Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6215
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Opa » 22 apr 2023, 19:48

Ik zou sowieso niet kiezen voor dit soort speakers en versterkers, maar ieder z'n keuze. :wink:
Zou het gewoon zo simpel mogelijk aansluiten, echt mooi zal het denk toch niet gaan klinken.

Als je op Marktplaats of Marketplace van Facebook kijkt dan kun je best wel leuke 2e hands setjes voor weinig geld op de kop tikken, ben je ook misschien €200,- kwijt, maar heb je wel een stuk beter geluid. :)

Online
TLRS
Berichten: 2920
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door TLRS » 22 apr 2023, 20:12

Nadeel daarvan is dat er weer zo ontzettend veel te koop is dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Dat gezegd hebbende vind ik persoonlijk de mordaunt short genie speakers er geweldig uit zien. Die zijn echt schandalig goedkoop. Alleen zit er vaak een sub bij en die hebben nog al eens een slecht relais.

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6215
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Opa » 22 apr 2023, 20:17

Er staat inderdaad echt heeeeel veel 2e hands te koop en je moet dan wel een beetje weten waar je ongeveer naar op zoek gaat.

Elise
Berichten: 7293
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Elise » 23 apr 2023, 08:58

@TLRS en Opa

Het zal zeker niet ideaal zijn, maar zoals ik al aangaf ben ik niet op zoek naar een high end oplossing, als d'r een beetje geluid uit komt om tv/video te kijken en daarvan het volume kan regelen/versterken ben ik al tevreden.

Ik heb een ruimte van +/- 42,5cm breed, 20cm hoog en 20cm diep, daar moet de speaker in en daar past deze Quadral QUINTAS 601 II Base perfect in, vandaar dat de keuze op deze is gevallen.
Eenzelfde geldt voor het versterkertje, hoe kleiner hoe beter is de achterliggende gedachte :wink:

Eventueel hadden daar (als ik ze had kunnen vinden) ook 2 kleine speakertjes in gemogen. Maar ik denk dat er dan ook weinig van stereo geluid overblijft en dat het ook afwachten is hoe e.e.a. klinkt vanuit zo'n kleine ruimte.

Als jullie betere/andere oplossingen hebben hoor ik ze graag.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1974
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door 350 Z » 23 apr 2023, 09:20

Klein en goed en eventueel uit te breiden met een kleine subwoofer en je hebt top tv geluid: https://iear.nl/product/kef-lsx-ii/?gcl ... RwQAvD_BwE

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door WJ » 23 apr 2023, 10:06

Haha, in geen 1199 jaar

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26701
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 23 apr 2023, 10:22

Typisch DF iemand vraagt een aansluitschema oplossing voor een speaker en versterker van samen nog geen 100 piek die al besteld en gekocht zijn.
komen er oplossingen van allerlei andere te kopen spullen tot 1.200eur :lol:

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door jos_br » 23 apr 2023, 10:35

Het versterkertje zal het gewoon goed doen, zal een klasse D zijn, die leveren een strak signaal. Maar waarom heb je geen actieve speakers gekocht? Klein voorbeeld, hoewel ik begrijp dat dit qua ruimte niet uitkomt.

https://www.coolblue.nl/product/877950/ ... r-duo.html

Jos.

Elise
Berichten: 7293
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Elise » 23 apr 2023, 15:37

350 Z schreef: 23 apr 2023, 09:20 Klein en goed en eventueel uit te breiden met een kleine subwoofer en je hebt top tv geluid: https://iear.nl/product/kef-lsx-ii/?gcl ... RwQAvD_BwE
Die passen niet en zijn ook wat aan de prijs. Want uiteindelijk hoop ik er zo min mogelijk gebruik van te maken, des te minder ik het nodig heb des te beter het is :wink:

Elise
Berichten: 7293
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Elise » 23 apr 2023, 15:44

jos_br schreef: 23 apr 2023, 10:35 Het versterkertje zal het gewoon goed doen, zal een klasse D zijn, die leveren een strak signaal. Maar waarom heb je geen actieve speakers gekocht? Klein voorbeeld, hoewel ik begrijp dat dit qua ruimte niet uitkomt.

https://www.coolblue.nl/product/877950/ ... r-duo.html

Jos.
Ik had een Dabman radio die ik eerst gebruikte en dat werkte, maar het volume van wat de monitor uitstuurt was zo laag, dat ik die Dabman op voluit moest zetten om voldoende volume uit te krijgen. De Dabman is overleden dus ik moest wat anders.
Voorkeur was voor iets van een versterkertje wat net even wat meer volume geeft als die Dabman en ik wilde er een draaiknop op hebben om het volume te regelen en dit laatste is wat me tegenhield om actieve speakers te kopen. Daarnaast heb ik ook wat twijfels of ik met actieve speakers wel voldoende volume krijg. Dus vandaar geen actieve speakers, heb ze zeker wel overwogen.

edit:
Zo eentje was het
https://tweakers.net/pricewatch/1563576 ... bruin.html
Laatst gewijzigd door Elise op 23 apr 2023, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise
Berichten: 7293
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Elise » 23 apr 2023, 15:46

Martijn_bmw schreef: 23 apr 2023, 10:22 Typisch DF iemand vraagt een aansluitschema oplossing voor een speaker en versterker van samen nog geen 100 piek die al besteld en gekocht zijn.
komen er oplossingen van allerlei andere te kopen spullen tot 1.200eur :lol:
Als iemand met het ei van columbus langs zou komen zou ik best geneigd zijn om wat ik nu heb aan de kant te gooien en wat anders te kopen, maar niet voor 1200 euro. Een honderd of 2 á 3 is prima.
Het is echt iets voor op regenachtige dagen enzo dat ik het misschien ga gebruiken, dus ik hoop er zo min mogelijk gebruik van te maken :wink:

Overigens heb ik een verre van een absoluut gehoor, dus hele super dure installaties zijn aan mij niet besteed.
Zo had ik vroeger een Onkyo set met JBL boxen, destijds een set van 3 of 4 duizend gulden en ik vond het meer dan prima. Gewone standaard luidspreker kabels ipv sleepkabels van 25 gulden de strekkende meter. Maatje van mij had dan wel alles perfect met super de luxe kabels en weet ik wat al niet meer. Alleen had die geen geld over om CD's te kopen en die ik dan weer wel met regelmaat kocht.....maar die mocht tie dan lenen :lol:
Laatst gewijzigd door Elise op 23 apr 2023, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
TLRS
Berichten: 2920
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door TLRS » 23 apr 2023, 15:53

Volume ver op moeten draaien klinkt wel bekend. Ligt dat niet aan de bron?

Zou een setje PC speakers voldoen? Compact, 3.5mm maar wel versterker geïntegreerd. Plenty aanbod in elk budget.

Elise
Berichten: 7293
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Elise » 23 apr 2023, 15:55

TLRS schreef: 23 apr 2023, 15:53 Volume ver op moeten draaien klinkt wel bekend. Ligt dat niet aan de bron?
Jazeker, ik denk dat die monitor het volume knijpt voor gehoorbeschadiging / koptelefoon.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Eeuwe » 24 apr 2023, 11:35

Ik ben in de markt voor een opvolger van mijn Sonos Play:5 gen. 2. Zoek een mooi gestileerde speaker die beetje op zelfde principe werkt. In mijn situatie staat de speaker altijd aan, via Tunein op Radio 2, maar als ik bvb. met het eten bezig ben wil ik ook wel eens lekker m'n eigen muziek via Spotify op hoge volume horen. Alles gaat nu makkelijk via de Sonos app of Airplay (alleen maar Apple hier in huis). Dit gebruiksgemak zoek ik wederom in een opvolger. Gemakshalve zou ik weer naar 'n nieuw model Play:5 gaan (€649) maar sta gerust open voor een alternatief, alleen weet niet zo goed wat er anders op de markt is. Vereisten zijn het gebruiksgemak dus, design en geluidskwaliteit. In mindere mate belangrijk vind ik de prijs en formaat. Heb verder geen Sonos producten en ben ook niet expliciet van plan in de toekomst alles van Sonos aan te schaffen.

Wie o wie kan mij adviseren? :)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Eeuwe » 24 apr 2023, 11:45

M'n collega begon net hierover https://www.harmankardon.nl/home-luidsp ... rs#start=1

Wel een super mooi ding om te zien. Maar hoe is de kwaliteit in z'n totaliteit, iemand ervaring mee?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26701
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn_bmw » 24 apr 2023, 11:54

https://www.naimaudio.com/range/all-in-one-system

Als prijs er minder toe doet heb ik van horen zeggen dat dit wel echt de top is in geluidkwaliteit voor een all-in-one systeem

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6215
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Opa » 24 apr 2023, 11:58

Geen idee hoe dat klinkt, heb hier in de woonkamer 'gewoon' een Marantz receiver met 5 speakers(2 grote, 2 kleine, 1 center) van B&W.
Hebben wel een Harman Kardon Go + Play, voor buiten en de andere ruimtes en die klinkt wonderbaarlijk goed voor zo'n ding vind ik, maar voor de rest nu niets meer van Harman Kardon.
In het verleden wel een Yamaha receiver met 5 + 1 boxjes van Harman Kardon gehad en dat klonk, naar wat de prijs ervan was, ook best redelijk goed.

Go + Play:

Afbeelding


Speakerset HKTS 16:

Afbeelding

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 24 apr 2023, 12:41

Ik lees overigens ook erg goede reviews over de B&O portable speakers. Misschien ook nog even naar spieken?

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Eeuwe » 24 apr 2023, 14:04

Martijn_bmw schreef: 24 apr 2023, 11:54 https://www.naimaudio.com/range/all-in-one-system

Als prijs er minder toe doet heb ik van horen zeggen dat dit wel echt de top is in geluidkwaliteit voor een all-in-one systeem
Ja heel mooi! Even wat verder in verdiept, maar die prijs is wel érg hoog, dat was nou ook alweer niet de bedoeling :tooth: beetje maximaal 1000 euro voor een vergelijkbaar product als de Sonos Five.
HJ2 schreef: 24 apr 2023, 12:41 Ik lees overigens ook erg goede reviews over de B&O portable speakers. Misschien ook nog even naar spieken?
Thanks voor de tip! Even gekeken en ergens wel erg gecharmeerd geraakt van de Beosound Emerge, maar weet niet of het design wel in deze ruimte goed uit komt. Verder wel oprecht getriggerd, vind het een interessant product. Zou bedieningsgemak en geluidskwaliteit in de buurt komen van een Sonos Five, dan wel niet overtreffen? Duurder is 'ie wel dus verwacht er ook wel iets van.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Eeuwe » 24 apr 2023, 21:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben hier best wel verliefd op geworden. Review ziet er ook goed uit. Prijs 750 euro, ook prima. Zit een Bang & Olufsen dealer bij het Vondelpark zag ik, als ik deze week weer terug uit 't buitenland ben zal ik ze eens bezoeken om het geluid te testen. Ben benieuwd. Vrees wel dat 'ie mij wat aan de kleine kant is.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door JP » 24 apr 2023, 21:38

Misschien toch maar een ARC met Era 300 speakers overwegen.

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/ultima ... a-300-pair

Al heeft Sonos nu ook een mini-Sub.

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door CRZ » 25 apr 2023, 04:51

Eeuwe schreef: 24 apr 2023, 21:19 Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben hier best wel verliefd op geworden. Review ziet er ook goed uit. Prijs 750 euro, ook prima. Zit een Bang & Olufsen dealer bij het Vondelpark zag ik, als ik deze week weer terug uit 't buitenland ben zal ik ze eens bezoeken om het geluid te testen. Ben benieuwd. Vrees wel dat 'ie mij wat aan de kleine kant is.
Hier een groot B&O fan… het is mooi apparaat. Vin de versie erboven, de snijplank ook erg mooi. Stijl is altijd erg mooi bij dit merk, app is wel oké. In de combinatie met tune-in en/of spotify werkt het als een tierelier. Heb zelf een Beosound 2 in de werkkamer staan, komt een machtig geluid uit. In de huiskamer Lab 18 als front, met Beosound shapes als achterspeakers. Center is ingebouwd, is van de Pallatial versie. Deze hangen in de keuken in het plafond. Moet zeggen dat ik weinig verstoringen heb en nog steeds uitermate tevreden ben. Voor hetzelfde geld had ik wellicht een beter geluid kunnen kopen, alleen niet met dezelfde uitstraling van speakers. Het oog wil ook wat…

Volgens mij is de B&O dealer hij het Vondelpark onderdeel van Brussee. Zijn 2 jonge broers, hun pa heeft een dealer in Katwijk. Gasten zijn gek van de techniek en B&O.

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door CRZ » 25 apr 2023, 04:51

Eeuwe schreef: 24 apr 2023, 21:19 Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben hier best wel verliefd op geworden. Review ziet er ook goed uit. Prijs 750 euro, ook prima. Zit een Bang & Olufsen dealer bij het Vondelpark zag ik, als ik deze week weer terug uit 't buitenland ben zal ik ze eens bezoeken om het geluid te testen. Ben benieuwd. Vrees wel dat 'ie mij wat aan de kleine kant is.
Hier een groot B&O fan… het is mooi apparaat. Vin de versie erboven, de snijplank ook erg mooi. Stijl is altijd erg mooi bij dit merk, app is wel oké. In de combinatie met tune-in en/of spotify werkt het als een tierelier. Heb zelf een Beosound 2 in de werkkamer staan, komt een machtig geluid uit. In de huiskamer Lab 18 als front, met Beosound shapes als achterspeakers. Center is ingebouwd, is van de Pallatial versie. Deze hangen in de keuken in het plafond. Moet zeggen dat ik weinig verstoringen heb en nog steeds uitermate tevreden ben. Voor hetzelfde geld had ik wellicht een beter geluid kunnen kopen, alleen niet met dezelfde uitstraling van speakers. Het oog wil ook wat…

Volgens mij is de B&O dealer hij het Vondelpark onderdeel van Brussee. Zijn 2 jonge broers, hun pa heeft een dealer in Katwijk. Gasten zijn gek van de techniek en B&O.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Eeuwe » 25 apr 2023, 07:41

CRZ schreef: 25 apr 2023, 04:51 Hier een groot B&O fan… het is mooi apparaat. Vin de versie erboven, de snijplank ook erg mooi. Stijl is altijd erg mooi bij dit merk, app is wel oké. In de combinatie met tune-in en/of spotify werkt het als een tierelier. Heb zelf een Beosound 2 in de werkkamer staan, komt een machtig geluid uit. In de huiskamer Lab 18 als front, met Beosound shapes als achterspeakers. Center is ingebouwd, is van de Pallatial versie. Deze hangen in de keuken in het plafond. Moet zeggen dat ik weinig verstoringen heb en nog steeds uitermate tevreden ben. Voor hetzelfde geld had ik wellicht een beter geluid kunnen kopen, alleen niet met dezelfde uitstraling van speakers. Het oog wil ook wat…

Volgens mij is de B&O dealer hij het Vondelpark onderdeel van Brussee. Zijn 2 jonge broers, hun pa heeft een dealer in Katwijk. Gasten zijn gek van de techniek en B&O.
Thanks! Goed om te horen. Je bent wel echt een fan dus haha :tooth: Het design spreekt mij persoonlijk ook erg aan, en geluid zou wel in orde moeten zijn lijkt mij. Gek genoeg kan geen één review hier echt een goed oordeel over geven.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 25 apr 2023, 15:54

Buiten een stapel beograms die ik aan het opknappen ben heb ik geen eigen ervaring.

In de prijsklasse kun je ‘m vast wel een middagje thuis proberen. Keep is posted 👍🏻

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CWATR, Philipoo, sitechris, smiley en 53 gasten