projectje e30 m3
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
Re: projectje e30 m3
maar eens even stof afblazen , er word nog wel gewerkt , al gaat het niet hard
ombouw naar groep A voortrein
om naar pedalbox
ombouw naar groep A voortrein
om naar pedalbox
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: projectje e30 m3
zo dan, dat zijn nog eens leuke/interessante wijzigingen, bepaalde zaken komen vrij precies lijkt me, maar gelukkig kun je wel meer bijstellen naar wens
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: projectje e30 m3
Wat een prachtig project, veel oog voor detail
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: projectje e30 m3
Ja dit zijn de mooie projecten
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
Re: projectje e30 m3
bijna klaar , alleen bevestiging stabi nog maken
bevestingings punten motor / stuurhuis / fusee opname al versterkt
waarschijnlijk overkill , maar ach als er een complete groep A voorkant op komt mag subframe ook niet achterblijven
Arjan
bevestingings punten motor / stuurhuis / fusee opname al versterkt
waarschijnlijk overkill , maar ach als er een complete groep A voorkant op komt mag subframe ook niet achterblijven
Arjan
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
Re: projectje e30 m3
schakelpook gescoort en alvast een aluconsole gemaakt om hem aan de tunnel van de auto te maken
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
Re: projectje e30 m3
wat pasmaak werk zoals
bumper
bonnetpins
kriksteunen aan carosserie gelast
sleepoog wat langer gemaakt
en nog wat kleine dingen
Arjan
bumper
bonnetpins
kriksteunen aan carosserie gelast
sleepoog wat langer gemaakt
en nog wat kleine dingen
Arjan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: projectje e30 m3
begint er al op te lijken, wordt een heerlijke rijmachine zo te zien, maar nog aardig wat te doen.
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
Re: projectje e30 m3
ja , nogmaals bedankt voor diffdeksel , diff deksel zit al massieve bus in en tempsensor gat in onderste aftap gemaaktGTRene schreef:begint er al op te lijken, wordt een heerlijke rijmachine zo te zien, maar nog aardig wat te doen.
en pijpje in ontluchting zodat ik die op catchtankje kan aansluiten
zal daar ook eens fotootje van knippen
Arjan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: projectje e30 m3
Wat een gave updates, en wat handig die tempsensor in het aftapplug gat
en ja, catchtankje kan ook handig zijn als het echt hot wordt, je maakt het wel speciaal/af zo.
Inderdaad een foto geeft een betere kijk op, benieuwd.
Ik heb de rest van de difdelen ook verkocht, liep ineens storm...maar zei de eerste die 150,-euro bied mag de delen meenemen...
iemand bood dat geld maar dacht hoor verder niks...toen bood iemand 170,-euro en ik zei als die ander niet komt mag jij het kopen...
die ander belde gister en hij zei, ah, zag dat iemand anders al meer bood, en ik van, yep...maar jij was de eerste en woord is woord.
dus vandaag afgeleverd bij de dealer en dan komt het bij een bekende diff bouwer
en vanavond belde nog iemand die het wilde kopen (ineens druk)
magoed, kan het geld wel gebruiken dus mooi dat het snel ging.
trouwens misschien gemist, maar wat komt er in en hoeveel vermogen denk je?
en ja, catchtankje kan ook handig zijn als het echt hot wordt, je maakt het wel speciaal/af zo.
Inderdaad een foto geeft een betere kijk op, benieuwd.
Ik heb de rest van de difdelen ook verkocht, liep ineens storm...maar zei de eerste die 150,-euro bied mag de delen meenemen...
iemand bood dat geld maar dacht hoor verder niks...toen bood iemand 170,-euro en ik zei als die ander niet komt mag jij het kopen...
die ander belde gister en hij zei, ah, zag dat iemand anders al meer bood, en ik van, yep...maar jij was de eerste en woord is woord.
dus vandaag afgeleverd bij de dealer en dan komt het bij een bekende diff bouwer
en vanavond belde nog iemand die het wilde kopen (ineens druk)
magoed, kan het geld wel gebruiken dus mooi dat het snel ging.
trouwens misschien gemist, maar wat komt er in en hoeveel vermogen denk je?
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
Re: projectje e30 m3
sperklokken zijn ze vaak wel gek op ,GTRene schreef:Wat een gave updates, en wat handig die tempsensor in het aftapplug gat
en ja, catchtankje kan ook handig zijn als het echt hot wordt, je maakt het wel speciaal/af zo.
Inderdaad een foto geeft een betere kijk op, benieuwd.
Ik heb de rest van de difdelen ook verkocht, liep ineens storm...maar zei de eerste die 150,-euro bied mag de delen meenemen...
iemand bood dat geld maar dacht hoor verder niks...toen bood iemand 170,-euro en ik zei als die ander niet komt mag jij het kopen...
die ander belde gister en hij zei, ah, zag dat iemand anders al meer bood, en ik van, yep...maar jij was de eerste en woord is woord.
dus vandaag afgeleverd bij de dealer en dan komt het bij een bekende diff bouwer
en vanavond belde nog iemand die het wilde kopen (ineens druk)
magoed, kan het geld wel gebruiken dus mooi dat het snel ging.
trouwens misschien gemist, maar wat komt er in en hoeveel vermogen denk je?
komt 2,3 s14 in , 282 / 284 nokstokken , gesmede zuigertjes , alles uitgewogen , karton airbox en alpha/n
vermogen weet ik niet , maar met injectors van een 2,5 s14 ( 30 cc meer ) kwam ik met gelijkblijvende druk tekort , dus zeg voorzichtig dat ik hoop dat ie boven de 240 pk zit
maar pk van een bank zegt me niet zoveel , gaat er toch om hoe ie in real life van de plek gaat hahaha
Arjan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: projectje e30 m3
klinkt goed, zo te lezen misschien zelfs 260pk aan de krukas, denk dat je auto ook lichter is dane en standaard M3 dus zal wel van z'n plek gaan denk ik
is er een tijdsbestek wanneer die ongeveer klaar is?
is er een tijdsbestek wanneer die ongeveer klaar is?
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
Re: projectje e30 m3
zoals gezegt , echt geen idee , michel zijne deed 275 pk , dat was zoon beetje zelfde opbouw , mijne zit zelfs nog tandje scherpere nokkenassen in , alleen michel zijne draaide op KMS , wat mischien weer voordeel isGTRene schreef:klinkt goed, zo te lezen misschien zelfs 260pk aan de krukas, denk dat je auto ook lichter is dane en standaard M3 dus zal wel van z'n plek gaan denk ik
is er een tijdsbestek wanneer die ongeveer klaar is?
tijdsbestek ??? , heb geen haast , moet ook allemaal betaald worden , en afraffelen heb ik geen zin in , als het moet kan ie met het 1/2 jaar klaar zijn , maar das moeten , we bouwen rustig door , en dan ga je ook telkens een stapje meer hardcore hahaha
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: projectje e30 m3
Michel had er ook een 2,5 in dus als je die 110pk/l doortrekt naar 2,3 liter dan kom je op 253pk. Lijkt me een mooi streven
Wordt mooi opgebouwd zo!
Wordt mooi opgebouwd zo!
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: projectje e30 m3
Michel had geen 2.5 maar een 2.3.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: projectje e30 m3
Ik dacht dat de Cecotto ook een 2.5 had maar idd blijkt dat "gewoon" een 2.3 te zijn. 276pk uit 2.3 liter Wat een auto was dat toch ook
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: projectje e30 m3
Eventjes offtopic: Maar, is dat een E46 M3 CSL?
En OT: Wat een gaaf project zeg! Succes er nog verder mee!
En OT: Wat een gaaf project zeg! Succes er nog verder mee!
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
Re: projectje e30 m3
was dat maar waarRobin Hartog schreef:Eventjes offtopic: Maar, is dat een E46 M3 CSL?
En OT: Wat een gaaf project zeg! Succes er nog verder mee!
maar verders wel een hele fijne auto , ook project op zich geweest hahaha
is mn dagelijkse auto
hier draadje http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=13425" onclick="window.open(this.href);return false;
Arjan
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
Re: projectje e30 m3
speciaal voor Rene
Arjan
Arjan
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: projectje e30 m3
Wauw!arjanvanessen schreef:was dat maar waarRobin Hartog schreef:Eventjes offtopic: Maar, is dat een E46 M3 CSL?
En OT: Wat een gaaf project zeg! Succes er nog verder mee!
maar verders wel een hele fijne auto , ook project op zich geweest hahaha
is mn dagelijkse auto
hier draadje http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=13425" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Arjan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: projectje e30 m3
gaaf hoor zo die olietemp sensor en dat ontluchtingpijpje >>catchtank
maareuh hoe werkt dat harde ophangrubber dan? die sleuf hoe zit dat? dan gaat ie toch naar onder hangen?
of zit daar nog wat voor of komt er nog iets extra in oid? anders snap ik de werking niet zo
maareuh hoe werkt dat harde ophangrubber dan? die sleuf hoe zit dat? dan gaat ie toch naar onder hangen?
of zit daar nog wat voor of komt er nog iets extra in oid? anders snap ik de werking niet zo
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
Re: projectje e30 m3
de dwarsdrager waar de draagarmen aan gebout zitten word star aan de carosserie bevestigt dmv alubussen ipv de orginele rubberen , het diff zit op zijn beurt weer gebout aan de dwarsdrager met 4 bouten bovenop , die achterste bouten worden vervangen door tapeinden , tussen diff en carosserie komt een vulblok en daar gaan de tapeinden door , en door de kofferbodem , waar vervolgens weer een verstevigings plaat gelast zit en die staat weer in verbinding met de rolkooiGTRene schreef:gaaf hoor zo die olietemp sensor en dat ontluchtingpijpje >>catchtank
maareuh hoe werkt dat harde ophangrubber dan? die sleuf hoe zit dat? dan gaat ie toch naar onder hangen?
of zit daar nog wat voor of komt er nog iets extra in oid? anders snap ik de werking niet zo
eigenlijk heeft dan die achterste sleufbus al niet zo heel veel meer te verduren en word ie gewoon geklemt tussen de oren , doorhangen gaat ie niet , al zal het wel een teringherrie alles bij mekaar gaan geven hahaha
die sleuf zit er in om nog wat te kunnen spelen met hoogte dwarsdrager tov carosserie
Arjan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: projectje e30 m3
zo dan...dus eigenlijk doet ie niet veel meer, hij kan iets op en neer, normaal zit er zoveel flexibiliteit in de dwarsdrager dat als je de dif bout ophanging losdraait en de bout eruit valt het dif een aardig eind naar beneden (voldoende om bv zo je ophangrubber diff te vervangen)
maar jij hebt dus alu bussen en dan ook nog eens de achterste (neem aan die achterste richting achterkant auto gezien?) bouten bovenop het diff eruit en lange tapeinden erin zodat het hele geheel met het chassis verbonden kan worden met een buffer/vulblok (rubber ofzo?) en dan in de kofferbodem heb je een versteviging (anders dun plaatwerk) waar de tapeinden doorkomen en je het daar vast kan draaien?
wel heel bijzonder...zoiets zou ik ook nog toe kunnen passen in de Hartge of een volgende Z3 M coupe...immers dat ophangpunt is vaak de zwakste schakel met maar 1 ophangoog en ook nog alleen links van het diff (dus scheef qua krachten) en na jaren kan/gaat je blik scheuren.
in theorie kun je dat ook via die manier verstevigen als extra back-up en wellicht heb je zo ook minder last van bv een slaande achteras omdat je diff veel vaster zit en niet zoveel tordeert lijkt me?
ben benieuwd, neem aan dat je daar ook foto's van maakt?
trouwens dacht dat je een gewoon een vast rubber zou gebruiken met gewoon een rond gat erin, een vol rubber ofzo, heb wel eens een zwarte daarvan gezien, met maar een klein gat/sleuf
maar jij hebt dus alu bussen en dan ook nog eens de achterste (neem aan die achterste richting achterkant auto gezien?) bouten bovenop het diff eruit en lange tapeinden erin zodat het hele geheel met het chassis verbonden kan worden met een buffer/vulblok (rubber ofzo?) en dan in de kofferbodem heb je een versteviging (anders dun plaatwerk) waar de tapeinden doorkomen en je het daar vast kan draaien?
wel heel bijzonder...zoiets zou ik ook nog toe kunnen passen in de Hartge of een volgende Z3 M coupe...immers dat ophangpunt is vaak de zwakste schakel met maar 1 ophangoog en ook nog alleen links van het diff (dus scheef qua krachten) en na jaren kan/gaat je blik scheuren.
in theorie kun je dat ook via die manier verstevigen als extra back-up en wellicht heb je zo ook minder last van bv een slaande achteras omdat je diff veel vaster zit en niet zoveel tordeert lijkt me?
ben benieuwd, neem aan dat je daar ook foto's van maakt?
trouwens dacht dat je een gewoon een vast rubber zou gebruiken met gewoon een rond gat erin, een vol rubber ofzo, heb wel eens een zwarte daarvan gezien, met maar een klein gat/sleuf
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
Re: projectje e30 m3
@ rene , voor de hartge wil je denk dit niet , die zou ik als het mijn auto was ,en als ik er dan al wat aan zou willen veranderen ombouwen naar een diffdeksel met l / r een oor , deksel van een e36 / e46 ? , en dan extra steun aan carosserie maken
bij mij heb ik de schokdempertorens geboxt , hiertussen een V naar kofferbodem , die steunt dan weer op een dikkeplaat op de kofferbodem , tussen dwarsdragen / kofferbodem komt een alu of ijzeren vulblok en draat dan het hele zwikkie star aan mekaar
zal een fotoos opsnorren als ik tijd heb
Arjan
bij mij heb ik de schokdempertorens geboxt , hiertussen een V naar kofferbodem , die steunt dan weer op een dikkeplaat op de kofferbodem , tussen dwarsdragen / kofferbodem komt een alu of ijzeren vulblok en draat dan het hele zwikkie star aan mekaar
zal een fotoos opsnorren als ik tijd heb
Arjan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, beske, Bokkepoot, Dimitri, Estoque, Marc Sierra, mark1974 en 213 gasten