Poll - Roken

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.

Roken

Roken, Ja
33
23%
Roken, Nee
111
77%
 
Totaal aantal stemmen: 144

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 jan 2008, 13:01

Bandenrook prima... voor de rest moet ik er niks van hebben.

Ik let er zelfs al op dat ik geen kleding aantrek die schoon uit de kast komt als ik uit eten ga waar misschien gerookt wordt, die ellende blijft maar aanhouden

- irritatie tijdens eten
- eten wordt er niet lekkerder op
- kleding kan meteen in de was
- volgende dag jas buiten hangen (of zonder jas verkoudheid risico lopen)
- 's avonds nog gezicht wassen en/of douchen omdat anders je kussensloop en lakens ook naar de rook stinken.

Kortom, een groot drama, zo snel mogelijk afschaffen dat roken binnen!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 13 jan 2008, 14:37

Nu 2 maanden gestopt!

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 13 jan 2008, 16:19

Ik rook zelf niet, nooit gedaan ook, maar toch ja gestemd.

Waarom?

Ik hou niet van en geloof niet in regulering door de overheid. Laat mensen zelf bepalen wat ze doen, als ze maar rekening houden met de rest.

Mijn mening is gesterkt doordat per 1/1 veel restaurants rookvrij zijn. Dat is wel aangemoedigd door het aankomende rookverbod, maar de kentering was er toch al. Omdat gewoon het meerendeel van de mensen rookvrij wil eten.

Er zijn ook zat uitgaansgelegenheden met goede ventilatie waar je als niet roker geen problemen hebt.

Kleren die stinken?? Wel eens in een druk (rookvrij) chinees restaurant geweest? Dan kun je je kleren ook niet meer aan de volgende dag...

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 13 jan 2008, 16:31

Knot schreef:Bandenrook prima... voor de rest moet ik er niks van hebben.

Ik let er zelfs al op dat ik geen kleding aantrek die schoon uit de kast komt als ik uit eten ga waar misschien gerookt wordt, die ellende blijft maar aanhouden

- irritatie tijdens eten
- eten wordt er niet lekkerder op
- kleding kan meteen in de was
- volgende dag jas buiten hangen (of zonder jas verkoudheid risico lopen)
- 's avonds nog gezicht wassen en/of douchen omdat anders je kussensloop en lakens ook naar de rook stinken.

Kortom, een groot drama, zo snel mogelijk afschaffen dat roken binnen!
Als gelegenheidroker stem ik zeker voor om het af te schaffen in restaurants. Maar overdrijven is ook een vak Knot, lijkt wel cabaret dit!! Dit lijken op ziekelijke dwangneigingen.

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Bericht door Thomas » 13 jan 2008, 18:53

Dit bedoelde ik dus met overdrijven... ook een vak.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 13 jan 2008, 19:07

Nee.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Bericht door Miesjel » 13 jan 2008, 19:10

Vandaag 1 jaar "clean" . Ben gewoon gestopt, zomaar opeens. Ging prima. Eerste 3 dagen was redelijk moeilijk, daarna makkie. Heb 10 jaar gerookt. Nooit meer.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 13 jan 2008, 19:39

Gisteren de keerzeide van het niet-roken in de horeca gezien :?

Omdat ik hier dicht bij de grens met Duitsland woon en de meeste tenten hier in de omgeving nogal vroeg dichtgaan (naar mijn smaak) gaan traditioneel veel mensen de grens over om te stappen. In Duitsland heeft men het rookverbod al een tijdje met daarbij de opmerking dat er rookruimte's beschikbaar zijn (wat vroeger vaak best leuke hoeken waren zónder dat er daar bovengemiddeld gerookt werd).

Resultaat: in aantallen nog hooguit een derde van de bezoekersaantallen van een jaar terug :shock: . Gevolg: geen sfeer, deel van de tent inmiddels met een doek niet meer bereikbaar, de gezellige hoekjes van weleer gevuld met blauwe rook.

Oorzaak die ik kan bedenken: veel groepen waarin mensen roken of gelegenheidsroker zijn, geen zin meer om uit te gaan of 'dan maar in NL zolang het nog kan'. 't Is maar dat ik leuke vrienden heb maar anders was het echt een saaie bende geweest, voor wat minder dan een jaar geleden nog een toptoko was :D .

En je ruikt andere dingen veel sterker: zweet en scheten. Gadverdamme.

Nee die paar uur in de week in de rook overleef ik wel als niet-roker (nooit gedaan ook, ik verbrand nog liever geld gewoon, dat heeft tenminste nog iets excentrieks 8) ).

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 13 jan 2008, 19:40

Ikzelf rook niet, m'n vriendin echter wel. En moet zeggen dat het me niet stoort..
Ik ben er mee opgegroeid, allebei m'n ouders rookten (m'n ma nog steeds, Pa inmiddels gestopt).

Vind het echter veel te ver gaan dat de regering kan/mag bepalen of er gerookt mag worden in een horecagelegenheid. Het is en blijft altijd nog een eigendom van iemand. Weliswaar een openbare plaats, maar toch.

Las pas ook al dat iemand had geroepen dat het roken in de auto ook verboden moet worden.
Het gaat me niet over dat roken, maar meer de manier waarop maar steeds meer vrijheden afgenomen worden..

En de mensen die het hardste roepen zijn meestal ex-rokers.

Gebruikersavatar
Erik-Jan
Berichten: 319
Lid geworden op: 26 aug 2006, 20:32

Bericht door Erik-Jan » 13 jan 2008, 19:44

Nope, lang gedaan (Zware van Nelle heerlijk!)

Een aantal mensen in mijn omgeving zijn echter aan de gevolgen overleden. Toen 2 jaar geleden mn oom aan slokdarm kanker overleed heb ik van de een op de andere dag besloten nooit meer te roken.
Bevalt prima.

Heb er verder ook niks tegen Iedereen moet het lekker voor zichzelf bepalen.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 13 jan 2008, 21:00

Erik-Jan, wie zegt dat die oom vanwege roken slokdarmkanker heeft gekregen..
Stond onlangs een bericht ergens dat er steeds meer NIET-rokers kanker krijgen de laatste tijd... rara..

Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 13 jan 2008, 21:05

Peric schreef:Stond onlangs een bericht ergens dat er steeds meer NIET-rokers kanker krijgen de laatste tijd... rara..
Dat zijn vast die cafébezoekers die verplicht mee moeten roken. :wink:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 13 jan 2008, 21:12

UHUH!!! Ja, juist...... :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jan 2008, 21:19

Jeroen Watermulder schreef:
Peric schreef:Stond onlangs een bericht ergens dat er steeds meer NIET-rokers kanker krijgen de laatste tijd... rara..
Dat zijn vast die cafébezoekers die verplicht mee moeten roken. :wink:
Klopt, niet rokers maken een inhaalslag, waar dat aan ligt is vooralsnog niet duidelijk; hypothese; afname luchtkwaliteit in algemene zin.

Echter absoluut gezien zijn de de rokers de grootste kanshebbers op het ontwikkelen van (long) kanker, hier maken de vrouwen momenteel een inhaalslag, die zijn later gaan roken, de gevolgen worden nu meetbaar duidelijk.
Bij het opsteken van 1 sigaret gaat je vaatsysteem maar liefst 4 uur!! in een vaatspasme, dwz dat alle vaten zich gaan vernauwen, met een consequent afnemende doorbloeding van alle weefsels.
Verder worden de vaten harder, minder elastisch ( das niet zo lekker voor je bloeddruk), blijft er allerlei vetachtig materiaal (plaque; ook wel arterioslerose genoemd) aan je vaatwanden hangen, de boel koekt lekker aan, slipt dicht en klaar is je hart/hersen infarct of etalage benen...........................

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 jan 2008, 22:49

volvoc30 schreef: Als gelegenheidroker stem ik zeker voor om het af te schaffen in restaurants. Maar overdrijven is ook een vak Knot, lijkt wel cabaret dit!! Dit lijken op ziekelijke dwangneigingen.
Hoezo? Ik steek tijd en moeite in het wassen en strijken van mijn kleding/lakens etc, als ik dat dan door rokers meteen weer moet doen vind ik dat irritant en smerig, voor mij een reden om dan niet of veel minder vaak uit te gaan.

Als je zelf rookt merk en ruik je dat niet maar een jas die in de rook heeft gehangen is niet zo snel meer clean.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 13 jan 2008, 23:32

Om maar te beginnen ik ben een roker.

Ben ook niet van plan om binnen enige tijd ook maar te stoppen om wat voor reden dan ook. Ik hou echter wel rekening met niet rokers, maar sommigen kunnen echt overdrijven. En dan zijn het inderdaad vaak de ex rokers. Diegenen die harts zeuren dat het stinkt en weet ik veel wat allemaal niet meer moeten eens wat beter nadenken voor ze zulke uitspraken doen. Zo kan ik er ook nog wel een paar verzinnen. Ik zeg niet dat het niet stinkt, maar overdrijven is ook een vak (Knot). Wat eerder ook al eens is aangehaald is........als je naar de Chinees gaat ruik je naar Chinees en ga je langs de shoarma tent dan ruik je naar.....jaja....shoarma. Mij hoor je ook niet zeiken als er weer eens iemand met z'n stinkend, vervuilende, kankeropwekkende door fijnstof en rokende (wat ook allemaal bewezen is.......zucht) diesel langs komt rijden. Zouden die dan ook allemaal in de binnenstad of weet ik veel waar verboden moeten worden??

Altijd dat gezeur en gezeik over weet ik veel wat niet allemaal. Laat mekaar gewoon een beetje in hun waarde en houd een beetje rekening met een ander.

Klaar.....nu eerst tijd voor een zware

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 jan 2008, 23:36

maar bij de chinees kies je ervoor zeg maar...en de shoarma ook, echter das zo weer uit de kleren en niet zo schadelijk denk ik...maar die rookgeur in je kleren en als je met een asbak zoent....iii hahah

roken in openbare ruimtes en horeca is gewoon slecht mede door slechte ventilatie (anders gaat het lawaai mee naar buiten) en door de stank van de rook die je dan niet zo erg ruikt maar wel thuis meeneemt en daar kiezen we niet voor, dus geen probleem met rokers zolang ze het niet ons probleem maken, en dus blij met het horeca besluit 8)

wie niet buiten roken kan...moet maar buiten roken dan :lol: :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 jan 2008, 23:46

Bij het opsteken van 1 sigaret gaat je vaatsysteem maar liefst 4 uur!! in een vaatspasme, dwz dat alle vaten zich gaan vernauwen, met een consequent afnemende doorbloeding van alle weefsels.
Verder worden de vaten harder, minder elastisch ( das niet zo lekker voor je bloeddruk), blijft er allerlei vetachtig materiaal (plaque; ook wel arterioslerose genoemd) aan je vaatwanden hangen, de boel koekt lekker aan, slipt dicht en klaar is je hart/hersen infarct of etalage benen...........................

Naar boven


Daar had ik nog niet eerder van gehoord (neem gelijk aan dat dit zo is hoor).. klinkt creepy

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 13 jan 2008, 23:49

Knot andere mensen hebben weer last van jou in hun ogen etc. etc.

Ik ben een fanatiek roker alleen heb nooit problemen als mensen dit niet pretttig vinden dan rook ik niet.

ps. ik ga ff. offline...peukkie doen :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 jan 2008, 23:53

romo schreef:Bij het opsteken van 1 sigaret gaat je vaatsysteem maar liefst 4 uur!! in een vaatspasme, dwz dat alle vaten zich gaan vernauwen, met een consequent afnemende doorbloeding van alle weefsels.
Verder worden de vaten harder, minder elastisch ( das niet zo lekker voor je bloeddruk), blijft er allerlei vetachtig materiaal (plaque; ook wel arterioslerose genoemd) aan je vaatwanden hangen, de boel koekt lekker aan, slipt dicht en klaar is je hart/hersen infarct of etalage benen...........................
Ik heb nog nooit gerookt maar veel uit geweest enn meegerookt heb ook die vernauwingen in m'n nek en nu al minimaal 2 X een redelijke TIA gehad(licht herseninfarct), de laatste was best apart...kon niet goed meer schrijven arm half lam lippen erg tintelen rechterbeen ook raar , en zien in een blur,, de hele rechterkant...achja was best apart bewust mee te maken omdat het niet m'n eerste X is....echter heb sinds de eerste X bijna continu last van hoofdsuisen...maarja..dood gaan doen we allemaal een keer en ga niet weer naar het ziekenhuis...je wil niet weten wat ze daar gedaan hebben, een cardioloog nog wel...maargoed die zaak loopt nog...

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 14 jan 2008, 00:03

Hee Rene dat is mooie kut! Dat lijkt me echt fucking moelijk, oke ik weet dat je het altijd over je rothoofd hebt *(dit is niet cynisch) maar een TIA is heftig!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 jan 2008, 00:11

duifjes.com schreef:Hee Rene dat is mooie kut! Dat lijkt me echt fucking moelijk, oke ik weet dat je het altijd over je rothoofd hebt *(dit is niet cynisch) maar een TIA is heftig!
Ja baalde ook wel eind 2006 toen ik de eerste kreeg...kom je de hele molen in...tijdje terug de 2d gehad, en die was heftiger...maargoed als de tijd op is ist op, ik ga ook geen medicijnkast kopen of gebruiken, alleen een multivitamine en een aspirine(als bloedverdunner die is minder schadelijk als die wat hun me eerst voorschreven en niet meteen een medicijn ala ziek :lol: ) das het enigste...
Ach als ik om me heen hoor wat mensen hebben klaag ik niet, alleen die vieze cardioloog die is al aangeklaagd...maar liegt nu in alle toonaarden...maargoed das een ander verhaal.
Ik ga dus niet meer naar ziekenhuizen vanaf dat gebeuren...enach na een 30min zakt het weer weg...en na een langere tijd ben je weer redelijk oke...maar kan het eigenlijk niet gebruiken bij mijn al mindere hersensweerstand van het hersenletsel...maarja, ik ben der nog en verder gezond...en een droomauto de Hartge...een leuk huisje voor de rust, en af en toe een leuke dame voor ontspanning/vriendin...dus mag niet klagen :wink:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 14 jan 2008, 00:24

Rene,

Kortom een leuk huis, een dikke auto een een lekker wijf..

Ach iedereen wil dat en jij hebt het!

:lol: :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 jan 2008, 00:54

duifjes.com schreef:Rene,

Kortom een leuk huis, een dikke auto een een lekker wijf..

Ach iedereen wil dat en jij hebt het!

:lol: :lol:
Dat bedoel ik maar :lol: gewoon de positieve dingen blijven zien, dan is je leven hoe je het ook leid toch leuk en de moeite waard, en over de mindere dingen kun je weer over meepraten 8) en heb een kort geheugen dus vergeet veel weer tot ik er weer wat van zie of over hoor dus ach...no problem ben het wel gewend en heb er vree mee.
maareuh thnx...
eneuh nu naar bed want je koters staan morgen weer vroeg op :twisted:
werkse.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 jan 2008, 08:10

Rico v Velzen schreef:
Bij het opsteken van 1 sigaret gaat je vaatsysteem maar liefst 4 uur!! in een vaatspasme, dwz dat alle vaten zich gaan vernauwen, met een consequent afnemende doorbloeding van alle weefsels.
Verder worden de vaten harder, minder elastisch ( das niet zo lekker voor je bloeddruk), blijft er allerlei vetachtig materiaal (plaque; ook wel arterioslerose genoemd) aan je vaatwanden hangen, de boel koekt lekker aan, slipt dicht en klaar is je hart/hersen infarct of etalage benen...........................

Naar boven


Daar had ik nog niet eerder van gehoord (neem gelijk aan dat dit zo is hoor).. klinkt creepy

Het klinkt niet alleen zo, het is ook zo....................................

Kan je nagaan als je een pakje per dag rookt.................................

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Bombadil, Brutus the Legend, ED35, Gert-jan, JdBn, Martijn M, maurizio, Philipoo, Sabberjoch, Thomas H en 186 gasten