Papenburg 9 april

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Papenburg 9 april

Bericht door Dennis Cavallino » 10 apr 2006, 11:40

Was gaaf!


<zal straks even verslag posten>

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 10 apr 2006, 11:46

LOL! :lol:
Ja mooi, verhalen willen we lezen!
Dit is volgens mij de eerste keer dat ik het mis sinds ik de BMW heb en daar baal ik echt van (Alfa + Papenburg was bakrevisie of motorrevisie of wat anders aan gort, dat was dan minder erg geweest om te missen :wink:).

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 12:06

DAMN.... zou daar ook nog wel een keertje willen rijden, en dan niet met een E30 kroket zoals de vlasblom die ik toen mee had.

Ben benieuwd naar je verslag Dennis.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 10 apr 2006, 13:19

Was zeker gaaf 8)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 13:21

Jullie nodigen mij nooit uit.... :(

En waar blijft dat verslag, die foto's en die filmpjes.. ik kan wel ..eh... :roll:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 10 apr 2006, 13:33

Foto's en filmpjes?
Van Papenburg???
:wink:

Maar de verslagen zijn tot nog toe inderdaad behoorlijk schraal. :P

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 10 apr 2006, 13:46

Knot, als jij 25.000 euro betaalt, maak ik nog een keer filmpjes daar! :lol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 14:02

Nou, doe dan maar een verslag....

Is al meer gefilmd toch, dat was toch ook betaalbaar?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 10 apr 2006, 14:17

Ik wist dat je exact deze reactie zou geven. :D

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 14:36

Gaaf is dat he.. maareh.. ben je al druk aan t tikken?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 10 apr 2006, 14:37

Ja, notulen :lol:

Komt morgen wel. vandaag geen tijd voor.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 10 apr 2006, 18:13

T was zeker gaaf 8)

Heerlijke geveegd (met de Nixxan van Jeroen en met de bezem omdat er genoeg waren die niet wilden bezemen, maar vooruit, das besproken ter plekke :wink: )

Er werd echt leuk gespeeld, weer lekker veel rijtijd. En Dick had het prima voorelkaar allemaal.

Wat is die 350Z toch een heerlijke auto. En om mee te driften een genot gewoon. Paar rondjes synchroom met Dick (in zn Touring) gedaan, was erg leuk. Jammer dat ik moest afhaken toen ik uiteindelijk dan toch achterstevoren ging :lol:

Aan het eind van de dag was de 180 graden bocht aan het eind van het rechte stuk een echte uitdaging. Begin geheel nat, daarna geheel droog. Wat een kick als je daar volledig dwars doorheen kwam :!:

Paar pechvogels met wat technische probleempjes helaas en een klein gevalletje schade door een aanrijdinkje.

En Dennis, tsja, die was echt een het smijten van die 525 van hem, sjonge sjonge :lol: Marijke was blij dat ze met mij mee kon in de Z volgens mij :wink:

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Bericht door Dickh. » 10 apr 2006, 18:27

Was mooi en wellicht voor herhaling vatbaar. Driften met een automaat, winterbanden en geen sper bleek veeeeeeeeel leuker dan ik vooraf verwacht had. Op een gegeven moment zelfs met 3 autos vlak achter elkaar dwars is echt kikken.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 10 apr 2006, 19:14

Dit topic schreeuwt om beeld materiaal!!!

Michel

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 20:50

Dick Hoekendijk schreef:Was mooi en wellicht voor herhaling vatbaar. Driften met een automaat, winterbanden en geen sper bleek veeeeeeeeel leuker dan ik vooraf verwacht had. Op een gegeven moment zelfs met 3 autos vlak achter elkaar dwars is echt kikken.
Dick, het is gewoon een te gekke baan, feit. Wanneer je volgende keer een plaats over hebt hou ik me aanbevolen, zorg ik dat ik met een knappe auto voor de dag kom, een dosis humor en geduld.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 10 apr 2006, 20:57

Michel Pol schreef:Dit topic schreeuwt om beeld materiaal!!!

Michel
Er is helemaal niets aan beeld materiaal. Zelfs ik was er zonder camera (zelfs mobiel met camera in moeten leveren), maar met mijn Audi (roadster was nog niet klaar).

Niet gedrift maar wel weer lekker kunnen rijden met de Audi :)

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Bericht door Dickh. » 10 apr 2006, 21:32

[quote="Knot

Dick, het is gewoon een te gekke baan, feit. Wanneer je volgende keer een plaats over hebt hou ik me aanbevolen, zorg ik dat ik met een knappe auto voor de dag kom, een dosis humor en geduld.[/quote]

Knot, kinderen die vragen worden overgeslagen :wink: . Nee hoor, grapje. Ik zet je op de lijst voor een eventuele volgende keer. Mail me je mailadres maar even door.
Eerst maar eens zien wat ATP er van gaat maken.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 10 apr 2006, 22:22

Zo werk is af (voor vandaag), schoonmoeders kookkunsten zijn op. De 525 is weer ingeruild (na een aanrijding :lol: ) op de 535 dus ik kruip achter mijn toetsenbord. Tussen de sterretjes is intro, scheelt wat leesvoer als je haast hebt.

***

Vrijdag had ik de 525 opgehaald. Marijke hoorde me al aankomen toen ik onder het huis door reed met stationair toerental. De uitlaat was echt goed lek en ik dacht dat de middendemper los zat van de einddemper (deja vu: zandvoort, 325, driftchallenge?). Toen we de auto op de brug hadden werd al snel duidelijk wat er aan de hand was: roest, en niet zo'n beetje ook. We misten ongeveer 20 cm dubbele pijp net voor de einddemper. Na wat bakwerk van Jeroen en Peter was het geluid ongeveer 1 Db minder :lol: Kortom, de auto was er klaar voor.

Nog even snel olie ververst en bandjes opgepompt. Toen Marijke en de spullen opgehaald. Even gegeten bij mijn ouders en op naar het altijd gezellig Zuidbroek, waar het Hotel was. Megadruk daar in het restaurant. Peter, Pieter en Jeroen hadden ieder 3 man personeel om hun heenlopen. :shock:
Na wat mooie verhalen en 2 welverdiende biertjes werd het tijd voor het bad... uhm bed.

We waren erg blij dat we 's ochtends weer een vrij plekje hadden in het restaurant. Echt niet te geloven, 5 hotelgasten en minstens 10 man personeel, zal wel om belastingaftrektechnische redenen zijn daar bij Vd Valk. Maar we waren wel blij dat we nu nog maar een kleine 3 kwartier hoefden te rijden ipv ruim 3 uur.

De zon scheen, er was blauwe lucht tot aan de Waddenzee, waar de wolken al lagen te wachten om bij het opwarmen van de aarde landinwaarts te trekken. Dus we zaten op voorhand al te genieten. Zon en regen, helemaal goed voor een driftdag als deze!

Na de gebruikelijke omwegen, kwamen we eindelijk tot stilstand achter een stoet wachtende driftmachines voor het hek van ATP. Stil stand was vooral voor Marijke en mij van belang, want we hebben een kleine gehoorbeschadiging overgehouden aan de herrie van de 525. :wink:

Na het strenge, doch rechtvaardige toelatingsexamen van ATP onder supervisie van Diho mochten we in colonne het terrein op, nadat alle camera's, mobieltjes met camera en andere gadgets in de kluisjes waren opgeborgen. Doodse stilte heerste er, tot een paar pruttelende BMW's, Subaru, Clio en Nissan dit verstoorden. De bestelbusjes laat ik nog maar even achterwege (dat komt zo wel).

De auto's mochten het bekende terrein op. De baan werd al schoongemaakt door een veegwagen en de grote trekker met giertank stond al flink te sproeien om de bochten nat te maken.

Jeroen riep via zijn mondelinge mobiele telefoon met groepsbelfuntie iedereen op voor een introductiepraatje. Uiteraard kwam er weer een goeie grap. Deze keer was dat: je mag wel roken IN je auto, maar dan wel met ramen dicht. :lol:

Nadat de groepen waren ingedeeld en iedereen die goed is in driften had aangegeven 0 ervaring te hebben en iedereen met 0 ervaring had aangegeven heel goed te kunnen driften, mochten we eindelijk de baan op.

***

Wij begonnen op het achterste gedeelte van het 'Hockenheim' baantje. Daar zitten een paar mooie bochten in met verschillende snelheden en radiussen. Het ging bijzonder goed door iedereen tegelijk de baan op te sturen. Er werd in onze groep voldoende afstand gehouden vond ik.

Het was gaaf om anderen snaar strak driftend te zien rijden, of om juist heel theatraal te zien spinnen.

De 525 ging meteen lekker. Dit was de 2e keer dat ik in deze auto reed, de vorige keer had ik op Niederrhein een paar rondjes gedrift. Je kunt, net als bij iedere andere 5 serie, je wielen maximaal tegensturen waardoor je bijna nooit in de fout gaat en hele grote sliphoeken kunt halen.

Het lukte me net niet om de eerste bocht van droog op nat in zijn geheel mooi vloeiend driftend te nemen. Dat is slechts 1 keer gelukt, maar de andere keren kwam ik niet mooi uit op het natte gedeelte, waardoor ik ook een paar keer door de grindbak moest. Dat technische aspect, daar hou ik echt van. Hoe moeilijker, hoe leuker! Papenburg biedt dat meer dan Niederrhein of Zandvoort en Assen. Dat komt doordat veel bochten knijpen, of juist kort op elkaar zitten waardoor je van 2 bochten 1 maakt. Echter op een hele unieke wijze, vooral daar op de punten waar de baan zich opsplitst.

Na het eerste uur wisselden we naar de andere kant van dit 'circuit'. Daar ligt het lange rechte stuk, met direct erachteraan één van de moeilijkste bochten om in 1 keer te driften. Ga je er te hard in, dan vlieg je er door de gladde baan onherroepelijk af. Ga je te langzaam, dan moet je trucen om je auto zo dwars te krijgen én te positioneren om die hele late Apex te halen. Zowel ik zelf als veel anderen hebben echt veel lol gehad om dit goed voor mekaar te krijgen. Soms lukt het, soms niet.

Na de lunch met vette Schnitzel ging de hele baan open. Hierbij had je de keuze om in die zojuist genoemde eerste bocht een 90 graden bocht te driften en door te rijden naar het achterste gedeelte van de volledige baan, of een 180 graden bocht driften door de afslag te pakken terug richting de laatste bochten van de hele baan.

Na de Sachskurve sloot je dan weer bij elkaar aan. Dit werkte net als voorheen erg goed. Voor ieder wat wils en lekker veel ruimte voor elkaar terwijl toch iedereen tegelijkertijd reed.

Pieter en Jeroen hadden pech gekregen met de 325 touring 's ochtends (brandstofpomp), dus Jeroen ging even in de 525 rijden. Hij had nog nooit gedrift, dus na bocht 1 moesten we vegen. Kreeg ik mooi de tijd om even een kort theorie verhaal te houden, waarna het al meteen duidelijker werd en stukken beter ging. Blijf het gaaf vinden hoe snel mensen het driften kunnen leren!!

Ik had nog de Clio rijder meegenomen voor een paar rondjes en Tijs natuurlijk. Erg leuke ritjes, veel gelachen en lekker gedrift. Verder wilde vooral Marijke meerijden. Niet alleen omdat het in de wind buiten vrij fris was, maar ook omdat ze het gewoon heel gaaf vindt en er pas na 4 uur meerijden een beetje genoeg van kreeg. Ik vond de rijtijd ook meer dan zat trouwens. Maar ik heb dan ook bijna geen pauzes genomen, gewoon maximaal driften, lekker kijken naar anderen die (vrijwel allemaal, Bob, Peter, Diho, Jeroen, Jeroen, Sjoerd, Jos, etc. etc) perfect aan het driften waren.... of aan het vegen! :lol:

De Donkervoort blijft prachtig om te zien driften en het was balen dat de banaan een kromme versnelling had. Maar met een busje kun je ook nog best lol hebben! Dit keer was Diho het niet, maar de bananenman! Hulde voor de spontane actie.

Stéphane ging ook lekker in de Audi, ik liet hem telkens maar voorbij gaan, want het tempo zat er goed in en Tomaz in de Subaru ging ook weer Skitterend!

Al met al een lekker dagje, met helaas een paar kapotte auto's, een aanrijding (moeten we vrouwen nog wel toestaan? GEINTJE!!!) en toch wat peuken op de grond helaas. Ik geloof dat we alles toch heel mooi hebben afgesloten, het terrein netjes hebben achtergelaten en ATP tevreden hebben gesteld. Een succes! Diho, Jeroen, Sjoerd onwijs bedankt voor de organisatie en inzet, de rest bedankt voor de mooie show, gezelligheid en hulp.

De terugreis was vermoeiend.

Groeten,

Dennis en Marijke

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 10 apr 2006, 22:34

Mooi verslag Dennis, ik begrijp dus dat niet driften ook een optie is :?: Wellicht een keer wanli´s op de 16 inch velgen en een keertje proberen, waarna er weer lijnen kunnen worden gereden.

Michel

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 10 apr 2006, 22:40

Het is niet echt een optie, maar zoals Stéphane en de Clio reden is het goed te doen. Niemand heeft last van ze gehad. Ik in ieder geval niet. Maar die Subaru van jou gaat wel haaks hoor, die ouwe E30 nog beter, WEDDEN??? :lol:

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 10 apr 2006, 22:48

Even een kort verslagje van mijn kant dan maar. Na een HOOP onderstuur in de ochtend heb ik een bandenwissel gedaan waardoor ik ineens een hoop overstuur had. Ideaal voor een driftdag dus!

Zodoende dus lekker gegleden met de Subaru over alle 4 de wielen en met wat mazzel slechts 2 keer hoeven vegen. De driftende banaan was waanzinnig om mee te maken, de driftende Donkervoort was in de eerste instantie vooral koud, maar daarna ook ontzettend gaaf om mee te maken (tot het even begon te hagelen).

Verder waren het busje van André en Jeroen in de E30 onwijs leuk om te zien. Dat je kan driften met een E30 is niets nieuws, maar om zo´n ding al fishtailend over een recht stuk dichterbij te zien komen is echt van een andere orde, superstrak!

De heren van Papenburg zelf hebben zich ook wel vermaakt volgens mij. De 2 jonge gasten hebben met mensen meegereden en later stonden ze op verschillende plekken langs de baan te kijken. Niet zo maf als je weet wat de E36 brigade allemaal klaarspeelde. Zéér strak driftwerk van de heren, en mooi afstand gehouden van de overige deelnemers ondanks serieuze snelheden, top! Ik heb er echt van genoten.

Natuurlijk ook nog een hoop andere mensen aan het werk gezien, waaronder Dennis met een "gehorige" BMW en Jeroen/Fabian met de 350z. Super om te zien allemaal, ik zit nog steeds in een "natural high".

Wanneer gaan we weer?!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 22:59

Mooi verslag Dennis, en mooie aanvulling van Tom.

Welke auto's waren er precies allemaal mee?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 10 apr 2006, 23:08

BMW E30 325
BMW E30 325
BMW E30 325
BMW E30 325
BMW E30 325
BMW E30 325
BMW E30 325
BMW E30 325
BMW E30 325
BMW E30 325 Touring
BMW E30 325 Touring
BMW E36 M3
BMW E36 M3
BMW E36 M3
BMW E46 M3
BMW E34 540i met 525i badge
BMW E34 525i
Donkervoort
Clio Sport
Porsche 911 TD-rode I :)
Alfa 75
Subaru Legacy
Audi Coupé GT
Niksan 350z

Mis ik nog iets?

En heel veel busjes en een Mercedes E500 (allrad?) Combi.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 10 apr 2006, 23:11

Je vergeet de Mercedes Sprinter. Had André bijna voor niets zo´n moeite gedaan om het ding dwars te krijgen. :D

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 10 apr 2006, 23:15

Tom Haex schreef:Je vergeet de Mercedes Sprinter. Had André bijna voor niets zo´n moeite gedaan om het ding dwars te krijgen. :D
En heel veel busjes
:wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten