Tweedehandsjes: EVO vs Impreza
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
-
- Berichten: 11234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik heb 2 GTT gehad heb gereden met sti s en heb in totaal 3 evo s gehad.
evo 6
evo 7
evo 8.5
GTT boxer geluid is heel lekker. Maar een GTT is fladder doos vergeleken met een EVO als het op echt rijden aankomt. Evo carroserie is veel stijver af fabriek. Motors van de evo kan je heel ver tunen doe je dat met subaru s lopen ze zeker stuk.
Dus lionhart ik hoop dat je echte naam peter solberg is zo niet dan heb je er nog geen kaas van gegeten wat homolatie rally specials zijn. Een evo is het dichtsbijzijnde wat je out of the box kan kopen als het op rally aankomt.
Als ik niet zoveel problemen had met de hermandaad hier, dan stond hier zeker nog een evo.
Een Evo is de meest idiote rijmachine wat er voor dat geld te koop is.
evo 6
evo 7
evo 8.5
GTT boxer geluid is heel lekker. Maar een GTT is fladder doos vergeleken met een EVO als het op echt rijden aankomt. Evo carroserie is veel stijver af fabriek. Motors van de evo kan je heel ver tunen doe je dat met subaru s lopen ze zeker stuk.
Dus lionhart ik hoop dat je echte naam peter solberg is zo niet dan heb je er nog geen kaas van gegeten wat homolatie rally specials zijn. Een evo is het dichtsbijzijnde wat je out of the box kan kopen als het op rally aankomt.
Als ik niet zoveel problemen had met de hermandaad hier, dan stond hier zeker nog een evo.
Een Evo is de meest idiote rijmachine wat er voor dat geld te koop is.
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
amen!Andre schreef:Ik heb 2 GTT gehad heb gereden met sti s en heb in totaal 3 evo s gehad.
evo 6
evo 7
evo 8.5
GTT boxer geluid is heel lekker. Maar een GTT is fladder doos vergeleken met een EVO als het op echt rijden aankomt. Evo carroserie is veel stijver af fabriek. Motors van de evo kan je heel ver tunen doe je dat met subaru s lopen ze zeker stuk.
Dus lionhart ik hoop dat je echte naam peter solberg is zo niet dan heb je er nog geen kaas van gegeten wat homolatie rally specials zijn. Een evo is het dichtsbijzijnde wat je out of the box kan kopen als het op rally aankomt.
Als ik niet zoveel problemen had met de hermandaad hier, dan stond hier zeker nog een evo.
Een Evo is de meest idiote rijmachine wat er voor dat geld te koop is.
- markk
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
idd laten we elkaar niet afzeiken.
Mijn ervaring:
- mildly tuned GTT vs EVO V is mijlenver uitelkaar. EVO V is veel meer rally/race auto.
- GTT vs bug-eye WRX: GTT is leuker, WRX is betere day-to-day auto
- midly tuned GTT vs std WRX 2.5 (2006): GTT is leuker, WRX is veel betere auto
- WRX 2.5 STI (2006, standaard) is een VERADEMING en is denk ik, zonder met een EVO VIII of IX gereden te hebben, heel dicht in de buurt gekomen. Veel meer dan in het GTT / EVO V tijdperk.
GTT met andere turbo, injectors, closed deck block, ecutek, walbro benzine pomp, ander onderstel, struttbars, dccd of andere diffs, 6 bak, etc. is natuurlijk geen GTT meer maar een compleet andere auto met de body van een GTT...
Mark.
Mijn ervaring:
- mildly tuned GTT vs EVO V is mijlenver uitelkaar. EVO V is veel meer rally/race auto.
- GTT vs bug-eye WRX: GTT is leuker, WRX is betere day-to-day auto
- midly tuned GTT vs std WRX 2.5 (2006): GTT is leuker, WRX is veel betere auto
- WRX 2.5 STI (2006, standaard) is een VERADEMING en is denk ik, zonder met een EVO VIII of IX gereden te hebben, heel dicht in de buurt gekomen. Veel meer dan in het GTT / EVO V tijdperk.
GTT met andere turbo, injectors, closed deck block, ecutek, walbro benzine pomp, ander onderstel, struttbars, dccd of andere diffs, 6 bak, etc. is natuurlijk geen GTT meer maar een compleet andere auto met de body van een GTT...
Mark.
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Re: Tweedehandsjes: EVO vs Impreza
Even terug naar het begin: Ik zou de Sub houden als je een dagelijkse rijauto wilt hebben die ook nog eens aardig wat presteert.Peter Tunissen schreef:Ok, beetje vreemd topic misschien, maar here goes.
Ik ben voor dagelijks gebruik super tevreden met een Impreza uit '97.
Snel zat, doet het altijd, rijdt nog best leuk, remt ook nog tegenwoordig (bedankt Dick!), groot zat, er zit zelfs een kofferbak aan, kan allemaal niet op.
Tuurlijk kan ik wel leukere of snellere auto's bedenken, maar een beetje rationeel bekeken heb je meer dan dit eigenlijk niet eens nodig, zeker niet met een circuitauto ernaast.
Nu gaat de 147 er dus uit (staat al bij de dealer) en dat zorgt voor een beetje een dilemma.
Want wat is wijsheid: Impreza houden en lekker goedkoop rondtoeren, dikke prima.
Of toch weer een deel van dat geld stuk slaan en een EVO voor dagelijks kopen?
Kijk, dat een EVO beter is dan een Impreza snap ik ook wel, maar een '97 Impreza zal nog ongeveer €10k doen (met wat opties en upgrades), een EVO VI uit rond die tijd heb je niet voor onder de €22k.
Beter ok, maar is hij ook die €12k beter?
Of ben je dan beter af met (bijv.) nog een E36 M3 of 968 ernaast voor de lol?
Wat zouden jullie doen?
Een EVO (maakt niet uit welke) is heel mooi en technisch de betere auto, maar neigt daardoor veel meer naar een ander soort gebruik.
Dus als je bereid bent om een pak geld uit te geven én om er ook eens iets anders mee te doen dan alleen maar een paar lekkere rondjes over de Ring of een average trackday....tja dan is de EVO de beste keus. Anders lekker in je Sub blijven rijden.
Overigens is de optie van Aernoudt om enkele aanpassingen aan je Sub te doen nog niet zo gek. Daarmee maak je dat de auto een stuk leuker wordt tegen relatief geringere kosten. Net zoals je al hebt gedaan met je remmen upgrade zeg maar...
PS:Goed hé, ik heb niemand afgezeken! :twisted:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Mijn ervaring is qua GTT's en Evo's redelijk beperkt. Gereden met een standaard EVO 7 en een aantal licht en zwaar getunede Sub's GTT en de STI van Martijn. Meegereden met veel verschillende (standaard en getunede) exemplaren van Evo V t/m Evo VII, waaronder de RS van Adje. En meegereden met veel verschillende subaru's (GTT, WRX, STI).
In mijn beleving is de standaard EVO niet leuker dan een getunede GTT/WRX/STI. Ze zijn gewoon redelijk aan elkaar gewaagd. De Subaru's hebben gewoon een paar standaard upgrades nodig naast meer PK's en dat zijn remmen, afstellen/uitlijnen onderstel en juiste bandenspanning. Zodra je dat hebt gedaan, is een EVO op een paar punten beter/leuker, maar op een aantal punten niet.
Een RS uitvoering van de EVO vind ik altijd leuker dan een Subaru, maar ik heb nog geen ervaring met DCCD, dus daar wacht ik nog op voordat ik definitieve conclusies trek.
In het algemeen zeg ik: lichte voorkeur voor de EVO, maar nu de nieuwe WRX en vooral STI er zijn... ben ik wel benieuwd of de STI mijn verwachtingen overtreft.
In mijn beleving is de standaard EVO niet leuker dan een getunede GTT/WRX/STI. Ze zijn gewoon redelijk aan elkaar gewaagd. De Subaru's hebben gewoon een paar standaard upgrades nodig naast meer PK's en dat zijn remmen, afstellen/uitlijnen onderstel en juiste bandenspanning. Zodra je dat hebt gedaan, is een EVO op een paar punten beter/leuker, maar op een aantal punten niet.
Een RS uitvoering van de EVO vind ik altijd leuker dan een Subaru, maar ik heb nog geen ervaring met DCCD, dus daar wacht ik nog op voordat ik definitieve conclusies trek.
In het algemeen zeg ik: lichte voorkeur voor de EVO, maar nu de nieuwe WRX en vooral STI er zijn... ben ik wel benieuwd of de STI mijn verwachtingen overtreft.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Peter,
Heb je wel eens aan een 911 (964) gedacht?
Alle raadgevingen die je hier krijgt zijn natuurlijk op persoonlijke motieven gebaseerd en dat geldt ook voor die van mij. Moest ik tussen de 20 en 30k voor een sportieve auto uitgeven dan werd het beslist een Carrera 2 of 4. Sinds ik me wat in de techniek van de C4 verdiept heb is mijn afkeer voor dat concept verdwenen. Porsche weet de AWD techniek mooi te verpakken en als het goed is doet het nauwelijks afbreuk aan het heerlijke karakter van de auto. De 911's zijn itt tot andere 2e hands auto's in dat prijssegment extreem waardevast. Voor de afschrijving bij de anderen moet je voor zo'n Porsche natuurlijk een deel voor het onderhoud reserveren. Maar met een beetje slimheid en goeie adressen is dat deel slechts gering.
Ik zou met de prijsstelling van de GTA er ook goed op letten dat die auto ook echt een goede aanbieding is. Het is ongetwijfeld een plaatje van een auto en daarbij ook nog met weinig km's en in zeer goede staat. Maar Duitsland ligt vlakbij en itt bijv. Porsches zijn de snelle Alfa's daar erg scherp geprijsd.
Heb je wel eens aan een 911 (964) gedacht?
Alle raadgevingen die je hier krijgt zijn natuurlijk op persoonlijke motieven gebaseerd en dat geldt ook voor die van mij. Moest ik tussen de 20 en 30k voor een sportieve auto uitgeven dan werd het beslist een Carrera 2 of 4. Sinds ik me wat in de techniek van de C4 verdiept heb is mijn afkeer voor dat concept verdwenen. Porsche weet de AWD techniek mooi te verpakken en als het goed is doet het nauwelijks afbreuk aan het heerlijke karakter van de auto. De 911's zijn itt tot andere 2e hands auto's in dat prijssegment extreem waardevast. Voor de afschrijving bij de anderen moet je voor zo'n Porsche natuurlijk een deel voor het onderhoud reserveren. Maar met een beetje slimheid en goeie adressen is dat deel slechts gering.
Ik zou met de prijsstelling van de GTA er ook goed op letten dat die auto ook echt een goede aanbieding is. Het is ongetwijfeld een plaatje van een auto en daarbij ook nog met weinig km's en in zeer goede staat. Maar Duitsland ligt vlakbij en itt bijv. Porsches zijn de snelle Alfa's daar erg scherp geprijsd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06
Ik heb een aantal keren in een GTT gereden. Fijne wagen. Zelf heb ik de WRX Bugeye STI Prodrive gehad. Deze auto vond ik trikkie, zeker op nat wegdek....sterke neiging tot onderstuur. De EVO 8 die ik nu heb vind ik, zeker na milde tuning, van een andere orde. Je kunt met dat ding zo geweldig gek doen. Dat is ook een beetje een nadeel. Met de STI reed ik vaak rustig met de EVO is dat niet te doen. Voor die prijs ken ik geen auto die zoveel plezier geeft.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten