Remmen ontluchten, goeie tip.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Remmen ontluchten, goeie tip.

Bericht door Robert Campbell » 31 jan 2008, 22:03

Of remolie verversen...

Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar ga er wel 4 bestellen, dit lijkt me _de_ manier om je auto alleen (dus in je 1tje) te ontluchten! Dingen erop, schroeven open en gewoon 10x pompen, remvloeistof bijvullen en nog 10x pompen. Dichtdraaien. Klaar.

Voor de goede orde, ik ken het product niet, de verkoper niet. Het lijkt me wel een super-product en ik ga het kopen.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0208732046

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 335
Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
Locatie: mol

Bericht door peer » 31 jan 2008, 22:09

Ik gebruik ze ook. Maar waarom 4 bestellen? aan 1 heb je genoeg...

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 31 jan 2008, 22:19

Succes. Laat je bevindingen maar weten dan, wanneer je het binnen hebt.

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Bericht door Robert Campbell » 31 jan 2008, 22:24

@peer Kan je ze allemaal in 1x doen.. Ben je nog sneller klaar. En dan is het ook niet meer zo'n grote klus om olie te verversen. En voor de prijs hoef je het bijna niet te laten.

Rob

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 01 feb 2008, 07:40

Ik dacht dat je als tip zou geven dat je het rempedaal een nachtje ingedrukt moet laten en dan nog eens ontluchten.

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 335
Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
Locatie: mol

Bericht door peer » 01 feb 2008, 09:11

Robert Campbell schreef:@peer Kan je ze allemaal in 1x doen.. Ben je nog sneller klaar. En dan is het ook niet meer zo'n grote klus om olie te verversen. En voor de prijs hoef je het bijna niet te laten.

Rob
Uhh dat werkt denk ik niet... Ik kan het niet precies uitleggen maar als je dat doet zal alleen links voor ontlucht worden. (Ik heb op de mustang speed bleeders zitten deze geven hetzelfde effect alleen zit het in de nippels zelf) http://www.speedbleeder.com/

Deze heb je wel 4 nodig maar ook die moet je 1 voor 1 ontluchten.

Luco

Bericht door Luco » 01 feb 2008, 09:18

peer schreef:
Robert Campbell schreef:@peer Kan je ze allemaal in 1x doen.. Ben je nog sneller klaar. En dan is het ook niet meer zo'n grote klus om olie te verversen. En voor de prijs hoef je het bijna niet te laten.

Rob
Uhh dat werkt denk ik niet... Ik kan het niet precies uitleggen maar als je dat doet zal alleen links voor ontlucht worden. (Ik heb op de mustang speed bleeders zitten deze geven hetzelfde effect alleen zit het in de nippels zelf) http://www.speedbleeder.com/

Deze heb je wel 4 nodig maar ook die moet je 1 voor 1 ontluchten.
Is er ook een nederlandse importeur?

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 01 feb 2008, 09:24

peer schreef:
Robert Campbell schreef:@peer Kan je ze allemaal in 1x doen.. Ben je nog sneller klaar. En dan is het ook niet meer zo'n grote klus om olie te verversen. En voor de prijs hoef je het bijna niet te laten.

Rob
Uhh dat werkt denk ik niet... Ik kan het niet precies uitleggen maar als je dat doet zal alleen links voor ontlucht worden. (Ik heb op de mustang speed bleeders zitten deze geven hetzelfde effect alleen zit het in de nippels zelf) http://www.speedbleeder.com/

Deze heb je wel 4 nodig maar ook die moet je 1 voor 1 ontluchten.
Alle 4 tegelijk moet volgens mij gewoon mogelijk zijn, alleen moet je dan alsog constant uitstappem om het remvloeistofpotjepotje bij te vullen. 1 voor 1 is geen probleem, bij mijn velgend kan ik mooi bij de nippels zonder de wielen er vanaf te halen :D Heb er meteen 1 besteld.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 01 feb 2008, 09:50

Ik vraag me af of het werkt op auto`s met abs :?:

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 01 feb 2008, 11:32

HANZ06 schreef:Ik vraag me af of het werkt op auto`s met abs :?:
Vast wel. Aangezien het handmatig ontluchten met een slangetje en gevuld potje bij een auto met ABS ook lukt.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 01 feb 2008, 11:56

Ar schreef:
HANZ06 schreef:Ik vraag me af of het werkt op auto`s met abs :?:
Vast wel. Aangezien het handmatig ontluchten met een slangetje en gevuld potje bij een auto met ABS ook lukt.
Echt niet bij alle auto`s hoor.
In de pomp van de abs blijft vaak lucht zitten en heb je dus een pulserende rem ontluchter nodig.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 01 feb 2008, 13:19

Ik heb het alleen bij BMW's gedaan. De laatste keer bij mijn BMW 7 e38. Je bent wel langer bezig.

Het punt is duidelijk.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 feb 2008, 17:02

Vaak op ABS auto's zeggen ze dat je langer bleeden moet, of even rijden paar keer goed remmen en dan nog eens.

Als ze het bij de dealer doen op nieuwere BMW's met ABS dan kunnen ze die ABS pomp softwarematig even laten draaien zodat de lucht er uit is.

Ik deed het de laatste keer wel gewoon zelf en dat was eigenlijk in 1 keer goed, hoeft dus geen probleem te zijn maar kan wel zoals Hanz zegt.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 01 feb 2008, 17:06

Voor ontluchten kan ik dit apparaatje wel aanraden :

[img:161:150]http://www.winkeltjes.net/alfaromeo156c ... tluc~1.jpg[/img]

Makkelijk met een compressor, werkt erg handig.

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 01 feb 2008, 17:11

Elmar, waar ben je ?....(you are my brake king :mrgreen: )

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Bericht door Robert Campbell » 01 feb 2008, 18:37

ls je het echt makkelijk wil maken, dan bestel je de speciale nippels en dan zo'n ding erbij:
http://cgi.benl.ebay.be/Eezibleed-Kit-b ... 0199668617
Deze duwd de remvloeistof door je lijdingen heen, dus niks trappen of hervullen. Het werkt alleen bij rempotjes met schroefdeksel, dus niet bij een oude model MR2 (AW11). Hij gebruikt hiervoor druk uit je band, dus niet eens een compressor nodig (op termijn natuurlijk wel, je reserveband moet ook weer vol!).

Zo kan je het wel heel snel doen ;-)

Ik heb er in het verleden geen overtuigende resultaten mee behaald. Maar misschien de combinatie? Wie weet?

Rob

aapje
Berichten: 185
Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46

Bericht door aapje » 01 feb 2008, 22:38

Ik heb ook zo'n slangetje als in de OP.

Ik zou er alleen geen 4 bestellen aangezien je toch bezig bent om de druk in te stellen en je moet het opvangen enz.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 21 mar 2008, 23:15

En hoe bevalt ie??

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 mar 2008, 23:42

wat kun je nou het beste doen als je alleen in je uppie alle remvloeistof wil vervangen, bij mijn auto zal het wel een combo zijn met de koppeling? anyway hoe kun je alle oude zooi eruit krijgen en er de nieuwe Motul RBF660 in krijgen natuurlijk zonder lucht in het systeem...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 22 mar 2008, 00:23

Dan zul je iets op het reservoir moeten aansluiten dat remvloeistof onder druk aanvoert. Je kunt dan zelf aan de klauw aan die nippel draaien (pay attention Rene, de REMKLAUWNIPPEL, niet DIE nippels :lol: ).

Garages hebben zo'n ding die ze op het lucht aansluiten.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 22 mar 2008, 00:31

Niels schreef:Dan zul je iets op het reservoir moeten aansluiten dat remvloeistof onder druk aanvoert. Je kunt dan zelf aan de klauw aan die nippel draaien (pay attention Rene, de REMKLAUWNIPPEL, niet DIE nippels :lol: ).

Garages hebben zo'n ding die ze op het lucht aansluiten.
Die bedoelde ik dus hier, ideaal. Kost weinig en trekt gewoon het systeem leeg.
Tom944 schreef:Voor ontluchten kan ik dit apparaatje wel aanraden :

[img:161:150]http://www.winkeltjes.net/alfaromeo156c ... tluc~1.jpg[/img]

Makkelijk met een compressor, werkt erg handig.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 22 mar 2008, 01:49

Ik ken dat systeem Tom en het wordt veel bij motorfietsen gebruikt. Je zit alleen wel een beetje met bijvullen lijkt me. Werkt verder wel perfect!

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 22 mar 2008, 10:51

Niels schreef:Ik ken dat systeem Tom en het wordt veel bij motorfietsen gebruikt. Je zit alleen wel een beetje met bijvullen lijkt me. Werkt verder wel perfect!
Dat valt opzich mee. Er zit een klem op het systeempje om te zorgen dat hij gewoon door blijft trekken en zo kun je het reservoir gewoon netjes vol houden. Het gaat ook niet heel hard allemaal dus die tijd heb je ook wel.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 22 mar 2008, 10:54

Mmmm, groepsaankoop dan maar :D

Heb net dat ding gekocht waar deze draad mee begint, een maat van me heeft wel zo'n ding als die van jou (runt een motorzaak). Dus mocht het niet lukken..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 22 mar 2008, 11:58

Niels schreef:Dan zul je iets op het reservoir moeten aansluiten dat remvloeistof onder druk aanvoert. Je kunt dan zelf aan de klauw aan die nippel draaien (pay attention Rene, de REMKLAUWNIPPEL, niet DIE nippels :lol: ).

Garages hebben zo'n ding die ze op het lucht aansluiten.
Ik draai graag aan nippels so you got my attention :wink: Inderdaad zag een jaar geleden toen er iets vervangen moest worden aan het remsysteem van de hartge dat ze dat ook zo deden bij de BMW dealer...nu heb ik zelf wel een compressor maar das vragen om moeilijkheden lijkt me :lol:

Ik kwam gisteravond op m'n speurtocht nog een goede tip tegen van iemand, en denk dat ik het zo ga proberen...zit ik alleen nog met het koppelings gedeelte...zal ook wel ergens een nippel van zitten...?
De 2e manier verdient mijn voorkeur omdat het namelijk heel erg snel werkt:

Wat ik doe, is bij de apotheek een injectiespuit kopen (niet de grootste maar 2 maten eronder ofzo) en een stukje rubber slang wat over het nippeltje van de remklauw past en op de spuit past.
Ook hier zorg je dat je regelmatig het reservoir kan bijvullen. Het peil van de olie mag absoluut niet onder het reservoir zakken omdat de kans dan bestaat dat je lucht in je systeem aan het brengen bent, en als dat gebeurt ben je even wat langer bezig.
Ik laat het oliepeil ong. een 2 mm boven de bodem zakken en dan vul ik weer bij.
Wat ik dan doe, is ringsleuteltje 8 op het nippeltje laten zitten en het slangetje met de spuit op het nippeltje aansluit.
Draai het nippeltje open en trek langzaam de spuit vol met vuile olie, als de spuit bijna vol is draai je het nippeltje weer dicht.
De spuit haal je van het slangetje af en leeg dat in een leeg potje of blikje.
Kijk eerst even je reservoir na voor je weer een spuit vol trekt, het peil zakt op deze manier namelijk erg snel.
Ook hier geld weer: net zolang volhouden tot er schone olie uit alle nippeltjes komt.

TIP!! als je remolie gaat verversen kun je dit het beste doen nadat je nieuwe remblokken hebt gemonteerd.

Ook hier geld weer dat je dit soort dingen op eigen risico doet !!!
wat denken jullie ervan...lijkt me een handige do it yourself tip...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten