De nieuwe Laguna
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
De nieuwe Laguna
Wat een hondslelijk ding is dat geworden!
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/d2d ... bda72c.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/930 ... 695db6.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/845 ... 9de7f6.jpg[/img]
Als hij net zo belabberd onderstuurd over de weg glijdt als de vorige, met net zulke 'mooie' interieurmaterialen (sommige versies hadden bekleding op het dash en in de portieren die het meest leek op een oude schurftige hond), dan voorzie ik echt een lease-knaller.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/d2d ... bda72c.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/930 ... 695db6.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/845 ... 9de7f6.jpg[/img]
Als hij net zo belabberd onderstuurd over de weg glijdt als de vorige, met net zulke 'mooie' interieurmaterialen (sommige versies hadden bekleding op het dash en in de portieren die het meest leek op een oude schurftige hond), dan voorzie ik echt een lease-knaller.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Tsja, ik vind t vanaf de eerste laguna nog wel gaan, die in RXI uitvoering vond ik wel gaaf eigenlijk met 17inch wielen, alleen de eerste station was al een drama, net of het achterste deel vanaf 100m hoogte naar beneden was gevallen bovenop de auto, omgekeerde raamlijnen enz.... na het eerste model vond ik ook de hatchback niet mooi meer en nu wil ik er al niet eens meer naast parkeren, dat kan ik zelfs mn starlet van 20jaar oud niet aandoen!
-
OnlineFabian
- Berichten: 7045
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Op deze 2 foto's komt de auto wel iets beter over,toch?
[IMG:800:533]http://img50.imageshack.us/img50/2411/l ... terkb7.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://img390.imageshack.us/img390/9696 ... ideiw4.jpg[/img]
Maar toch,zoek de verschillen......
[IMG:730:486]http://img390.imageshack.us/img390/9241/renaultog5.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://img390.imageshack.us/img390/3140/citroenyi9.jpg[/img]
Vindt die zwarte,zo van voren,toch wel goed ogen.Dik is weer overdreven,maar lichtjes gezet misschien....
[IMG:800:595]http://img127.imageshack.us/img127/9941/72416587za4.jpg[/img]
Komt nog meer nieuws aan:
Binnenkort presenteert Renault het voorlopige topmodel, dat een opgevoerde versie van de 2,0-liter turbomotor uit de Laguna GT onder de kap krijgt. Reken op meer dan 200 pk en een speciaal Active Drive System, dat moet helpen om de pk’s beter op de weg te brengen. Later in 2008 volgen de definitieve topmotoren. Bij de benzinemodellen wordt dit de 3,5-liter V6, bekend uit de Vel Satis. De eveneens al bekende 3.0 dCi komt bovenaan de dieselhiërarchie te staan.
[IMG:800:533]http://img50.imageshack.us/img50/2411/l ... terkb7.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://img390.imageshack.us/img390/9696 ... ideiw4.jpg[/img]
Maar toch,zoek de verschillen......
[IMG:730:486]http://img390.imageshack.us/img390/9241/renaultog5.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://img390.imageshack.us/img390/3140/citroenyi9.jpg[/img]
Vindt die zwarte,zo van voren,toch wel goed ogen.Dik is weer overdreven,maar lichtjes gezet misschien....
[IMG:800:595]http://img127.imageshack.us/img127/9941/72416587za4.jpg[/img]
Komt nog meer nieuws aan:
Binnenkort presenteert Renault het voorlopige topmodel, dat een opgevoerde versie van de 2,0-liter turbomotor uit de Laguna GT onder de kap krijgt. Reken op meer dan 200 pk en een speciaal Active Drive System, dat moet helpen om de pk’s beter op de weg te brengen. Later in 2008 volgen de definitieve topmotoren. Bij de benzinemodellen wordt dit de 3,5-liter V6, bekend uit de Vel Satis. De eveneens al bekende 3.0 dCi komt bovenaan de dieselhiërarchie te staan.
Laatst gewijzigd door Dennis van der Schoot op 02 sep 2007, 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
-
OnlineFabian
- Berichten: 7045
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Paar dagen geleden even met div Laguna's kunnen rijden op het testcircuit van Lelystad.Dennis van der Schoot schreef:Ik ben ook benieuwd,over een weekje ga ik met dat ding rijden in Lelystad (kombaan),zullen we dat hok is effe door de bovenste bocht door jagen.....
Diesels, benzines, automaat, handbak en ook de Estate.
Moet zeggen dat de auto er inderdaad goed op vooruit is gegaan.
Auto ziet er mooi en strak uit voelt degelijk aan, positie achter het stuur is verbeterd.
Als de kwaliteit nu ook is wat Renault er van belooft komt het zeker goed met deze auto.
Laat de Laguna Coupe nu maar heeel snel komen
Helaas mocht er niet op de kombaan zelf gereden worden
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- Contacteer:
Ik heb hem gezien op de IAA en ik was niet echt onder de indruk van de nieuwe Laguna. Aan de ene kant heeft ie wel een eenvoudige en doelmatige uitstraling maar tegelijkertijd kloppen ook de verhouding van geen kant. Daarmee heeft hij overeenkomsten met de 407. De overhang aan de voorkant is te groot en de lijnvoering van de achterkant (bij de station) oogt nogal gekunsteld. Als liefhebber van sportief vormgegeven auto's zul je je ook storen aan de enorme ongevulde ruimte in de wielkasten.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Ik heb hem vandaag in Real-Life kunnen aanschouwen, en heb er een klein stukje mee mogen rijden.
Ach ja, wat zullen we zeggen. Ik kan het beste maar eerlijk zijn.....ik vind hem echt niet mooi!!! Nu moet ik wel zeggen dat hij er van binnen erg goed uit ziet, verzorgd, ergonomisch goed, en steekt designtechnisch en op afwerkingniveau erg goed in elkaar. Qua rijden is hij zeer zeker vooruit gegaan op het vorige model(dat mocht ook wel). Maar ook nu kan hij zeer zeker niet tippen aan zijn concurrenten in de markt. Dan heb ik het over de Passat en de Mondeo (de nieuwste heb ik nog niet gereden, maar de vorige wel, die haal de Laguna ook niet).
Het kan zijn dat ik licht bevooroordeeld ben, omdat ik niet zo veel heb met Franse auto's, maar in mijn ogen heeft Renault hier niet een goede weg mee ingeslagen. Ze hebben een in mijn ogen zeer apart op de markt gebracht, met een niet onderscheidend weggedrag. Het afwerkingniveau is zeer zeker erg verbeterd, maar is nog niet van het niveau BMW/VW/Audi, en ik betwijfel of dit ooit zal gebeuren. De nieuwe is zeker een enorme stap voorwaarts i.v.m. het vorige type, maar ja.....het blijft een Renault....en het blijft Frans.....
Ach ja, wat zullen we zeggen. Ik kan het beste maar eerlijk zijn.....ik vind hem echt niet mooi!!! Nu moet ik wel zeggen dat hij er van binnen erg goed uit ziet, verzorgd, ergonomisch goed, en steekt designtechnisch en op afwerkingniveau erg goed in elkaar. Qua rijden is hij zeer zeker vooruit gegaan op het vorige model(dat mocht ook wel). Maar ook nu kan hij zeer zeker niet tippen aan zijn concurrenten in de markt. Dan heb ik het over de Passat en de Mondeo (de nieuwste heb ik nog niet gereden, maar de vorige wel, die haal de Laguna ook niet).
Het kan zijn dat ik licht bevooroordeeld ben, omdat ik niet zo veel heb met Franse auto's, maar in mijn ogen heeft Renault hier niet een goede weg mee ingeslagen. Ze hebben een in mijn ogen zeer apart op de markt gebracht, met een niet onderscheidend weggedrag. Het afwerkingniveau is zeer zeker erg verbeterd, maar is nog niet van het niveau BMW/VW/Audi, en ik betwijfel of dit ooit zal gebeuren. De nieuwe is zeker een enorme stap voorwaarts i.v.m. het vorige type, maar ja.....het blijft een Renault....en het blijft Frans.....
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 07:53
De Renault Laguna GT komt met twee motoriseringen: een 2,0-liter turbo met 205 pk (verwant aan de motor uit de Mégane RS) en een 2,0-liter diesel met 180 pk. Bij snelle dieselmodellen van Renault is het altijd maar afwachten of ze ook naar Nederland komen. De importeur kon ons hier op dit moment nog geen uitsluitsel over geven.
Renault koppelt beide motoriseringen aan een zesbak. De vierwielbesturing behoort tot het nieuwe Active Drive systeem. Dit bevordert volgens Renault niet alleen het rijplezier, ook het weggedrag is een stuk veiliger.
Dat je in iets speciaals rijdt, zie je aan de speciale 18 inch lichtmetalen wielen en de aangepaste bumperpartij. Binnenin zijn er geperforeerde aluminium, donker leer, een sportieve versnellingspook en een speciaal stuurwiel.
Renault belooft concurrerende prijzen en net als bij de andere Laguna’s drie jaar (of 150.000 kilometer) garantie. Renault onthult de Laguna GT op de Autosalon van Genève, later dit voorjaar staat de top-Laguna in de showrooms.
Renault koppelt beide motoriseringen aan een zesbak. De vierwielbesturing behoort tot het nieuwe Active Drive systeem. Dit bevordert volgens Renault niet alleen het rijplezier, ook het weggedrag is een stuk veiliger.
Dat je in iets speciaals rijdt, zie je aan de speciale 18 inch lichtmetalen wielen en de aangepaste bumperpartij. Binnenin zijn er geperforeerde aluminium, donker leer, een sportieve versnellingspook en een speciaal stuurwiel.
Renault belooft concurrerende prijzen en net als bij de andere Laguna’s drie jaar (of 150.000 kilometer) garantie. Renault onthult de Laguna GT op de Autosalon van Genève, later dit voorjaar staat de top-Laguna in de showrooms.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten