e30je
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
e30je
Het voorjaar is begonnen, de vogels zingen, de lente kriebelt, tijd om de racer uit de mottenballen te halen dus.
Om te beginnen maar even het dieptepunt (en einde) van vorig seizoen:
http://media.putfile.com/Qv-Bmw-bocht
Van best wel wat mensen de vraag gehad wat er nou gebeurde, zag er zo vreemd uit.
Nou inderdaad, geen idee eigenlijk?
Had me eigenlijk verzoend met de uitleg meukbanden op de vooras + gladde baan + te hard willen gaan + prutser achter het stuur = boem.
Vandaag de auto voor het eerst echt uitgebreid op de brug gehad.
Diagnose: veer gebroken.
Ok......
Week ervoor nog met 125km/hu door de Fuchsrohre gegaan; laten we het erop houden dat het dan wel op een slechter moment dan op Lelystad had kunnen gebeuren.....
Wishlist van upgrades:
1) een rolkooi
2) een rolkooi
3) een rolkooi
4) een rolkooi
5) een rolkooi
Oh, en op 0) een nieuw setje veren.
Om te beginnen maar even het dieptepunt (en einde) van vorig seizoen:
http://media.putfile.com/Qv-Bmw-bocht
Van best wel wat mensen de vraag gehad wat er nou gebeurde, zag er zo vreemd uit.
Nou inderdaad, geen idee eigenlijk?
Had me eigenlijk verzoend met de uitleg meukbanden op de vooras + gladde baan + te hard willen gaan + prutser achter het stuur = boem.
Vandaag de auto voor het eerst echt uitgebreid op de brug gehad.
Diagnose: veer gebroken.
Ok......
Week ervoor nog met 125km/hu door de Fuchsrohre gegaan; laten we het erop houden dat het dan wel op een slechter moment dan op Lelystad had kunnen gebeuren.....
Wishlist van upgrades:
1) een rolkooi
2) een rolkooi
3) een rolkooi
4) een rolkooi
5) een rolkooi
Oh, en op 0) een nieuw setje veren.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Mja is alleen nog de vraag of je veer gebroken is voor je de baan af schoot of op het moment dat je naar beneden klapte?
Januari net zoiets, in de zandbak gestaan op Zolder. Na het rechte stuk de bocht door en op het gas auto in de spin. Terug in de pits auto even nageken bleek mijn rechter voorband nagenoeg leeg. Tsja is die van de velg losgekomen in de bocht of tijdens de spin vraag je je dan af. (denk het laatste) Maar goed spul weer heel en weer verder
Januari net zoiets, in de zandbak gestaan op Zolder. Na het rechte stuk de bocht door en op het gas auto in de spin. Terug in de pits auto even nageken bleek mijn rechter voorband nagenoeg leeg. Tsja is die van de velg losgekomen in de bocht of tijdens de spin vraag je je dan af. (denk het laatste) Maar goed spul weer heel en weer verder
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Ja, dat was dus ook even de vraag, maarBert ///M3 schreef:Mja is alleen nog de vraag of je veer gebroken is voor je de baan af schoot of op het moment dat je naar beneden klapte?
1) een auto die net daarvoor zich niet gedraagt, niet instuurt zoals verwacht en niet reageert op rem los en stuur openen;
2) een relatief klein tikje tegen de bandenstapel, verder zag alles onderhuids er ook nog 100% goed uit; en
3) de manier waarop het uiteindelijk afgebroken is (meer verdraaid dan echt -snap- doormidden gebroken),
waren volgens de mensen met meer verstand ervan dan ik voldoende om aan te nemen dat het afbreken van die veer een oorzaak was en geen gevolg.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Beetje een schrale foto, maar het was al donker en ik heb geen al te flashy digicam, maar zo ziet dat er dan uit:
[img:1600:1200]http://www.driving-fun.com/veer.jpg[/img]
Wat volgens mij meespeelt is dat de verf aan een kant er redelijk af was (winding tegen winding gekomen misschien???) en dat is beginnen te roesten en heeft uiteindelijk de hele veer aangetast, van binnen is die kant waar het gebroken is redelijk rot terwijl bijv. het stuk dat doorgeslepen is nog helemaal mooi blank metaalachtig was.
[img:1600:1200]http://www.driving-fun.com/veer.jpg[/img]
Wat volgens mij meespeelt is dat de verf aan een kant er redelijk af was (winding tegen winding gekomen misschien???) en dat is beginnen te roesten en heeft uiteindelijk de hele veer aangetast, van binnen is die kant waar het gebroken is redelijk rot terwijl bijv. het stuk dat doorgeslepen is nog helemaal mooi blank metaalachtig was.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Dat is best waarschijnlijk dat het zo is, Peter. Bij smart hebben ze af-fabriek meuk veren er onder op de kleintjes. Daar is het bij een paar mensen ook al gebeurd dat de bovenste ring afbrak door roest. Dat ziet er (bijna) precies hetzelfde uit:
[img:400:301]http://www.intofocus.nl/IMG/IMG_1598s.jpg[/img]
[img:334:401]http://img149.imageshack.us/img149/6831/shit3cx.jpg[/img]
[img:400:301]http://www.intofocus.nl/IMG/IMG_1598s.jpg[/img]
[img:334:401]http://img149.imageshack.us/img149/6831/shit3cx.jpg[/img]
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Je bent te laat voor die kooi
Maar ik zou echt geen andere meer willen. Heb nu echt het verschil gezien tussen standaard OMP/Sparco, gepruts van mensen die zich kooilasser noemen en het echte werk. Sowieso ga je na het praten met zulke lui en het zien van gecrashte auto's heel anders over veiligheid nadenken.
Maar ik zou echt geen andere meer willen. Heb nu echt het verschil gezien tussen standaard OMP/Sparco, gepruts van mensen die zich kooilasser noemen en het echte werk. Sowieso ga je na het praten met zulke lui en het zien van gecrashte auto's heel anders over veiligheid nadenken.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Jammer, maar ja, hij doet ze wel vaker denk ik.
Wil je me dood hebben of zo?!
Stéphane, thnx, supernuttige post!!!
Het ziet er inderdaad compleet identiek uit.
Enige verschil misschien is dat dit geen meukveren zijn, is van een merk dat toch wel een goede reputatie heeft en met 125kg/cm ook niet echt slappe troep die zomaar tegen elkaar zou moeten kunnen ketsen.
Jammer is dat ik ze er niet zelf onder heb gezet, dus ik weet niet precies hoe en wat, maar dat is wel na te vragen uiteraard.
En dan toch eens met de mijnheer die die veren maakt om de tafel gaan zitten, want als het aan mij ligt was dit de eerste en de laatste keer dat zoiets gebeurt.
Tsssssk, het niveau gaat hier ook hard achteruit zeg. Ik zet dat ding nota bene vol onderstuurd de muur in en jij begint over een GTA???Michel Pol schreef:Hoelang ben je nu bezig geweest om die veer te breken Peter Voortaan met de GTA rijden, is veel veiliger voor jou
Wil je me dood hebben of zo?!
Stéphane, thnx, supernuttige post!!!
Het ziet er inderdaad compleet identiek uit.
Enige verschil misschien is dat dit geen meukveren zijn, is van een merk dat toch wel een goede reputatie heeft en met 125kg/cm ook niet echt slappe troep die zomaar tegen elkaar zou moeten kunnen ketsen.
Jammer is dat ik ze er niet zelf onder heb gezet, dus ik weet niet precies hoe en wat, maar dat is wel na te vragen uiteraard.
En dan toch eens met de mijnheer die die veren maakt om de tafel gaan zitten, want als het aan mij ligt was dit de eerste en de laatste keer dat zoiets gebeurt.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
@Peter: Oorzaak ligt mogelijk niet in de veren maar de veerschotel. Als daar namelijk roest op ontstaat zet dat af op de veren zelf. En als dat maar lang genoeg duurt bijt die roest ook door de bescherming heen, met dit tot gevolg. Om die reden is het verstandig om de veerschotel bijvoorbeeld met siliconenkit of iets dergelijks te behandelen.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Yup, dat had ik begrepen Stéphane, maar ik durf zo niet zeker te zeggen of die veer helemaal bovenaan in de schotel afgebroken of ergens anders.
Stond er met mijn snufferd bovenop, maar eerlijk gezegd meer zo dan echt oplettend.
Wordt hoe dan ook netjes gefixed, maar eerst even de buitenkant aanpakken, lichtgewicht motorkap is nog steeds niet binnen (duurt lang), dan even wat zijschermen en een voorbumper ergens vandaan toveren en we kunnen weer een jaar lang incognito de 320i uithangen.
M3 polyester delen liggen er wel, maar blijven er voorlopig ook maar even liggen, als dat er allemaal nog op moet en gespoten en weet ik wat, dan kan ik in oktober gaan rijden en da's ook niet de bedoeling.
Stond er met mijn snufferd bovenop, maar eerlijk gezegd meer zo dan echt oplettend.
Wordt hoe dan ook netjes gefixed, maar eerst even de buitenkant aanpakken, lichtgewicht motorkap is nog steeds niet binnen (duurt lang), dan even wat zijschermen en een voorbumper ergens vandaan toveren en we kunnen weer een jaar lang incognito de 320i uithangen.
M3 polyester delen liggen er wel, maar blijven er voorlopig ook maar even liggen, als dat er allemaal nog op moet en gespoten en weet ik wat, dan kan ik in oktober gaan rijden en da's ook niet de bedoeling.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Contacteer:
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Wat is er toch met die veren?
Vorige week gebeurt :
[img:600:450]http://members.lycos.nl/drifter/Veer.jpg[/img]
Vorige week gebeurt :
[img:600:450]http://members.lycos.nl/drifter/Veer.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Geen nieuws is, euh, geen nieuws.
Heb er op het moment niet echt tijd voor en moet nog even bedenken hoe we die polyester motorkap gemonteerd gaan krijgen, dan kan hij weer.
Oh, en ik wacht even tot de sleutelplek defitinief doorgaat, hoef ik hier niet buiten op de weg te gaan schroeven aan die auto, ben al twee keer bijna over mijn tenen gereden en dat hoeft van mij ook niet meer.
Heb er op het moment niet echt tijd voor en moet nog even bedenken hoe we die polyester motorkap gemonteerd gaan krijgen, dan kan hij weer.
Oh, en ik wacht even tot de sleutelplek defitinief doorgaat, hoef ik hier niet buiten op de weg te gaan schroeven aan die auto, ben al twee keer bijna over mijn tenen gereden en dat hoeft van mij ook niet meer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kadett, Majestic-12 [Bot], R728i, Thomas H, Vanreijmersdal, WJ en 125 gasten