Pagina 1 van 1

Viper op gas?

Geplaatst: 28 nov 2007, 16:44
door MartijnGizmo
Ok, ok, het is geen Viper, maar een Ram SRT10. Zag hem op Autoblog:
[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_01.jpg[/img]

[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_02.jpg[/img]

[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_03.jpg[/img]

[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_04.jpg[/img]

[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_05.jpg[/img]

Dus ik haal uit nieuwsgierigheid dat kenteken even door de RDW-site:
[img:779:461]http://img246.imageshack.us/img246/5536/53126888qm0.png[/img]

Verbaast mij eigenlijk dat dat mogelijk is..... :?

Geplaatst: 28 nov 2007, 19:11
door Pascal
Kan makkelijk,helemaal met de vrij lage pk/l verhouding van een Dodge Ram/Viper.
En een Bugatti EB110 is ook al eens gedaan :wink: .

Geplaatst: 28 nov 2007, 21:04
door Elmar
En in de pick-up heb je genoeg ruimte voor een 200 L tank.

Geplaatst: 28 nov 2007, 22:19
door Femme
Je moet ook wel gek zijn om dit apparaat met een verbruik van 15 tot 25 l/100km op benzine te gaan rijden.

Geplaatst: 04 dec 2007, 14:10
door HSR
Femme schreef:Je moet ook wel gek zijn om dit apparaat met een verbruik van 15 tot 25 l/100km op benzine te gaan rijden.

Mee eens. Daarbij, een gasinjector kan om en nabij de 50 PK's leveren, als je inspuiting in PK's zou kunnen uitdrukken. Derhalve hebben sommige volvo T-5's een 6de injector in het inlaatspruitstuk, als ik me niet vergis, om vermogens boven de 250-270PK de baas te kunnen.

Geplaatst: 04 dec 2007, 14:23
door Christoph
iemand die ik ken heeft ook net een 200L tank in zijn SRT-10 laten leggen, werkt perfect zei hij.

Dan bleef het wat leuker bij de pomp :?

Geplaatst: 04 dec 2007, 22:42
door PeterB
hugo schreef:
Femme schreef:Je moet ook wel gek zijn om dit apparaat met een verbruik van 15 tot 25 l/100km op benzine te gaan rijden.

Mee eens. Daarbij, een gasinjector kan om en nabij de 50 PK's leveren, als je inspuiting in PK's zou kunnen uitdrukken. Derhalve hebben sommige volvo T-5's een 6de injector in het inlaatspruitstuk, als ik me niet vergis, om vermogens boven de 250-270PK de baas te kunnen.
In mijn Escort RS turbo had ik destijds ook een 5e injector. (RS motorsportgebeuren uit Wilnis..)

Geplaatst: 05 dec 2007, 00:09
door Tristan
Toen ik naar een Amerikaanse automeeting ging met de Ram SRT-10, sprak ik een andere SRT-10 eigenaar die als 1 van de eerste een LPG installatie had. Was zijn dagelijkse auto, dus dan kan ik me het wel voorstellen. Hij had wel wat vermogen ingeleverd. Maar persoonlijk vind ik gewoon dat een 8.3 ltr V10 gewoon benzine moet slurpen.

Geplaatst: 08 dec 2007, 11:28
door InjectTheVenom
Tristan schreef:Toen ik naar een Amerikaanse automeeting ging met de Ram SRT-10, sprak ik een andere SRT-10 eigenaar die als 1 van de eerste een LPG installatie had. Was zijn dagelijkse auto, dus dan kan ik me het wel voorstellen. Hij had wel wat vermogen ingeleverd. Maar persoonlijk vind ik gewoon dat een 8.3 ltr V10 gewoon benzine moet slurpen.
Precies, gas is om op te koken :P Ookal zou ik wel eens een verbruiktest willen zien die het verschil laat zien tussen benzine en gas op een zelfde motor.. kan me niet voorstellen dat het met 8,3 liter lonend is.

Geplaatst: 08 dec 2007, 16:33
door Manospeed
Wat is nou precies het voordeel van dat er benzine de cilinders ingaat? De moderne systemen leveren net zoveel vermogen dan hun benzinebroers...

Laat gas dan maar zijn om op te koken, ik heb er geen problemen mee!

Geplaatst: 09 dec 2007, 15:43
door MartijnGizmo
Ze kunnen tegenwoordig ook best mooi mannetjes ombouwen tot vrouwtjes. Zou jij er 1 willen? ;)

Geplaatst: 23 dec 2007, 11:28
door Peric
Stoere bak, maar effe zeiken.

'Licufied'?

Is er nou niemand bij de RDW die een beetje engels spreekt? Of in ieder geval even de moeite had genomen om het op te zoeken?

Geplaatst: 23 dec 2007, 11:35
door MartijnGizmo
Even de moeite nemen om op het plaatje te klikken, wordt door de forum-software automagisch verkleind. ;)

Geplaatst: 23 dec 2007, 13:16
door Peric
Ah, okay.... :lol:

Geplaatst: 16 jan 2008, 04:00
door EG
InjectTheVenom schreef:
Tristan schreef:Toen ik naar een Amerikaanse automeeting ging met de Ram SRT-10, sprak ik een andere SRT-10 eigenaar die als 1 van de eerste een LPG installatie had. Was zijn dagelijkse auto, dus dan kan ik me het wel voorstellen. Hij had wel wat vermogen ingeleverd. Maar persoonlijk vind ik gewoon dat een 8.3 ltr V10 gewoon benzine moet slurpen.
Precies, gas is om op te koken :P Ookal zou ik wel eens een verbruiktest willen zien die het verschil laat zien tussen benzine en gas op een zelfde motor.. kan me niet voorstellen dat het met 8,3 liter lonend is.
Gas is juist lonend voor grotere motoren. Die dingen zuipen zo teringveel dat het gewoon niet grappig is om benzine te tanken. Waarom dat er zoveel "American V8's" op gas lopen?

Kleinere motoren hebben meestal een redelijk verbruik waardoor het gewoon niet loont om een gasinstallatie in te laten bouwen. (uiteraard afhaneklijk van kilometrage en tweedehandsprijs auto).

Geplaatst: 16 jan 2008, 06:41
door Tristan
V-10 is een sportwagen motor. Hetzelfde als ik een E63 AMG koop, en daar een LPG-installatie laat inbouwen. :?

Nee, ik vind dat persoonlijk vloeken. Voor het verbruik moet je geen V10 nemen, maar gewoon een V8 diesel, die heb je ook.

Geplaatst: 28 jan 2008, 13:07
door PeterB
Deze V10 is geen sportwagenmotor....

Wel vermomd als zodanig. :wink:

Geplaatst: 28 jan 2008, 13:31
door Dennis Cavallino
@EG: Niet lonend voor kleine motoren?

Als ik die brandstofprijzen vergelijk, dan heb je binnen een paar duizend km al je omslagpunt.

Mijn oude werkgever bij een stagebedrijf had ook een pickup (Silverado) op LPG (G3). Die leverde geen vermogen in volgens hem. Verbruik was iets meer dan op benzine (scheelt gemiddeld 15%), maar ivm grijs kenteken van de pickup was het erg interessant.
Maar het grootste verschil blijft gewoon het prijsverschil per liter.
En je hoeft niet op een Diesel over te stappen. Diesel tanken is ook niet echt goedkoop meer, het omslagpunt tussen diesel en benzine ligt echt in de tienduizenden km's ipv enkele duizenden bij lpg/benzine).

Geplaatst: 28 jan 2008, 14:23
door Ar
Dennis Cavallino schreef:@EG: Niet lonend voor kleine motoren?

Als ik die brandstofprijzen vergelijk, dan heb je binnen een paar duizend km al je omslagpunt.

Mijn oude werkgever bij een stagebedrijf had ook een pickup (Silverado) op LPG (G3). Die leverde geen vermogen in volgens hem. Verbruik was iets meer dan op benzine (scheelt gemiddeld 15%), maar ivm grijs kenteken van de pickup was het erg interessant.
Maar het grootste verschil blijft gewoon het prijsverschil per liter.
En je hoeft niet op een Diesel over te stappen. Diesel tanken is ook niet echt goedkoop meer, het omslagpunt tussen diesel en benzine ligt echt in de tienduizenden km's ipv enkele duizenden bij lpg/benzine).
Mijn buurman bij het boodschappenkarretje(Chevrolet Matiz) ook een G3 installatie laten inbouwen. Houderschapsbelasting is hetzelfde als op benzine. Nu nog doorrijden om de installatie terug te verdienen. :wink: