Huisdieren

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Huisdieren

Bericht door Martijn_bmw » 20 feb 2024, 15:37

Opa schreef: 20 feb 2024, 15:33 Wat ik me wel afvraag is wat voor figuren hun hond uitlaten met een mes op zak? :?
idd wel bijzonder... had de titel van het artikel al wel voorbij zien komen op telegraaf.nl zie nu dat het in "mijn" dorp is :bag:

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Huisdieren

Bericht door Elise » 20 feb 2024, 15:44

Opa schreef: 20 feb 2024, 15:33 Wat ik me wel afvraag is wat voor figuren hun hond uitlaten met een mes op zak? :?
Ik kan me voorstellen dat als jij, of je hond, vaker is lastig gevallen door een andere hond je daarop gaat voorbereiden.

Het is altijd hetzelfde verhaaltje "Hij doet niks hoor" en laten hun hond gewoon los lopen en op een kleinere hond aflopen, geen enkel probleem...
Maar als je met een monster van 70+kg aan komt zetten, met het schuim op zijn bek, dan weten ze niet hoe snel ze hun eigen hond bij zich moeten roepen. Dan is het ineens wel een probleem.....

Ons monster weegt net onder de 6kg, ja ze is iets te dik..... 5kg zou beter zijn :coffee:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Huisdieren

Bericht door Opa » 20 feb 2024, 16:03

Elise schreef: 20 feb 2024, 15:44
Opa schreef: 20 feb 2024, 15:33 Wat ik me wel afvraag is wat voor figuren hun hond uitlaten met een mes op zak? :?
Ik kan me voorstellen dat als jij, of je hond, vaker is lastig gevallen door een andere hond je daarop gaat voorbereiden.
En dan is het "het nieuwe normaal" om maar gelijk een mes mee te nemen? :?

Ik heb ook weleens een aantal keer mee gemaakt dat een andere hond(2x Rottweiler, Bouvier, Leonberger, St Bernard) één van onze Duitse Herders aanviel in het verleden, zelfs een keer toen één van onze honden nog een pup was.

Zonder mes al die honden aan de eigenaren over kunnen dragen zonder steek of andere wonden, maar sommigen konden misschien geen pupjes meer fabriceren. :lol:

Maar een mes of ander wapen heb ik nog nooit mee genomen tijden het uitlaten van onze hond.

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Huisdieren

Bericht door Elise » 20 feb 2024, 16:58

Je weet de voorgeschiedenis niet, maar zoals gezegd, ik kan het me voorstellen. Om dat gelijk te bestempelen als "het nieuwe normaal" is weer het andere uiterste.

Voor wat betreft je eigen ervaring wel een kleine kanttekening, een Duitse herder of soortgelijk is heel wat anders dan een zo'n klein speelgoedhondje. Vroeger hadden we thuis een Dobermann en een Groenendaeler, dat is toch heel anders uitlaten.

Onze hond komt uit een nest van 6, 4 reutjes en 2 teefjes. Toen we d'r ging ophalen had ze een gat in d'r kop omdat ze was gebeten door een ander uit het nest en toen ze 3 maanden was gebeten door een andere hond. Dat heeft ertoe geleid dat ze het niet zo op andere honden heeft. Ik ben er onder tussen wel achter dat er een boel Martin Gaus'en rondlopen die het prima vinden als hun hond even komt 'snuffelen' en er bijzonder weinig begrip is voor de andermans hond (in dit geval de onze) als die daar niet van gediend is.
Het "hij doet niks" of "wel lief doen hoor" is een veel gehoorde kreet. Het verzoek om de hond bij zich te houden is veelal aan dovemansoren gericht. Vroeger met de Dobermann en Groenendaeler had ik dat probleem niet zal ik maar zeggen.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Huisdieren

Bericht door Opa » 20 feb 2024, 17:53

Elise schreef: 20 feb 2024, 16:58 Om dat gelijk te bestempelen als "het nieuwe normaal" is weer het andere uiterste.

Voor wat betreft je eigen ervaring wel een kleine kanttekening, een Duitse herder of soortgelijk is heel wat anders dan een zo'n klein speelgoedhondje. Vroeger hadden we thuis een Dobermann en een Groenendaeler, dat is toch heel anders uitlaten.
Ik heb pas ergens gelezen dat er tegenwoordig veel meer mensen standaard met een mes op zak lopen, vandaar "het nieuwe normaal" wat daarom ook tussen aanhalingstekens staat.

In vergelijk met een flinke Rottweiler, St. Bernard of een Leonberger is een Duitse Herder ook maar een schoothondje.
En als een Rottweiler een Duitse Herder pup van 12 weken aanvalt is dat verschil wel heel erg groot.

Ik kom soms ook weleens mensen tegen met zo'n smurfenhondje en die tillen 'm dan gelijk op als ik met Pipo eraan kom, of ze draaien om en lopen de andere kant op......je kunt je kleine hondje ook zelf bang maken met zulke acties, een hond heeft 4 poten gehad en daar hoort ie ook op te staan/lopen.
Gelukkig lopen er hier in de wijk ook zal mensen met zo'n klein hondje die 'm wel gewoon laten snuffelen en laten besnuffelen door een Duitse Herder en soms doen die hondjes ook weleens 'lelijk' tegen Pipo als ie weer grensoverschrijdend gedrag(op de verkeerde plekken snuffelen) vertoont. :lol:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27900
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Huisdieren

Bericht door Luco » 20 feb 2024, 17:55

Arthur schreef: 20 feb 2024, 12:31 Niet best…
Maar als ik een beetje tussen de regels door lees liep de hond los. En kregen de honden ‘een beetje mot, zoals wel vaker gebeurt bij honden’.
Mss mocht het daar, mss niet. En wat er gebeurd is, is niet goed. Maar als je je hond aan de lijn houdt heb je toch wat meer controle.
En ja, Luco, ik weet dat de jouwe 180kg weegt en niet te houden is :coffee:
Nee hoor, de kleine gaat elk conflict uit de weg en de andere vind alles leuk, en als die een knauw krijgt is die ook weg, Als je een hond hebt die je niet bij andere honden kan laten (hebben we ook gehad) dan zorg je dat die altijd aangelijnd is.
en als je hem niet kan houden een korf om.

En ook al zijn ze vriendelijk, altijd even vragen, dus eerst aan de lijn en als beide eigenaren het goed vinden pas los.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27900
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Huisdieren

Bericht door Luco » 20 feb 2024, 18:03

deze groep gaat altijd goed, soms een corrigerende grom en dan is het weer over.
de bende.jpg
de bende.jpg (232.43 KiB) 685 keer bekeken

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Huisdieren

Bericht door Elise » 20 feb 2024, 18:26

Opa schreef: 20 feb 2024, 17:53 Ik kom soms ook weleens mensen tegen met zo'n smurfenhondje en die tillen 'm dan gelijk op als ik met Pipo eraan kom, of ze draaien om en lopen de andere kant op......je kunt je kleine hondje ook zelf bang maken met zulke acties, een hond heeft 4 poten gehad en daar hoort ie ook op te staan/lopen.
Hey Martin!
Luco schreef: 20 feb 2024, 17:55 Als je een hond hebt die je niet bij andere honden kan laten (hebben we ook gehad) dan zorg je dat die altijd aangelijnd is.
en als je hem niet kan houden een korf om.

En ook al zijn ze vriendelijk, altijd even vragen, dus eerst aan de lijn en als beide eigenaren het goed vinden pas los.
Precies, zo hoort het.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Huisdieren

Bericht door Opa » 20 feb 2024, 18:51

Elise schreef: 20 feb 2024, 18:26
Opa schreef: 20 feb 2024, 17:53 Ik kom soms ook weleens mensen tegen met zo'n smurfenhondje en die tillen 'm dan gelijk op als ik met Pipo eraan kom, of ze draaien om en lopen de andere kant op......je kunt je kleine hondje ook zelf bang maken met zulke acties, een hond heeft 4 poten gehad en daar hoort ie ook op te staan/lopen.
Hey Martin!
Ach, heb meer dan 10 jaar in de africhting gezeten en 2x op de Nederlandse Kampioenschappen gestaan en wij deden dat heel anders dan Martin!
Maar ik hoor het al, jij weet het toch wel weer beter, dus ik hou erover op. :wink:

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Huisdieren

Bericht door Elise » 20 feb 2024, 19:43

Opa schreef: 20 feb 2024, 18:51
Elise schreef: 20 feb 2024, 18:26
Opa schreef: 20 feb 2024, 17:53 Ik kom soms ook weleens mensen tegen met zo'n smurfenhondje en die tillen 'm dan gelijk op als ik met Pipo eraan kom, of ze draaien om en lopen de andere kant op......je kunt je kleine hondje ook zelf bang maken met zulke acties, een hond heeft 4 poten gehad en daar hoort ie ook op te staan/lopen.
Hey Martin!
Ach, heb meer dan 10 jaar in de africhting gezeten en 2x op de Nederlandse Kampioenschappen gestaan en wij deden dat heel anders dan Martin!
Maar ik hoor het al, jij weet het toch wel weer beter, dus ik hou erover op. :wink:
Ah, 10 jaar in de africhting gezeten en geen begrip hebben voor smurfenhondjes, dan heb je er in die 10 jaar geen ene flikker van begrepen.

Mijn vrouw is als tiener aangevallen en zwaar toegetakeld door een Bouvier, de littekens zijn er nog steeds. Toen ik die leerde kennen was die doodsbang voor iedere hond, zelfs smurfenhondjes, en wilde een blokje om als er iemand met een (aangelijnde) hond aankwam. Dat heeft tientallen jaren geduurd voordat die daar overheen is gekomen en we nu zelf een hond hebben. Als je jezelf niet kun inleven in de angst die een ander heeft (of de angst die een hond/dier kan hebben) heb je er gewoon niks van begrepen. Vergelijk het maar met iemand die bijvoorbeeld arachnofobie heeft, maar dat zullen in jouw ogen ook wel aanstellers zijn.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Huisdieren

Bericht door Opa » 20 feb 2024, 19:53

Ik zou nog maar es goed lezen wat ik getypt heb, wijsneus!

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Huisdieren

Bericht door Elise » 20 feb 2024, 23:02

Opa schreef: 20 feb 2024, 19:53 Ik zou nog maar es goed lezen wat ik getypt heb, wijsneus!
Deze wijsneus leest dat jij schrijft er mensen zijn die hun smurfenhondje optillen als jij er met Pipo aan komt of dat die mensen omdraaien en de andere kant op lopen.

Misschien moet je jezelf eens afvragen wat de reden is waarom die mensen hun smurfenhondje optillen of omdraaien en de andere kant oplopen als jij er met Pipo aan komt lopen. Blijkbaar is er aanleiding om actie te ondernemen als jij en Pipo eraan komen.


Opa schreef: 20 feb 2024, 17:53 Ik kom soms ook weleens mensen tegen met zo'n smurfenhondje en die tillen 'm dan gelijk op als ik met Pipo eraan kom, of ze draaien om en lopen de andere kant op

Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Huisdieren

Bericht door Eric Z » 20 feb 2024, 23:07

Grote honden zijn eng valt voor mij in de categorie dat iedere bmw geen knipperlichten heeft.
‘t Hangt sterk af van de eigenaar in beide gevallen. Maar de omgeving velt zijn oordeel op wat ze zien.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Huisdieren

Bericht door JP » 20 feb 2024, 23:49

Als me een BMW nadert, dan pak ik de truttenschudder ook altijd op de arm :coffee:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Huisdieren

Bericht door Opa » 21 feb 2024, 00:52

Jij noemt mij Martin, maar ik denk dat je beter jezelf zo kunt noemen.....jij kunt zelfs vanachter je toetsenbord zien wat onze hond doet. :lol:
Elise schreef: 20 feb 2024, 23:02 Blijkbaar is er aanleiding om actie te ondernemen als jij en Pipo eraan komen.

Als ik typ dat het soms en weleens is dan bedoel ik dat ook, de meeste mensen met zowel kleine als grote honden reageren wel normaal en zeker als ik(of m'n vrouw) ze vaker zijn tegen gekomen met de hond, want dan weten ze dat er totaal geen kwaad in zit en dat ie alleen effe wilt snuffelen.
Vanavond nog een wat ouder vrouwtje met een klein hondje......vrouwtje is bang, hondje merkt dat en gaat blaffen naar Yaro, totdat ze effe aan elkaar gesnuffeld hebben, dan is het goed.
Maar ook de dochter van dat oude vrouwtje loopt weleens met datzelfde hondje en zij is niet bang......reageert dat hondje ook gelijk heel anders, veel 'vriendelijker' en gaat dan niet blaffen.
Baasjes hebben dus heel veel invloed op hoe hun honden reageren, zelfs al doen ze dat niet bewust.....zo Martin heeft weer gesproken. :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Huisdieren

Bericht door Opa » 21 feb 2024, 00:53

JP schreef: 20 feb 2024, 23:49 Als me een BMW nadert, dan pak ik de truttenschudder ook altijd op de arm :coffee:
Heel verstandig JP. :mrgreen:

Gebruikersavatar
HarryC
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Huisdieren

Bericht door HarryC » 21 feb 2024, 08:50

Hier is het een algemeen fenomeen dat wanneer jij er met je grote hond aan komt lopen anderen direct oversteken of de andere kant op lopen. Persoonlijk dagelijks meegemaakt en vaak besproken en over gelachen met andere eigenaren van grotere honden.

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Huisdieren

Bericht door Elise » 21 feb 2024, 09:09

Opa schreef: 21 feb 2024, 00:52 Jij noemt mij Martin, maar ik denk dat je beter jezelf zo kunt noemen.....jij kunt zelfs vanachter je toetsenbord zien wat onze hond doet. :lol:
En jij veroordeeld mensen op een afstand omdat die hun smurfenhondje (denigrerende term!!!) oppakken of omdraaien en een andere kant op lopen. Ik ga ervan uit dat de desbetreffende eigenaar zijn eigen hond het beste kent, dus die zal zelf het beste weten hoe zijn hond reageert. Wie weet is het een hond die, als een andere hond komt snuffelen, gelijk van zich afbijt en dan zijn de poppen aan het dansen.

En ik noem je Martin vanwege "een hond heeft 4 poten gehad en daar hoort ie ook op te staan/lopen."
Iedere eigenaar moet gewoon zelf weten wat hij met zijn hond doet en wat hij wel/niet toestaat, daarin is een ieder vrij om zijn haar eigen keuzes in te maken zolang hij daarmee een ander niet tot last is. Dus als iemand zijn/haar hond wil oppakken moet die dat gewoon zelf weten, daar heb je je gewoon niet mee te bemoeien.
Opa schreef: 21 feb 2024, 00:52 Als ik typ dat het soms en weleens is dan bedoel ik dat ook, de meeste mensen met zowel kleine als grote honden reageren wel normaal en zeker als ik(of m'n vrouw) ze vaker zijn tegen gekomen met de hond, want dan weten ze dat er totaal geen kwaad in zit en dat ie alleen effe wilt snuffelen.
Wie zegt dat een andere hond ervan gediend is dat jouw Pipo effe wil snuffelen?
Onze hond zit er in de meeste gevallen niet op te wachten, en dat zouden jij en Pipo moeten respecteren als we je tegen zouden komen.

In theorie zie ik ook zat vrouwen lopen waar ik ook wel even aan zou willen snuffelen, zit ook geen kwaad in :mrgreen: , maar die zijn daar niet van gediend neem ik aan. Om maar een vergelijk te noemen.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Huisdieren

Bericht door Opa » 21 feb 2024, 09:48

@Elise, jij noemt het denigrerend, ik noem het een komische bijnaam.
De rest ga ik niet meer op in(welles, nietes), alleen dat jij honden teveel 'vermenselijkt' en daar ga je de fout in.
Wil nog wel zeggen dat Pipo inmiddels ruim 13 is en nog nooit betrokken is geweest bij een echt gevecht, of een bijtincident en ook onze vorige 4 Duitse Herders hebben nog nooit een klein hondje gebeten.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Huisdieren

Bericht door Philipoo » 21 feb 2024, 10:01

JP schreef: 20 feb 2024, 12:32 Daarom houd ik het liever bij een poes :coffee:
Heb je daar geen tekort meer aan inmiddels?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39757
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Huisdieren

Bericht door Arthur » 21 feb 2024, 11:00

Opa schreef: 21 feb 2024, 09:48 @Elise, jij noemt het denigrerend, ik noem het een komische bijnaam.
De rest ga ik niet meer op in(welles, nietes), alleen dat jij honden teveel 'vermenselijkt' en daar ga je de fout in.
Wil nog wel zeggen dat Pipo inmiddels ruim 13 is en nog nooit betrokken is geweest bij een echt gevecht, of een bijtincident en ook onze vorige 4 Duitse Herders hebben nog nooit een klein hondje gebeten.
Nou, iig mbt het denigrerende ben ik het met Elise eens. Omdat jij een herder hebt is een klein hondje geen smurfen hondje. Dat je het nu later wat nuanceert geeft al aan dat je eerste reactie je natuurlijke was en dat je dat wss echt denkt over zo’n hondje. En dat terwijl je een Fiesta rijdt (en dát is wél een grapje :D )

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Huisdieren

Bericht door Elise » 21 feb 2024, 11:18

Opa schreef: 21 feb 2024, 09:48 alleen dat jij honden teveel 'vermenselijkt' en daar ga je de fout in.
Daar gaan we weer, Hey Martin!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Huisdieren

Bericht door JP » 21 feb 2024, 11:21

twimc :coffee:

Afbeelding

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Huisdieren

Bericht door Robin » 21 feb 2024, 12:33

Wij hebben tov Rotweilers//Herders óók twee 'smurfen hondjes', ik vind dat niet denigrerend. Verre van:)
Ik snap deze discussie dan ook niet.
Ik vind ze zelf prachtig, maar noem ze ook wel eens 'twee kleutertjes' ofzo....

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Huisdieren

Bericht door Opa » 21 feb 2024, 12:46

Als het beestje maar een naam heeft, sommigen vinden ook dat ik onze eigen hond geen Pipo moet noemen, want Yaro is z'n naam, maar ik vind het juist wel grappig.
Ik heb totaal geen hekel aan kleine hondjes, vind de meeste dieren wel leuk en we hebben ook al jaren een poes(nu onze 4e poes inmiddels, hadden er op een gegeven moment 3 tegelijk)....noem kleine hondjes ook weleens "blaffende ratten" en ook dat is niet beledigend/denigrerend bedoelt, maar met een knipoog.
Misschien moeten wij ook wel aan een wat kleinere hond, we zijn de 60 inmiddels gepasseerd en ik weet niet of m'n vrouw zo'n jonge, onstuimige Herder van zeg 1 jaar nog wel kan houden tijden het uitlaten als er iets gebeurt.



@Elise Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jaws, Mark 320iS, Robbert92 en 5 gasten