Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door GTRene » 17 sep 2011, 20:06

scherp :lol:

Zjeraaar
Berichten: 234
Lid geworden op: 11 jan 2010, 19:28
Locatie: Midden-brabant

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door Zjeraaar » 25 jan 2012, 16:06

Vanochtend een Karma gespot bij het tankstation in Gorinchem, echt een gaaf ding in het echt! Erg groot, gave panelen op het dak en heel apart om met een zachte zoem weg te zien rijden.. aardige man erin ook, even gevraagd of ie bezwaar had of ik een foto maakte, "tuurlijk niet, geen probleem."

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door GTRene » 25 jan 2012, 16:20

mooie spot, idd groot en breed maar op de foto's mooi geproportioneerd

Zjeraaar
Berichten: 234
Lid geworden op: 11 jan 2010, 19:28
Locatie: Midden-brabant

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door Zjeraaar » 25 jan 2012, 16:29

ja absoluut, vond `m op foto`s altijd een beetje twijfelachtig qua design, was er niet uit of ik `m nu écht mooi vond, maar nu meer dan overtuigd, wát een gaaf ding. Zo zie je maar dat je een auto toch in het echt moet zien om er een volledige indruk van te krijgen.. twijfelde nog om de bestuurder even wat vragen te stellen maar hij was met papierwerk bezig, dacht ik zal niet storen verder.. had wel even van binnen willen kijken :blink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door GTRene » 25 jan 2012, 16:47

ook benieuwd hoe zoiets nou rijd, bedoel aardig groot ook al zie je het er niet aan af en breed, en dus een behoorlijke impact op straat lijkt me.
daarnaast hoe het zoeft of wellicht toch sportief nog aanvoelt e.d.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door GTRene » 25 jan 2012, 16:52

toevallig net wat van op >>

http://www.auto-motor-und-sport.de/eco/ ... 32283.html

Afbeelding

Afbeelding

for... Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Basispreis von 102.000 Euro ab Februar in Deutschland erhältlich

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door daNpy » 26 jan 2012, 09:57

Betalen ze nou eigenlijk wel MRB met zon ding van 2500kg leeg?

Of zijn dat ook gesubsidieerde dingen vanwege de "range extender"

(mooi woord, op de accu gaat hij 50km en met "range extender" 450km :'))

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door Jussi » 24 feb 2012, 18:36

Vandaag deze in Antwerpen tegen gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door Snipe » 13 mar 2012, 19:50

Eindelijk konden we op pad met de Fisker Karma. Fisker liet 'm in 2008 voor het eerst zien, maar nu staat 'ie in de showroom. Dat 'ie zuinig is geloven we wel, maar kun je er ook wat plezier mee beleven? Tijd om het uit te proberen ;-)
http://www.driving-fun.com/2919/home/te ... onair.aspx

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door Gerwin Ring » 15 mar 2012, 01:16

He toevallig! net nu jullie er een ritje mee hebben gemaakt heb ik van de week een fisker karma ecochic earth/earth besteld. Of eigenlijk om precies te zijn: 3 stuks samen met mijn compagnons.

We keken vanuit purpose / meer sustainable insteek eerst naar 5 active hybrids als vervanging van de huidige 760's maar dat voelde toch niet helemaal top. De fisker is zoals jullie al schreven naast minder belastend voor de omgeving ook gewoon een hele leuke en mooie auto.

we houden de 7's voorlopig toch nog maar even achter de hand voor de early adopter storingkjes die op fiskerbuzz gemeld worden.... en op de autobahn richting ns is het tempo van de 760 ook wel heel fijn ;-)

cheers G

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door Downforce Hans » 15 mar 2012, 07:41

Dat doe je goed Gerwin.........ben benieuwd naar je bevindingen.
De auto stond laatst voor mijn zaak en in vond er goed uitzien al twijfel ik wel aan die luchtinlaatjes aan de voorkant.
Die vind ik niet erg passen bij de auto.

Grtz,Hanz06

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door GTRene » 15 mar 2012, 09:40

cool, mooie kar op vele punten, maareuh fisker karma ecochic earth/earth ...is dat een bepaalde uitvoering/kleur?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door daNpy » 15 mar 2012, 09:47

Snipe schreef:Eindelijk konden we op pad met de Fisker Karma. Fisker liet 'm in 2008 voor het eerst zien, maar nu staat 'ie in de showroom. Dat 'ie zuinig is geloven we wel, maar kun je er ook wat plezier mee beleven? Tijd om het uit te proberen ;-)
http://www.driving-fun.com/2919/home/te ... onair.aspx

Afbeelding
Wat kijk je benauwd Perry :kikker:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door Snipe » 15 mar 2012, 10:02

daNpy schreef:Wat kijk je benauwd Perry :kikker:
Vind je? Ik voel me altijd wel op m'n gemak als Andre achter het stuur zit. Een tijdje terug reed ik een stukje mee met een vriend van me, de gemiddelde leaserijder met een Volvo station zeg maar, dáár keek ik pas benauwd...

Maar on topic, cool dat je ermee gaat rijden, Gerwin. Ik begreep toen we bij Kroymans waren dat er al zo'n 150 verkocht waren in Nederland, wat voor een heel nieuw merk natuurlijk een behoorlijk succes is. Ik ben ook heel benieuwd hoe ze jullie gaan bevallen; zijn ze comfortabel genoeg, hoe zit het met het onderhoud, weten ze de kinderziektes eruit te krijgen, is de range groot genoeg voor dagelijks gebruik, etc.
Ga je ook laadpalen neerzetten thuis en op kantoor?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door GTRene » 15 mar 2012, 10:16

zit toch ook een 2.0L motor in die hem bijlaad? dacht dat de range incl dat redelijk te noemen was....
in elk geval beter dan mijn range a 210km bij sportief gebruik :D

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1389
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door JoostSchouten » 15 mar 2012, 10:21

Downforce Hans schreef:De auto stond laatst voor mijn zaak en in vond er goed uitzien al twijfel ik wel aan die luchtinlaatjes aan de voorkant.
Die vind ik niet erg passen bij de auto.
Je bedoelt die ruitvormige zilveren schoteltjes? Dat zijn de speakers.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door Snipe » 15 mar 2012, 10:30

GTRene schreef:zit toch ook een 2.0L motor in die hem bijlaad? dacht dat de range incl dat redelijk te noemen was....
in elk geval beter dan mijn range a 210km bij sportief gebruik :D
Ja, zolang je er benzine in blijft gooien blijft 'ie rijden; het is net een gewone auto wat dat betreft. Maar met een elektrische auto wil je af en toe natuurlijk ook wel rijden zonder de benzinemotor te gebruiken.

En wat je hierboven ergens vroeg: EcoChic is een uitvoering. Er is ook een EcoStandard (het instapmodel, maar die koopt niemand) en een EcoSport. Die EcoChic is eigenlijk het meest verantwoord qua milieugedoe: een dierproductvrij interieur (geen leer en zo), hout dat afkomstig is van bomen die toch al omgevallen waren en een tapijtbodem van hergebruikte colaflessen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door GTRene » 15 mar 2012, 10:40

goede zaak :thumbup:
als het kan en het ziet er net zo mooi uit en eigenlijk unieker, tja das dan mooi meegenomen :D

ik las ook ergens dat Fisker met BMW aan het praten was voor een aggregaat (motor) hoe zit dat...
blijven ze die opel ecotec houden of gaan ze straks wellicht een BMW iets gebruiken, denk aan bv die 1.6 of wat was dat zuinige ding.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door Snipe » 15 mar 2012, 10:48

Ze zijn met een nieuw model bezig en daar komt inderdaad een BMW-motor in. In de Karma (en Surf, een soort Karma shooting break) blijven ze de GM-motor gebruiken. Misschien in een volgend model of zo niet meer, maar het maakt niet zoveel uit. Die motor laadt de accu's op, want rijden doe je met de elektromotoren. Het enige is dat het niet heel geil klinkt om te zeggen dat je premium-elektro-sedan een Opelmotortje heeft, maar daar is de een wat gevoeliger voor dan de ander.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door Downforce Hans » 15 mar 2012, 10:57

JoostSchouten schreef:
Downforce Hans schreef:De auto stond laatst voor mijn zaak en in vond er goed uitzien al twijfel ik wel aan die luchtinlaatjes aan de voorkant.
Die vind ik niet erg passen bij de auto.
Je bedoelt die ruitvormige zilveren schoteltjes? Dat zijn de speakers.
Speakers onder de koplampen...............................hmmmm apart :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door Gerwin Ring » 15 mar 2012, 11:17

Snipe schreef: En wat je hierboven ergens vroeg: EcoChic is een uitvoering. Er is ook een EcoStandard (het instapmodel, maar die koopt niemand) en een EcoSport. Die EcoChic is eigenlijk het meest verantwoord qua milieugedoe: een dierproductvrij interieur (geen leer en zo), hout dat afkomstig is van bomen die toch al omgevallen waren en een tapijtbodem van hergebruikte colaflessen.
klopt! wat ik echt slim vind dat ze het meest ecologische model ook als het "topmodel" positioneren. Ik ben daar (helaas) wel gevoelig voor. Zijn ook wel echt mooie alcantara's enzo.

Earth / earth slaat op de kleurcombi. Buitenkant is een soort bruin/grijs metallic waarbij de metallic geen metaal maar gerecycled kristalglas zou zijn. Binnenkant is een heel natuurlijk warme kleurcombi. Er zitten zelfs magnolia bladeren (echte) in het blanke perspex van middentunnel en deurpaneeltjes "ingegoten".

Er komen inderdaad (extra) laadpaaltjes thuis en op de zaak. We hebben op de zaak ook al wat andere elektrische autootjes rijden. We krijgen binnenkort ook zo'n elektrische 1-serie van BMW.

Ik zal zeker mijn ervaringen delen. In mijn proefritje merkte ik al dat het een auto is die meer van het cruisen is dan echt vol erop. Die 1300 Nm word teruggeregeld omdat de aandrijflijn het niet aan zou kunnen. Kan ik me wel iets bij voorstellen. De 700 Nm van de 760 blijkt al iets te veel voor versnellingsbakken/cardan(assen)/steekassen. Wel allemaal keurig onder garantie verholpen, maar het is er inmiddels allemaal al onderuit geweest. Misschien hadden ze bij de ontwikkeling toch een iets ander type bestuurder in gedachten :-)

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door Gerwin Ring » 15 mar 2012, 11:18

Downforce Hans schreef:
JoostSchouten schreef:
Downforce Hans schreef:De auto stond laatst voor mijn zaak en in vond er goed uitzien al twijfel ik wel aan die luchtinlaatjes aan de voorkant.
Die vind ik niet erg passen bij de auto.
Je bedoelt die ruitvormige zilveren schoteltjes? Dat zijn de speakers.
Speakers onder de koplampen...............................hmmmm apart :mrgreen:
haha inderdaad heel apart en wat nog veel aparter is, is het geluid wat er uit komt. er zijn verschillende geluiden, maar in 1 modus lijkt het net of je in de film "Tron" beland bent...

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door daNpy » 15 mar 2012, 11:37

Downforce Hans schreef:
JoostSchouten schreef:
Downforce Hans schreef:De auto stond laatst voor mijn zaak en in vond er goed uitzien al twijfel ik wel aan die luchtinlaatjes aan de voorkant.
Die vind ik niet erg passen bij de auto.
Je bedoelt die ruitvormige zilveren schoteltjes? Dat zijn de speakers.
Speakers onder de koplampen...............................hmmmm apart :mrgreen:
Komt een geluid vandaan alsof je een elektrische gitaar aanslaat. Maar volgens mij zitten die speakers echter achter, bij de diffuser openingen in het midden. (Voor zitten de toeters voor het alarm nl.)

Achter zitten ook nog uitlaat-afdekkapjes waar "hybrid" op staat, maar aan beide zijkanten steken achter de voorwielen wel uitlaten :dood:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door Snipe » 15 mar 2012, 11:40

Gerwin Ring schreef:Er komen inderdaad (extra) laadpaaltjes thuis en op de zaak. We hebben op de zaak ook al wat andere elektrische autootjes rijden. We krijgen binnenkort ook zo'n elektrische 1-serie van BMW.

Ik zal zeker mijn ervaringen delen. In mijn proefritje merkte ik al dat het een auto is die meer van het cruisen is dan echt vol erop. Die 1300 Nm word teruggeregeld omdat de aandrijflijn het niet aan zou kunnen. Kan ik me wel iets bij voorstellen. De 700 Nm van de 760 blijkt al iets te veel voor versnellingsbakken/cardan(assen)/steekassen. Wel allemaal keurig onder garantie verholpen, maar het is er inmiddels allemaal al onderuit geweest. Misschien hadden ze bij de ontwikkeling toch een iets ander type bestuurder in gedachten :-)
Zo'n elektrische 1 Serie lijkt me niks. Geen range extender, maar bovenal niet ontworpen als een elektrische auto; grote motorruimte voor een klein elektromotortje, geen plek voor accu's, te hoog zwaartepunt.

Misschien heeft Fisker het vermogen iets teveel teruggebracht om de aandrijflijn te sparen, want hij voelt wel vlot, maar nooit echt snel. Toch vond ik het wel een heel aparte ervaring om in Stealth Mode volgas weg te rijden; in 8 tellen geluidloos op de 100.

Oh, en wat hierboven staat over uitlaten en zo: de uitlaten zitten achter de voorwielen en volgens mij hangen de luidsprekers inderdaad aan de achterkant, achter die verchroomde plaatjes in de achterbumper.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Fisker Karma en Fisker Surf hybrids

Bericht door daNpy » 15 mar 2012, 11:41

Gerwin Ring schreef:
Snipe schreef:
Earth / earth slaat op de kleurcombi. Buitenkant is een soort bruin/grijs metallic waarbij de metallic geen metaal maar gerecycled kristalglas zou zijn. Binnenkant is een heel natuurlijk warme kleurcombi. Er zitten zelfs magnolia bladeren (echte) in het blanke perspex van middentunnel en deurpaneeltjes "ingegoten".
Dat bruine is wel een mooie kleur vind ik.
Die perspex dingen met blader motief zaten er bij de eerste modellen niet in, waren dus wel handige bakjes om iets in te leggen. Nu zijn ze dicht gemaakt met plastic :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten