Distributiesnaar Peus 106XS (1.4)

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Distributiesnaar Peus 106XS (1.4)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 23 jan 2008, 13:41

Ha, die Drivers;

Weet iemand de interval voor het vervangen van de distributiesnaar van een Peugeot 106XS (1.4l 75pk) uit 2002?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 jan 2008, 13:43

geen idee, maar ik zou gewoon 60000 km aanhouden zit je altijd safe.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Bericht door indobesar » 23 jan 2008, 13:57

Peugeot hanteert een interval van 70-80K.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 23 jan 2008, 14:00

Ha, die Rico;

Zoiets vermoed ik ook. In dat geval zou het autootje waar ik vanmiddag naar wil kijken met 72K aan de safe kant zitten, anders is het een punt van onderhandeling.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 23 jan 2008, 14:05

Ha, die Indobesar;

Right, dus misschien pas vervangen en anders gewoon nodig.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Bericht door indobesar » 23 jan 2008, 14:09

Inderdaad. Bij vervangen van de distri kunnen ook gelijk de waterpomp, spanrol en evt. mulit-/V-snaar vervangen worden, omdat alles er toch los moet. :wink:
Kwa materiaal moet je denken aan ongeveer €200,-


Gr,
Ion-Lee

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 23 jan 2008, 14:14

Ha, die Ion-Lee;

Dat zou toch bij 73K nog niet nodig mogen zijn?

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Bericht door indobesar » 23 jan 2008, 14:19

Zou niet mogen, maar begeeft je waterpomp het na 120K dan zul je weer een nieuwer D-riem moeten plaatsen...Of je kiest ervoor om deze terug te plaatsen... :roll: :?
Zeker bij aankoop van een nieuwe, 2ndhandse auto zou ik ervoor kiezen deze zaken te vervangen, mits er dmv onderhoudshistorie aangetoond kan worden dat deze zaken reeds zijn vervangen.

Anyway, leuke auto zo'n 106 XS. Kwa looks niets anders dan een potentere GTI of Rallye ;)

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 23 jan 2008, 14:59

Ha, die Drivers;

Navraag op een of ander 206-forum leverde op dat de snaar na uiterlijk vijf jaar of 120K aan de beurt is.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 23 jan 2008, 15:13

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Drivers;

Navraag op een of ander 206-forum leverde op dat de snaar na uiterlijk vijf jaar of 120K aan de beurt is.
klopt :)

en ze breken nogal eens, dus tijdig vervangen!

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 23 jan 2008, 18:22

Ha, die Drivers;



Ik heb de Mondeo ingeruild op een '02 Peugeot 106XS 1.4. De 'nood' voor een tweede auto werd steeds hoger en het was bovendien ook nooit de bedoeling om het HT&K-gepruttel met de Vijf te doen. Ik had al eens een weekje in een 106 (1.1 zonder stuurbekrachtiging) rondgereden en was daar erg enthousiast over; ik pas er zelf ook prima in en het rijdt erg prettig. Kan dus met een 1.4 mét servo alleen maar beter gaan.

[img:640:480]http://img85.imageshack.us/img85/9393/peus1mg3.jpg[/img]

Zo dan maar....
Laatst gewijzigd door Hansv (Hans van Velzen) op 23 jan 2008, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 23 jan 2008, 18:25

Ha, die Drivers;

Ik zit weer lekker te klooien met die plaatjes, zie ik.... :?

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Bericht door indobesar » 23 jan 2008, 19:28

Mooi wagentje Hans, gefeli!

5jr en 120K zou ik persoonlijk nooit doen, dat risico zou ik nooit durven nemen.

[img:640:480]http://img85.imageshack.us/img85/9393/peus1mg3.jpg[/img]

Ik heb nog wel een mooi setje velgen te koop ;)

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 23 jan 2008, 21:34

Ha, die Indobesar;

No worries; hij wordt afgeleverd met een onderhoudsbeurt waarbij ook de snaar wordt vernieuwd.
Deze wielen zijn me mooi zat; het is immers een auto voor gewoon huis-, tuin- & keukengebruik.
Ik ben wel benieuwd of er t.z.t. nog een beetje keuze in banden is want 175/60R13H is niet supercourant.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Bericht door indobesar » 23 jan 2008, 21:37

De Alize's zijn 14" Hans. :wink:

185/55/14 is een fijne maat. Dunlop SP Sport 01 een fantastische allrounder. Op droog en nat zeer goede grip. Band is ook slijtvast. Nog niet helemaal versleten na 2,5jaar, 60.000Km incl trackdays op Zandvoort, Malmedy en Nordschleife...

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 23 jan 2008, 21:56

Ha, die Indobesar;

Dus toch 14"? Ik vond ze al zo groot voor 13". Ik heb niet op de banden gekeken, maar had die wijsheid van de site van Autoweek. Des te beter want in 14"is de keuze een stuk groter.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 07 feb 2008, 21:19

Ha, die Drivers;

Le Petit Blue est arrivé. Wat zijn dat toch een heerlijk sturende karretjes. Wel beaucoup de bruit vergeleken met een Vijf, maar wat wil je.
Motortje heeft, zoals te verwachten was, geen enkele moeite met het karretje; trekt ook in IV en V vanuit lagere toerentallen als de spreekwoordelijke lier.
Prima stoelen, gewoon een fijn ding!

[een paar uur later....]

In een goedverlichte parkeergarage met broerv een nadere inspectie gedaan: vier nieuwe P6000's, splinternieuwe einddemper(met een leuk roffeltje erin);
zichtbaar nieuwe remmen vóór, vrijwel alle zichtbare gebruikssporen keurig weggepoetst. Nix specifieks over afgesproken en toch zo netjes afgeleverd, goed werk.
En wat rijdt dat ding toch leuk! Mevrouwv gaat morgen maar lekker met die Vijf uit winkelen....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten