Zou de Dakar terecht zijn afgelast?

Van een Lada Niva in de grote stad tot Parijs-Dakar. Op veler verzoek is er dan eindelijk ook een echt off road forum!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Zou de Dakar terecht zijn afgelast?

Bericht door Jurriaan » 14 mar 2008, 13:17

Hopelijk loopt het nog goed af voor deze twee Oostenrijkse toeristen....

http://www.ad.nl/buitenland/2135040/Noo ... nruil.html

http://www.off-road-forum.de/Style/vermisst.htm

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 mar 2008, 13:55

Triest dat mensen dat elkaar aandoen, en het gebeurt helaas heel vaak, hier onder het mom alkeida zeg maar, en in andere landen gewoon puur om er financieel beter op te worden...best scary voor de avonturier lijkt me, dan kom je wel in een avontuur, maar niet die wat je zocht.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2008, 14:03

Jemen staat er ook om bekend. Alleen daar is het vaak ambassadepersoneel. Die schijnen vrij goed verzorgd te worden tijdens zo'n actie en men wordt erop getraind en daardoor wordt er altijd vrij laconiek op gereageerd. Daar gaat het overigens vaak om geld te krijgen voor een waterput in een afgelegen gehucht. In die aanpak kan ik me nog wel vinden.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 14 mar 2008, 14:51

Ach een mensenleven is in sommige delen van de wereld erg weinig waard. Indoctrinatie, stam, familie, eer en geloof spelen daar vaak een grote rol in.

Je weet dus ook als westerling die dat soort regionen opzoekt welke risico's je loopt, en als je daar dus heen gaat weet je dat dit soort gruwelijke zaken daar nu eenmaal voorkomen.

Ik heb zelf totaal niet de behoefte om terug in de tijd (richting middeleeuwen te gaan). Dat ze elkaar in bepaalde gebieden afslachten om voor de westerling onbegrijpelijke redenen doet mij ook niets.

Ik ben dan ook geen fan van de akties van het westen in bepaalde delen van de wereld om de democratie door de strot te duwen. Zoiets kun je namelijk niet opdringen.

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast