projectje e30 m3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Teunis
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2007, 16:32
Locatie: Nijmegen/Boxtel

Bericht door Teunis » 14 apr 2008, 22:58

Dat MOET top remmen, behooorlijke jongens!

arjanvanessen
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Re: projectje e30 m3

Bericht door arjanvanessen » 21 mei 2011, 07:57

maar eens even stof afblazen , er word nog wel gewerkt , al gaat het niet hard

ombouw naar groep A voortrein
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

om naar pedalbox
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: projectje e30 m3

Bericht door GTRene » 21 mei 2011, 09:20

zo dan, dat zijn nog eens leuke/interessante wijzigingen, bepaalde zaken komen vrij precies lijkt me, maar gelukkig kun je wel meer bijstellen naar wens :D

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: projectje e30 m3

Bericht door Niels v/d burgh » 21 mei 2011, 09:37

Wat een prachtig project, veel oog voor detail :thumbup:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: projectje e30 m3

Bericht door Niels » 21 mei 2011, 09:50

Ja dit zijn de mooie projecten :D

arjanvanessen
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Re: projectje e30 m3

Bericht door arjanvanessen » 01 jun 2011, 21:01

bijna klaar , alleen bevestiging stabi nog maken

bevestingings punten motor / stuurhuis / fusee opname al versterkt

waarschijnlijk overkill , maar ach als er een complete groep A voorkant op komt mag subframe ook niet achterblijven



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan

arjanvanessen
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Re: projectje e30 m3

Bericht door arjanvanessen » 05 jun 2011, 16:20

schakelpook gescoort en alvast een aluconsole gemaakt om hem aan de tunnel van de auto te maken

Afbeelding
Afbeelding

arjanvanessen
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Re: projectje e30 m3

Bericht door arjanvanessen » 05 jul 2011, 21:24

wat pasmaak werk zoals
bumper
bonnetpins
kriksteunen aan carosserie gelast
sleepoog wat langer gemaakt
en nog wat kleine dingen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: projectje e30 m3

Bericht door GTRene » 05 jul 2011, 21:34

begint er al op te lijken, wordt een heerlijke rijmachine zo te zien, maar nog aardig wat te doen.

arjanvanessen
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Re: projectje e30 m3

Bericht door arjanvanessen » 05 jul 2011, 21:39

GTRene schreef:begint er al op te lijken, wordt een heerlijke rijmachine zo te zien, maar nog aardig wat te doen.
ja , nogmaals bedankt voor diffdeksel , diff deksel zit al massieve bus in en tempsensor gat in onderste aftap gemaakt

en pijpje in ontluchting zodat ik die op catchtankje kan aansluiten

zal daar ook eens fotootje van knippen

Arjan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: projectje e30 m3

Bericht door GTRene » 05 jul 2011, 23:09

Wat een gave updates, en wat handig die tempsensor in het aftapplug gat :-)
en ja, catchtankje kan ook handig zijn als het echt hot wordt, je maakt het wel speciaal/af zo.
Inderdaad een foto geeft een betere kijk op, benieuwd.

Ik heb de rest van de difdelen ook verkocht, liep ineens storm...maar zei de eerste die 150,-euro bied mag de delen meenemen...
iemand bood dat geld maar dacht hoor verder niks...toen bood iemand 170,-euro en ik zei als die ander niet komt mag jij het kopen...
die ander belde gister en hij zei, ah, zag dat iemand anders al meer bood, en ik van, yep...maar jij was de eerste en woord is woord.
dus vandaag afgeleverd bij de dealer en dan komt het bij een bekende diff bouwer :-)
en vanavond belde nog iemand die het wilde kopen (ineens druk)
magoed, kan het geld wel gebruiken dus mooi dat het snel ging.

trouwens misschien gemist, maar wat komt er in en hoeveel vermogen denk je?

arjanvanessen
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Re: projectje e30 m3

Bericht door arjanvanessen » 05 jul 2011, 23:17

GTRene schreef:Wat een gave updates, en wat handig die tempsensor in het aftapplug gat :-)
en ja, catchtankje kan ook handig zijn als het echt hot wordt, je maakt het wel speciaal/af zo.
Inderdaad een foto geeft een betere kijk op, benieuwd.

Ik heb de rest van de difdelen ook verkocht, liep ineens storm...maar zei de eerste die 150,-euro bied mag de delen meenemen...
iemand bood dat geld maar dacht hoor verder niks...toen bood iemand 170,-euro en ik zei als die ander niet komt mag jij het kopen...
die ander belde gister en hij zei, ah, zag dat iemand anders al meer bood, en ik van, yep...maar jij was de eerste en woord is woord.
dus vandaag afgeleverd bij de dealer en dan komt het bij een bekende diff bouwer :-)
en vanavond belde nog iemand die het wilde kopen (ineens druk)
magoed, kan het geld wel gebruiken dus mooi dat het snel ging.

trouwens misschien gemist, maar wat komt er in en hoeveel vermogen denk je?
sperklokken zijn ze vaak wel gek op ,

komt 2,3 s14 in , 282 / 284 nokstokken , gesmede zuigertjes , alles uitgewogen , karton airbox en alpha/n

vermogen weet ik niet , maar met injectors van een 2,5 s14 ( 30 cc meer ) kwam ik met gelijkblijvende druk tekort , dus zeg voorzichtig dat ik hoop dat ie boven de 240 pk zit

maar pk van een bank zegt me niet zoveel , gaat er toch om hoe ie in real life van de plek gaat hahaha

Arjan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: projectje e30 m3

Bericht door GTRene » 05 jul 2011, 23:34

klinkt goed, zo te lezen misschien zelfs 260pk aan de krukas, denk dat je auto ook lichter is dane en standaard M3 dus zal wel van z'n plek gaan denk ik :df:
is er een tijdsbestek wanneer die ongeveer klaar is?

arjanvanessen
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Re: projectje e30 m3

Bericht door arjanvanessen » 06 jul 2011, 00:05

GTRene schreef:klinkt goed, zo te lezen misschien zelfs 260pk aan de krukas, denk dat je auto ook lichter is dane en standaard M3 dus zal wel van z'n plek gaan denk ik :df:
is er een tijdsbestek wanneer die ongeveer klaar is?
zoals gezegt , echt geen idee , michel zijne deed 275 pk , dat was zoon beetje zelfde opbouw , mijne zit zelfs nog tandje scherpere nokkenassen in , alleen michel zijne draaide op KMS , wat mischien weer voordeel is

tijdsbestek ??? , heb geen haast , moet ook allemaal betaald worden , en afraffelen heb ik geen zin in , als het moet kan ie met het 1/2 jaar klaar zijn , maar das moeten , we bouwen rustig door , en dan ga je ook telkens een stapje meer hardcore hahaha

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: projectje e30 m3

Bericht door Niels » 06 jul 2011, 00:24

Michel had er ook een 2,5 in dus als je die 110pk/l doortrekt naar 2,3 liter dan kom je op 253pk. Lijkt me een mooi streven :D

Wordt mooi opgebouwd zo!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: projectje e30 m3

Bericht door Tristan » 06 jul 2011, 13:08

Michel had geen 2.5 maar een 2.3.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: projectje e30 m3

Bericht door Niels » 06 jul 2011, 17:05

Ik dacht dat de Cecotto ook een 2.5 had maar idd blijkt dat "gewoon" een 2.3 te zijn. 276pk uit 2.3 liter :shock: Wat een auto was dat toch ook :crazy:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: projectje e30 m3

Bericht door Robin Hartog » 06 jul 2011, 17:08

Eventjes offtopic: Maar, is dat een E46 M3 CSL? :love:

En OT: Wat een gaaf project zeg! Succes er nog verder mee!

arjanvanessen
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Re: projectje e30 m3

Bericht door arjanvanessen » 06 jul 2011, 18:44

Robin Hartog schreef:Eventjes offtopic: Maar, is dat een E46 M3 CSL? :love:

En OT: Wat een gaaf project zeg! Succes er nog verder mee!
was dat maar waar

maar verders wel een hele fijne auto , ook project op zich geweest hahaha

is mn dagelijkse auto

hier draadje http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=13425" onclick="window.open(this.href);return false;

Arjan

arjanvanessen
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Re: projectje e30 m3

Bericht door arjanvanessen » 06 jul 2011, 19:55

speciaal voor Rene :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: projectje e30 m3

Bericht door Robin Hartog » 06 jul 2011, 19:58

arjanvanessen schreef:
Robin Hartog schreef:Eventjes offtopic: Maar, is dat een E46 M3 CSL? :love:

En OT: Wat een gaaf project zeg! Succes er nog verder mee!
was dat maar waar

maar verders wel een hele fijne auto , ook project op zich geweest hahaha

is mn dagelijkse auto

hier draadje http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=13425" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Arjan
Wauw! :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: projectje e30 m3

Bericht door GTRene » 06 jul 2011, 20:32

gaaf hoor zo die olietemp sensor en dat ontluchtingpijpje >>catchtank
maareuh hoe werkt dat harde ophangrubber dan? die sleuf hoe zit dat? dan gaat ie toch naar onder hangen?
of zit daar nog wat voor of komt er nog iets extra in oid? anders snap ik de werking niet zo :D

arjanvanessen
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Re: projectje e30 m3

Bericht door arjanvanessen » 06 jul 2011, 21:20

GTRene schreef:gaaf hoor zo die olietemp sensor en dat ontluchtingpijpje >>catchtank
maareuh hoe werkt dat harde ophangrubber dan? die sleuf hoe zit dat? dan gaat ie toch naar onder hangen?
of zit daar nog wat voor of komt er nog iets extra in oid? anders snap ik de werking niet zo :D
de dwarsdrager waar de draagarmen aan gebout zitten word star aan de carosserie bevestigt dmv alubussen ipv de orginele rubberen , het diff zit op zijn beurt weer gebout aan de dwarsdrager met 4 bouten bovenop , die achterste bouten worden vervangen door tapeinden , tussen diff en carosserie komt een vulblok en daar gaan de tapeinden door , en door de kofferbodem , waar vervolgens weer een verstevigings plaat gelast zit en die staat weer in verbinding met de rolkooi

eigenlijk heeft dan die achterste sleufbus al niet zo heel veel meer te verduren en word ie gewoon geklemt tussen de oren , doorhangen gaat ie niet :D , al zal het wel een teringherrie alles bij mekaar gaan geven hahaha

die sleuf zit er in om nog wat te kunnen spelen met hoogte dwarsdrager tov carosserie

Arjan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: projectje e30 m3

Bericht door GTRene » 06 jul 2011, 21:35

zo dan...dus eigenlijk doet ie niet veel meer, hij kan iets op en neer, normaal zit er zoveel flexibiliteit in de dwarsdrager dat als je de dif bout ophanging losdraait en de bout eruit valt het dif een aardig eind naar beneden (voldoende om bv zo je ophangrubber diff te vervangen)
maar jij hebt dus alu bussen en dan ook nog eens de achterste (neem aan die achterste richting achterkant auto gezien?) bouten bovenop het diff eruit en lange tapeinden erin zodat het hele geheel met het chassis verbonden kan worden met een buffer/vulblok (rubber ofzo?) en dan in de kofferbodem heb je een versteviging (anders dun plaatwerk) waar de tapeinden doorkomen en je het daar vast kan draaien?
wel heel bijzonder...zoiets zou ik ook nog toe kunnen passen in de Hartge of een volgende Z3 M coupe...immers dat ophangpunt is vaak de zwakste schakel met maar 1 ophangoog en ook nog alleen links van het diff (dus scheef qua krachten) en na jaren kan/gaat je blik scheuren.
in theorie kun je dat ook via die manier verstevigen als extra back-up en wellicht heb je zo ook minder last van bv een slaande achteras omdat je diff veel vaster zit en niet zoveel tordeert lijkt me?

ben benieuwd, neem aan dat je daar ook foto's van maakt?

trouwens dacht dat je een gewoon een vast rubber zou gebruiken met gewoon een rond gat erin, een vol rubber ofzo, heb wel eens een zwarte daarvan gezien, met maar een klein gat/sleuf

Afbeelding

arjanvanessen
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Re: projectje e30 m3

Bericht door arjanvanessen » 06 jul 2011, 22:34

@ rene , voor de hartge wil je denk dit niet , die zou ik als het mijn auto was ,en als ik er dan al wat aan zou willen veranderen ombouwen naar een diffdeksel met l / r een oor , deksel van een e36 / e46 ? , en dan extra steun aan carosserie maken

bij mij heb ik de schokdempertorens geboxt , hiertussen een V naar kofferbodem , die steunt dan weer op een dikkeplaat op de kofferbodem , tussen dwarsdragen / kofferbodem komt een alu of ijzeren vulblok en draat dan het hele zwikkie star aan mekaar

zal een fotoos opsnorren als ik tijd heb

Arjan

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, beske, Bokkepoot, Dimitri, Estoque, Marc Sierra, mark1974 en 213 gasten