Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 05 feb 2024, 19:45

jos_br schreef: 04 feb 2024, 22:13
vester86 schreef: 04 feb 2024, 22:01
Maus schreef: 04 feb 2024, 19:56 Onlangs is hier de hoofdzekering vervangen door een zwaarder exemplaar (was nog 25A, is nu 35A). Nooit bij stil gestaan dat zo iets simpels, nog zo'n (positief) effect op de weergave kan hebben.
Over het geheel is de weergave krachtiger geworden, meer body, voller, volumeknop nu weer iets teruggedraaid worden.
Groot effect zit 'm wel in het laag (wat ergens ook wel logisch is natuurlijk) :headbang: ; Limit to your love van James Blake, normaal al geen stakker als het om het laag gaat, maar mijn god, wat komen daar nu klappen uit zeg! :mrgreen: :hangloose:
sorry, maar wat een kolder… prima als het tussen de oren zit maar verkondig het niet al “de waarheid” of “een feit” want het is nergens op gebaseerd.

en om met wat feitelijkheden te komen: een zekering is een begrenzer van de maximale stroom. geen verhoging van de nominale stroom. een grotere zekering zorgt er niet voor dat een apparaat meer stroom kan gaan verbruiken. als dat het geval zou zijn zou je in de oude situatie vaak zekeringen aan het vervangen /omzetten zijn…
Ben hier ook mee bezig geweest, dus een soort filter tussen de stroomtoevoer (maat van me had zo'n ding liggen, ik hoor het echt niet (neemt alleen een hoop plaats in) evenals allerlei dure luidsprekerkabels. Ik heb nu 4x4mm2 goede koperen kabel liggen, dat functioneert echt goed. Ben toevallig nog op een zelfbouw luisterdag (tussen echte nerds :blink: ) geweest en weet inmiddels dat de installatie echt naar behoren klinkt. Wat mij opvalt is de verschillende keren dat je luistert alles niet altijd hetzelfde klinkt, ik wijt dat aan het feit dat je vermoeit bent ofzo, dat heeft wel een invloed.

Jos.
Of zo'n filter zin en effect heeft hangt volgens mij ook sterk af van de electrische installatie in huis. In m'n oude huis gaf een filter een enorme winst in de geluidskwaliteit en dan voornamelijk in het wegfilteren van (brommende) bijgeluiden en soms tikgeluiden. De TV was ook fijner beeld. Daarnaast was de plek waar alles stond opgesteld ook een 'hotspot' van electronische apparatuur wat toch invloed had.. In m'n nieuwe huis staat de audio op een aparte groep en het filter kon er tussenuit omdat het geen hoorbaar verschil meer maakt. Je eigen toestand (vermoeidheid) is ook zeker belangrijk hoe het klinkt. De verkoper in de audiozaak raadde me daarom destijds aan om een luistersessie zo vroeg mogelijk in de ochtend te plannen ipv. in de middag.

Online
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2255
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door jos_br » 05 feb 2024, 20:27

Andry schreef: 05 feb 2024, 19:45
Of zo'n filter zin en effect heeft hangt volgens mij ook sterk af van de electrische installatie in huis. In m'n oude huis gaf een filter een enorme winst in de geluidskwaliteit en dan voornamelijk in het wegfilteren van (brommende) bijgeluiden en soms tikgeluiden. De TV was ook fijner beeld. Daarnaast was de plek waar alles stond opgesteld ook een 'hotspot' van electronische apparatuur wat toch invloed had.. In m'n nieuwe huis staat de audio op een aparte groep en het filter kon er tussenuit omdat het geen hoorbaar verschil meer maakt. Je eigen toestand (vermoeidheid) is ook zeker belangrijk hoe het klinkt. De verkoper in de audiozaak raadde me daarom destijds aan om een luistersessie zo vroeg mogelijk in de ochtend te plannen ipv. in de middag.
Niet om meteen betweterig of de boel af te kraken bij iemand anders, maar de stroom komt toch ergens vanuit een bepaalde plek binnen met één kabel. Wat is dan de toegevoegde waarde van een aparte audiogroep vraag ik me af, wil graag dingen begrijpen en meemaken. Ik denk dat wanneer er al een soort ruis zou zijn vanuit de wasmachine of droger e.d. dat die dan ook nog steeds aanwezig is. Ik heb nu dus niets speciaals aan het netwerk gedeelte gedaan en heb absolute stilte wanneer de muziek niet speelt, en een ruis die er was kwam van een DAC die ik gesloopt had na een kortsluiting door de luidsprekerkabels tegen elkaar te houden terwijl de versterker aan stond :shock: .

Jos.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Opa » 05 feb 2024, 21:16

Andry schreef: 05 feb 2024, 19:45 De verkoper in de audiozaak raadde me daarom destijds aan om een luistersessie zo vroeg mogelijk in de ochtend te plannen ipv. in de middag.
Dan was die verkoper zeker een ochtendmens en dat ben ik bijvoorbeeld echt niet.......voor mij zou laat in de avond juist veel beter zijn, maar ik hoor zowel in de ochtend, middag, avond als nacht bepaalde tonen toch niet meer, dus voor mij maakt het allemaal niet zoveel meer uit, voor mij is het belangrijk als het geluid maar een beetje vol en warm klinkt, oor nie goe, doof. :tooth:

O ja, een ruis hoor ik ook, maar niet uit m'n speakers. :kikker:

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Maus » 06 feb 2024, 20:58

@ Vester;
Een kamervullende laagweergave die je overweldigd, is, geloof me, echt geen tussen-de-oren waarneming.

Een iel netsnoertje of een iets deftiger powercord. Een simpel stekkerblok of eentje met sterbedrading.
Volgorde van netsnoeren in het stekkerblok.
Stroom via een aparte groep of niet, een automatische zekering of een ouderwetse smeltzekering. Etc., etc..

Stroom is stroom toch?
Maar toch hebben bovengenoemde voorbeelden duidelijk invloed op de weergave.
Is het dan een gekke gedachte dat een zwaardere hoofdzekering wellicht ook niet een effect teweeg zou kunnen brengen? In mijn ogen niet.
Natuurlijk heb je gelijk dat een apparaat nu niet meer stroom kan gaan gebruiken. Vooralsnog zie ik het meer als in dat door de grotere beschikbare capaciteit, de stereo (in dit geval) vrijer kan ademen.

@ Jos;
Vermoeidheid is een gevolg van een laag zoutgehalte in je lichaam. Onze zintuiglijke waarneming verloopt via stroompjes. Wij zijn elektrische wezens, door laag zoutgehalte is er minder elektrolyse. Minder elektrolyse betekent minder stroompjes, wat resulteert in verminderde waarneming.
Elektrosmog verstoort ook je zintuiglijke waarneming. Een hele dag in dikke smog rondlopen, of op een plek waar weinig tot geen smog is, maakt nogal een verschil.

Zware belasting op het elektriciteitsnet door nabijgelegen industrie of glastuinbouw maakt ook verschil in hoe de weergave klinkt (afhankelijk van het moment op de dag en de belasting op het net op dat moment).

Ik had deze al eens eerder gepost, maar hierin staan vast de antwoorden beschreven op de vragen die je hebt; :wink:
https://dngmns.home.xs4all.nl/readscapes.html

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 06 feb 2024, 21:16

jos_br schreef: 05 feb 2024, 20:27
Andry schreef: 05 feb 2024, 19:45
Of zo'n filter zin en effect heeft hangt volgens mij ook sterk af van de electrische installatie in huis. In m'n oude huis gaf een filter een enorme winst in de geluidskwaliteit en dan voornamelijk in het wegfilteren van (brommende) bijgeluiden en soms tikgeluiden. De TV was ook fijner beeld. Daarnaast was de plek waar alles stond opgesteld ook een 'hotspot' van electronische apparatuur wat toch invloed had.. In m'n nieuwe huis staat de audio op een aparte groep en het filter kon er tussenuit omdat het geen hoorbaar verschil meer maakt. Je eigen toestand (vermoeidheid) is ook zeker belangrijk hoe het klinkt. De verkoper in de audiozaak raadde me daarom destijds aan om een luistersessie zo vroeg mogelijk in de ochtend te plannen ipv. in de middag.
Niet om meteen betweterig of de boel af te kraken bij iemand anders, maar de stroom komt toch ergens vanuit een bepaalde plek binnen met één kabel. Wat is dan de toegevoegde waarde van een aparte audiogroep vraag ik me af, wil graag dingen begrijpen en meemaken. Ik denk dat wanneer er al een soort ruis zou zijn vanuit de wasmachine of droger e.d. dat die dan ook nog steeds aanwezig is. Ik heb nu dus niets speciaals aan het netwerk gedeelte gedaan en heb absolute stilte wanneer de muziek niet speelt, en een ruis die er was kwam van een DAC die ik gesloopt had na een kortsluiting door de luidsprekerkabels tegen elkaar te houden terwijl de versterker aan stond :shock: .

Jos.
In de video is mn oude huis en er brand een simpele lamp en op dezelfde groep een wcd waar de stofzuiger inzit. Zie wat er gebeurd als ik 'm aan/uitzet qua lichtopbrengst en frequentie. Duidelijker kan ik het niet uitleggen.



Met een netfilter haal je er veel uit, zou de wcd op een aparte groep staan heb je geen verstoring wat je ook weer hoort.

Online
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2255
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door jos_br » 06 feb 2024, 22:42

Maus schreef: 06 feb 2024, 20:58
Ik had deze al eens eerder gepost, maar hierin staan vast de antwoorden beschreven op de vragen die je hebt; :wink:
https://dngmns.home.xs4all.nl/readscapes.html
Dit is gaaf!
Andry schreef: 06 feb 2024, 21:16 In de video is mn oude huis en er brand een simpele lamp en op dezelfde groep een wcd waar de stofzuiger inzit. Zie wat er gebeurd als ik 'm aan/uitzet qua lichtopbrengst en frequentie. Duidelijker kan ik het niet uitleggen.



Met een netfilter haal je er veel uit, zou de wcd op een aparte groep staan heb je geen verstoring wat je ook weer hoort.
Grappig, net even hier geprobeerd en dat heb ik hier niet, zal de groepenkast per ongeluk goed ingedeeld zijn....... :blink:

Jos.

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Elise » 07 feb 2024, 07:50

Andry schreef: 06 feb 2024, 21:16 In de video is mn oude huis
waar de installatie-draden nog groen en rood zijn? :wink:

Wat ik me oprecht afvraag, waar komt jullie muziek dan vandaan?
Spotify, Youtube of MP3'tjes afspelen lijkt me dan uit den boze?

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Maus » 07 feb 2024, 09:00

Hier enkel cd's.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 07 feb 2024, 09:57

Elise schreef: 07 feb 2024, 07:50
Andry schreef: 06 feb 2024, 21:16 In de video is mn oude huis
waar de installatie-draden nog groen en rood zijn? :wink:

Wat ik me oprecht afvraag, waar komt jullie muziek dan vandaan?
Spotify, Youtube of MP3'tjes afspelen lijkt me dan uit den boze?
Nee, de vorige eigenaar heeft destijds de hele installatie opnieuw laten aanleggen.

Ik draai voornamelijk cd's en lp's. Laatste laat vaak wel iets meer detail horen als ik ze synchroon laat draaien en als de plaat schoon is, de groeven 'scherp' en de stylus en naalddruk goed staan afgesteld is het geluid verrassend goed! Zo goed dat visite wil zien dat de plaat draait omdat ze het niet geloven wat ze horen.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10423
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 07 feb 2024, 11:20

Elise schreef: 07 feb 2024, 07:50
Andry schreef: 06 feb 2024, 21:16 In de video is mn oude huis
waar de installatie-draden nog groen en rood zijn? :wink:

Wat ik me oprecht afvraag, waar komt jullie muziek dan vandaan?
Spotify, Youtube of MP3'tjes afspelen lijkt me dan uit den boze?
LP’ s of Tidal

Spotify is kudt

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Martijn M » 07 feb 2024, 11:21

jos_br schreef: 06 feb 2024, 22:42 Grappig, net even hier geprobeerd en dat heb ik hier niet, zal de groepenkast per ongeluk goed ingedeeld zijn....... :blink:

Jos.
Hier ook geprobeerd, geen verschil!

Wellicht komt 't door de snoerloze Dyson :hmmm:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Opa » 07 feb 2024, 11:58

Elise schreef: 07 feb 2024, 07:50 Wat ik me oprecht afvraag, waar komt jullie muziek dan vandaan?
Spotify, Youtube of MP3'tjes afspelen lijkt me dan uit den boze?
Hier in huis staat meest gewoon de Radio aan, achtergrondmuziek van Arrow Classic Rock.
Als ik boven ben en ik wil muziek horen dan zet ik meest de Harman Kardon Go + Play aan en dan via de telefoon is het toch vaak Spotify.
Als ik echt muziek wil luisteren is dat met CD's, heb ook nog wat Deluxe versies van o.a. Marillion(5 cd's + DvD's https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07GW2PFR ... PFR4&psc=1 ) en daar zit dan ook een CD in die opgenomen is als Blu-ray audio en dan schijnt de kwaliteit nog beter te zijn dan van een normale CD, maar zoals gezegd hoor ik dat verschil niet echt meer. :wink:

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 07 feb 2024, 12:26

Lekker album wel.

De filters die ik heb gehoord zijn eigenlijk alleen goed om de gelijkstroom component van de wisselspanning eraf te halen (gaat je dikke ringkern van brommen :-) , en zelfs dat filteren gaat maar matig.

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Elise » 07 feb 2024, 13:45

Opa schreef: 07 feb 2024, 11:58 maar zoals gezegd hoor ik dat verschil niet echt meer. :wink:
Ik heb niet de illusie dat ik vroeger in staat was om het verschil te horen, dus nu al helemaal niet meer.
Als er geluid uit kwam vond ik het al snel best.

Mijn CD verzameling (ik heb d'r nogal wat) ligt in dozen op zolder :bag:

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 07 feb 2024, 13:52

Als je er vanaf wilt en je een ritje naar de kringloop wilt besparen ben ik je man! :-)

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Elise » 07 feb 2024, 14:04

Stukje nostalgie waar ik (nog) geen afstand van wil doen. Heel af en toe wil ik nog wel eens 6 CD's in de wisselaar van de auto proppen.
Heb jaren geleden mijn Onky spul + JBL boxen verkocht vanwege niet gebruiken, dus in huis afspelen kan momenteel niet eens meer :bag:

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 07 feb 2024, 14:06

You know where to find me 🤗

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Opa » 07 feb 2024, 14:22

Elise schreef: 07 feb 2024, 13:45
Opa schreef: 07 feb 2024, 11:58 maar zoals gezegd hoor ik dat verschil niet echt meer. :wink:
Ik heb niet de illusie dat ik vroeger in staat was om het verschil te horen, dus nu al helemaal niet meer.

Mijn CD verzameling (ik heb d'r nogal wat) ligt in dozen op zolder :bag:
Ik weet niet of ik het vroeger wel het verschil gehoord zou hebben, ik had toen nog geen Blu-ray audio cd's. :wink:

CD's(en DVD's) staan hier gewoon in de woonkamer in cd-kastjes, heb er ook aardig wat en heb ook nog steeds spijt dat ik m'n lp's een jaar of 15 geleden verkocht heb, ik had er zo'n 600, waarvan ook een heel aantal 'speciale'. :?
HJ2 schreef: 07 feb 2024, 12:26 Lekker album wel.
In ieder geval de eerste 4 albums van Marillion zijn in die Deluxe boxen te verkrijgen en dat zijn voor mij ook de 4 beste van hun, + The Thieving Magpie, maar die laatste is er volgens mij niet als zo'n Deluxe box.
De 1e vier heb ik wel hier in de kast staan, is ook tegelijk een soort van boekje met foto's en zo en daar zitten de cd's in, gewoon ook leuk voor de heb. :tooth:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Elise » 07 feb 2024, 19:16

Opa schreef: 07 feb 2024, 14:22 en heb ook nog steeds spijt dat ik m'n lp's een jaar of 15 geleden verkocht heb, ik had er zo'n 600, waarvan ook een heel aantal 'speciale'. :?
Daar ben ik ook bang voor, dat ik er spijt van krijg, dus ik houd ze maar.

Dit is mijn Marillion verzameling (volgens mij mis ik een CD, die zal wel uitgeleend zijn en niet meer terug gekomen).
Marillion.jpg
Marillion.jpg (108.45 KiB) 897 keer bekeken

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 07 feb 2024, 19:42

Ik zie ook een Fish.
Ik was bij 1 van de eerste concerten (Internal Exile) met anderhalve man en een paardenkop (nou ja, een mannetje of 300). Nog steeds het gaafste concert waar ik ben geweest.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Opa » 08 feb 2024, 01:33

Elise schreef: 07 feb 2024, 19:16
Opa schreef: 07 feb 2024, 14:22 en heb ook nog steeds spijt dat ik m'n lp's een jaar of 15 geleden verkocht heb, ik had er zo'n 600, waarvan ook een heel aantal 'speciale'. :?
Dit is mijn Marillion verzameling (volgens mij mis ik een CD, die zal wel uitgeleend zijn en niet meer terug gekomen).
:thumbup:
Je moet ook alleen je kerkboek uitlenen en voor de rest niets. :mrgreen:
Ik heb er ook nog wel meer van Marillion, maar dit zijn de Deluxe boxen die ik van hen en van Queensryche heb.
HJ2 schreef: 07 feb 2024, 19:42 Ik zie ook een Fish.
Ik was bij 1 van de eerste concerten (Internal Exile) met anderhalve man en een paardenkop (nou ja, een mannetje of 300). Nog steeds het gaafste concert waar ik ben geweest.
Ik heb Fish solo volgens mij 2x live gezien, 1 keer in oude Tivoli Utrecht en in Nighttown Rotterdam als ik het goed heb.
Gaafste concerten waar ik geweest ben vind ik Rainbow in 1977 in het congresgebouw in Den Haag en Iron Maiden in de Rodahal in Kerkrade in 1983. :headbang:

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Elise » 08 feb 2024, 08:04

HJ2 schreef: 07 feb 2024, 19:42 Ik zie ook een Fish.
Ik was bij 1 van de eerste concerten (Internal Exile) met anderhalve man en een paardenkop (nou ja, een mannetje of 300). Nog steeds het gaafste concert waar ik ben geweest.
Wel spotted :wink:
Zijn er zelfs 3 van Fish, Vigil in wilderness of mirrors / Internal Exile / Big Wedge (single).
En van Marillion zonder Fish heb ik ook het 1e album - Holidays in Eden
Meest speciale/unieke die ik heb is "Tell me a story" (dubbel CD)


Concert van Fish nooit geweest, wel een keer naar het nieuwe Marillion geweest in Ahoy.
Helaas was de magie wel weg met de nieuwe zanger.

Mooiste concert van Marillion voor mij was in Tivoli Utrecht, waarbij Fish zingend van achter uit de zaal tussen het publiek opkwam en pal voor mijn neus nog een tijdje stond te zingen :headbang:

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Elise » 08 feb 2024, 08:11

Opa schreef: 08 feb 2024, 01:33 Je moet ook alleen je kerkboek uitlenen en voor de rest niets. :mrgreen:
Hier geen kerkboekjes :tooth:

Ben altijd heel makkelijk geweest met uitlenen, achteraf gezien veel te makkelijk.
Stond ook altijd voor alles en iedereen klaar met raad, daad en centen...... ook daar heb ik, achteraf gezien, best wel spijt van.
(als je ziek bent leer je je vrienden kennen)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Eeuwe » 10 apr 2024, 10:05

Iets anders dan waar het topic initieel voor bedoeld is want dit kan ook buiten "home", maar wat zijn iedereens ervaring met headsets? En wat zijn de ervaringen met de Sony WF-1000XM5 hier?

Afbeelding

De situatie; momenteel heb ik een setje Apple airpods welke ik voor het grootste gedeelte gebruik voor hardlopen. Paar jaar geleden eerste generatie aangeschaft, die beviel erg goed. Helaas kwijtgeraakt, vorig jaar de laatste versie van de airpods weer aangeschaft. En die bevallen voor geen meter.. Met name audiokwaliteit en volume. Ik draag ze ook wel onder de helm en dan krijg ik weinig van de podcast mee. Daarom nu wel weer op zoek naar een setje in-ears welke het goed doen. Op een test op Tweakers kwam de Sony goed uit de verf. Iemand hier goede ervaringen mee?

Heb verder, als groot liefhebber van B&O natuurlijk :lol:, deze ook nog een Bang & Olufsen Beoplay HX welke ik vaak gebruik bij wandelen over de heide, tuinieren, etc;

Afbeelding

Deze bevalt echt super. Een prijzige aankoop geweest, maar iedere euro waard. Echter past deze niet onder de helm logischerwijs en vind ik hem te duur om met hardlopen te gebruiken dus zoek ik iets wat in de buurt komt qua kwaliteit maar dan als in-ear. De B&O Beoplay EX spreekt mij ook wel aan (want B&O) maar als ik naar die vorm kijk denk ik niet dat die ook lekker onder de helm passen gaat;

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: Engelse badkuip
Locatie: Ter Apel

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Sabberjoch » 10 apr 2024, 10:39

Devialet Gemini II

@home staat een stereoset Devialet Phantoms 98db nog op de verlanglijst. Of een enkele 108db.
Vrouw des huizes vindt het echter extreem lelijke dingen, dus benieuwd of ik ooit mijn zin ga krijgen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jos_br, Mark 320iS, ThomasGTT, Wimo, Wout309t en 19 gasten