De vorige CTS-V dateert van 2004 en had de welbekende LS6-smallblock met 400 pk onder de kap. Met een handbak als enige beschikbare transmissie paste die auto in het straatje van de geroemde E39 M5, maar dan wel voor 89.000 euro fully loaded. Dat is niet veel meer dan je tegenwoordig kwijt bent voor een broodje gezond.
Omdat onze oosterburen natuurlijk ook niet stil zitten is de nieuwe CTS-V lekker doorontwikkeld. Naast een dosis ultiem dikke looks leek het Cadillac wel leuk om een lichtelijk teruggetunede versie van de supercharged 6.2 LSA uit de gloedjenieuwe Corvette ZR1 in deze sedan te lepelen. In de V mag dit blok 550 pk en 745 Nm op de achterwielen loslaten. Yeah! Gezien het gewicht van 1905 kg gok ik op een 0-100-tijd van net boven de 4 seconden, dus dat wordt weer dikke paarty.
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... V%2001.jpg[/img]Als je net niet stoer genoeg bent kun je op de optielijst nu ook een automaat met flippertjes aanvinken. Bovendien kan Cadillac dan speciaal voor jou het nieuwe Performance Traction Management monteren, een optioneel systeem dat het koppel van de motor in toom houdt wanneer de achterwielen grip dreigen te verliezen. Zie het als een verbeterde traction control. *gaap*
De nieuwe CTS-V zal op de autosalon van Genève staan en dat betekent dat we hem in de loop van het jaar in de showroom kunnen bewonderen. Bij Kroymans verwachten ze mij inmiddels al in m’n slaapzakje voor de deur. Liever thee dan koffie jongens, bedankt he.
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... V%2002.jpg[/img]
[img:450:338]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... V%2005.jpg[/img]
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... V%2003.jpg[/img]
Bron: autoblog.nl