Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
- e30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Mooie machine en dito plaatjes!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Gave foto’s !!!!!
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Mooie plaatjes zeg!!
Ik dacht dat je een SP had gekocht? Echter zie ik niet de gouden ohlins voorvork??
Ik dacht dat je een SP had gekocht? Echter zie ik niet de gouden ohlins voorvork??
- markk
- Berichten: 3848
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Nee geen SP, helaas.
SP is super geil (kleurstelling, ohlings, wielen, zadel, carbon, etc.) maar 2e hands bijna niet te vinden. Of je moet naar een 821 SP gaan kijken. En die SP's zijn echt super duur. Nieuw 18k en dat komt er nog minimaal 2.5 a 3k bij aan de full Termignoni.
Zou wel eens met SP willen sturen. Kijken wat de Ohlings doen. Neem aan dat je ook wel Ohlings onder de normale kan laten schroeven ?
Mark.
SP is super geil (kleurstelling, ohlings, wielen, zadel, carbon, etc.) maar 2e hands bijna niet te vinden. Of je moet naar een 821 SP gaan kijken. En die SP's zijn echt super duur. Nieuw 18k en dat komt er nog minimaal 2.5 a 3k bij aan de full Termignoni.
Zou wel eens met SP willen sturen. Kijken wat de Ohlings doen. Neem aan dat je ook wel Ohlings onder de normale kan laten schroeven ?
Mark.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Tuurlijk, die poten kun je gewoon aanschaffen..
- Jules
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Ben ook wel benieuwd wat het doet voor straat. Magnesium wielen schijn je wel te merken. Heb wel met een s1000r met magnesium wielen gereden dat stuurde wel belachelijk goed. Maar misschien hoort dat wel bij de s1000r
- markk
- Berichten: 3848
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Dus direct voor carbon wielen gaan dan
Heb ze voor de Ducati nog niet gezien. Wel voor de Super Duke en schijnt een wereld van verschil te zijn. Wel, eh, prijzig. En itt wat iedereen vindt ben ik niet zo gek van de uitstraling van carbon...
Mark.
Heb ze voor de Ducati nog niet gezien. Wel voor de Super Duke en schijnt een wereld van verschil te zijn. Wel, eh, prijzig. En itt wat iedereen vindt ben ik niet zo gek van de uitstraling van carbon...
Mark.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Ben tóch wel erg benieuwd of je het merkt met rijden. Ik ben van mening dat ik er met mijn rijstijl weinig van zal merken.
Kijk toch met een scheef oog wel naar aluminium wielen, maar die zijn ook rond de € 2000,-.
Kijk toch met een scheef oog wel naar aluminium wielen, maar die zijn ook rond de € 2000,-.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Lichtere wielen zijn goed voelbaar. Op mijn TM had ik een set tubeless velgen en een set met binnenbanden welke ik envoudig "back to back" heb kunnen testen. Dat scheelt zo'n 800-1000g per wiel. De motor stuurt met lichtere wielen significant sneller in. Wat wel het vermelden waard is, is dat de binnenband natuurlijk aan de buitenkant van het wiel zit. Dat heeft significant meer invloed dan een kilogram besparen in het hart van de velg...
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 dec 2019, 20:41
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Het gaat uiteindelijk om het afgeveerde gewicht,een zwaar wiel gaat ook veel meer stuiteren
Gr René
Gr René
-
Online
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Waarom zou een zwaarder wiel meer stuiteren?
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 11 jun 2017, 09:46
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Persoonlijk vind ik het onzin op een straatmotor. Rij zelf op het circuit en tot vorig jaar ook een aantal races per jaar. Dan merk je het verschil wel dat het sneller en makkelijker instuurt, zeker op hoge snelheid. Voor op de openbare weg is het imho onzin. Wil je toch iets upgraden dan levert een trip naar de veringspecialist meestal meer waar voor je centen.
-
Online
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Recente motoren zijn sowieso lastig te verbeteren.
Bij de wat oudere motoren zijn de verschillen wel echt groot.
Bij de wat oudere motoren zijn de verschillen wel echt groot.
- markk
- Berichten: 3848
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R, Ducati Hypermotard 939, Honda NT 1100 DCT
Afgelopen woensdag even proefgereden op een 2022 Honda NT 1100 DCT. Gewoon omdat ik daar benieuwd naar was en omdat ik voor de koude/regenachtige woon-werk kilometers graag iets meer windbescherming en vermogen had t.o.v. mijn verder overigens prachtige legergroene 2019 Honda XADV750.
Beviel goed, kreeg goede inruilprijs voor de XADV en dus afgelopen zaterdag de NT1100 DCT opgehaald.
Gisteren en vandaag druk bezig geweest met montage topkoffer, montage telefoonhouder en uitzoeken hoe alles werkt. En ook vandaag flink wat kilometers gemaakt. Vanochtend via de snelweg naar Nieuwegein om te sporten met goede vriend van me. Daarna over de snelweg naar Amsterdam naar m'n moeder. En vervolgens, binnendoor langs de Amstel weer terug naar huis.
Ding is erg comfortabel, zelfs met de huidige wind zit je in een bubbel van rust achter het scherm. DCT in D stand en voor het eerst eens cruise-control ervaren op een motorfiets. Net zoals in de auto erg eng wanneer je dat voor het eerst doet. Maar went snel en dan is dat, net zoals in de auto, erg fijn op de snelweg en de trajectcontroles.
Dan de binnenstad van Amsterdam in. Ik ervaar 'em niet groter/logger dan de XADV (die ook vrij breed is en 240+ kg weegt) en tussen verkeer door rijden gaat prima. Wat je wel merkt is dat ie in D stand van de DCT erg snel opschakeld en dat je bij 50-60 met 2000rpm in zes rijdt en dat dat kritisch is / hakkelt. In de S1 stand is dat wat minder maar in de stad blijft ie een beetje hakkelen. Gisteren op youtube filmpje gezien dat je EB (Engine Braking) om minimaal moest zetten dus ik 10 minuten aan de kant om te klooien met alle settings en idd dat scheelt een dag en een nacht. Zelf in de D stand loopt ie fluweel zacht.
Na lekker bakkie gedaan te hebben bij m'n moeder langs de Amstel terug naar huis. Zeer bekende route voor me en e.e.a. even open getrokken. Dan is, net zoals bij de XADV750, dat logge vrijwel direct weg. En dan merk je de extra power die ik bij de XADV750 altijd miste. Ondanks "slechts 100 pk op de 250kg" maakt ie serieuze stappen. En wat gaat dat gemakkelijk in combinatie met het bruikbare koppel en die DCT bak. Tuurlijk met 60 per half uur over een rijdrempel is anders als met een Superduke of Hypermotard. Dan merk je die 250kg echt wel. Maar het viel zeker niet tegen en is eigenlijk precies wat ik zocht voor de wwon-werk en lange afstanden. Een soort van XADV ++ met net ff meer bescherming en net even meer vermogen.
Wel uitkijken overigens. Je rijdt er snel ongemerkt hard mee. Doet me een beetje denken aan m'n oude FJ1200 die ik had. Door de windbescherming merk je niet zo goed dat je (veel) snelheid aan het pakken bent ...
Mark.
Beviel goed, kreeg goede inruilprijs voor de XADV en dus afgelopen zaterdag de NT1100 DCT opgehaald.
Gisteren en vandaag druk bezig geweest met montage topkoffer, montage telefoonhouder en uitzoeken hoe alles werkt. En ook vandaag flink wat kilometers gemaakt. Vanochtend via de snelweg naar Nieuwegein om te sporten met goede vriend van me. Daarna over de snelweg naar Amsterdam naar m'n moeder. En vervolgens, binnendoor langs de Amstel weer terug naar huis.
Ding is erg comfortabel, zelfs met de huidige wind zit je in een bubbel van rust achter het scherm. DCT in D stand en voor het eerst eens cruise-control ervaren op een motorfiets. Net zoals in de auto erg eng wanneer je dat voor het eerst doet. Maar went snel en dan is dat, net zoals in de auto, erg fijn op de snelweg en de trajectcontroles.
Dan de binnenstad van Amsterdam in. Ik ervaar 'em niet groter/logger dan de XADV (die ook vrij breed is en 240+ kg weegt) en tussen verkeer door rijden gaat prima. Wat je wel merkt is dat ie in D stand van de DCT erg snel opschakeld en dat je bij 50-60 met 2000rpm in zes rijdt en dat dat kritisch is / hakkelt. In de S1 stand is dat wat minder maar in de stad blijft ie een beetje hakkelen. Gisteren op youtube filmpje gezien dat je EB (Engine Braking) om minimaal moest zetten dus ik 10 minuten aan de kant om te klooien met alle settings en idd dat scheelt een dag en een nacht. Zelf in de D stand loopt ie fluweel zacht.
Na lekker bakkie gedaan te hebben bij m'n moeder langs de Amstel terug naar huis. Zeer bekende route voor me en e.e.a. even open getrokken. Dan is, net zoals bij de XADV750, dat logge vrijwel direct weg. En dan merk je de extra power die ik bij de XADV750 altijd miste. Ondanks "slechts 100 pk op de 250kg" maakt ie serieuze stappen. En wat gaat dat gemakkelijk in combinatie met het bruikbare koppel en die DCT bak. Tuurlijk met 60 per half uur over een rijdrempel is anders als met een Superduke of Hypermotard. Dan merk je die 250kg echt wel. Maar het viel zeker niet tegen en is eigenlijk precies wat ik zocht voor de wwon-werk en lange afstanden. Een soort van XADV ++ met net ff meer bescherming en net even meer vermogen.
Wel uitkijken overigens. Je rijdt er snel ongemerkt hard mee. Doet me een beetje denken aan m'n oude FJ1200 die ik had. Door de windbescherming merk je niet zo goed dat je (veel) snelheid aan het pakken bent ...
Mark.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Jammer dat de ADV weg is. Waar heb je hem ingeruild?
Zit ook al een jaar op een ADV. Met alles van Givi en een beenkleed prima forensen. Garantie en onderhoud zijn prima i.p.v. elke 5k bij de dealer.
Zit ook al een jaar op een ADV. Met alles van Givi en een beenkleed prima forensen. Garantie en onderhoud zijn prima i.p.v. elke 5k bij de dealer.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Wat maakt die motoren beiden zo zwaar dan? Meen dat de F900R net over de 200kg weegt.
- markk
- Berichten: 3848
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
VDM scooters in Mijdrecht.
XADV was en is geweldig maar ook best duur ding.
NT1100 dct is volwassener (en nog duurder).
Verbruik is wel klap hoger
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Ik ken de neiging naar wisselen
ADV blijft en ik wilde graag een Africa twin in de enige juiste kleurstelling en Adventure/ DCT. Toen kwamen er een paar plaatjes van een start-up binnen en binnen 40 seconden was die besteld. Die AT zoek ik nog steeds naar
ADV blijft en ik wilde graag een Africa twin in de enige juiste kleurstelling en Adventure/ DCT. Toen kwamen er een paar plaatjes van een start-up binnen en binnen 40 seconden was die besteld. Die AT zoek ik nog steeds naar
- markk
- Berichten: 3848
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Zo circa 2000km en wat modificaties verder met de Honda NT1100 dct.
Beginnend met de mods:
- Givi valbeugels
- mistlampen set
- handkappen
- bij handkappen horende touring scherm (anders gaat het fout bij full lock)
- custum made zadelverwarming
- telefoonhouder + voeding
(Topkoffer)
Ervaringen:
- ding maakt serieuze stappen als je ‘em doortrekt
- bij aanremmen voel je met name het gewicht
- zijkoffers met bijbehorende tassen zijn geweldig (weekje cursus gehad in Oosterbeek en moest spullen mee)
- door de windbescherming zit je in je bubbel en rijdt je er soepeltjes hoge kruissnelheden (160+)
- na de gwenningsperiode is cruise control ook oo een motor geweldig
- zadelverwarming is serieus lekker
Mark.
Beginnend met de mods:
- Givi valbeugels
- mistlampen set
- handkappen
- bij handkappen horende touring scherm (anders gaat het fout bij full lock)
- custum made zadelverwarming
- telefoonhouder + voeding
(Topkoffer)
Ervaringen:
- ding maakt serieuze stappen als je ‘em doortrekt
- bij aanremmen voel je met name het gewicht
- zijkoffers met bijbehorende tassen zijn geweldig (weekje cursus gehad in Oosterbeek en moest spullen mee)
- door de windbescherming zit je in je bubbel en rijdt je er soepeltjes hoge kruissnelheden (160+)
- na de gwenningsperiode is cruise control ook oo een motor geweldig
- zadelverwarming is serieus lekker
Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 28 jan 2024, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- markk
- Berichten: 3848
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
-
- Berichten: 3595
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Klinkt zeer comfortabel!
Maar die andere tweewielers een stuk leuker.
Maar die andere tweewielers een stuk leuker.
-
- Berichten: 4670
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Lijkt mij een lekkere KM vreter, dat gezegd hebbene. Er zijn weinig toerbuffels meer zoals vroeger de FJR 1300. Alleen BMW nog met de RT verder is het allemaal op hoge poten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten