Remmen ontluchten, goeie tip.
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
Remmen ontluchten, goeie tip.
Of remolie verversen...
Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar ga er wel 4 bestellen, dit lijkt me _de_ manier om je auto alleen (dus in je 1tje) te ontluchten! Dingen erop, schroeven open en gewoon 10x pompen, remvloeistof bijvullen en nog 10x pompen. Dichtdraaien. Klaar.
Voor de goede orde, ik ken het product niet, de verkoper niet. Het lijkt me wel een super-product en ik ga het kopen.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0208732046
Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar ga er wel 4 bestellen, dit lijkt me _de_ manier om je auto alleen (dus in je 1tje) te ontluchten! Dingen erop, schroeven open en gewoon 10x pompen, remvloeistof bijvullen en nog 10x pompen. Dichtdraaien. Klaar.
Voor de goede orde, ik ken het product niet, de verkoper niet. Het lijkt me wel een super-product en ik ga het kopen.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0208732046
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Uhh dat werkt denk ik niet... Ik kan het niet precies uitleggen maar als je dat doet zal alleen links voor ontlucht worden. (Ik heb op de mustang speed bleeders zitten deze geven hetzelfde effect alleen zit het in de nippels zelf) http://www.speedbleeder.com/Robert Campbell schreef:@peer Kan je ze allemaal in 1x doen.. Ben je nog sneller klaar. En dan is het ook niet meer zo'n grote klus om olie te verversen. En voor de prijs hoef je het bijna niet te laten.
Rob
Deze heb je wel 4 nodig maar ook die moet je 1 voor 1 ontluchten.
Is er ook een nederlandse importeur?peer schreef:Uhh dat werkt denk ik niet... Ik kan het niet precies uitleggen maar als je dat doet zal alleen links voor ontlucht worden. (Ik heb op de mustang speed bleeders zitten deze geven hetzelfde effect alleen zit het in de nippels zelf) http://www.speedbleeder.com/Robert Campbell schreef:@peer Kan je ze allemaal in 1x doen.. Ben je nog sneller klaar. En dan is het ook niet meer zo'n grote klus om olie te verversen. En voor de prijs hoef je het bijna niet te laten.
Rob
Deze heb je wel 4 nodig maar ook die moet je 1 voor 1 ontluchten.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Alle 4 tegelijk moet volgens mij gewoon mogelijk zijn, alleen moet je dan alsog constant uitstappem om het remvloeistofpotjepotje bij te vullen. 1 voor 1 is geen probleem, bij mijn velgend kan ik mooi bij de nippels zonder de wielen er vanaf te halenpeer schreef:Uhh dat werkt denk ik niet... Ik kan het niet precies uitleggen maar als je dat doet zal alleen links voor ontlucht worden. (Ik heb op de mustang speed bleeders zitten deze geven hetzelfde effect alleen zit het in de nippels zelf) http://www.speedbleeder.com/Robert Campbell schreef:@peer Kan je ze allemaal in 1x doen.. Ben je nog sneller klaar. En dan is het ook niet meer zo'n grote klus om olie te verversen. En voor de prijs hoef je het bijna niet te laten.
Rob
Deze heb je wel 4 nodig maar ook die moet je 1 voor 1 ontluchten.

- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Echt niet bij alle auto`s hoor.Ar schreef:Vast wel. Aangezien het handmatig ontluchten met een slangetje en gevuld potje bij een auto met ABS ook lukt.HANZ06 schreef:Ik vraag me af of het werkt op auto`s met abs:
In de pomp van de abs blijft vaak lucht zitten en heb je dus een pulserende rem ontluchter nodig.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Vaak op ABS auto's zeggen ze dat je langer bleeden moet, of even rijden paar keer goed remmen en dan nog eens.
Als ze het bij de dealer doen op nieuwere BMW's met ABS dan kunnen ze die ABS pomp softwarematig even laten draaien zodat de lucht er uit is.
Ik deed het de laatste keer wel gewoon zelf en dat was eigenlijk in 1 keer goed, hoeft dus geen probleem te zijn maar kan wel zoals Hanz zegt.
Als ze het bij de dealer doen op nieuwere BMW's met ABS dan kunnen ze die ABS pomp softwarematig even laten draaien zodat de lucht er uit is.
Ik deed het de laatste keer wel gewoon zelf en dat was eigenlijk in 1 keer goed, hoeft dus geen probleem te zijn maar kan wel zoals Hanz zegt.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Voor ontluchten kan ik dit apparaatje wel aanraden :
[img:161:150]http://www.winkeltjes.net/alfaromeo156c ... tluc~1.jpg[/img]
Makkelijk met een compressor, werkt erg handig.
[img:161:150]http://www.winkeltjes.net/alfaromeo156c ... tluc~1.jpg[/img]
Makkelijk met een compressor, werkt erg handig.
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
ls je het echt makkelijk wil maken, dan bestel je de speciale nippels en dan zo'n ding erbij:
http://cgi.benl.ebay.be/Eezibleed-Kit-b ... 0199668617
Deze duwd de remvloeistof door je lijdingen heen, dus niks trappen of hervullen. Het werkt alleen bij rempotjes met schroefdeksel, dus niet bij een oude model MR2 (AW11). Hij gebruikt hiervoor druk uit je band, dus niet eens een compressor nodig (op termijn natuurlijk wel, je reserveband moet ook weer vol!).
Zo kan je het wel heel snel doen
Ik heb er in het verleden geen overtuigende resultaten mee behaald. Maar misschien de combinatie? Wie weet?
Rob
http://cgi.benl.ebay.be/Eezibleed-Kit-b ... 0199668617
Deze duwd de remvloeistof door je lijdingen heen, dus niks trappen of hervullen. Het werkt alleen bij rempotjes met schroefdeksel, dus niet bij een oude model MR2 (AW11). Hij gebruikt hiervoor druk uit je band, dus niet eens een compressor nodig (op termijn natuurlijk wel, je reserveband moet ook weer vol!).
Zo kan je het wel heel snel doen

Ik heb er in het verleden geen overtuigende resultaten mee behaald. Maar misschien de combinatie? Wie weet?
Rob
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Die bedoelde ik dus hier, ideaal. Kost weinig en trekt gewoon het systeem leeg.Niels schreef:Dan zul je iets op het reservoir moeten aansluiten dat remvloeistof onder druk aanvoert. Je kunt dan zelf aan de klauw aan die nippel draaien (pay attention Rene, de REMKLAUWNIPPEL, niet DIE nippels).
Garages hebben zo'n ding die ze op het lucht aansluiten.
Tom944 schreef:Voor ontluchten kan ik dit apparaatje wel aanraden :
[img:161:150]http://www.winkeltjes.net/alfaromeo156c ... tluc~1.jpg[/img]
Makkelijk met een compressor, werkt erg handig.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Dat valt opzich mee. Er zit een klem op het systeempje om te zorgen dat hij gewoon door blijft trekken en zo kun je het reservoir gewoon netjes vol houden. Het gaat ook niet heel hard allemaal dus die tijd heb je ook wel.Niels schreef:Ik ken dat systeem Tom en het wordt veel bij motorfietsen gebruikt. Je zit alleen wel een beetje met bijvullen lijkt me. Werkt verder wel perfect!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik draai graag aan nippels so you got my attentionNiels schreef:Dan zul je iets op het reservoir moeten aansluiten dat remvloeistof onder druk aanvoert. Je kunt dan zelf aan de klauw aan die nippel draaien (pay attention Rene, de REMKLAUWNIPPEL, niet DIE nippels).
Garages hebben zo'n ding die ze op het lucht aansluiten.


Ik kwam gisteravond op m'n speurtocht nog een goede tip tegen van iemand, en denk dat ik het zo ga proberen...zit ik alleen nog met het koppelings gedeelte...zal ook wel ergens een nippel van zitten...?
wat denken jullie ervan...lijkt me een handige do it yourself tip...De 2e manier verdient mijn voorkeur omdat het namelijk heel erg snel werkt:
Wat ik doe, is bij de apotheek een injectiespuit kopen (niet de grootste maar 2 maten eronder ofzo) en een stukje rubber slang wat over het nippeltje van de remklauw past en op de spuit past.
Ook hier zorg je dat je regelmatig het reservoir kan bijvullen. Het peil van de olie mag absoluut niet onder het reservoir zakken omdat de kans dan bestaat dat je lucht in je systeem aan het brengen bent, en als dat gebeurt ben je even wat langer bezig.
Ik laat het oliepeil ong. een 2 mm boven de bodem zakken en dan vul ik weer bij.
Wat ik dan doe, is ringsleuteltje 8 op het nippeltje laten zitten en het slangetje met de spuit op het nippeltje aansluit.
Draai het nippeltje open en trek langzaam de spuit vol met vuile olie, als de spuit bijna vol is draai je het nippeltje weer dicht.
De spuit haal je van het slangetje af en leeg dat in een leeg potje of blikje.
Kijk eerst even je reservoir na voor je weer een spuit vol trekt, het peil zakt op deze manier namelijk erg snel.
Ook hier geld weer: net zolang volhouden tot er schone olie uit alle nippeltjes komt.
TIP!! als je remolie gaat verversen kun je dit het beste doen nadat je nieuwe remblokken hebt gemonteerd.
Ook hier geld weer dat je dit soort dingen op eigen risico doet !!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten