Nissan GT-R
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Daar wist Dennis S. (die ook op het forum zit), het nodige vanJoy Jolliffe schreef:Krijgen we ook nog een nieuwe Supra Jacco ? Of is dat echt over nu.duifjes.com schreef:Macboy dan zou het hier minder druk zijn....of jij mot ff. zo'n hok regelen.
Toyota is het eigenlijk wel aan haar stand verplicht nu Nissan wél een supersportwagen brengt.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
480 pk voor Nissan GT-R
Zojuist is op de Tokyo Motor Show het doek van de Nissan GT-R getrokken. Wat al vermoed werd is bevestigd: de supersportwagen levert 480 pk. De Nordschleife van de Ring doet de GT-R in 7 minuten en 38 seconden, een recordtijd!
De 3.8 V6 twinturbo levert zijn maximum vermogen van 480 pk bij 6.400 tpm, het koppel bedraagt 588 Nm tussen 3.200 en 5.200 tpm. Ook Nissan introduceert op het meest sportieve model een transmissie met dubbele koppeling, Borg Warner ontwikkelde een zesbak met die constructie. De vierwielaangedreven bolide sprint in een verpletterende 3,6 seconden van 0 naar 100 km/h, de top ligt boven de 300 mede dankzij de gunstige stroomlijn van 0,27 cW. Nissan verwacht per maand in Japan 200 exemplaren van de GT-R te kunnen verkopen. Op 6 december is hij in het hele land verkrijgbaar, er komen ook een Black Edition en een Premium Edition. Nederland moet nog even geduld hebben.
De GT-R heeft er 5.000 testkilometers op de Nurburgring opzitten, waarbij elk rondje Nordschleife met gemak binnen de 8 minuten werd afgelegd. Tijdens testsessies werd er vooral op gelet dat de GT-R bij een snelheid van 300 km/h van binnen nog stil genoeg is om een gesprek te kunnen voeren. Alsof je daar als bestuurder bij die snelheid nog behoefte aan hebt!
Zojuist is op de Tokyo Motor Show het doek van de Nissan GT-R getrokken. Wat al vermoed werd is bevestigd: de supersportwagen levert 480 pk. De Nordschleife van de Ring doet de GT-R in 7 minuten en 38 seconden, een recordtijd!
De 3.8 V6 twinturbo levert zijn maximum vermogen van 480 pk bij 6.400 tpm, het koppel bedraagt 588 Nm tussen 3.200 en 5.200 tpm. Ook Nissan introduceert op het meest sportieve model een transmissie met dubbele koppeling, Borg Warner ontwikkelde een zesbak met die constructie. De vierwielaangedreven bolide sprint in een verpletterende 3,6 seconden van 0 naar 100 km/h, de top ligt boven de 300 mede dankzij de gunstige stroomlijn van 0,27 cW. Nissan verwacht per maand in Japan 200 exemplaren van de GT-R te kunnen verkopen. Op 6 december is hij in het hele land verkrijgbaar, er komen ook een Black Edition en een Premium Edition. Nederland moet nog even geduld hebben.
De GT-R heeft er 5.000 testkilometers op de Nurburgring opzitten, waarbij elk rondje Nordschleife met gemak binnen de 8 minuten werd afgelegd. Tijdens testsessies werd er vooral op gelet dat de GT-R bij een snelheid van 300 km/h van binnen nog stil genoeg is om een gesprek te kunnen voeren. Alsof je daar als bestuurder bij die snelheid nog behoefte aan hebt!
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
[img:1280:960]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... s_015a.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... ts_012.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _017aa.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... s_015a.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... ts_011.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... ts_009.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... ts_012.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _017aa.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... s_015a.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... ts_011.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... ts_009.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
DSG is geen automaat er zit geen koppelomvormer in.duifjes.com schreef:Hoe goed DSG etc. ook is voor een echte sportwagen zou ik niet een automaat kiezen jullie?
http://www.planet.nl/planet/show/id=181 ... /sc=55d9ea
Ik vind de styling nogal Amerikaans ( niet gek natuurlijk, daar zal ie verkocht moeten worden), maar mooi is anders. Storend IMO de voorruit stijlen in een andere kleur, lijkt net of het dak er los op ligt. Je krijgt het idee alsof ie een petje op heeft, auto`s als een Honda Concerto en een Ford Scorpio leden aan het zelfde syndroom............................althans dat krijg ik ervan.........................
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
mooie foto's en zelfs een rode GTR en vele doorsnee foto's van deze nissan...
http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=17066
http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=17066
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Uit het stukje van Pistonheads, wat Rene postte;
Code: Selecteer alles
TR chief engineer Kazutoshi Mizuno told PistonHeads that his baby had covered over 3000 miles at the Nordschleife and avoided other circuits as they were deemed 'too easy'.
Nissan's original target was to beat the 911 Turbo at the 'ring but they ended up worrying the Porsche Carrera GT.
They didn't beat the GT's 7min 32sec lap time, but got a 7.38 in semi-wet conditions.
'We used cut slick tyres' said Mizuno.
'I was not interested in full slick times as this bears no resemblance to a road tyre. 1.2G of force was being pulled in wet and over 2 in dry'.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten