Vrijrijden 15 december

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 15 dec 2007, 13:05

Ben alweer thuis, wat een drama was dat vandaag zeg. Heb dit nog nooit meegemaakt. Was een complete chaos.. en er waren echt heel veel ongelukken. Alleen in mijn sessie waren er al 3 gecrashed. Veel autos met schade weg zien gaan. Ook een bmw die op zijn velgen reed. Zag later nog de ambulance de baan op gaan.

Rijen om in te schrijven stonden buiten de kantine, en ik snap ook niet dat de organisatie zoveel autos tegelijkertijd de baan op laat gaan. Dat is gewoon vragen om ellende.

Als het volgende keer weer zo druk is dan kom ik niet meer naar vrijrijden. Er zijn nog genoeg andere mogelijkheden om op zandvoort te rijden, zonder al die aso's die niet kunnen rijden.

Ik had overigens ook de pech dat mijn swaybar in de allereerste bocht al los raakte. Ik dacht zo van wtf mijn auto glijd en breekt uit. 2e bocht weer. Dus gelijk de pits in, onder de auto gekeken, en ja hoor de swaybar zat aan 1 kant los. Dus kon gelijk niet meer rijden. En 2e sessie ook niet, heb gelukkig wel mijn geld terug gekregen.

Al met al was het geen geslaagde dag. :(

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 15 dec 2007, 14:14

Woei, ik kom er ook net vandaan. Erg druk idd. Maar ik ben natuurlijk zo slim om te wachten tot de rij weg is. Had me voor de toersessie van 11 uur ingeschreven. Het liep wat uit en later is er ook een te erg ongeluk gebeurt in die sessie met 4 of 5 (sommigen zeiden wel 10! :P ) auto's. 2 ambulances trauma helicopter, brandweer en politie. De hele reutemeteut.

Ik heb me desalniettemin erg vermaakt was erg gezellig! Heb weer wat gezichten achter wat namen gezien :) Ik heb mijn sessie nog gefilmd zal ff kijken wat ik er van kan maken.


De df bmw slet die ik ooit van Sander S. had gekocht en later weer had verkocht; was er ook. De nieuwe eigenaren gingen voor de 2e keer de baan op. En besloten ook maar zichzelf in het ongeluk te betrekken en achterop de geknalde auto's te knallen... ik heb nog ergens een fotootje gemaakt (ff zoeke zo). Maar er zullen wel meer foto's volgen ;)


ik vond het een geslaagde dag (persoonlijk), maar vrijrijden is geen vrijrijden meer... Maar rijden om niemand te raken (zoals corvette dat zei). Ik wacht wel op de df zandvoort dag ;)


ps mods, kan dit topic niet afgespiltst worden zodat we het over het vrijrijden van vandaag in een apart topic kunnen hebben?


edit: FOTOOOOO

[img:640:512]http://img521.imageshack.us/img521/2226/spa0236kx9.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Metchu op 15 dec 2007, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 15 dec 2007, 14:25

het zal ook wel met de temperatuur te maken hebben, baan koud banden net wat harder 8) en dat heeft dus net wat minder grip als ze niet warm genoeg zijn...en dan nog onkunde van velen/ervaring.
Ik maakte vandaag toen ik van het meubelplein reed de 2 baansweg op ook een mooie sliding :lol: normaal kan het daar wel maar nu met de temp net wat minder grip, maar dat ging heel mooi, gewoon gas zo houden(hield al wat rekening ermee dat ie iets zou glijden) en een mooie drift gemaakt 8)
Hoge snelheids drifts hou ik niet van, als het daar mis gaat dan loop je gwoon teveel risico's, dit ging mooi in z'n 2 :wink:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 15 dec 2007, 14:33

Mark Nauta schreef:Hmm. Erg jammer man. Dat drukt inderdaad wel weer een enorme stempel op zo'n dag dan ja. Jammer van alle ongelukken. Persoonlijk letsel?? Dat wordt dus weer gewoon een DF-CPZ dagje rijden ;).
Ik zou niet weten, ambulance is wel 2 keer uitgerukt hoorde ik.

Vandaag ook echt heel veel van die jonge broekies van 18 gezien met hun goljfes, civicjes en bmwtjes, en dan burnouts maken op het parkeerterrein, donuts, volgeladen met stickers en te grote spoilers. Mensen zowat omver rijden die op het parkeerterrein rijden... en de meeste waren ook nog heel opgefokt, toeteren omdat ze erlangs willen etc etc.

DF-CPZ is echt honderden keren beter... hopelijk snel weer. :D

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 15 dec 2007, 14:40

Op verzoek opgessplitst, maar de post van Mark vergeten, sorry!
www.watbenjedan.nl ja. ;)

Maar erg jammer van de schades en serieuze ongelukken; ik hoop dat iedereen van hier zijn auto in een stuk mee terug heeft kunnen nemen?

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door Mark Nauta » 15 dec 2007, 14:42

Peter Tunissen schreef:Op verzoek opgessplitst, maar de post van Mark vergeten, sorry!
www.watbenjedan.nl ja. ;)
:P, dat zijn er nu dus 2 :P. Op het moment dat jij opsplitst, poste ik daar wat ;)

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 15 dec 2007, 14:43

Beter Peter (ja dat rijmt :P ), dankjewel. Zo hou je de discussies overzichtelijk ;)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door Mark Nauta » 15 dec 2007, 14:44

Hier nog even mijn 2 posts uit het andere topic.
Mark Nauta schreef:Hmm. Erg jammer man. Dat drukt inderdaad wel weer een enorme stempel op zo'n dag dan ja. Jammer van alle ongelukken. Persoonlijk letsel?? Dat wordt dus weer gewoon een DF-CPZ dagje rijden ;).
Mark Nauta schreef:
VLA schreef:
Vandaag ook echt heel veel van die jonge broekies van 18 gezien met hun goljfes, civicjes en bmwtjes, en dan burnouts maken op het parkeerterrein, donuts, volgeladen met stickers en te grote spoilers. Mensen zowat omver rijden die op het parkeerterrein rijden... en de meeste waren ook nog heel opgefokt, toeteren omdat ze erlangs willen etc etc.
Dit zou vanuit de organisatie van het Vrijrijden eigenlijk een halt moeten worden toegeroepen. Zij zijn ook degene die dat kunnen doen. Desnoods door het inzetten van wat vrijwilligers die ervoor zorgen dat er een beetje normaal wordt gedaan en dat er geen ongeoorloffde zaken gebeuren. Het is gewoon een slechte zaak als mensen op die manier in de auto zitten en rondrijden op het circuitterrein.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Bericht door Nutkees » 15 dec 2007, 15:54

zooooo wat een drukte vandaag zeg!

In eerste instantie dacht ik: LAAT MAAR!

Maar goed net als cor en Elmar kunnen beamen gaat het dan toch wat kriebelen om de baan op te gaan en daarom ook ik besloten eens te gaan knallen. Dit keer de manta meegenomen.

Stond gelukkig redelijk vooraan en na een halve ronde had ik dan eindelijk vrijbaan om eens lekker te knallen, maar al snel had ik weer mensen voor me rijden. En niet een paar, maar een hele begrafenisopkomst! Mijn hemel wat ging dat niet alleen traag, maar ook nog eens zeer onkundig.

Jongens die elkaar op de gekste manieren uit proberen te remmen of zo weinig ervaring hebben dat de auto in elke bocht bijna uitbreekt en dan wordt er "even" snel gecorrigeerd op een manier waarvan je denkt: Tja zo kan het ook.... Gevolg: Bmw voor me de vangrail in na 10 keer heftig van de ene naar de andere kant te zijn geweest op de baan.

Kwam er al snel achter dat ik echt beter in de sportklasse kan gaan meedoen, want de toerklasse is echt te gevaarlijk geworden op deze manier.

Later nog met de Nissan van MIster-G meegeweest. Zijn eerste keer, dus geleidelijk aan snelheid opbouwen de baan leren kennen, al was dat wat lastig met zoveel wagens om je heen. Toen werden we bij Scheivlak ingehaadl door een oude volvo 340-360 in de kleur grijs/oranje op een manier waarop ik dacht: Als ik je tegenkom in de pits ben je van mij! Wat een mongool. Volgas ons voorbij en vervolgens al ondersturend onze kan op glijden. Scheelde dan ook niet meer dan 5 centimeter of we waren er allebei vol afgegaan.

Iets wat andere mensen later wel gebeurde. Voor mij was het daarmee ook klaar. Geld terug gehaald en volgende keer OF sportklasse, OF DF!

Voor zover mijn verhaal.

PS de manta ging wel weer lekker! :lol:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Bericht door Nutkees » 15 dec 2007, 15:54


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 15 dec 2007, 16:07

Mooie foto's Kees, en wat ee verschil jou manta en die wat erachter stond :lol: en grappig detail die 2 witte manta's op je dasch...lichten alleen wel op in je raam...(maak ze mat zwart ofzo) en wat een grote boot eigenlijk zo'n Nissan :wink: trouwens zo te horen reden er heel wat mongolen rond :shock: ver boven hun kunnen en kennis rijden en te weinig rekening houden met anderen...niks voor mij dus, ja of je moet een knaken bak hebben van een paar honderd euro en dan knallen, maar dan moet iedereen zo'n ding hebben tijdens een speciale sessie.

Dus beter in de sportklasse to be safe?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 15 dec 2007, 16:09

Duidelijk! Ik was ook genezen van vrijrijden.. geef maar de DF dagen maar! :wink: Kom op, Peter waar blijft die kalender :lol:

Lijkt mij beter voor de organisatie van vrijrijden om eerst een briefing te houden voordat ze iedereen de baan opsturen en een limiet van 30 auto's tegelijk op de baan..

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door Mark Nauta » 15 dec 2007, 16:17

Tering. Reed dit allemaal op één moment op de baan??

http://picasaweb.google.com/mantamia/Vr ... 1051073954

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 15 dec 2007, 16:23

Yup, ze werden toen ff gestopt. Maar echt een HOOP mensen!

30 is dan weer overdreven hoor, maar idd minder mag wel ;)

Ik heb ook niet even normaal kunnen rijden, steeds weer mensen maar langs laten gaan en geen risico's genomen. Dat is ook wel te merken aan de tijden die ik heb gereden. Niet een keer onder de 2.40 hahahaha SCHANDALIG! :D majah, daar doe je het niet voor op zandvoort ;) maar voor de fun ... maar dat begint zo langzamerhand ook uit te sterven :(

me videootje van me sessie post ik binnekort. Ik heb em iig gemonteerd ;) straks maar ff renderen en online gooien.


edit: van een ander forum:
stef666 schreef:Ik heb begrepen dat de Brandweer ook TP is geweest voor een beknelling?

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 15 dec 2007, 17:04

GTRene schreef:het zal ook wel met de temperatuur te maken hebben, baan koud banden net wat harder 8) en dat heeft dus net wat minder grip als ze niet warm genoeg zijn..


Het heeft met name te maken omdat er dom tuig de baan op gaat. Ik heb ook een keer op een zaterdag meegedaan met vrijrijden. God, god god, ellende. Inhalen bij een gele vlag, bij het uitremmen van de tarzan inhalen en vervolgens de ingehaalde auto de vangrail indrukken. :evil: Nee, beter ga je naar het vrijrijden als het regent, dan kan dat petjes plebs opeens niet meer rijden.
Laatst gewijzigd door HSR op 15 dec 2007, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 15 dec 2007, 17:08

Metchu schreef:

De df bmw slet die ik ooit van Sander S. had gekocht en later weer had verkocht; was er ook. De nieuwe eigenaren gingen voor de 2e keer de baan op. En besloten ook maar zichzelf in het ongeluk te betrekken en achterop de geknalde auto's te knallen... ik heb nog ergens een fotootje gemaakt (ff zoeke zo). Maar er zullen wel meer foto's volgen ;)


[/img]

Man man man....... :? :? :? :roll:

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Bericht door indobesar » 15 dec 2007, 17:23

Vrijrijden is net als de clubspecials een evenement wat je snel moet vergeten, wil je veilig en espectvol kunnen rondrijden. Ik hoop dan ook op een DF circuitdag, maar dat gaat helemaal goedkomen, Peter kennende.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door Mark Nauta » 15 dec 2007, 17:29

indobesar schreef:Vrijrijden is net als de clubspecials een evenement wat je snel moet vergeten, wil je veilig en espectvol kunnen rondrijden. Ik hoop dan ook op een DF circuitdag, maar dat gaat helemaal goedkomen, Peter kennende.
Hij moet wel.....hij staat onder grote druk van de gehele DF-commune. Dus er zal wel een datum komen binnenkort ;).

Gebruikersavatar
Geert.
Berichten: 998
Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43

Bericht door Geert. » 15 dec 2007, 17:33

Lijkt me wel wat .. via DF heb ik er toch net wat meer vertrouwen in :wink:

Moet alleen mijn remmen aanpassen.. die ik nu heb voldoen niet voor het circuit helaas.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Bericht door indobesar » 15 dec 2007, 17:37

[img:800:600]http://rz.game-server.cc/rick/Zandvoort ... 007383.jpg[/img]
Wat een kut dag vandaag zeg. Was idd veels te druk. Het zou mischien ook helpen als mense zich eens aan de betekenis van de vlaggen zou houden. Werdt bij gele vlag situatie alsmaar ingehaald in de bochten.

Die ene ambulance werd een brandweer , trauma helicopter , en nog eens 5 ambulances erbij. Een baanofficial vertelde dat er 4 auto's op een mr2 ingereden zijn.

1 Ambulance is in iig met sirene

:?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 15 dec 2007, 17:49

Zo die E30 en die MR2 zitten goed in elkaar zeg :shock:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door Mark Nauta » 15 dec 2007, 17:52

Nondeju!!! Die heeft een behoorlijk smak gemaakt ja. 4 Auto's erbij op....pffff. Dan weet je al dat het allemaal te close was natuurlijk.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 15 dec 2007, 17:52

Was langs de baan erg gezellig met Aram/Elco/Cor/Ol/Cisco/Allard en Metchu.

Op de baan een drama, veel te veel 100 euro auto's met allerlei debielen achter het stuur. Respect als je tussen die knakenbakken mee gaat rijden. Ik durf het niet.

Ben benieuwd naar de foto's van Thom. Die heeft een paar van die schumachers in wording vastgelegd.

Nan.

Gebruikersavatar
SvB
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
Locatie: Utrecht

Bericht door SvB » 15 dec 2007, 18:07

Yep,

Wij waren er ook een maat van me en ik zei de gek. Wat een stel mongolen bij elkaar. Petjes achterstevoren, uitlaten met een doorsnede van 15 cm, links en rechts, burnout-ridders, etc, etc.

Spiegelen nog nooit van gehoord, vlaggen, hé wat leuk ze zwaaien naar mij en noem het maar op.

3 sessies kunnen rijden, maar nogmaals, wat een malloten. Wel een zwaar ongeluk met een gozer in een MR2, de motor moet achterin zijn rug hebben gezeten.

Wel ongelooflijk dat voor het Scheivlak de baanpost onbemand was.
Daar is ook dat ongeluk gebeurd, begreep ik.

Alle hulptroepen waren aanwezig, politie, brandweer, ambulances en zelfs een traumahelikopter.

Alles kon ingepakt worden en we konden weer naar huis.



Wel jammer, maar met dit volk zit een ongeluk in een GROOT hoekje.



Grtz,

S.



Viper Elmar ook nog even de hand geschud en een gozer met een geweldige zwarte vette, die waren er ook dus !!

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2218
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Bericht door Miesjel » 15 dec 2007, 18:18

Was idd niet echt plezant.
Mijn (excuses voor de kwaliteit) foto's :
http://s195.photobucket.com/albums/z297 ... t15122007/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten