iracing van David kaemmer !!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 01 sep 2013, 10:27

@Hielke, ik heb iRacing weggedaan> 1 jaar geleden, vanwege juist dat 'probleem'. De autootjes reden imo niet realistisch genoeg op of over de grens. Kijk naar RBR en Live for Speed(daar weet jij alles van) hoe 't ook(wél dus) kan.

Het New Tyre model(NTM) toendertijd bij iRacing was 'n farce in mijn ogen , en geen verbetering.

Ik durf te beweren dat de GPL autoos beter gleden en op de inputs reageerden dan de L49 in iRacing.
Andre schreef:Ik heb even 2 maand genomen als test. Maar die ga ik zeker niet verlengen. De fouten die er 5 jaar terug in zaten zitten er nog steeds in. Iracing tracks zijn super. Maar dat de auto s zo onstabiel zijn in de remzone is onwerkelijk. Alleen met gas en rem samen kan je er iets meer vertrouwen in krijgen. Je kan auto s niet mooi laten glijden het resulteert in 9 van de 10 gavallen in een spin. Op het moment dat je wil tegensturen gaat ie rond.

Asetto corsa zit er ook aan te komen. Even afwachten als dat wat word?
Ik had je dat ook al ge apped. Die instabiliteit en gas/rem zo doe ik 't ook maar vóór de Tarzan:)

Het is dus zeker niet flawless en dat heb ik ook nooit beweerd. Ik ben nog steeds enthousiast, en 't ligt aan PATIENCE & PRACTICE. Dat eerste heb ik eigenlijk niet dus ik vind 't al knap dat ik dat dingetje nog redelijk rond krijg:)

Verder inderdaad de fysiek van het overstuur en de sliphoek...Als ik de Vodafone in'rem' wat Sjoerd ook zegt en ik wil 'm in die staat houden dan is NA die sliphoek er 'n 'niemandsland' waar de auto omgaat (spint dus). De auto spint dan zo extreem(tov de redelijk lage snelheid) dat dat gewoon niet kan en dus niet klopt. Je kunt 'm er ook niet uithalen met gas of vol op de rem. Alsof je op dat punt op ijs/snot rijdt.

Dat is dus 'n fout.

Maar nogmaals ik ben enthousiast over de L49, maar de rest van de autos heb ik niet geprobeerd behalve de Macca. Die is saai:)

Kortom ja iRacing heeft in de basis wat physical flaws.

RBR en LFS komen naar MIJN idee veel meer in de buurt hoe een echte auto op/over de grens rijdt en reageert adhv mijn eigen ervaringen.

Er werd ook gesuggereerd op 't iRacing forum dat MOEILIJK niet (altijd) gelijk staat aan REALISTISCH. Ik denk dat dat 'n goede conclusie is. :tooth:

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 01 sep 2013, 10:45

Oh ja nog iets. Waarom zie je in oude F1 films die L49 en consorten redelijk 'stabiel' zijn en niet al te overstuurd(zoals in de filmpje van Keijmel op de vorige pagina) door de bochten gaan vaak?

Heel simpel. Ze reden stuk minder 'snel' dan in de sims en namen risicos natuurlijk, maar veel minder dan wat Keijmel laat zien.

Want wat Keijmel laat zien zou nog eerder hun dood betekenen dan in die tijd vaak 't geval was.

En da's dus het verneukeratieve aan een sim want angst zit er niet ingebouwd.
De 'angst' die je wel hebt in real life...

Let wel, ze reden dus op straatbanden en hadden geen gordels!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Hielke » 01 sep 2013, 10:47

Voor de liefhebbers van iRacing, neem al mijn azijnpisserij met een grote korrel zout, ik ben jaren met GPL in de weer geweest, heb op alleen Monza al duizenden ronden gereden. Zodra de competitie er inhakt maken mankerende physics niks meer uit.

Maar voor mij geldt nu eenmaal dat ik die competite tegen internetstrijders niet langer interessant vind. Tegen een aantal mensen op de kartbaan daarentegen blijft het wel leuk. Ik ben gisteravond na jaren afwezigheid uit de "Kaemmer sims" met fris gemoed in de racestoel gestapt. Ik had de intentie om de belevenis 1 op 1 met een echte auto op Zandvoort te vergelijken. Het werd een grote teleurstelling. De onmogelijkheid om een grote drifthoek geconteoleerd te overleven. De wegslaande kont zodra je heel eventjes in het gras komt. Andere kleine en geote zaken. Ik moet nog ergens een replay van mijn eerste kwartiertje in GPL met de Lotus 49 uit 1998 op Zandvoort hebben. Ik had al de grootste moeite om de auto heel van de pits naar de Tarzan te loodsen. Maar wat waren de replays mooi, wat was het geluid goed, het was lichtjaren beter dan al het andere. Ik had gisteren een déja vu op Zandvoort. Opnieuw had ik de grootste moeite de Lotus 49 in een rechte lijn te houden. Er was in 15 jaar qua physics helemaal niets veranderd.

Viel er dan helemaal niks te beleven. Jawel. Na verloop van een aantal rondjes was ik alweer behoorlijk trots op mezelf dat ik bijna een rondje ongeschonden op redelijk tempo door kon komen. Maar je bent dan content met de work arounds die je jezelf eigen hebt gemaakt. Je begint het spel in je macht te krijgen, niet de kunst van het snel autorijden met een echte auto op een echt cicuit.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 01 sep 2013, 10:58

Hielke schreef:Voor de liefhebbers van iRacing, neem al mijn azijnpisserij met een grote korrel zout, ik ben jaren met GPL in de weer geweest, heb op alleen Monza al duizenden ronden gereden. Zodra de competitie er inhakt maken mankerende physics niks meer uit.

Maar voor mij geldt nu eenmaal dat ik die competite tegen internetstrijders niet langer interessant vind. Tegen een aantal mensen op de kartbaan daarentegen blijft het wel leuk. Ik ben gisteravond na jaren afwezigheid uit de "Kaemmer sims" met fris gemoed in de racestoel gestapt. Ik had de intentie om de belevenis 1 op 1 met een echte auto op Zandvoort te vergelijken. Het werd een grote teleurstelling. De onmogelijkheid om een grote drifthoek geconteoleerd te overleven. De wegslaande kont zodra je heel eventjes in het gras komt. Andere kleine en geote zaken. Ik moet nog ergens een replay van mijn eerste kwartiertje in GPL met de Lotus 49 uit 1998 op Zandvoort hebben. Ik had al de grootste moeite om de auto heel van de pits naar de Tarzan te loodsen. Maar wat waren de replays mooi, wat was het geluid goed, het was lichtjaren beter dan al het andere. Ik had gisteren een déja vu op Zandvoort. Opnieuw had ik de grootste moeite de Lotus 49 in een rechte lijn te houden. Er was in 15 jaar qua physics helemaal niets veranderd.

Viel er dan helemaal niks te beleven. Jawel. Na verloop van een aantal rondjes was ik alweer behoorlijk trots op mezelf dat ik bijna een rondje ongeschonden op redelijk tempo door kon komen. Maar je bent dan content met de work arounds die je jezelf eigen hebt gemaakt. Je begint het spel in je macht te krijgen, niet de kunst van het snel autorijden met een echte auto op een echt circuit.
Klopt. We hebben altijd gedacht dat 'n snelle simmer gelijk staat aan 'n snelle rakker irl. Dat is niet altijd het geval. Maar soms ook wel. Maar niet één op één:)

Als je iets goed kunt in 'n sim is dat leuk, en je kunt er baankennis mee opdoen en reactietijd hand oog coordinatie alsmede onder en overstuur mee oefenen. En dat is 't dan ook:)

Mijn zoon sppelt (te) veel Black Ops en als ik 'm online bezig zie zit ie met 20 man altijd in de top 3. Veel oefenen. Zo te zien en schiettechnisch/strategisch kan hij als 1 Rambo heel Syrie verlossen van 'het kwaad' (wie dat ook maar is)

Maar geef ik 'm een luchtbuks/waterpistool , dan raakt ie nog geen olifant op 1 meter afstand bij wijze van :)

Mr.VTEC

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Mr.VTEC » 01 sep 2013, 11:02

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe dwars wil je het hebben? De autos zijn prima controleerbaar, niet alleen de Lotus 49. Dat het snappy is onder remmen is inderdaad een puntje maar dat ligt aan jou eigen rembalans. Zet de rembalans maar 10% naar voren.

De kunst is om zo te sturen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/143 ... ts/lol.png" onclick="window.open(this.href);return false;
:lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Hielke » 01 sep 2013, 11:14

Robin, ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben in je aanname dat de originele auto's in GPL natuurlijker reageren op stuurinputs en de controle van drifthoeken.

LFS, mijn god, ik was samen met een Portugees en een Fin ooit één van de drie 'designated' beta testers. Heb het ergens in 2005 (bij de komst van GTR-2) aan de kant gelegd en er nooit meer mee gespeeld. :D

Ook fascinerend en frappant. Geen van de simbouwers is er sinds de komst van Forfe Feedback sturen ook maar bij benadering in geslaagd om software te ontwikkelen die het stuur realistisch laat werken. Misschien heeft het met de beperkte mechanische kwaliteiten van stuurtjes te maken, een groot gemis blijft het.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Hielke » 01 sep 2013, 11:19

Mr.VTEC, ik zeg niet dat het niet kan (of ik druk me niet duidelijk genoeg uit), ik zeg dat het met de normale techniek en mechanika uit de autorijderij niet kan. Je hebt workarounds nodig om tot eenzelfde resultaat te komen.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 01 sep 2013, 11:48

Mr VTEC, ik heb hier op m'n HD ook nog 10tallen foto's van scheefgaande iRACING Rileys/Corvettes/FordGTs/Aussiesupercars en Radicals:)

Maar daar gaat 't denk ik in de kern niet om. Alles kan scheef en oefenen en geduld helpen. Het gaat om de natuurlijk aanvoelende controleerbaarheid van 'n auto in 'n sim. Stuurtjes werken daar inderdaad niet altijd aan mee zoals Hielke al zegt. Vandaar ook m'n damping ingame naar 0(de bekrachtiging tijdens het terug/tegensturen is iets wat 'n echte auto niet op die manier heeft of iig niet ZO als in iRacing aanvoelt. Dus dan maar naar 0. Heb je ook geen/minder terugstuur kracht zelf nodig.
Wat je weer kan redden tijden 'n actie in de L49:)

De 'feel' van RBR of LFS heeft iRacing en de L49 in 't bijzonder, niet.
Met 'feel' bedoel ik waarvan IK denk/voel dat 't het dicht in de buurt komt van m'n eigen auto op of over de grens.

Zoals in de iRacing community vaak wordt gezegd en ik herhaal 'm nogmaals: Moeilijk staat niet gelijk aan realistisch in dit geval:)

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 01 sep 2013, 12:32

Vraag over rembalans.

Increase brake bias is dus de bias naar voren?

maar in car zie ik bij de L49 alleen maar 'n knopje op de dash die wat draait en heen en weer gaat. Hoe zie ik in car wat ik aan 't doen ben qua rembalans?



Dit is me wel duidelijk, maar ik wil 't in car zien aub.

Dus xx % F = xx % R ofzo.

Mr.VTEC

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Mr.VTEC » 01 sep 2013, 12:43

Dan moet je bij de black boxes kijken rechtsonderin. Volgens mij staat dat standaard onder de F8 knop. En inderdaad de waarde in % gaat over de remmen voor.

Een foute remtechniek wordt dankzij deze 'flaw' wel keihard afgestraft. Zoveel mogelijk remmen in een rechte lijn en lichtjes of niet remmen naar de apex toe. En al helemaal niet opbouwend remmen zoals ik sommigen zie doen :P

NIET te veel vertrouwen op de standaard iRacing setups. Die zijn vaak crap. Je kan beter een (recente) setup zoeken op de iRacing forums of liever nog: zelf een setup maken. Iedereen heeft een eigen rijstijl waardoor de één een setup helemaal top vind terwijl de ander er niets mee kan.

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Andre » 01 sep 2013, 13:24

Er zal nooit een verandering komen. Elke hardcore simracer zit vastgebakken in Iracing en heeft de flaws aangeleerd en ziet het als iets wat er standaard bij hoort en kan er eigenlijk niet eens meer zonder. Zaten de flaws er niet in dan roepen ze in koor het is Arcade.

Ik heb nu wat vaker gereden en inderdaad je past je er op aan. Maar zou je als coureur na vele ronden vanuit een race auto op een echt circuit meteen doorlopen naar een Iracing simrig en je gaat de baan op dan ga in de eerste ronden meer vangrails zien dan asfalt.

Zelfs Greger Huttu zegt een real race is more stable dan in Iracing.

Daar gaat het dus mis. Simulation is simulation. 1 ding is bij Iracing een simulation en dat zijn de Circuits en als training tool om circuits te leren ultiem. Maar als rij simulator handling van auto s en stuurgevoel komt het niet dicht genoeg bij de real thing.

RBR en LFS zijn qua autohandling veel meer de real thing zoals Robin al aangeeft.

Sjoerd Klootwijk

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Sjoerd Klootwijk » 01 sep 2013, 13:51

Andre schreef:Er zal nooit een verandering komen. Elke hardcore simracer zit vastgebakken in Iracing en heeft de flaws aangeleerd en ziet het als iets wat er standaard bij hoort en kan er eigenlijk niet eens meer zonder. Zaten de flaws er niet in dan roepen ze in koor het is Arcade.

Ik heb nu wat vaker gereden en inderdaad je past je er op aan. Maar zou je als coureur na vele ronden vanuit een race auto op een echt circuit meteen doorlopen naar een Iracing simrig en je gaat de baan op dan ga in de eerste ronden meer vangrails zien dan asfalt.

Zelfs Greger Huttu zegt een real race is more stable dan in Iracing.

Daar gaat het dus mis. Simulation is simulation. 1 ding is bij Iracing een simulation en dat zijn de Circuits en als training tool om circuits te leren ultiem. Maar als rij simulator handling van auto s en stuurgevoel komt het niet dicht genoeg bij de real thing.

RBR en LFS zijn qua autohandling veel meer de real thing zoals Robin al aangeeft.
gregger huttu mocht een keer in een star mazda proberen. tuurlijk geven ze hem er dan een met een safe setup wagen ze waren al bang genoeg dat ie m zou crashen.

tuurlijk rijdt ie niet met een leipe setup om lap records te verbeteren. hij mocht het eens een keer proberen leuk voor de marketing.

ook moet je een te zware gt4 m3 niet vergelijken met GT3 Racewagen.
ook rijdt in dsc genoeg amateurs die toevallig geld hebben om te racen.
maar dat is vrijwel altijd in de racerij. allemaal pay drivers. bijna geen een rijder krijgt betaald.
racen kost gewoon geld en je moet sponsors meebrengen punt. het is nooit een sport van de armen geweest.

kwa handling tussen een echte racewagen en iracing zal natuurlijk verschil zitten. waarschijnlijk ligt de waarheid in het midden en is het inreallife iets makkelijker. dus voor de echt goede iracers onder ons. is in het echt racen dus alleen nog maar makkelijker;)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Hielke » 01 sep 2013, 14:15

Ik denk dat jij in potentie F1 materiaal bent SK :tooth:

Sjoerd Klootwijk

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Sjoerd Klootwijk » 01 sep 2013, 14:37

Hielke schreef:Ik denk dat jij in potentie F1 materiaal bent SK :tooth:
Dat weet ik wel zeker;) enige wat ik er dan er bij moet doen is wat meer sportschool.

Mr.VTEC

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Mr.VTEC » 01 sep 2013, 18:10

Maar dit is ook mooi jongens:



Of zijn dat dezelfde physics als in Gran Turismo van 1997?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door WJ » 01 sep 2013, 18:26

Ziet eruit als Arcade met een controller. Het is in ieder geval wel de sound engine uit 1997... :rolling: (maar ze hebben gezegd dat bij de echte release het echt beter gaat worden... mmmmmhmmmmm.. :roll: )

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 01 sep 2013, 18:41

Sjoerd Klootwijk schreef:kwa handling tussen een echte racewagen en iracing zal natuurlijk verschil zitten. waarschijnlijk ligt de waarheid in het midden en is het inreallife iets makkelijker. dus voor de echt goede iracers onder ons. is in het echt racen dus alleen nog maar makkelijker;)
Dat echte racen gaat gepaard met angst om eraf te knallen en G krachten:)

Zojuist kom ik op 't Scheivlak met de L49 zonder gas te geven in 't 'gras' en hij slaat meteen om.Alsof er in dat 'gras' een bewegend stuk zit wat de auto 'n zwieper meegeeft.... Dit klopt gewoon van geen kant.

Ik wen er aan wat Andre ook al zegt, maar echt is anders. RBR en LFS hebben in mijn ogen een fysiek die de realiteit meer benadert. In 'n echte auto vlieg je er ook niet meteen af of maak je al tegensturend een 180 graden piroutte op droog asfalt bij 30/40kmh...

Jammer want de scenery en tracks en autos zien er top high tech en bijna echt uit...

Meer oefenen dus...
Reed in de Falcon V8 Aussie Supercar....de eerste ronde met koud rubber was alsof ik op ijs reed. Een dotje gas en hij stond al achterstevoren bij een niet eens zo hoge snelheid. Terwijl ik de drift wel 'te pakken had' Niet normaal...die NTM heb ik niks mee.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Hielke » 01 sep 2013, 19:23

Vanmiddag even head to head Gran Tourismo (snelle RWD Renault) en iRacing (Lotus 49) gespeeld. In de Lotus was ik bezig mezelf de grillen van de auto eigen te maken, in de Renault op Monaco de lijnen op het circuit.

Sony heeft het helemaal niet zo slecht gedaan met die Playstation.

En wat ergerden me die remmen van de Lotus zeg! Dat continue gepiep bij aanremmen waardoor je onmogelijk doorhebt wanneer ie edht blokkeert. Zo onnozel. Dat was in GPL beter geregeld. Piepen was blokkeren, zoals het hoort.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Macboy » 01 sep 2013, 21:26

Als mijn gameroom er is ga ik misschien ook weer eens aanslingeren.

Mooie beelden SK vooral die MC12 :thumbup:

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Andre » 02 sep 2013, 09:13

Dit begint er meer op te lijken. Controleerbare physics.

Assetto Corsa!

Een lotus 49 die wel te rijden is. En meer vergelijkbaar is met de real thing.

Http://youtu.be/DqJo6FlRR70" onclick="window.open(this.href);return false;


Http://youtu.be/EgH5nwKNLAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Hielke » 02 sep 2013, 11:23

Ziet er niet onaardig uit.

Hoe meer nieuwe sims, hoe beter.

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1389
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door JoostSchouten » 02 sep 2013, 11:39

En wat is de mening over Project Cars? Spel is nog volop in ontwikkeling maar zet ook erg hoog in.
Heb het zelf paar keer bij een vriend gespeeld, strak rijden is gaaf. Maar aanremmen en driften ervaar ik ook het onrealistische gripverlies.





Hele lijst met video's: http://www.youtube.com/channel/HC1Nab65viU3E/videos" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.wmdportal.com/projects/cars/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 02 sep 2013, 13:45

Kom ik op Brands zonder gas rechttoe rechtaan in 't gras terecht zonder gas rem en sturen slaat ie weer totaal om 180 graden.

Er klopt iets niet:(

Asseto Corsa ziet er speelbaarder uit. het tweede filmpje met dat driftwerk, zo gaat 't bij LFS ook zonder eraf te gaan...

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 02 sep 2013, 14:56

Interessant: Hoe weten de developers(DK etcc) hoe de L49 écht reed?
De iRAcing L49 is gebaseerd/gescanned van het R2 winnend Zandvoort 1967 chassis en de auto die die gast Rossi in Texas reed...

http://members.iracing.com/jforum/posts ... 03577.page" onclick="window.open(this.href);return false;

Member Will Maxwell zegt dit erover:
Your question could easily be applied to any car in the service.
Weight,HP, CG contact patch are just a small part of what is being modeled here.

I believe that the physics of vehicle dynamics can be mathematically simulated. I think iRacing has done a great job of delivering vehicles that can be driven. I have watched battles between drivers in iRacing that rivaled anything I have seen in the real world. Does this mean those cars handle exactly like their real word counterparts? NO. It means the drivers have taken the time to learn all the intricacies of the vehicle and make it perform. They have become one with the car, the track and their opponent.

I doubt any real world driver has ever said iRacing nailed it, this car performs exactly like it's real world counterpart.

They don't have to pull that off either all they have to do is succeed at giving us a vehicle that feels unique when compared to all the other offerings and has any extreme bad tendencies dialed out. If they do this, and they have, then they have given us the experience we are asking for.

When they plugged in the numbers and the car looped every time they stepped on the gas. Someone probably said... Hmmmm, I doubt that is realistic we better try and fix that. From the sounds of it the problem was determined to be a tire modeling issue. You can bet they didn't spend all that time trying to fix the L49 it was spent trying to improve the tire model.

The car has been released EARLY, because people were revolting. DK has said there is still some tire model improvements on the way. If they were happy with the tire model they would do a blanket release on all cars, this didn't happen so obviously work is still outstanding.

So will the L49 handle like the real thing, who knows, will it have a set of characteristics waiting to be mastered yes it will.

So to answer your question, I can't. Yet for anyone who is willing to suspend their disbelief (and I am in this crowd) this car will transport you back in time - place you in situations you should never be in and be one of the most thrilling, satisfying rides in iRacing.

At least that is what I am hoping for. I have never raced in the real world. Thanks to iRacing I know exactly what it feels like to beat someone to the checkered flag. This is why I am still here, not because i have any belief that the cars are realistic and I could take my "skills" and roll them into a Championship winning racing career.

My Rambings take em with a grain of salt
En member John Dolan zegt dit:
38 years ago my brother and me both had the same motor bikes Suzuki GT 185s one day out on a ride we swapped bikes and I couldn't believe how different his bike was to mine was more like id jumped on a Yamaha.

End of the day iracing is just a racing game and even if if was possible to engineer the software accurate no pc has the power to run the kind of physics involved to simulate a real car and track.

We are started to get close with the visuals now in modern games but a very long way off simulating a tyre on a road nevermind anything else.

Just play the game race eachother have fun but don't kid yourselves just because you can drive a Lotus 79 at Watkins we could match Mario in the real deal hehe.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 02 sep 2013, 15:24

Gouwe Ouwe:
http://statmonkey.is-a-geek.net/gpl_foolishness/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten