Poll - Roken

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.

Roken

Roken, Ja
33
23%
Roken, Nee
111
77%
 
Totaal aantal stemmen: 144

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 12 jan 2008, 14:18

Nandor schreef:Nee!

en gelukkig per 1-7 ook niet meer in de horeca. Wat is dat altijd ranzig als je weer thuis bent.

N.
+1

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 jan 2008, 14:22

romo schreef:
Hoewel vandaag in het nieuws; alarmerende stijging van het aantal longkanker gevallen bij NIET rokers :shock:
Oorzaak mogelijk afname kwaliteit lucht............................

.
OF meeroken is nog schadelijker dan gedacht...

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Bericht door Thomas » 12 jan 2008, 14:23

Pakje shag in in de 2/3 dagen. Hou altijd wel rekening met niet-rokers mits ze niet te erg overdrijven. Want daar heb je er ook veel van..

Luco

Bericht door Luco » 12 jan 2008, 14:35


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jan 2008, 14:40

Rico v Velzen schreef:
romo schreef:
Hoewel vandaag in het nieuws; alarmerende stijging van het aantal longkanker gevallen bij NIET rokers :shock:
Oorzaak mogelijk afname kwaliteit lucht............................

.
OF meeroken is nog schadelijker dan gedacht...
Fijstof, dieseldampen, weet ik wat nog meer....................................

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 12 jan 2008, 14:44

ErikKramer schreef:Maar nee na een avond stappen kun je gelijk je kleren in de was gooien en jezelf ook voorzien van een douche.
Dat hoor ik wel vaker, maar ben het er niet mee eens. Na een avond stappen ruik je toch wel naar zweet/bier. Als het roken verboden is, dan trek je toch niet dezelfde kleren de dag daarna aan? Of je moet naar een of andere loungeclub gaan waar je relax kunt zitten etc., maar in normale kroeg/discotheek 'fris' blijven, no way :D

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 12 jan 2008, 14:45

Ja, 1 pakje Samson in 2 dagen....rook al vanaf m'n 13e. [img:21:24]http://smile.smilies.nl/1572.gif[/img]
Ik rook niet in m'n auto, maar wel in de truck, want daar zit ik bijna de hele dag in. [img:21:15]http://www.extreme-machines.nl/forum/im ... smoker.gif[/img]

En eens met Thomas, probeer er ook rekening mee te houden, maar overdrijven is ook een vak. :wink:
Vooral ex-rokers willen nog weleens overdrijven. :?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 12 jan 2008, 14:50

Nandor schreef:Nee!

en gelukkig per 1-7 ook niet meer in de horeca. Wat is dat altijd ranzig als je weer thuis bent.

N.
+1

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 12 jan 2008, 15:08

Nooit gedaan, en niemand die het doet in mijn auto.

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 12 jan 2008, 16:51

Vanaf mijn 15e tot mijn 25e gerookt.
Inmiddels dus al meer dan mijn halve leven rookvrij en blij toe.
Heb een aantal jaren bij Philip Morris gewerkt en ken een aantal van de ingredienten die ze in de saus gooien.
Ethylalcohol, laurier en suiker zijn zaken die je in verbrande vorm (teer) allemaal binnenkrijgt als je rookt.
Niet gezond en verslavend ook nog naast de nicotine die er ook inzit uiteraard.

Mijn manier om te stoppen: Eet een flinke hoeveelheid dubbelzoute drop en steek dan een sigaretje op.
Ik was er op die manier heel snel vanaf.
De verslaving aan dubbelzoute drop heb ik nog steeds wel een beetje maar is de laatste jaren onder controle..... :twisted: :wink:

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Bericht door InjectTheVenom » 12 jan 2008, 17:21

Ik heb gelukkig vanaf het begin al ingezien dat ik mijn geld nuttiger kon besteden dan het letterlijk in rook op te laten gaan aan een kortstondig pleziertje. Daarbij heb ik lichte astma waardoor het al helemaal onverstandig is.
Dat rookverbod mag van mij subiet ingevoerd worden in restaurants, met kerst zat er een oude vrouw direct naast ons sigaret na sigaret te paffen waarbij de rook heerlijk (NOT!) onze kant op blies terwijl wij zaten te eten :x Ontzettend goor is dat gewoon. In café's hoeft het van mij niet echt ookal zou het wel zo gezond zijn.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Bericht door indobesar » 12 jan 2008, 17:41

Is verslaving niet puur een mentale kwestie?!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7165
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 12 jan 2008, 17:44

Tom schreef:
ErikKramer schreef:Maar nee na een avond stappen kun je gelijk je kleren in de was gooien en jezelf ook voorzien van een douche.
Dat hoor ik wel vaker, maar ben het er niet mee eens. Na een avond stappen ruik je toch wel naar zweet/bier. Als het roken verboden is, dan trek je toch niet dezelfde kleren de dag daarna aan? Of je moet naar een of andere loungeclub gaan waar je relax kunt zitten etc., maar in normale kroeg/discotheek 'fris' blijven, no way :D
Zit best wat in Tom :)
Maar ik drink het bier op en gooi het niet over mijn kleren en probeer er ook voor te zorgen dat anderen het niet over mij heen gooien, ben niet echt het type dat op de bar gaat staan dansen en hou niet zo van die stampvolle non-airco kroegen :lol:

's nachts/'s ochtends hang ik de kleren dan even buiten onder het afdakje van het tuinhuis op zodat het lekker kan luchten.
Dan zou vers ondergoed en T-shirt wat onder de blouse zat moeten volstaan ;)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jan 2008, 18:04

indobesar schreef:Is verslaving niet puur een mentale kwestie?!

Das achterhaald, op cerebraal niveau ( in het brein) gebeurd er wel degelijk wat, er worden zeer sterke verbindingen gelegd tussen hersencellen en de verslavende stof (fen). Of dat nu roken, cocaine of heroine is. Die verbinding wordt gelijk bij het eerste contact aangemaakt en blijft levenslang behouden. Das dus puur fysiek en niet mentaal alhoewel het wel tussen de oren plaatsvindt :lol:
Dit verklaard ook dat mensen die zijn afgekickt af en toe (mentaal gesproken) een enorme behoefte voelen aan een dergelijk middel, na jaren nog, dit dus door een fysieke neurale verbinding......................verklaard dus ook de recidive......................
Laatst gewijzigd door romo op 12 jan 2008, 18:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 12 jan 2008, 18:05

Geen nicotine, geen drank, geen drugs. Nooit gedaan ook.

Vader was vroeger een kettingroker. Dan weet je niet beter, dan rook je mee. Als er nu iemand in m'n nabijheid een sigaret opsteekt zit m'n neus direct dicht. Gore vieze troep is het. Dat rookverbod kan er niet snel genoeg komen.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 12 jan 2008, 18:08

Nee.

Heb er opzich niet heel erg veel last van in de horeca, heel soms dat mijn ogen protesteren bij hevige rokerij in club/discotheek. En erg lastig als er iemand naast je zit, waar dan ook, die zo'n smeulende sigaret schuin voor je heeft en de rook precies jou als prooi kiest. Maar rookvrij, prima!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 jan 2008, 18:12

Rico v Velzen schreef:
romo schreef:
Hoewel vandaag in het nieuws; alarmerende stijging van het aantal longkanker gevallen bij NIET rokers :shock:
Oorzaak mogelijk afname kwaliteit lucht............................

.
OF meeroken is nog schadelijker dan gedacht...
Inderdaad dat bedoel ik maar...ik ga vrij veel uit, en slechte ventilatie veel rooklucht bah..en dat adem je in omdat dure ventilatie niet uitkan en of te gehorig wordt naar buiten ivm geluid in die bar/dancings waar ik zoal kom...achja slecht is het! meeroken dat is het gewoon daar kijk naar de jeugd die gaan uit in die rookhollen bah..ik ook nooit gerookt maar wel veel meegerookt door die horeca...k*tzooi blij dat per 1-7 het over is..

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 12 jan 2008, 19:07

NEE

Nooit gedaan of geprobeerd ook.
Ben blij met het komende rookverbod...al vind ik het neveneffect...roken op straat en voor de deur minstens zo vervelend.

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 12 jan 2008, 19:13

ErikKramer schreef: Zit best wat in Tom :)
Maar ik drink het bier op en gooi het niet over mijn kleren en probeer er ook voor te zorgen dat anderen het niet over mij heen gooien, ben niet echt het type dat op de bar gaat staan dansen en hou niet zo van die stampvolle non-airco kroegen :lol:

's nachts/'s ochtends hang ik de kleren dan even buiten onder het afdakje van het tuinhuis op zodat het lekker kan luchten.
Dan zou vers ondergoed en T-shirt wat onder de blouse zat moeten volstaan ;)
Ik drink het ook op, maar als je aan de bar wat drinken besteld en je hangt op de bar met je arm dan komen er ook vlekken in je mouwen. Probeer ze ook altijd schoon te blijven maar in de praktijk wil het nooit helemaal lukken :P

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Bericht door Jelmer850i » 12 jan 2008, 19:56

Nope, wel eens geprobeerd maar het is niets voor mij, althans een sigaret.
Een sigaar vindt ik beter te pruimen.
Maar alleen de stank op je kleren etc. al bah.....

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1081
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Bericht door Jeroen » 12 jan 2008, 20:46

JA 1 pakje per week, al vanaf m'n 17e. Ben meer een gezelligheidsroker, tijdens uitgaan of na het eten e.d. Het valt me op dat hier zo veel mensen niet roken. Mensen die een pakje per dag wegpaffen snap ik niet, ik zou het niet kunnen, dan gaat het me vreselijk tegenstaan.

Rookverbod in restaurants is prima, maar in cafe's/discotheek vind ik het vreselijk. Weer een extra regeltje erbij in Nederland.

Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 12 jan 2008, 21:11

Rook inmiddels 2,5 jaar niet meer. Beste wat ik ooit gedaan heb geloof ik.
Mijn vriendin is sinds ze zwanger raakte ook gestopt en nu is ze aan de elektrische sigaret.

Ik heb er even een paar haaltjes van genomen en ik kan dit wel zeggen.

De E-sigaret gaat de tabaksindustrie helemaal kapot maken, dat weet ik zeker.
Het is dus gewoon net als echt roken, maar dan zonder de nadelen van het roken. En ook nog eens een stuk goedkoper.

Ik ben er van overtuigd dat dit de toekomst is.

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 12 jan 2008, 21:42

Jeroen Watermulder schreef:Rook inmiddels 2,5 jaar niet meer. Beste wat ik ooit gedaan heb geloof ik.
Mijn vriendin is sinds ze zwanger raakte ook gestopt en nu is ze aan de elektrische sigaret.

Ik heb er even een paar haaltjes van genomen en ik kan dit wel zeggen.

De E-sigaret gaat de tabaksindustrie helemaal kapot maken, dat weet ik zeker.
Het is dus gewoon net als echt roken, maar dan zonder de nadelen van het roken. En ook nog eens een stuk goedkoper.

Ik ben er van overtuigd dat dit de toekomst is.
Ik moest eigenlijk heel hard lachen bij het zien van de E-sigaret reclame. Hoe werkt het eigenlijk en wat doet het ding?

Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 12 jan 2008, 22:24

hugo schreef:
Jeroen Watermulder schreef:Rook inmiddels 2,5 jaar niet meer. Beste wat ik ooit gedaan heb geloof ik.
Mijn vriendin is sinds ze zwanger raakte ook gestopt en nu is ze aan de elektrische sigaret.

Ik heb er even een paar haaltjes van genomen en ik kan dit wel zeggen.

De E-sigaret gaat de tabaksindustrie helemaal kapot maken, dat weet ik zeker.
Het is dus gewoon net als echt roken, maar dan zonder de nadelen van het roken. En ook nog eens een stuk goedkoper.

Ik ben er van overtuigd dat dit de toekomst is.
Ik moest eigenlijk heel hard lachen bij het zien van de E-sigaret reclame. Hoe werkt het eigenlijk en wat doet het ding?
ik moest ook lachen ja en dacht ook dat het flauwekul was. Maar mijn vriendin heeft zich erin verdiept en besloot toch de gok te wagen.

En toen moest ik het even proberen natuurlijk. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar de rook die je inademt is hele onschuldige waterdamp. Het is een batterij met daaraan een soort gloeispiraal. Je duwt er een ampul in (waar de vloeistof in zit voor de waterdamp en nicotine) welke op de spiraal terecht komt.
Als je en haal neemt komt er een onderdruk in de sigaret waardoor de sigaret activeerd en de gloeispiraal warm wordt waardoor waterdamp met nicotine onstaat, welke je dus inhaleerd.
Het enige wat je uitademt is waterdamp. (de nicotine neem je op)
Als je hem dus over je longen neemt, krijg je daadwerkelijk de sensatie die echt roken ook geeft.

Dus alle "voordelen" van het roken en geen nadelen. Er zijn namelijk ook ampullen te krijgen zonder nicotine.
Geen asbak, geen nare geurtjes, geen enge ziektes.

Het is wel anders als "gewoon" roken, maar absoluut een vervanger van.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 12 jan 2008, 22:27

Idd. bijna niemand rookt...en ja ik ben wel die 1 pakje per dag rookt en niet eens binnen, toen rookte ik 2 pakjes per dag :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], ErikS, Gert-jan, Google [Bot], HarryC, Kocheler, KoenM, SlowCo, Will F. en 211 gasten