Onboards van mij in Belgie met Lancer EVO 6
- R8
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 01 okt 2007, 22:20
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Mooi materiaal hoor tim!!! In die tijd veel gezien van het informatique team. Je broer is etienne neem ik aan? Navi van Theo van de Berg op dit moment? Ik begin volgend jaar zelf in de 325ichallenge dus zal hun vaak voor mij zien starten ! Rij je zelf nog rallys? Heb je naam laatste jaren niet veel meer gezien in de rallywereld toch?
Groet,
Sjef
Groet,
Sjef
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- mark dikken
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 09:38
- Locatie: almere
- Carl Coussens
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 10 jun 2007, 09:37
- Locatie: Moerbeke (Geraardsbergen)
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Ik wil niet voor Tim's beurt spreken maar die nummers kunnen zowel versnelling als een score voor de aankomende bocht zijn.mark dikken schreef:Mooi filmpje,
Zou iemand mij wat meer uitleg kunnen geven over de pace-notes. Waar R en L voor staat snap ik wel. Nummer is de versnelling?
Pijltjes?
Iedere equipe heeft zo zijn eigen systeem maar het lijkt erop dat Tim & Navi het systeem gebruiken dat op een klok gebaseerd is. Het idee is dat je zelf in het midden van de klok staat met je rijrichting naar de 12.
Een "1R" is dan een flauwe knik naar rechts, wanneer het een ander cijfer moet zijn, bijvoorbeeld omdat de bocht scherper is, bepaalt de rijder dat bij het maken van de notes.
"50" en "100" zijn geen inschattingen van bochten maar juist een inschatting van de afstand naar de volgende bocht. Afhankelijk van de afstand en snelheid geeft de Navi deze van te voren aan.
Verder zijn er nog een hoop afkortingen en dingen die in de notes moeten staan maar dit is zo'n beetje de basis. De liefhebbers voor een DF-Rallytocht kunnen er een basiscursus pacenotes bijkrijgen.
@ Tim,
Mooie proef!
- R8
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 01 okt 2007, 22:20
Tomaz heeft het goed uitgelegd, bijvoorbeeld:
Bochten:
Vol = volgas
1 = gas liften
2 = liften en iets bijremmen
3 = remmen, net niet haaks
HR = haaks recht
4 = meer dan haaks
Hairpin = haarspeld
50L1 = Na 50 meter een links 1
50LV -> R2 = na 50 meter links volgas en gaat direct over in een rechts 2
Pijltje omhoog = stijgen (weg gaat omhoog)
Pijltje naar beneden = dalen (weg gaat omlaag)
Op erg drukke stukken kan je krijgen:
50LV -> RV + 50L1^ = Remmen voor R4, pas op glad en kiezels, niet snijden & badcamber.
Navi leest dus op:
50 Linksvol into Rechtsvol plus 50 links 1 stijgen is remmen voor rechts 4, Pas op!! Glas en Kiezels!, niet snijden, bad camber.
Ik moet dat nagenoeg realtime vertalen En dan heb je ook proeven waar het donker is. Meestal wordt het mij dan teveel en zeg ik alleen: herhaal.
Bochten:
Vol = volgas
1 = gas liften
2 = liften en iets bijremmen
3 = remmen, net niet haaks
HR = haaks recht
4 = meer dan haaks
Hairpin = haarspeld
50L1 = Na 50 meter een links 1
50LV -> R2 = na 50 meter links volgas en gaat direct over in een rechts 2
Pijltje omhoog = stijgen (weg gaat omhoog)
Pijltje naar beneden = dalen (weg gaat omlaag)
Op erg drukke stukken kan je krijgen:
50LV -> RV + 50L1^ = Remmen voor R4, pas op glad en kiezels, niet snijden & badcamber.
Navi leest dus op:
50 Linksvol into Rechtsvol plus 50 links 1 stijgen is remmen voor rechts 4, Pas op!! Glas en Kiezels!, niet snijden, bad camber.
Ik moet dat nagenoeg realtime vertalen En dan heb je ook proeven waar het donker is. Meestal wordt het mij dan teveel en zeg ik alleen: herhaal.
- R8
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 01 okt 2007, 22:20
Sjefke,Sjef schreef:Mooi materiaal hoor tim!!! In die tijd veel gezien van het informatique team. Je broer is etienne neem ik aan? Navi van Theo van de Berg op dit moment? Ik begin volgend jaar zelf in de 325ichallenge dus zal hun vaak voor mij zien starten ! Rij je zelf nog rallys? Heb je naam laatste jaren niet veel meer gezien in de rallywereld toch?
Groet,
Sjef
Je hebt het juist! Etienne rijdt nog in een gebakkie nu naast Theo.
Hier zie je ons in de EVO6 en Theo en Etienne komen ons voorbij in de Golf IV kitcar, dan zie je het verschil in motorvermogen.
Verbazingwekkend genoeg zie je dat ik later kan remmen en harder door de eerste en 2e chicane kan. Op de korte stukken na de 2e chinane ben ik ook sneller, op het rechte stuk is het dan in 1 keer klaar:
http://www.xs4all.nl/~bbusch/Videos/Adam2002KP3.wmv
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten