Viper op gas?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Viper op gas?
Ok, ok, het is geen Viper, maar een Ram SRT10. Zag hem op Autoblog:
[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_01.jpg[/img]
[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_02.jpg[/img]
[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_03.jpg[/img]
[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_04.jpg[/img]
[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_05.jpg[/img]
Dus ik haal uit nieuwsgierigheid dat kenteken even door de RDW-site:
[img:779:461]http://img246.imageshack.us/img246/5536/53126888qm0.png[/img]
Verbaast mij eigenlijk dat dat mogelijk is.....
[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_01.jpg[/img]
[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_02.jpg[/img]
[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_03.jpg[/img]
[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_04.jpg[/img]
[img:450:301]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... cab_05.jpg[/img]
Dus ik haal uit nieuwsgierigheid dat kenteken even door de RDW-site:
[img:779:461]http://img246.imageshack.us/img246/5536/53126888qm0.png[/img]
Verbaast mij eigenlijk dat dat mogelijk is.....
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- Contacteer:
-
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Femme schreef:Je moet ook wel gek zijn om dit apparaat met een verbruik van 15 tot 25 l/100km op benzine te gaan rijden.
Mee eens. Daarbij, een gasinjector kan om en nabij de 50 PK's leveren, als je inspuiting in PK's zou kunnen uitdrukken. Derhalve hebben sommige volvo T-5's een 6de injector in het inlaatspruitstuk, als ik me niet vergis, om vermogens boven de 250-270PK de baas te kunnen.
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
In mijn Escort RS turbo had ik destijds ook een 5e injector. (RS motorsportgebeuren uit Wilnis..)hugo schreef:Femme schreef:Je moet ook wel gek zijn om dit apparaat met een verbruik van 15 tot 25 l/100km op benzine te gaan rijden.
Mee eens. Daarbij, een gasinjector kan om en nabij de 50 PK's leveren, als je inspuiting in PK's zou kunnen uitdrukken. Derhalve hebben sommige volvo T-5's een 6de injector in het inlaatspruitstuk, als ik me niet vergis, om vermogens boven de 250-270PK de baas te kunnen.
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Toen ik naar een Amerikaanse automeeting ging met de Ram SRT-10, sprak ik een andere SRT-10 eigenaar die als 1 van de eerste een LPG installatie had. Was zijn dagelijkse auto, dus dan kan ik me het wel voorstellen. Hij had wel wat vermogen ingeleverd. Maar persoonlijk vind ik gewoon dat een 8.3 ltr V10 gewoon benzine moet slurpen.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Precies, gas is om op te koken Ookal zou ik wel eens een verbruiktest willen zien die het verschil laat zien tussen benzine en gas op een zelfde motor.. kan me niet voorstellen dat het met 8,3 liter lonend is.Tristan schreef:Toen ik naar een Amerikaanse automeeting ging met de Ram SRT-10, sprak ik een andere SRT-10 eigenaar die als 1 van de eerste een LPG installatie had. Was zijn dagelijkse auto, dus dan kan ik me het wel voorstellen. Hij had wel wat vermogen ingeleverd. Maar persoonlijk vind ik gewoon dat een 8.3 ltr V10 gewoon benzine moet slurpen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Gas is juist lonend voor grotere motoren. Die dingen zuipen zo teringveel dat het gewoon niet grappig is om benzine te tanken. Waarom dat er zoveel "American V8's" op gas lopen?InjectTheVenom schreef:Precies, gas is om op te koken Ookal zou ik wel eens een verbruiktest willen zien die het verschil laat zien tussen benzine en gas op een zelfde motor.. kan me niet voorstellen dat het met 8,3 liter lonend is.Tristan schreef:Toen ik naar een Amerikaanse automeeting ging met de Ram SRT-10, sprak ik een andere SRT-10 eigenaar die als 1 van de eerste een LPG installatie had. Was zijn dagelijkse auto, dus dan kan ik me het wel voorstellen. Hij had wel wat vermogen ingeleverd. Maar persoonlijk vind ik gewoon dat een 8.3 ltr V10 gewoon benzine moet slurpen.
Kleinere motoren hebben meestal een redelijk verbruik waardoor het gewoon niet loont om een gasinstallatie in te laten bouwen. (uiteraard afhaneklijk van kilometrage en tweedehandsprijs auto).
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
@EG: Niet lonend voor kleine motoren?
Als ik die brandstofprijzen vergelijk, dan heb je binnen een paar duizend km al je omslagpunt.
Mijn oude werkgever bij een stagebedrijf had ook een pickup (Silverado) op LPG (G3). Die leverde geen vermogen in volgens hem. Verbruik was iets meer dan op benzine (scheelt gemiddeld 15%), maar ivm grijs kenteken van de pickup was het erg interessant.
Maar het grootste verschil blijft gewoon het prijsverschil per liter.
En je hoeft niet op een Diesel over te stappen. Diesel tanken is ook niet echt goedkoop meer, het omslagpunt tussen diesel en benzine ligt echt in de tienduizenden km's ipv enkele duizenden bij lpg/benzine).
Als ik die brandstofprijzen vergelijk, dan heb je binnen een paar duizend km al je omslagpunt.
Mijn oude werkgever bij een stagebedrijf had ook een pickup (Silverado) op LPG (G3). Die leverde geen vermogen in volgens hem. Verbruik was iets meer dan op benzine (scheelt gemiddeld 15%), maar ivm grijs kenteken van de pickup was het erg interessant.
Maar het grootste verschil blijft gewoon het prijsverschil per liter.
En je hoeft niet op een Diesel over te stappen. Diesel tanken is ook niet echt goedkoop meer, het omslagpunt tussen diesel en benzine ligt echt in de tienduizenden km's ipv enkele duizenden bij lpg/benzine).
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Mijn buurman bij het boodschappenkarretje(Chevrolet Matiz) ook een G3 installatie laten inbouwen. Houderschapsbelasting is hetzelfde als op benzine. Nu nog doorrijden om de installatie terug te verdienen.Dennis Cavallino schreef:@EG: Niet lonend voor kleine motoren?
Als ik die brandstofprijzen vergelijk, dan heb je binnen een paar duizend km al je omslagpunt.
Mijn oude werkgever bij een stagebedrijf had ook een pickup (Silverado) op LPG (G3). Die leverde geen vermogen in volgens hem. Verbruik was iets meer dan op benzine (scheelt gemiddeld 15%), maar ivm grijs kenteken van de pickup was het erg interessant.
Maar het grootste verschil blijft gewoon het prijsverschil per liter.
En je hoeft niet op een Diesel over te stappen. Diesel tanken is ook niet echt goedkoop meer, het omslagpunt tussen diesel en benzine ligt echt in de tienduizenden km's ipv enkele duizenden bij lpg/benzine).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten