De 'pass over the grass' M5 filmpje was offline gehaald en vervangen door een 'excuus voor deze actie' filmpje.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Robin » 05 aug 2022, 09:55

veejay schreef: 05 aug 2022, 09:37 De 'pass over the grass' M5 filmpje was offline gehaald en vervangen door een 'excuus voor deze actie' filmpje.
I know:)

Maar misschien heeft iemand hem gedownload en weer geupload ofzo???

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 05 aug 2022, 09:59

Hij heeft al eens een sabbatical genomen omtrent racen en instructionlaps, vanwege onzekerheid en meerdere 'akkefietjes' in korte tijd toen.


Als je er veel rijdt mag je dan instuctierondjes geven, of zou daar vanuit de Nuerburgring gmbh nog een test/accreditatie/licenz voor nodig zijn ?

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Hielke » 05 aug 2022, 10:07

Denk dat zelfs jij instructie zou mogen geven JP.

Nuff said.

:df: :D

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 05 aug 2022, 10:15

Nou lijkt het me best een big-business, maar taxi's moeten inschrijven en gegund worden. Kun je niet elke gek achter het stuur zetten en andere instructies geven…., Hielke :coffee:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Philipoo » 05 aug 2022, 10:16

JP schreef: 05 aug 2022, 10:15 Nou lijkt het me best een big-business, maar taxi's moeten inschrijven en gegund worden. Kun je niet elke gek achter het stuur zetten en andere instructies geven…., Hielke :coffee:
Ook taxi's gebeuren stiekem hoor. Maar iedereen mag op de passagiersstoel van een auto gaan zitten en zeggen links, rechts

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3244
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Martijn M » 05 aug 2022, 10:19

veejay schreef: 05 aug 2022, 09:37 De 'pass over the grass' M5 filmpje was offline gehaald en vervangen door een 'excuus voor deze actie' filmpje.
Wat ondertussen een van z'n best bekeken video's is van de afgelopen tijd. Uiteraard staat monetization aan, dus harkt ie er ook flink centen mee binnen :tooth:

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7955
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 05 aug 2022, 10:56

veejay schreef: 05 aug 2022, 09:37 De 'pass over the grass' M5 filmpje was offline gehaald en vervangen door een 'excuus voor deze actie' filmpje.
Pff YT damage control, want oh wee als de clicks niet meer komen....dan maar een mea culpa doen.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Hielke » 05 aug 2022, 11:00

JP schreef: 05 aug 2022, 10:15 Nou lijkt het me best een big-business, maar taxi's moeten inschrijven en gegund worden. Kun je niet elke gek achter het stuur zetten en andere instructies geven…., Hielke :coffee:
Ik mis de link tussen taxi's en instructie geven even. Laten we dat laten rusten.

Als jij jezelf op FB aanbiedt als instructeur, zittend op de passagiersstoel vertel je de bestuurder wat over de aankomende bochten etc., wie zou daar wat tegen willen/kunnen doen?

In de begintijd van Charoudin als 'instructeur' zag je iemand die in een niet aflatende waterval aan woorden bestuurders knettergek gemaakt moet hebben. Geen instantie, keuringsbureau, 'verbond van amateur instructeurs' die hem tot de orde riep. In het land van de blinden is éénoog koning. Ik zeg hiermee niet dat ik vind dat Charoudin nu nog steeds een matig instructeur is. Sterker nog, denk dat ie het wel aardig goed doet.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Robin » 05 aug 2022, 11:18

Hielke schreef: 05 aug 2022, 11:00
In de begintijd van Charoudin als 'instructeur' zag je iemand die in een niet aflatende waterval aan woorden bestuurders knettergek gemaakt moet hebben. Geen instantie, keuringsbureau, 'verbond van amateur instructeurs' die hem tot de orde riep. In het land van de blinden is éénoog koning. Ik zeg hiermee niet dat ik vind dat Charoudin nu nog steeds een matig instructeur is. Sterker nog, denk dat ie het wel aardig goed doet.
Dát heb ik nog wel bij hem eerlijk gezegd: Als hij in snel spul van iemand mag rijden onboard is het 9 van de 10 keer een eigenaar die:
-totaal onervaren op de NS is
-een rookie is op 't gebied van trackdays etc
-net de auto nieuw heeft
-geen flauw idee heeft
-zelf te bang is om te rijden daar
-combo van bovenstaande
etc...

Maar zie je Misha als bijrijder dan zijn die bestuurders vaak zoveel smoother/sneller etc dan hijzelf.....

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Hielke » 05 aug 2022, 11:43

Robin schreef: 05 aug 2022, 11:18
Hielke schreef: 05 aug 2022, 11:00
In de begintijd van Charoudin als 'instructeur' zag je iemand die in een niet aflatende waterval aan woorden bestuurders knettergek gemaakt moet hebben. Geen instantie, keuringsbureau, 'verbond van amateur instructeurs' die hem tot de orde riep. In het land van de blinden is éénoog koning. Ik zeg hiermee niet dat ik vind dat Charoudin nu nog steeds een matig instructeur is. Sterker nog, denk dat ie het wel aardig goed doet.
Dát heb ik nog wel bij hem eerlijk gezegd: Als hij in snel spul van iemand mag rijden onboard is het 9 van de 10 keer een eigenaar die:
-totaal onervaren op de NS is
-een rookie is op 't gebied van trackdays etc
-net de auto nieuw heeft
-geen flauw idee heeft
-zelf te bang is om te rijden daar
-combo van bovenstaande
etc...

Maar zie je Misha als bijrijder dan zijn die bestuurders vaak zoveel smoother/sneller etc dan hijzelf.....
Ben het volledig met bovenstaande eens. Hij moet het niet van z'n talent als rijder hebben.

Maar nog steeds kan ie dan (na een vrij lange aanloop) een goed instructeur zijn.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Robin » 05 aug 2022, 11:56

Inderdaad, je had 't over hem als 'instructeur'. My bad en mee eens dus.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Kasteel » 05 aug 2022, 12:34

We hadden hier ook nog Sebastiaan als instructeur toch?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 05 aug 2022, 12:48

Misha draagt geen kartoverall….dat doen alleen de echte….:peace:

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1765
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door StefanW » 05 aug 2022, 14:42

Mischa heeft vorige maand met mij een rondje meegereden, maar ik zou hem nooit in mijn auto laten rijden. Hij kan best wel sturen, maar ik vind hem te wild rijden. Dat moment met die rooie Polo bij Mutkurve...hij maakte daar nog een soort van grapje over in mijn filmpje (moet nog online komen).

Overigens heeft ie al best veel abonees op youtube. Andere grotere youtubers smijten met geld en kopen auto's, maar hij doet dan allemaal niet, dus denk dat ie best een leuk bedrag eraan over houdt en die crashes "makkelijk" kan aftikken. Is ook part of the game he.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7955
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 05 aug 2022, 15:08

Hij heeft natuurlijk Robert als grote sponsor die 'hem' van auto's voorziet.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1765
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door StefanW » 05 aug 2022, 15:46

Nee, deal met polestar.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door veejay » 05 aug 2022, 16:34

Die nieuwe M240I kwam niet van Polestar of Robert denk ik. Vorig jaar had ie een RS6 van Audi te leen, alleen liep dat wat anders omdat deze werd gebruikt tijden het helpen na de overstromingen.

Overigens wordt de M4 CS niet helemaal met origineel en/of nieuw spul vervangen, ook vraag ik mij af of de afwaardering als schadeauto deze na een crash (op internet te zien) ook gecompenseert wordt.

Ik heb Misha vorig jaar nog bedankt voor de dagelijkse ring filmpjes tijden de lockdown om de tijd door te komen :). Ik heb hem niet gevraagd een rondje in mijn auto te doen want ik dacht dat evt. schade voor mijn rekening zou zijn ;-)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 05 aug 2022, 22:15

Ik laat alleen mensen in mijn auto rijden nadat we een bedrag overeengekomen zijn voor de verkoop.

Online
BartMS
Berichten: 506
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door BartMS » 05 aug 2022, 22:46

Die nieuwe M240i was een leenauto van BMW Duitsland.

Wat ik zo bijzonder vind is dat hij het altijd heeft over marge hier en daar te over. Maar als ik zijn filmpjes zie altijd denk dat hij best wat "lucky" escapes heeft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten