Viper op gas?

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Viper op gas?

Bericht door MartijnGizmo » 28 nov 2007, 16:44

Ok, ok, het is geen Viper, maar een Ram SRT10. Zag hem op Autoblog:
[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_01.jpg[/img]

[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_02.jpg[/img]

[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_03.jpg[/img]

[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_04.jpg[/img]

[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_05.jpg[/img]

Dus ik haal uit nieuwsgierigheid dat kenteken even door de RDW-site:
[img:779:461]http://img246.imageshack.us/img246/5536/53126888qm0.png[/img]

Verbaast mij eigenlijk dat dat mogelijk is..... :?

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 28 nov 2007, 19:11

Kan makkelijk,helemaal met de vrij lage pk/l verhouding van een Dodge Ram/Viper.
En een Bugatti EB110 is ook al eens gedaan :wink: .

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 28 nov 2007, 21:04

En in de pick-up heb je genoeg ruimte voor een 200 L tank.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Bericht door Femme » 28 nov 2007, 22:19

Je moet ook wel gek zijn om dit apparaat met een verbruik van 15 tot 25 l/100km op benzine te gaan rijden.

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 04 dec 2007, 14:10

Femme schreef:Je moet ook wel gek zijn om dit apparaat met een verbruik van 15 tot 25 l/100km op benzine te gaan rijden.

Mee eens. Daarbij, een gasinjector kan om en nabij de 50 PK's leveren, als je inspuiting in PK's zou kunnen uitdrukken. Derhalve hebben sommige volvo T-5's een 6de injector in het inlaatspruitstuk, als ik me niet vergis, om vermogens boven de 250-270PK de baas te kunnen.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 04 dec 2007, 14:23

iemand die ik ken heeft ook net een 200L tank in zijn SRT-10 laten leggen, werkt perfect zei hij.

Dan bleef het wat leuker bij de pomp :?

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Bericht door PeterB » 04 dec 2007, 22:42

hugo schreef:
Femme schreef:Je moet ook wel gek zijn om dit apparaat met een verbruik van 15 tot 25 l/100km op benzine te gaan rijden.

Mee eens. Daarbij, een gasinjector kan om en nabij de 50 PK's leveren, als je inspuiting in PK's zou kunnen uitdrukken. Derhalve hebben sommige volvo T-5's een 6de injector in het inlaatspruitstuk, als ik me niet vergis, om vermogens boven de 250-270PK de baas te kunnen.
In mijn Escort RS turbo had ik destijds ook een 5e injector. (RS motorsportgebeuren uit Wilnis..)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 05 dec 2007, 00:09

Toen ik naar een Amerikaanse automeeting ging met de Ram SRT-10, sprak ik een andere SRT-10 eigenaar die als 1 van de eerste een LPG installatie had. Was zijn dagelijkse auto, dus dan kan ik me het wel voorstellen. Hij had wel wat vermogen ingeleverd. Maar persoonlijk vind ik gewoon dat een 8.3 ltr V10 gewoon benzine moet slurpen.

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Bericht door InjectTheVenom » 08 dec 2007, 11:28

Tristan schreef:Toen ik naar een Amerikaanse automeeting ging met de Ram SRT-10, sprak ik een andere SRT-10 eigenaar die als 1 van de eerste een LPG installatie had. Was zijn dagelijkse auto, dus dan kan ik me het wel voorstellen. Hij had wel wat vermogen ingeleverd. Maar persoonlijk vind ik gewoon dat een 8.3 ltr V10 gewoon benzine moet slurpen.
Precies, gas is om op te koken :P Ookal zou ik wel eens een verbruiktest willen zien die het verschil laat zien tussen benzine en gas op een zelfde motor.. kan me niet voorstellen dat het met 8,3 liter lonend is.

Gebruikersavatar
Manospeed
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 nov 2007, 13:13

Bericht door Manospeed » 08 dec 2007, 16:33

Wat is nou precies het voordeel van dat er benzine de cilinders ingaat? De moderne systemen leveren net zoveel vermogen dan hun benzinebroers...

Laat gas dan maar zijn om op te koken, ik heb er geen problemen mee!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door MartijnGizmo » 09 dec 2007, 15:43

Ze kunnen tegenwoordig ook best mooi mannetjes ombouwen tot vrouwtjes. Zou jij er 1 willen? ;)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 23 dec 2007, 11:28

Stoere bak, maar effe zeiken.

'Licufied'?

Is er nou niemand bij de RDW die een beetje engels spreekt? Of in ieder geval even de moeite had genomen om het op te zoeken?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door MartijnGizmo » 23 dec 2007, 11:35

Even de moeite nemen om op het plaatje te klikken, wordt door de forum-software automagisch verkleind. ;)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 23 dec 2007, 13:16

Ah, okay.... :lol:

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Bericht door EG » 16 jan 2008, 04:00

InjectTheVenom schreef:
Tristan schreef:Toen ik naar een Amerikaanse automeeting ging met de Ram SRT-10, sprak ik een andere SRT-10 eigenaar die als 1 van de eerste een LPG installatie had. Was zijn dagelijkse auto, dus dan kan ik me het wel voorstellen. Hij had wel wat vermogen ingeleverd. Maar persoonlijk vind ik gewoon dat een 8.3 ltr V10 gewoon benzine moet slurpen.
Precies, gas is om op te koken :P Ookal zou ik wel eens een verbruiktest willen zien die het verschil laat zien tussen benzine en gas op een zelfde motor.. kan me niet voorstellen dat het met 8,3 liter lonend is.
Gas is juist lonend voor grotere motoren. Die dingen zuipen zo teringveel dat het gewoon niet grappig is om benzine te tanken. Waarom dat er zoveel "American V8's" op gas lopen?

Kleinere motoren hebben meestal een redelijk verbruik waardoor het gewoon niet loont om een gasinstallatie in te laten bouwen. (uiteraard afhaneklijk van kilometrage en tweedehandsprijs auto).

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 16 jan 2008, 06:41

V-10 is een sportwagen motor. Hetzelfde als ik een E63 AMG koop, en daar een LPG-installatie laat inbouwen. :?

Nee, ik vind dat persoonlijk vloeken. Voor het verbruik moet je geen V10 nemen, maar gewoon een V8 diesel, die heb je ook.

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Bericht door PeterB » 28 jan 2008, 13:07

Deze V10 is geen sportwagenmotor....

Wel vermomd als zodanig. :wink:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jan 2008, 13:31

@EG: Niet lonend voor kleine motoren?

Als ik die brandstofprijzen vergelijk, dan heb je binnen een paar duizend km al je omslagpunt.

Mijn oude werkgever bij een stagebedrijf had ook een pickup (Silverado) op LPG (G3). Die leverde geen vermogen in volgens hem. Verbruik was iets meer dan op benzine (scheelt gemiddeld 15%), maar ivm grijs kenteken van de pickup was het erg interessant.
Maar het grootste verschil blijft gewoon het prijsverschil per liter.
En je hoeft niet op een Diesel over te stappen. Diesel tanken is ook niet echt goedkoop meer, het omslagpunt tussen diesel en benzine ligt echt in de tienduizenden km's ipv enkele duizenden bij lpg/benzine).

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 28 jan 2008, 14:23

Dennis Cavallino schreef:@EG: Niet lonend voor kleine motoren?

Als ik die brandstofprijzen vergelijk, dan heb je binnen een paar duizend km al je omslagpunt.

Mijn oude werkgever bij een stagebedrijf had ook een pickup (Silverado) op LPG (G3). Die leverde geen vermogen in volgens hem. Verbruik was iets meer dan op benzine (scheelt gemiddeld 15%), maar ivm grijs kenteken van de pickup was het erg interessant.
Maar het grootste verschil blijft gewoon het prijsverschil per liter.
En je hoeft niet op een Diesel over te stappen. Diesel tanken is ook niet echt goedkoop meer, het omslagpunt tussen diesel en benzine ligt echt in de tienduizenden km's ipv enkele duizenden bij lpg/benzine).
Mijn buurman bij het boodschappenkarretje(Chevrolet Matiz) ook een G3 installatie laten inbouwen. Houderschapsbelasting is hetzelfde als op benzine. Nu nog doorrijden om de installatie terug te verdienen. :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten