Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Fabian » 20 mei 2022, 09:03

Martijn M schreef: 20 mei 2022, 08:53
Fabian schreef: 19 mei 2022, 19:59 Leuk, zaterdagochtend is er een f1 demo op GP-circuit en Nordschleife. Weet alleen niet welke f1 auto/hoe oud.

Rond 11:00 uur dacht ik gezien te hebben.
https://nuerburgringclassic.de/

Niet alleen F1, lijkt me een mooi evenement!

Mooi lijstje!

Hier die komplette Liste der angekündigten Fahrzeuge:

1971 Ferrari 312 B2 - ex Jacky Ickx
1980 Ferrari 312 T5 - ex Gilles Villeneuve
1983 Arrows A6 - ex Marc Surer
1987 Minardi M186 - ex Adrian Campos & Luiz Perez Sala
1987/88 Arrows A10 - ex Eddie Cheever
1987/88 Arrows A10 - ex Derek Warwick
1989 Dallara F189 - ex Alex Caffi
1991 Ferrari 642 - ex Alain Prost & Jean Alesi
1991 Ferrari 643 - ex Alain Prost & Gianni Morbidelli
1992 Ferrari F92A - ex Jean Alesi & Ivan Capelli
1992 Benetton B192 - ex Michael Schumacher
2002 Jaguar R3 F1 - ex Eddie Irvine

Gebruikersavatar
Jaws
Berichten: 361
Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jaws » 20 mei 2022, 11:30

Dat is een leuk extraatje. Mochten we nog tijd overhouden, wat is een leuke route om in de onmiddelijke nabijheid van de ring te sturen? Voor max een paar uurtjes voordat we weer naar huis gaan?

vester86
Berichten: 2719
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door vester86 » 20 mei 2022, 23:13

vanaf de 412 de L10 richting langenfeld en dan via de L83 terug. en vandaar die richting Kesseling.

Gebruikersavatar
jessedehaan
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
Auto: BMW E46 318i M43

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door jessedehaan » 21 mei 2022, 22:21

Richting de Moezel rijden, dat geeft binnen een uur weer zo'n nieuwe omgeving, en bijna elke weg het Moezeldal in/uit is geweldig sturen door de haarspelden. Bij Bremm omlaag bijvoorbeeld, langs Zell en dan bij Reil weer omhoog en de Bergstrecke richtig Wittlich. Dan bij Ürzig omlaag, naar het automuseum of koffie in Bernkastel-Keus, en weer terug. Of even naar Trier, mooiste stad uit de regio denk ik.

En in algemene zin is het daar overal mooi sturen, maar leidt Google Maps je in de eerste plaats over de grotere regionale wegen. Maar als je telkens een alternatieve route inslaat kom je over de meest bochtige wegen en over een opnieuw berekende route slechts een paar minuten later aan :df:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 03 jun 2022, 14:38

Benieuwd hoe dat TF dit weekend jog door kan gaan (tot 1400u) Brunnchen half vol nu, grindbakparking tegenover de ingang is voor dagtickets Rock am Ring. Andere parkings zoals Pflanzgarten zijn hermetisch afgesloten.
Nurburg kun je over de mensen lopen zo druk en ze lopen nu al aan het Schultenbrau…..je zult maar zo’n ongewassen, in het zwart geklede, jarenlang ongeschoren halve zool op de baan tegenkomen :shock:

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4112
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Philipoo » 03 jun 2022, 14:44

JP schreef: 03 jun 2022, 14:38 Benieuwd hoe dat TF dit weekend jog door kan gaan (tot 1400u) Brunnchen half vol nu, grindbakparking tegenover de ingang is voor dagtickets Rock am Ring. Andere parkings zoals Pflanzgarten zijn hermetisch afgesloten.
Nurburg kun je over de mensen lopen zo druk en ze lopen nu al aan het Schultenbrau…..je zult maar zo’n ongewassen, in het zwart geklede, jarenlang ongeschoren halve zool op de baan tegenkomen :shock:
Ben jij er voor rock am ring? :P

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8003
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 03 jun 2022, 15:29

Voor wie het niet kennen, de Weinstrasse is een erg mooie weg langs prachtige wijnranken. Zeker de moeite waard.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 03 jun 2022, 18:35

Philipoo schreef: 03 jun 2022, 14:44
JP schreef: 03 jun 2022, 14:38 Benieuwd hoe dat TF dit weekend jog door kan gaan (tot 1400u) Brunnchen half vol nu, grindbakparking tegenover de ingang is voor dagtickets Rock am Ring. Andere parkings zoals Pflanzgarten zijn hermetisch afgesloten.
Nurburg kun je over de mensen lopen zo druk en ze lopen nu al aan het Schultenbrau…..je zult maar zo’n ongewassen, in het zwart geklede, jarenlang ongeschoren halve zool op de baan tegenkomen :shock:
Ben jij er voor rock am ring? :P
Nee, voor mij geen Rock of Rad am Ring, ik had dat vergeten en hoopte vandaag op Industriepool.

Gebruikersavatar
martn
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mei 2020, 20:27
Auto: Ford Focus ST

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door martn » 03 jun 2022, 22:24

Ik schrok van de hoeveelheid hekken afgelopen week. Was echt blij dat ik er begin van de week was.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door theo300pk+ » 06 jun 2022, 22:29

Ik zag dat de openingstijden van de Ring vandaag verrruimd waren. Was open van 13 tot 19 uur ipv de gebruikelijke 17 tot 19 uur.
Was vandaag vrij en zag me heerlijk rondjes draaien met weinig andere auto's.
Daar aangekomen bleek er toch een flinke opkomst te zijn zonder massaal te zijn. Dus eigenlijk wel gezellig.
Eerst hapje drankje gedaan en volgetankt. Rij om 15 uur naar de ingang voor mijn eerste rondje vandaag wordt de Ring gesperrt.
Achteraf blijkt een wel ernstig ongeluk met een motorfiets de oorzaak. Zonder het ongeval te bagataliseren hoeft het opruimen en herstellen van de schade aan de baan in principe niet veel tijd te kosten.
Echter de baan functionarissen besloten de baan om onduidelijke redenen gesloten tot houden tot 17 uur.
Enfin jammer dan maar tot dan wat rondkijken en met deze en gene wat babbelen. Is ook niet verkeerd.
Maar om dan om 16 uur te beslissen de baan ook na 17 uur dicht te houden vind ik wel erg gemakzuchtig en stijlloos.
Er stonden al talloze auto's klaar om te starten en ook kwamen er auto's en motorfietsen aan. Een groot deel van het parkeer terrein aan de overkant stond vol met wachtende auto's. Lekker als je uit NL, UK, Frankrijk, Spanje komt. :? :wtf:
En was bovendien mooi droog weer geworden.
Maar is uiteraard luxe probleem.

Op terugweg op Autobahn plotseling op display waarschuwing: stop onmiddelijk met rijden, doe de motor uit. Oliepeil staat onder minimum.
Anders kans op motorschade
Ik had enige tijd geleden eerder problemen met de sensor van het oliepeil, die toen talloze keren onterecht een te laag oliepeil op het display aangaf. Met dat in het achterhoofd dacht ik daar gaan we weer.
Maar reed toch niet echt lekker en begon peentjes te zweten dus van arrenmoede maar meteen op de vluchtstrook gestopt en bijgevuld tot oliepeil minimum aangaf.
Nog een keer in NL idem boodschap en in totaal bijna twee liter bijgevuld. En daarna oliepeil op helft minimum ....... :evil:
Klopt weer geen ruk van. Nergens olie lekkages en motor trekt als een beer. En daarvoor de nada verbruik. En nu in een keer 2 liter.
Weet wel dat ook de nieuwe sensor weer op tilt is geslagen, maar ontneemt toch het plezier in zorgeloos rijden en gasgeven.

Gisteren sleutels van auto aan zoon gegeven, want wilde eens een keertje met vrienden in DE een stukje rijden. Wist dat dat moment ooit zou komen en dat het uiteindelijk onvermijdelijk zou zijn. Toen ik zo oud als hij was reed ik in een Capri met 60 pk. En dit is bijna 600 pk.
Komt hij eind van de dag de auto weer terugbrengen en hij en auto nog in een stuk. Dus ik was wel opgelucht.
Zegt hij tegen mij, lekker 320 km gereden. Zeg ik terug, dat is een flink ritje. Zegt hij, nee 320 km/u op GPS. :angel: Hij wilde eigenlijk nog verder gaan, maar blijkt (gelukkig) dat zijn passagiers begonnen te piepen en andere geluiden te maken.
Zelf ben ik diverse keren afgehaakt voor 300 km/u, want ik vind het rete gevaarlijk.
Moet er niet aan denken dat als hij tot het gaatje gaat en nog sneller gaat. Dat kan die auto (BMW M240i) weliswaar met aangepast en verlaagd onderstel echt niet aan.
Dus voor een volgende keer topsnelheid maar fors laten begrenzen.

Ik hoop volgende ritjes wat zorgelozer te kunnen genieten. :wink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 06 jun 2022, 22:34

Het was een fataal ongeval, de man (54) is ter plekke gestorven. Ja dan kan het wel eens wat langer duren….(lekker belangrijk ook)

https://www.rheinpfalz.de/politik/rhein ... 64628.html?

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 06 jun 2022, 23:03

Pff heftig zeg weer een motorrijder overleden.. Blijft een linke bedoeling, al helemaal op een motor.
JP schreef: 06 jun 2022, 22:34 Het was een fataal ongeval, de man (54) is ter plekke gestorven. Ja dan kan het wel eens wat langer duren….(lekker belangrijk ook)

https://www.rheinpfalz.de/politik/rhein ... 64628.html?
Alsof je dat weet als je daar bent, beetje kansloos om Theo zo een schuldgevoel aan te praten.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Arthur » 07 jun 2022, 00:14

Ik vind het geen schuldgevoel aanpraten eigenlijk, maar goed, ieder z’n perceptie. En als je daar bent kan ik me de frustratie nog voorstellen, maar als je thuis eenmaal achter de pc zit om ze aan iedereen te uiten had je mss ook ff kunnen googlen wat nu de reden was dat de baan helemaal niet meer open ging?

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 07 jun 2022, 00:22

Doe je dat na een baansluiting? En ja Theo had kunnen bedenken dat een oorzaak eventueel ernstig kan zijn, maar ik snap ook dat je daar niet per se aan denkt als je geen heli o.i.d. hebt gehoord. Dan denk je gewoon schiet op met die olie weghalen of auto's afslepen. Ik vind het laatste deel van JP zijn antwoord gewoon een sneer wat niet nodig is.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 07 jun 2022, 05:19

Sorry….dat mag je vinden.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4112
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Philipoo » 07 jun 2022, 09:38

Jan Terwolde schreef: 07 jun 2022, 00:22 Doe je dat na een baansluiting? En ja Theo had kunnen bedenken dat een oorzaak eventueel ernstig kan zijn, maar ik snap ook dat je daar niet per se aan denkt als je geen heli o.i.d. hebt gehoord. Dan denk je gewoon schiet op met die olie weghalen of auto's afslepen. Ik vind het laatste deel van JP zijn antwoord gewoon een sneer wat niet nodig is.
Die motorfiets lag over 200m verspreid over de baan.. Zeker als je hoort dat er een motorfiets gescrashed is en de baan daarom dicht gaat, kan je toch even iets langer nadenken wat er wellicht aan de hand zou zijn? Ring loopt flink geld mis als ze de baan dicht hebben, dus dat doen ze echt niet voor de lol..

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door theo300pk+ » 07 jun 2022, 17:33

JP schreef: 06 jun 2022, 22:34 Het was een fataal ongeval, de man (54) is ter plekke gestorven. Ja dan kan het wel eens wat langer duren….(lekker belangrijk ook)

https://www.rheinpfalz.de/politik/rhein ... 64628.html?
Ik heb het inmiddels gelezen.
Met de kennis van nu begrijp ik dat de baan medewerkers ontzet waren van het dodelijke ongeval. En ja uit piëteit met het slachtoffer kan ik me verenigen met de de beslissing de baan te sluiten.
Dat wist ik gisteren nog niet en daarom dacht ik alleen WTF op dat moment.
Het ongemak voor alle DF'ers weegt natuurlijk niet op tegen het ongekende drama en verdriet voor de betrokken familie, vrienden ea.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8003
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 07 jun 2022, 20:14

De wereld draait door. Een baansluiting is altijd klote als je daar bent en je nog je laatste rondje wilt doen en op moment van sluiten weet niemand wat er aan de hand is. Alles van wat blikschade tot aan dit soort treurige gebeurtenissen. Maar je baalt op dat moment net zo hard.

Het ene doet niks af aan het andere.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 07 jun 2022, 20:26

Ik begrijp ook wel dat het ongemak "groter" is als je 400km moet reizen tot aan de slagboom, of dat je binnen 140km daar bent. Ik rij er vaak genoeg op de bonnefooi heen, soms is er Touristenfahrten, anders wel een besloten trackday of Industriepool (soms de high-speed)
Tegenwoordig zijn er genoeg communicatiemanieren om een beetje mee te krijgen wat er gebeurd (is) zoals Tracksecure.
Gaat een sirene de baan op dan weet je dat het dikke poep is. Misschien duurt het een en ander ook wel langer doordat er onderzocht moet worden wie de veroorzaker is van (bijvoorbeeld) een kvs of oliespoor. Dat is de aansprakelijkheid die je gesteld kan worden, mocht jij de veroorzaker zijn. Als je tijdens TF crasht door de misere van een ander is het niet meteen "risico van het spel".

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Joost H. » 12 jun 2022, 09:25

Afgelopen vrijdag last minute richting de Eifel gereden voor de avond sessie van 17:00 - 19:30
Na een hapje bij het restaurant tegenover het DF Racing hotel richting Apex gereden waar de hele huurvloot voor de deur stond.
Gezien het rustig was, ging alles lekker vlot en zaten we na 7 handtekeningen 5 min later in de BMW 218i handbak (chip 200pk).

Semi's eronder, remmen upgrade en KW Clubsport V3. Wat ze ook hadden mogen upgraden is het het pre-lci sportstuur, geen fan van.
Kosten, 100€ per ronde (incl brandstof en ticket) prima prijs imo.

Lekker kunnen genieten op de baan, mooi sturen en geen momentjes. Was voor mij jaren geleden dat ik een rondje had gedaan, maar had de smaak weer snel te pakken. Zeker voor herhaling vatbaar. :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1815
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door veejay » 12 jun 2022, 11:07

Stoere foto! Fijn dat je passagier ook meegeniet :)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5284
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Kasteel » 12 jun 2022, 14:35

Klinkt goed! Hoe reed de 2serie? Gelukkig heb je wel nog wat rondjes ervaring ;).

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Kadett » 12 jun 2022, 15:24

218i met 200 pk. Hier zit toch de 1.5 3 cilinder in, of een gedowntuned 2.0 blok?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26730
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Martijn_bmw » 12 jun 2022, 15:27

Voor die 100 piek is alles gedekt? Dat klinkt wel als een aanbieding waarmee ik ook eens de nurburgring op zou durven. Eigen auto ivm missen van WA dekking is voor mij een no-go

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Joost H. » 12 jun 2022, 19:08

Martijn_bmw schreef: 12 jun 2022, 15:27 Voor die 100 piek is alles gedekt? Dat klinkt wel als een aanbieding waarmee ik ook eens de nurburgring op zou durven. Eigen auto ivm missen van WA dekking is voor mij een no-go
Van de website, in dit geval is eigen risico op de 218i 8k. Dus het is helaas alsnog een risico.
​​All of our cars are insured to be on the Nordschleife. Third-party liability is covered, but what the insurance does not cover is (1) damages to the track, barrier and clean-up costs, (2) recovery costs by the towing company and (3) damages to the Apex rental car. These three items are what our mandatory excess covers. Much like with every other motor insurance policy, the amount is different per car, so please have a look at our price list for more information. As a safety measure you are expected to bring a valid and charged credit card on the day itself, of which we take a copy.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 198 gasten