Nieuwe Renault Clio Sport met 200pk!!!!!
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
- Locatie: O'haske
(clio topracer vs kliko ---> neem aan dat je de civic een kliko noemt)De nieuwe bom?
CTR vs Kliko?
CTR ziet er wel even 10x minder uit dan deze Clio... Het is zelfs zo erg dat ik liever in de clio rij dan in de aankomende CTR.. Zag gister de gewone Civic rijden nieuwe model.. mijn mac donalds kwam echt naar boven weer.. wat een ongelofelijk mislukt ding is dat zeg.. niet normaal.. '
- Kasteel
- Berichten: 5290
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Jij hebt wellicht een van de laatste redelijke oldschool hot hatches die er thans nieuw te koop zijn Dutch. Las alleen dat het onderstel redelijk onderstuurd afgesteld was, wat is jou ervaring na een proefrit?Dutch schreef:1240 kg op 200 pk?
Even vergelijken met de ST: 1065 kg op (straks) 170 pk. Hmm, geen verschil dus, behalve dat de ST wendbaarder zal zijn.
En dan hebben we 't nog niet over aanschaf en verbruik.
Michel
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Jij hebt wellicht een van de laatste redelijke oldschool hot hatches die er thans nieuw te koop zijn Dutch. Las alleen dat het onderstel redelijk onderstuurd afgesteld was, wat is jou ervaring na een proefrit?Dutch schreef:1240 kg op 200 pk?
Even vergelijken met de ST: 1065 kg op (straks) 170 pk. Hmm, geen verschil dus, behalve dat de ST wendbaarder zal zijn.
En dan hebben we 't nog niet over aanschaf en verbruik.
Michel
P.s. micra al aan Macboy verkocht? tipte hem namelijk onderweg naar de kartbaan!
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Onderstuurd? Ja, welk onderstel tegenwoordig niet?
Ik vind 't wel meevallen, als je je rijstijl er maar aan aanpast. Dus niet vol de bocht in, maar netjes aansnijden, en dan kun je behoorlijk vroeg op het gas zonder enig noemenswaardig onderstuur.
P.S. Nee, de Micra is nog niet verkocht. Ik wil best omlaag met de prijs, maar ik geloof dat we desondanks nog vrij ver uit elkaar liggen... De handel biedt nog meer!
Ik vind 't wel meevallen, als je je rijstijl er maar aan aanpast. Dus niet vol de bocht in, maar netjes aansnijden, en dan kun je behoorlijk vroeg op het gas zonder enig noemenswaardig onderstuur.
P.S. Nee, de Micra is nog niet verkocht. Ik wil best omlaag met de prijs, maar ik geloof dat we desondanks nog vrij ver uit elkaar liggen... De handel biedt nog meer!
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Ik heb met beide gereden. Clio 182 en de nieuwe Clio 200pk (197pk)
Het rijden in deze auto was voor mij 1 grote teleurstelling! De auto is veelte zwaar voor zijn vermogen en hij onderstuurd bij het minste of het geringste. 200pk uit een 2.0L is bij een honda Civic Type-r mega spectaculair, maar bij een Renault dus niet...
Het blok geeft zijn vermogen heel lineair af en het is totaal niet spectaculair, je hebt nooit het gevoel dat het echt hard gaat.
Als je ook naar de pk/kg verhoudingen gaat kijken weet je eigenlijk genoeg en kun je eigenlijk maar op voorhand beter geen proefrit gaan maken!
Clio 182 5,54kg/pk
Clio 200 6,29kg/pk
Doe mij maar zo'n oude. (>2004) Ik vindt de oude ook stukken mooier!
En een V6 blijft toch mijn Favoriet!!!
[img:280:160]http://www.rallyejournal.cz/inzerce/obr/646.jpg[/img]
[img:480:338]http://www.motorintro.com/actuales/_ima ... o_rs_2.jpg[/img]
[img:450:249]http://news.auto.cz/img/art/ic/clio_big ... a349f0.jpg[/img]
Het rijden in deze auto was voor mij 1 grote teleurstelling! De auto is veelte zwaar voor zijn vermogen en hij onderstuurd bij het minste of het geringste. 200pk uit een 2.0L is bij een honda Civic Type-r mega spectaculair, maar bij een Renault dus niet...
Het blok geeft zijn vermogen heel lineair af en het is totaal niet spectaculair, je hebt nooit het gevoel dat het echt hard gaat.
Als je ook naar de pk/kg verhoudingen gaat kijken weet je eigenlijk genoeg en kun je eigenlijk maar op voorhand beter geen proefrit gaan maken!
Clio 182 5,54kg/pk
Clio 200 6,29kg/pk
Doe mij maar zo'n oude. (>2004) Ik vindt de oude ook stukken mooier!
En een V6 blijft toch mijn Favoriet!!!
[img:280:160]http://www.rallyejournal.cz/inzerce/obr/646.jpg[/img]
[img:480:338]http://www.motorintro.com/actuales/_ima ... o_rs_2.jpg[/img]
[img:450:249]http://news.auto.cz/img/art/ic/clio_big ... a349f0.jpg[/img]
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 07:53
Renault will sell its 205bhp Clio Cup racing car for use on the road.
The car was created for use in a one-make racing championship that supports the British Touring Car Championship.
It is based on the Clio Renaultsport 197.
However, the racing car has a 205bhp 2.0-litre engine, features special suspension for improved handling and has been stripped out to save weight.
Although a maximum of 38 cars can race at each meeting, more than 60 have been sold in the UK.
Many of these have been bought by driving enthusiasts for use at track days, and this popularity has prompted Renault's decision to sell the car for road use.
The car is currently being put through its SVA (Single Vehicle Approval) test so that it can be used on the road.
Modifications to make it road-legal include larger wing mirrors and the fitting of standard seat belts.
Mijn vraag; gaan we dit hier in Nederland ook doen ?
The car was created for use in a one-make racing championship that supports the British Touring Car Championship.
It is based on the Clio Renaultsport 197.
However, the racing car has a 205bhp 2.0-litre engine, features special suspension for improved handling and has been stripped out to save weight.
Although a maximum of 38 cars can race at each meeting, more than 60 have been sold in the UK.
Many of these have been bought by driving enthusiasts for use at track days, and this popularity has prompted Renault's decision to sell the car for road use.
The car is currently being put through its SVA (Single Vehicle Approval) test so that it can be used on the road.
Modifications to make it road-legal include larger wing mirrors and the fitting of standard seat belts.
Mijn vraag; gaan we dit hier in Nederland ook doen ?
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 dec 2007, 23:58
voor beide is een turbo conversie mogelijk. Voor de clio 2 in alle phases beschikbaar, voor de nieuwe clio3 nog in ontwikkeling. Het geeft de rs een geheel andere dimensie, waar je bij een atmospherische wagen het vermogen en koppel hebt bij 5500 tpm heb je het bij de conversie bij 2500 tpm reeds en dat houd ie door heel het toerengebied aan.
Geen gek belachelijke vermogens, wel een grote toename in koppel. Echt een doordachte conversie die het dagelijks gebruik alleen maar aanmoedigd.
www.mbcarperformance.com
Geen gek belachelijke vermogens, wel een grote toename in koppel. Echt een doordachte conversie die het dagelijks gebruik alleen maar aanmoedigd.
www.mbcarperformance.com
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten