iracing van David kaemmer !!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 02 sep 2013, 15:45

Da masta aan 't woord, past bij de L49, interessant:)


Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 02 sep 2013, 16:30

Nog meer info...
http://www.motorsportmagazine.com/hallo ... -lotus-49/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Thomas » 02 sep 2013, 22:01

Asseto Corsa wordt goed denk ik. Ik heb de techreview of zoiets met een Elise, en dat voelt al erg goed. Nog niet zo natuurlijk als LFS, maar al erg lekker. Kan wel eens de fijnste sim in jaren worden.

Mr.VTEC

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Mr.VTEC » 02 sep 2013, 22:17

En de BMW 1M komt er ook in! :zwijntje:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Hielke » 02 sep 2013, 22:48

Robin schreef:Nog meer info...
http://www.motorsportmagazine.com/hallo ... -lotus-49/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitterend artikel.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Andre » 02 sep 2013, 22:52

Ik heb net een Mod over RBR gezet.

https://www.facebook.com/RbrRealPhysics?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

download

http://www.simdrivers.net/phpbb3/viewto ... 01#p102801" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb nog niet zo n goeie FFB meegemaakt. En de Physics is beter dan RBR2013 er zijn alleen veel minder auto s en stages dan RBR2013. Maar de handling voelt wel zo natuurlijk. Ik heb het zo nog niet meegemaakt en in Iracing al helemaal niet.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Andre » 02 sep 2013, 23:01

Hielke schreef:
Robin schreef:Nog meer info...
http://www.motorsportmagazine.com/hallo ... -lotus-49/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitterend artikel.


People still say the drivers were better in those days, but that’s bollocks: cars are much more difficult to drive now, the braking distances are the blink of an eye, you tip the car in at full pelt and then the breakaway point is invisible. The Lotus 49 on those tyres is just one big flowing motion: get it a bit wrong under braking and you simply apply a bit of opposite lock and then maybe trim it with a bit of power. Try that with modern cars and you’d be off.

Get it a bit wrong under braking and you Simply apply a bit of opposite lock. In Iracing zie je dan alleen nog grind en vangrails:)

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 03 sep 2013, 08:23

Tja. iRacing is geen RBR of LFS:)

Gisteravond even zitten kloten met de steering ratio. Ik krijg de L49 een beetje in de gaten, maar 't gaat nog niet altijd van harte.

Er zit 'n fout in het punt dat hij al minimaal dwars is op lagere snelheid en het daardoor spinnen. Alsof er in de track 'n beweegbaar stuk asfalt zit wat 'm dat zwiepje geeft. Dat gebeuurt rechtdoor rijdend ook vaak in 't gras. Een zwieper. Probeer dat maar eens irl te doen. Heb je de handrem nodig. En 'n hogere snelheid:)

Maar als je 'm op de baan weet te houden geeft dat toch wel voldoening op één of andere manier.

Het is maar hoe je tegen realistisch rijden en racen aankijkt. Als men real life race en drift ervaring heeft ofzo dan zal die vast 'n andere kijk hebben op realisme in 'n sim dan iemand die dat niet heeft. Mijn ogen werden geopend toendertijd bij GPL, maar ik herinner me een veel 'makkelijker' en speelbaarder autootje op/over de grens. Met RBR en LFS idem.

Als 'n (any) sim één op één zou staan met de realiteit was ik sneller dan Loeb en Vatanen tesamen:)


Over de L49:Aldus DK is de L49 nog niet klaar, maar inderhaast uitgebracht omdat iedereen er om zat te smeken. Dus een nog nieuwer NTM is sprake van begreep ik?

Eerst die paar flaws eruit aub DK:)

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 07 jun 2017, 14:55

Haat liefde(meer haat) verhouding mee sinds het begin, vind de physics niet fijn.



Al 4/5x de hele zooi gedelete en als Zandvoort/RUF/Z4/NS uitkwamen gaf ik hun weer benefit of the doubt.

Nu weer :dood:
Er is 'n 488GTE en 'n 2017 Ford GT gereleased
http://www.racedepartment.com/threads/i ... ed.136714/

Aangeslingerd en 3 mnd abo weer en de 488 gekocht >50$ verder. Shit.

Ik hoop dat 't wat is....

Ik zie ook dat er'n Ford Falcon V8 en Holden, beide Aussie Supercar bij zijn gekomen in de tussentijd.
De 2012 Ford V8 Aussie was m'n favo in iRacing.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 08 jun 2017, 09:37

Het valt me in 't geheel meer mee dan ik dacht qua feel/ffb en physics, maar de Lotus 49 heeft 'n grip/snap overstuur van Lik-me-het-vestje. Slecht nog steeds. Rest(Z4GT3/Ford V8 Aussie/Rufsen 488 voelen goed/beter dan eerst)

Ook in de L49 onboard stuurwiel, kun je niet meer 'hide steering wheel'???
Want op 't scherm draait stuur en armen MAX 180 graden(geen overpakken) terwijl de voorwielen en m'n echte stuur dóórsturen blijven:/
Dit is niet 't geval bij 488/Z4/Ruf waarbij 't stuur doordraait en de handen/armen op een moment gaan overpakken zoals irl.

???
Heb ingame op stuur ook op 900 graden. Moet ik custom L49 doen en dan 360/450/540 ofzo??

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Linc (Bas) » 08 jun 2017, 10:25

Robin schreef: 08 jun 2017, 09:37 Het valt me in 't geheel meer mee dan ik dacht qua feel/ffb en physics, maar de Lotus 49 heeft 'n grip/snap overstuur van Lik-me-het-vestje. Slecht nog steeds. Rest(Z4GT3/Ford V8 Aussie/Rufsen 488 voelen goed/beter dan eerst)

Ook in de L49 onboard stuurwiel, kun je niet meer 'hide steering wheel'???
Want op 't scherm draait stuur en armen MAX 180 graden(geen overpakken) terwijl de voorwielen en m'n echte stuur dóórsturen blijven:/
Dit is niet 't geval bij 488/Z4/Ruf waarbij 't stuur doordraait en de handen/armen op een moment gaan overpakken zoals irl.

???
Heb ingame op stuur ook op 900 graden. Moet ik custom L49 doen en dan 360/450/540 ofzo??
Ze zijn langzaam de oude auto's aan het fixen zodat alle auto's het stuur meer dan 180 graden kan draaien. Ze hebben dit nog maar sinds een tijdje dus alle nieuwe auto's werkt het wel bij maar de oude moeten nog aangepast worden. Heeft dus niks met je instellingen te maken.

Je kan zeggen van iRacing wat je wil, maar ze zijn in ieder geval altijd bezig om het te verbeteren. Je kan tegenwoordig ook op Dirt Tracks bij de ovals rijden. Dat moet je ook maar eens testen. Ze zijn nu ook bezig om Rallycross toe te voegen.

Verder hebben ze nu ook een echte Porsche, die rijdt ook heel fijn, heel makkelijk op te vangen zonder dat de banden gelijk klaar zijn.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 08 jun 2017, 10:58

Dank Bas... en mee eens. Heb die Dirt handel niet, RX zou mooi zijn!
Feel/ffb/physics gaat de goede kant op.
Nordschleife had ik al, maar is wel erg mooi allemaal met de Z4GT3/RUF RT12 track(500pk 4.0 atmo)

Dacht erover om Zolder te kopen en nog 'n autootje.

Holden Aussie, 991 GT3? Maar is die laatste niet teveel 'n RT12R Track Ruf achtig apparaat?

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Linc (Bas) » 08 jun 2017, 12:17

Robin schreef: 08 jun 2017, 10:58 Dank Bas... en mee eens. Heb die Dirt handel niet, RX zou mooi zijn!
Feel/ffb/physics gaat de goede kant op.
Nordschleife had ik al, maar is wel erg mooi allemaal met de Z4GT3/RUF RT12 track(500pk 4.0 atmo)

Dacht erover om Zolder te kopen en nog 'n autootje.

Holden Aussie, 991 GT3? Maar is die laatste niet teveel 'n RT12R Track Ruf achtig apparaat?
Nee die Porsche 991 GT3 is een totaal andere auto. De naamgeving is niet heel handig want het is dus geen GT3, maar een cup auto. Porsche noemt die auto toevallig gewoon GT3, heel handig ... Komt er dus op neer dat het een echte rijders auto is, geen ABS of Traction control, De vleugel de erop zit, doet ook heel weinig.

Wat betreft de Holden als je de nieuwe Ford Falcon FG V8 al hebt, dan heeft het weinig zin om de Holden te kopen want die zijn onderhuids exact hetzelfde. Tenzij je nu nog alleen de 2012 versie hebt, dan is de Holden wel een leuke optie ja, maar gewoon een kwestie van smaak of je de Ford of de Holden wil.

Zolder is ook een leuke baan om te rijden inderdaad.

Je krijgt trouwens 1 Dirt Oval en 2 Dirt auto's gratis dus dat kan je gewoon testen. Bij track moet je dan USA International Speedway kiezen en onder config Dirt kiezen. en de auto's die je kan kiezen zijn de Dirt Street Stock en de Dirt Legends Ford '34 Coupe

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 08 jun 2017, 12:24

Ok, dank voor de info Bas, wist ik niet, Dirt bak vanavond proberen dan. EDIT:
Is dat die Dirt modern slee achtige bak en welke Dirt track(s) dan(naam)?


En ja heb de '12 Ford V8 Aussie.

Bathurst leuk?:)

Ennuh het display-tje met stuur/ rem/gas/clutch balkjes en KMH en welke versnelling etc is dat ook ergens anders te plaatsen/vergroten?

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Linc (Bas) » 08 jun 2017, 12:31

Bathurst is ook leuk, heel uitdagend! Alleen beetje oppassen voor de muren :D

Om de user interface dingen te verplaatsen, ga je gewoon eerst in de auto zitten en druk daarna op alt+k, dan kan je daarna alles verplaatsen door met je muist te verslepen, weer op alt+k drukken om alles vast te zetten.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 08 jun 2017, 12:40

Thanks. En die Dirt tracks hoe heten die?

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Linc (Bas) » 08 jun 2017, 14:00

Er is maar 1 gratis Dirt track en dat is dus een Oval. USA International Speedway en dan moet je bij config wel Dirt kiezen want hij pakt default de asfalt versie.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 08 jun 2017, 18:45

Even geprobeerd met dat model '34 Ford Hotrod dingetje op de dirtbaan. Was altijd 'n leuk te rijden autootje, physics klopten toen al op normale asfaltbanen, en is totaal overstuurd te rijden /glijden, wat ook de bedoeling is.
Op de dirt oval niks anders, geinig, leuk, voor toch 'n minuut of anderhalf...;)

Ovals het zou verboden moeten worden....

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Linc (Bas) » 10 jun 2017, 17:17

En hoe bevalt de Porsche je?

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 10 jun 2017, 20:41

Nog niks gekocht:)

Maar het zal dan morgen wel de GT3 worden en Zolder en Bathurst?
Wat zijn nog meer mooie banen die nieuw(als in <2j oud) zijn?

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Linc (Bas) » 10 jun 2017, 23:10

Ik neem aan dat je de Nordschleife al hebt? Imola is ook vrij nieuw en wel leuk.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 12 jun 2017, 11:26

Ja mooie baan, ziet er beter uit dan in AC:)

Nog niks gekocht.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 12 jun 2017, 20:24

Wat gegoogled etc. Bathurst is mooi, maar dat zien we later wel. Holden ook top, maar in AMS zit hij ook al.





En de GT3/Cup zit in AC en ook in AMs (BoxerCup)


Denk dat ik de GT3 maar haal:)

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Robin » 13 jun 2017, 08:26

GT3 gekocht en rijdt zoals het in iRacing allemaal zou moeten(tov AMS en AC) imho:)

Prima feel(FFB/sturen is al erg goed in iRacing), het is meer de physics op/over de grens waar iRacing in het algemeen door de mand valt.
dan valt er niks meer te corrigeren en staat op lagere snelheid een enorm beslickede kar op droog asfalt niet in > 90 graden slip gewoon stil, maar schuift lekker nog naar 180 graden of verder door...irritant en gevoelsmatig onjuist.

De GT3 heeft dit eigenlijk niet:)
Ja er zit iRacing DNA in dit ding, maar hij is mooi corrigeerbaar(wel pittiger dan AMS/AC) op/over de grens. Wel onderstuur (maar ja 911)en komt door de gevoelsmatige inrij/instuursnelheid in 'n bocht die hoger ligt dan jij denkt, je had meer/eerder/steviger moeten remmen....
Dat moet je 'leren' tov de andere sims.

Zo heeft elke sim wel wat.

ook vind ik remmen erg zwaar(pedaaldruk heb ik al op max, 0.0 dus in de UI in geval G920 aldus de uitleg, lineair) tov vertraging en andere sims alhoewel AMS dit ook heeft.

Ik ga even 'n rondje Brands Hatch Indy nu:)

Ik heb de replay camera configurator CTRL F12 alweer gevonden, maar drama tov AMS/AC voor 'n normaal SCREENSHOT?

Hoe maak ik 'n screenshot:)

En hoe zit dat met importeren van andere skins ook alweer?

Dank

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Linc (Bas) » 14 jun 2017, 11:06

Ik heb steam ook op mijn PC draaien, jij waarschijnlijk ook aangezien je ook AC hebt. Die kan je ook aan iRacing koppelen en dan kan je via F12 screenshots maken, zo doe ik het in ieder geval.

Hier kan je wel terug lezen hoe dat moet:
https://steamcommunity.com/app/266410/d ... 210438002/

Gisteren een eerste race gedaan in de Ferrari 488 GTE. Was een leuke race, er werd eigenlijk best netjes gereden en een paar mooie inhaal acties kunnen doen.

Video van de race:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 48 gasten