Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
vester86
Berichten: 2733
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door vester86 » 10 apr 2024, 11:35

even out of the box: is speakers voor in je helm wellicht een optie? goeie geluidskwaliteit zal je onderweg nooit hebben met wind en verkeer om je heen, en headsets voor (motor)helmen hebben de laatste jaren een serieuze stap in kwaliteit gemaakt.

en andere out of the box gedachte: custom in ears laten gieten? ik gebruik professioneel gegoten inears (met speakers dus) en die zitten comfortabeler dan ieder dopje wat een willekeurige fabrikant op de plank heeft liggen.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10424
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 10 apr 2024, 12:07

Sabberjoch schreef: 10 apr 2024, 10:39 Devialet Gemini II

@home staat een stereoset Devialet Phantoms 98db nog op de verlanglijst. Of een enkele 108db.
Vrouw des huizes vindt het echter extreem lelijke dingen, dus benieuwd of ik ooit mijn zin ga krijgen.
Ik heb de gemini 1 en 2. 1 viel makkelijk uit maar de 2 is echt enorme verbetering. Klinken echt geweldig. Heb ook nog heavies on ear koptelefoon voor in vliegtuig of zo.

Heb ook 2 phantom 1 golds staan plus de devialet soundbar. Geweldig spul allemaal. Wel heel duur geworden. Uit m’n hoofd betaalde ik iets van 6 k voor die set en is nu 10 k. Als je genoeg hebt aan 98 dB zou je ook 2 draagbare devialets kunnen kopen. Doen ook 96 dB en dan ben je wel de koning op de camping Zonder dat je meteen een caravan van 12 m hoeft te slepen.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4538
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Eeuwe » 11 apr 2024, 09:44

vester86 schreef: 10 apr 2024, 11:35 even out of the box: is speakers voor in je helm wellicht een optie? goeie geluidskwaliteit zal je onderweg nooit hebben met wind en verkeer om je heen, en headsets voor (motor)helmen hebben de laatste jaren een serieuze stap in kwaliteit gemaakt.

en andere out of the box gedachte: custom in ears laten gieten? ik gebruik professioneel gegoten inears (met speakers dus) en die zitten comfortabeler dan ieder dopje wat een willekeurige fabrikant op de plank heeft liggen.
Naja heb die helm amper op als je het een jaar breed ziet dus vind dit weer wat zonde. En zoek ook betere in-ears voor het hardlopen dus mooi 1-2tje zo.
tomgtr schreef: 10 apr 2024, 12:07
Sabberjoch schreef: 10 apr 2024, 10:39 Devialet Gemini II

@home staat een stereoset Devialet Phantoms 98db nog op de verlanglijst. Of een enkele 108db.
Vrouw des huizes vindt het echter extreem lelijke dingen, dus benieuwd of ik ooit mijn zin ga krijgen.
Ik heb de gemini 1 en 2. 1 viel makkelijk uit maar de 2 is echt enorme verbetering. Klinken echt geweldig. Heb ook nog heavies on ear koptelefoon voor in vliegtuig of zo.

Heb ook 2 phantom 1 golds staan plus de devialet soundbar. Geweldig spul allemaal. Wel heel duur geworden. Uit m’n hoofd betaalde ik iets van 6 k voor die set en is nu 10 k. Als je genoeg hebt aan 98 dB zou je ook 2 draagbare devialets kunnen kopen. Doen ook 96 dB en dan ben je wel de koning op de camping Zonder dat je meteen een caravan van 12 m hoeft te slepen.
Goed om te horen, ik ben zelf namelijk niet erg bekend met Devialet. Dragen jullie ook wel eens een helm, en is dat goed te doen met die Gemini 2?

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10424
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 11 apr 2024, 10:00

Ik draag geen helm maar de nieuwe versie is erg plat. Denk dat moet kunnen. Ze vallen volledig in je oor. Moet ik wel bij zeggen dat ondanks dat deze veel beter blijven zitten ik de apple earpods weg steviger vind zitten.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4538
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Eeuwe » 11 apr 2024, 10:07

Ah top. Hoe lang kun je luisteren op een volle accu ongeveer?

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10424
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 11 apr 2024, 12:46

Ongeveer 5 uur voor de oortjes. Met opladen in de case 22 uur. Althans, dat geven ze op. Hangt natuurlijk af van volume en of je noise cancelling gebruikt. Goedkoop zijn ze niet maar de geluidskwaliteit is van andere planeet vs apple.

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1359
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Rivanov » 13 apr 2024, 16:25

Voor hier ook wel toepasselijk, als dit volgens de reglementen mag?

Advertentie Marantz receiver: viewtopic.php?t=43309

Advertentie Harman Kardon speakers: viewtopic.php?t=43310

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, EricYellow, Geertmans, Google [Bot], Semrush [Bot] en 1 gast