Pagina 1 van 2

Corvette nu 437pk en EUR 59.990

Geplaatst: 18 feb 2008, 20:40
door Macboy
Ja heren. We praten alleen maar over de Z06 en de ZR1, maar de gewone Corvette heeft nu 437pk en 575Nm bij 4600 toeren.

0-100 in 4,3 s
top van 300km/h

Wat nou Z06 ?

Prijs in Duitsland nieuw EUR 59.990,- :shock:

:!:

Geplaatst: 18 feb 2008, 20:42
door Stéphane
Tjezus. Dat is echt géén geld, serieus. Voor dat geld heb je in NL een amper aangeklede A4/3-serie/C-Klasse.

Handige tip: volgend jaar een Jahreswagen kopen voor €45-50k en dan naar NL halen :D

Geplaatst: 18 feb 2008, 20:46
door Hendrik Kinderman
jemig, wat doen we hier nog in dit begrenzende, limiterende, autohatend land :shock: :lol:

Geplaatst: 18 feb 2008, 20:55
door Tom van H.
En dan dacht je dat Duitsland goedkoop was. In de VS kost ie nieuw welgeteld 32.000 hele euros!

Voor 49k euro heb je daar een Z06 :)

Geplaatst: 18 feb 2008, 21:36
door SteV6
Hoe lang moet je daar "wonen" om zo'n ding als inboedel mee te nemen?

Voor 70.000 euro kan je denk ik een leuk jaartje sabbatical "vieren" in the States ... en hou je er een geweldige ervaring aan over in plaats van de ergernis van belasting betalen.

SteV6

Geplaatst: 18 feb 2008, 22:28
door Hielke
Verhoudingsgewijs is een C6 modelyear 2008 daarom ook een hele mooie gunstig geprijsde basis om een racer voor bijv. de DSC te bouwen.

Amerikanen geven makkelijk 10% of meer discount op een nieuwe auto dus voor €29.000 kan de lol dan al beginnen. Het Z51 pakket met versnellingsbak en differentieel koeler en een paar andere goodies kost slechts €1150, dat moet er dan bij.

Of er eenmaal in Nederland nog importkosten overheen komen weet ik niet. Komt ie op naam van een BV dan hoeft er geen BTW betaald te worden. BPM natuurlijk helemaal niet omdat ie de weg niet op komt. Slurptax zal voor zo'n auto ook wel niet betaald hoeven te worden.

Geplaatst: 19 feb 2008, 00:01
door cooldragon
SteV6 schreef:Hoe lang moet je daar "wonen" om zo'n ding als inboedel mee te nemen?

Voor 70.000 euro kan je denk ik een leuk jaartje sabbatical "vieren" in the States ... en hou je er een geweldige ervaring aan over in plaats van de ergernis van belasting betalen.

SteV6
hij moet minstens anderhalf jaar op JOUW naam hebben gestaan in de VS. Dan mag je hem compleet BTW/BPM/invoerrechten-vrij naar NL halen.

Hier in NL mag je hem dan ook minstens anderhalf jaar niet verkopen anders moet je alsnog een naheffing betalen ter compensatie voor de BTW/BPM etcetc(zo proberen ze waarschijnlijk "bestellingen"te voorkomen)

Geplaatst: 19 feb 2008, 00:06
door GTRene
je moet dus wat nep namen daar hebben en hier om onder de btw en bpm uit te komen, maar heb je dan ook geen invoerrechten als je zogenaamd het als verhuisgoed aanmerkt? das dan een koopje :lol:

Geplaatst: 19 feb 2008, 00:14
door cooldragon
voor zover ik weet niet. 2 collega's CQ goede vrienden hebben hun auto's daar tijdens hun specialisatie/studie aangeschaft (996 carrera 4s, 997 carrera4s en audi S4 cabrio) en naar NL meegenomen.

Enige wat ze moesten betalen was transport en verzekering wat neerkwam op zo'n 1500 US$.

Wat ik hoorde wat die auto's daar kosten :shock: ....helemaal omdat ze hem als european delivery kochten ging er naast de flinke dealer korting nog wat vanaf en ook meteen euro specs zodat er vrijwel geen aanpassingen nodig waren toen ze hier wilden gaan rijden

Geplaatst: 19 feb 2008, 00:16
door GTRene
wat dat betrefd heerst er nog veel auto-ongelijkheid...scheelt echt tienduizenden euro's wat jemet dat geld kan doen, maarja niet teveel aan denken, gewoon 2d hands kopen dan valt het verschil mee :lol:

Geplaatst: 19 feb 2008, 00:27
door Downforce Hans
Tom van H. schreef:En dan dacht je dat Duitsland goedkoop was. In de VS kost ie nieuw welgeteld 32.000 hele euros!

Voor 49k euro heb je daar een Z06 :)

Ja en dan heb je hier van die randdebielen die zeiken over het dashboard dat het niet van leer is etc.
Nee logisch prutsers, dan kan ook niet voor 32,000 euro

Grtz, Hanz06 :wink:

Geplaatst: 19 feb 2008, 08:22
door Michel P
HANZ06 schreef:
Tom van H. schreef:En dan dacht je dat Duitsland goedkoop was. In de VS kost ie nieuw welgeteld 32.000 hele euros!

Voor 49k euro heb je daar een Z06 :)

Ja en dan heb je hier van die randdebielen die zeiken over het dashboard dat het niet van leer is etc.
Nee logisch prutsers, dan kan ook niet voor 32,000 euro

Grtz, Hanz06 :wink:
Om maar over iets irrelevants te spreken......

Michel

Geplaatst: 19 feb 2008, 09:38
door Macboy
Niet normaal he, VS EUR 32.000 :!:

Gewoon leasebaar voor de gemiddelde IT-er :)

Geplaatst: 19 feb 2008, 09:58
door Downforce Hans
Michel Pol schreef:
HANZ06 schreef:
Tom van H. schreef:En dan dacht je dat Duitsland goedkoop was. In de VS kost ie nieuw welgeteld 32.000 hele euros!

Voor 49k euro heb je daar een Z06 :)

Ja en dan heb je hier van die randdebielen die zeiken over het dashboard dat het niet van leer is etc.
Nee logisch prutsers, dan kan ook niet voor 32,000 euro

Grtz, Hanz06 :wink:
Om maar over iets irrelevants te spreken......

Ach ik haal het maar ff aan want ik wordt altijd doodziek van die wijsneuzen die altijd maar kritiek hebben zonder zelfs vaak maar in de auto gezeten te hebben of er bij stil hebben gestaan dat zo`n auto bijna niks kost in de states.
En dan heb ik het over de amerikaanse auto`s in het algemeen.
Een gemiddelde caddy, of ford mustang ziet er vaak goedkoop uit maar zo`n auto kost ook geen ruk, dus wat wil je dan voor dat bedrag.

Maargoed ik draaf misschien door...........waar hadden we het ook alweer over :?:

Geplaatst: 19 feb 2008, 10:04
door Niall
Je moet ook niet vergeten dat de verzekering van een nieuwe auto in de states stervens duur is in vergelijking tot eentje van 2 jaar oud

Geplaatst: 19 feb 2008, 10:53
door Hendrik Kinderman
dus, effe wachten op de eerste occasions, en dan verzekeren:

- én nog goedkopere auto
- én minder dure verzekering

:D 8)

Geplaatst: 19 feb 2008, 11:13
door cooldragon
over het algemeen kan je de prijsverhouding(wat je er uiteindelijk voor b etaalt, niet de retail prijzen) USA t.o.v. NL aanhouden: Prijs in USA is de helft van de prijs in NL, maar dan wel in dollars.....

voor USA made cars soms NOG goedkoper.....

van de auto's die mee gegaan zijn naar NL kostte die full option S4 cabrio 55000 US$ en die 997 4S cabrio 85000 US$

net ook weer een collega gesproken die een Escalade nieuw model naar Nederland laat brengen(wat een lelijk hok overigens...) en die een of andere constructie heeft bedacht zodat hij er alsnog voordeel van kan hebben...wat ik ervan heb begrepen is dat die auto 3 maanden in de showroom heeft gestaan ....inclusief alle paperassen betaalt hij er zo'n 65.000 euro voor

dat ding kost hier ongeveer een ton als ik het goed heb?

Geplaatst: 19 feb 2008, 11:23
door M@rcel
cooldragon schreef:
SteV6 schreef:Hoe lang moet je daar "wonen" om zo'n ding als inboedel mee te nemen?

Voor 70.000 euro kan je denk ik een leuk jaartje sabbatical "vieren" in the States ... en hou je er een geweldige ervaring aan over in plaats van de ergernis van belasting betalen.

SteV6
hij moet minstens anderhalf jaar op JOUW naam hebben gestaan in de VS. Dan mag je hem compleet BTW/BPM/invoerrechten-vrij naar NL halen.

Hier in NL mag je hem dan ook minstens anderhalf jaar niet verkopen anders moet je alsnog een naheffing betalen ter compensatie voor de BTW/BPM etcetc(zo proberen ze waarschijnlijk "bestellingen"te voorkomen)
Zit daar ook een max aan voertuigen aan die je zo mag meenemen? Vriendje van mijn nicht doet op dit moment een opleiding voor straaljagerpiloot in de VS. Vorige maand wist hij mij al gek te maken met een 335i Coupé full-options die hij daar splinternieuw voor een habbekrats besteld had. Deze gaat hij volgend jaar meenemen, zou mooi zijn als er zeg maar 2 deze richting opkomen, en ik hier dan maar even 1,5 jaartje op zijn naam ga rondtuffen.

Geplaatst: 19 feb 2008, 11:43
door cooldragon
2 zou zeker moeten kunnen.... zoals ik eerder vertelde had 1 collega een 996 en een 997 meegenomen.

Geplaatst: 19 feb 2008, 11:47
door RVV
HANZ06 schreef:
Ach ik haal het maar ff aan want ik wordt altijd doodziek van die wijsneuzen die altijd maar kritiek hebben zonder zelfs vaak maar in de auto gezeten te hebben of er bij stil hebben gestaan dat zo`n auto bijna niks kost in de states.
En dan heb ik het over de amerikaanse auto`s in het algemeen.
Een gemiddelde caddy, of ford mustang ziet er vaak goedkoop uit maar zo`n auto kost ook geen ruk, dus wat wil je dan voor dat bedrag.

Maargoed ik draaf misschien door...........waar hadden we het ook alweer over :?:

Snap je punt, overigens vond ik weinig mis met het interieur van een Corvette.. Maar aan de andere kant een BMW M3 of Audi RS4 om even een zijspoor te noemen kost ook geen ruk in de states, 36000 euro ofzo.. en die zien er van binnen natuurlijk wel erg knap uit.

Een Corvette koop je niet om zijn interieur, maar het hoeft GM niet veel geld te kosten om er een mooi interieur in te zetten. Voor 500 dollar kostprijs meer heb je wel een geil met leer overtrokken dashboard een poezelige aaibare knopjes.

Ik las vorige week een artikel van een hot shot bij GM en die gaf ruitelijk toe dat ze nog een grote achterstand hebben bij kwaliteitsbeleving van de interieurs tov Europese premium fabrikanten.

Geplaatst: 19 feb 2008, 11:52
door Macboy
Rico v Velzen schreef:Voor 500 dollar kostprijs meer heb je wel een geil met leer overtrokken dashboard een poezelige aaibare knopjes.

Ik las vorige week een artikel van een hot shot bij GM en die gaf ruitelijk toe dat ze nog een grote achterstand hebben bij kwaliteitsbeleving van de interieurs tov Europese premium fabrikanten.
hahah Rico toch, valt me tegen deze opmerking. Je dacht toch niet dat de kwaliteitsstandaard van een auto zo eenvoudig is? Even leer voor 500 dollar meer.

Audi heeft er ongeveer 15 jaar over gedaan om de huidige kwaliteitsstandaard te krijgen.

Bekijken zoals Hanz doet lijkt me veel logischer. Het kost geen drol, dus verwacht er niet al te veel van. Als je er dan naar kijkt, is het eigenlijk gewoon dik 100% ok !

Geplaatst: 19 feb 2008, 12:07
door RVV
Tja ben ik toch niet mee eens.. Dat leer van 500 euro was natuurlijk een fictief voorbeeld. Een mooiere kwaliteit kunstof met soft touch afwerking kan natuurlijk ook..

Wat denk ik een grote rol speelt is de "wegwerp" plastic fantastic cultuur in de states. Waardoor het ook goedkoop kan en ook word geaccepteerd..

Aan de andere kant hebben wij hiero in NL niet met states prijzen te maken maar met NL prijzen, dan is een Corvette ook al is het relatief een bargain voor 115k wel serieus geld.

En dan vind ik dat je als potentiële koper ook eisen mag stellen aan de kwaliteitsbeleving.

Geplaatst: 19 feb 2008, 12:47
door M@rcel
Hij hoeft daar geen belastingen te betalen.

Een 128i coupe kost daar msrp 28.600,- dollar,
een 135i coupe msrp 34.900,-

een witte 135i coupe met sportpackage, AFS en pdc komt me dan op 39.000 dollar (ongeveer 26.000 euro)

Weet iemand wat voor kosten er dan ongeveer nog bijkomen? Verscheping, rdw keuren en evt aanpassingen?

Auto zal dan hier op zijn naam blijven staan. Desnoods 1,5 jaar in de garage.

Geplaatst: 19 feb 2008, 13:03
door M@rcel

Geplaatst: 19 feb 2008, 13:04
door Macboy
EUR 26.000 voor een full loaded 135i coupe :shock: