Bij deze een rijtje waar ik van dagdroomde.......waar droomde jij van?
Wat is jouw icoon van vroeger?
- Niels
- Auto: Prius+
Wat is jouw icoon van vroeger?
Iconen genoeg en helemaal omstreekt de jaren 85-88, de tijd dat ik hele autoboeken uit mijn hoofd kende
Auto's uit die tijd bezorgen me nog steeds kippevel en eigenlijk werden er toen imho de mooiste wagens gebouwd. Je had ze ook in verschillende klasses bijvoorbeeld de M3 en 190-16V, of Ferrari 328GTB en de 911 Turbo en natuurlijk niet te vergeten de superwagens als F40 en 959. Keuzes zijn nagenoeg niet te maken maar toch altijd leuk voor een beetje discussie 
- Dennis Cavallino
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ja, met alle respect hoor, maar ik kan hier dus niet iets in aanklikken. Ik denk dat ik vroeger vooral meer over de F40 en de Diablo heb gedroomd, maar tegenwoordig heb ik ook meer respect gekregen voor de Miura, dat is op dit moment gewoon een absolute droomauto. Zeker wanneer we het gaan hebben over dit rijtje klassiekers.
- frank de jonge
- Dennis Cavallino
Marc: Gewoon doen. Supergave bakken die gekoesterd moeten worden.
Met de F40 heb ik mixed feelings. Enerzijds het verhaal van David Hart die me ooit vertelde dat 'ie boven de 100 km/u bij het overschakelen naar 3 nog steeds wielspin had ondanks de 1 meter aan rubber achterop. Anderzijds vind ik het ontwerp gewoon niet mooi vergeleken met een 288 GTO of oude Ferrari's. Wel vond ik het ontwerp extreem gaaf, bruut, erg racy etc. Maar dat de auto nooit echt een fabrieksracer is geworden en ook nooit echt (langdurig) succesvol was bij de privateers, heeft mijn interesse doen vervagen. Lijkt me overigens super om eens te rijden of om zelfs te hebben zo'n ding. Gewoon om het allemaal zelf eens te ervaren. Maar ervan dromen, nee, nooit.
En de opmerking van McLaren over de F40 blijft ook geniaal, op de vraag waarom zij geen buizenchassis a la F40 hebben gebruikt: 'wij hadden destijds niemand die zo slecht kon lassen'.
Met de F40 heb ik mixed feelings. Enerzijds het verhaal van David Hart die me ooit vertelde dat 'ie boven de 100 km/u bij het overschakelen naar 3 nog steeds wielspin had ondanks de 1 meter aan rubber achterop. Anderzijds vind ik het ontwerp gewoon niet mooi vergeleken met een 288 GTO of oude Ferrari's. Wel vond ik het ontwerp extreem gaaf, bruut, erg racy etc. Maar dat de auto nooit echt een fabrieksracer is geworden en ook nooit echt (langdurig) succesvol was bij de privateers, heeft mijn interesse doen vervagen. Lijkt me overigens super om eens te rijden of om zelfs te hebben zo'n ding. Gewoon om het allemaal zelf eens te ervaren. Maar ervan dromen, nee, nooit.
En de opmerking van McLaren over de F40 blijft ook geniaal, op de vraag waarom zij geen buizenchassis a la F40 hebben gebruikt: 'wij hadden destijds niemand die zo slecht kon lassen'.
- GTRene
-
Bort
Ik heb waarschijnlijk als enigste op dit forum geen icoon. Mijn interesse in auto's is pas begonnen rond 23e levensjaar omdat mijn broertje (4 jaar jonger dan ik) altijd aan 't zeiken was over auto's dit auto's dat. Opbokken makker!!! Of nee toch niet, eigenlijk wel zalig die snelle karren, laat ik me er ook eentje kopen 
-
zegmaarboris
- Niels
- Auto: Prius+
Je hebt smaakzegmaarboris schreef:Aston Martin Zagato - was mijn eerste auto liefde, was toen een jaar of 10. Testarossa eerste mooie speelgoedauto. Maar uit dit lijstje is nude Miura nummer 1 voor me. Grappig hoe dat is veranderd.
[img:800:600]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... per_01.jpg[/img]
En dan een gele aub!
- Ti-Tourist (Erik)
- RVV
- Carl Coussens
Bij mij was het DTM, al wat de klok sloeg.
Altijd gedroomd van een Cosworth 3d of BMW E30 M3.
Het is een M3 geworden, zelfs mijn eerste miniatuurken als verzamelaar was een M3 E30 op mijn 15 jaar.
De openingskoers van DTM was in den beginne ook steeds in Zolder...........
Dus mijn keuze zal je ook wel kennen nu. 8)
Altijd gedroomd van een Cosworth 3d of BMW E30 M3.
Het is een M3 geworden, zelfs mijn eerste miniatuurken als verzamelaar was een M3 E30 op mijn 15 jaar.
De openingskoers van DTM was in den beginne ook steeds in Zolder...........
Dus mijn keuze zal je ook wel kennen nu. 8)
-
allen
Nou geef hier die folder dan!Rico v Velzen schreef:allen schreef:Een witte Countach staat nog op m'n netvliezen gebrand!
Heb ik ook voor gekozen.. had er ook een folder van magische shit voor mij. overigens heb ik die folder nog steeds![]()
Vandaag de dag heb ik niet veel meer met de Countach, maar als jochie was ik er immens van onder de indruk.
- Knot
Ik ga voor de Cosworth, Ferrari is buiten bereik, toen en nu nogsteeds.
Herinner me nog goed dat ik de Sierra folders door zat te bladeren als klein mannetje, de Cosworth turbo met 240 op de snelheidsmeter, dat was m!
Ook bij bekenden en tijdens wandeling naar school kijken wat voor sierra sommige mensen hadden gekocht, 1.6 en 1.8 dat was maar niks, een 2.0i met achterspoiler dat moest je hebben vond ik als ventje van 10 al 
Herinner me nog goed dat ik de Sierra folders door zat te bladeren als klein mannetje, de Cosworth turbo met 240 op de snelheidsmeter, dat was m!