Nieuwe Renault Clio Sport met 200pk!!!!!

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Nieuwe Renault Clio Sport met 200pk!!!!!

Bericht door Jan Visser » 09 mar 2006, 23:43


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39832
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 10 mar 2006, 01:02

Komt 'ie ook als 5-drs :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 mar 2006, 12:03

Zeer volwassen auto geworden, maar ik vraag me af of de clio adepten hier zo blij mee zijn. De auto is alles behalve klein. En dat was toch wel het sterkste punt van de clio.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 10 mar 2006, 17:55

Ik denk niet dat ie leverbaar word als 5deurs,renault kenende.Ik vind ook dat ie te groot is.Net als de punto b.v.Wat ik wel leuk vind is de motor.Ik bedoel,200 pk uit een twee liter is toch leuk.Ik hoop dat ie een beetje betroubaar is maar renault kennende zal dat wel niet!!!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 mar 2006, 18:49

De nieuwe bom?

CTR vs Kliko?

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 10 mar 2006, 18:56

Pittige sprinttijd, maar hij lust ook wel een slokje - 8,9/100 gemiddeld.

Gewicht? En de prijs? 30k? Da's niet leuk meer voor een klein autootje.

O nee, het is geen klein autootje meer... :lol:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13336
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 10 mar 2006, 19:02

Alle kleintjes worden groot.

Lionheart

Bericht door Lionheart » 10 mar 2006, 22:19

---
Laatst gewijzigd door Lionheart op 10 mei 2006, 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 05 apr 2006, 17:51

De nieuwe bom?

CTR vs Kliko?
(clio topracer vs kliko ---> neem aan dat je de civic een kliko noemt) :)

CTR ziet er wel even 10x minder uit dan deze Clio... Het is zelfs zo erg dat ik liever in de clio rij dan in de aankomende CTR.. Zag gister de gewone Civic rijden nieuwe model.. mijn mac donalds kwam echt naar boven weer.. wat een ongelofelijk mislukt ding is dat zeg.. niet normaal.. '

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 apr 2006, 18:16

Clio klinkt meer als Kliko dan Civic he.... 8)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5290
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Kasteel » 05 apr 2006, 20:17

Als ie nou net zo lekker aanvoelt als de 'oude' Clio RS, is het gewoon weer topspeelgoed!

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 05 apr 2006, 21:06

Ik geloof dat de nieuwe RS al zo'n 1300 kg weegt..... :cry:

Tom
Berichten: 21758
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 05 apr 2006, 21:56

hahahha een Clio van 1300kg?? 1 april zeker? :D
m'n 330i zit rond de 1400kg en daar zit dan een 3 liter blok in.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 06 apr 2006, 09:04

Foutje.....hij weegt 1240 kg!!!!


Nog altijd 10 kilo zwaarder dan mijn 323ti

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 06 apr 2006, 09:30

1240 kg op 200 pk?

Even vergelijken met de ST: 1065 kg op (straks) 170 pk. Hmm, geen verschil dus, behalve dat de ST wendbaarder zal zijn. :D

En dan hebben we 't nog niet over aanschaf en verbruik. :lol:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 06 apr 2006, 10:21

Dutch schreef:1240 kg op 200 pk?

Even vergelijken met de ST: 1065 kg op (straks) 170 pk. Hmm, geen verschil dus, behalve dat de ST wendbaarder zal zijn. :D

En dan hebben we 't nog niet over aanschaf en verbruik. :lol:
Jij hebt wellicht een van de laatste redelijke oldschool hot hatches die er thans nieuw te koop zijn Dutch. Las alleen dat het onderstel redelijk onderstuurd afgesteld was, wat is jou ervaring na een proefrit?

Michel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 06 apr 2006, 10:22

Dutch schreef:1240 kg op 200 pk?

Even vergelijken met de ST: 1065 kg op (straks) 170 pk. Hmm, geen verschil dus, behalve dat de ST wendbaarder zal zijn. :D

En dan hebben we 't nog niet over aanschaf en verbruik. :lol:
Jij hebt wellicht een van de laatste redelijke oldschool hot hatches die er thans nieuw te koop zijn Dutch. Las alleen dat het onderstel redelijk onderstuurd afgesteld was, wat is jou ervaring na een proefrit?

Michel

P.s. micra al aan Macboy verkocht? tipte hem namelijk onderweg naar de kartbaan!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2006, 11:36

1240 kg :shock: :shock: :shock: Da's slechts 110kg lichter dan mijn 130i :?: :?:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 06 apr 2006, 11:38

Onderstuurd? Ja, welk onderstel tegenwoordig niet?

Ik vind 't wel meevallen, als je je rijstijl er maar aan aanpast. Dus niet vol de bocht in, maar netjes aansnijden, en dan kun je behoorlijk vroeg op het gas zonder enig noemenswaardig onderstuur.

P.S. Nee, de Micra is nog niet verkocht. Ik wil best omlaag met de prijs, maar ik geloof dat we desondanks nog vrij ver uit elkaar liggen... De handel biedt nog meer! :D

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 06 apr 2006, 12:32

Pas maar op voor de macedonische mobster, staat ook al een seat op het vakantieadres ;-)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13336
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 apr 2006, 13:51

Vind 1240 kg ook zwaar voor zo'n auto. Mijn Leon weegt 1265kg en is een stuk groter. Bekende probleem dus van tegenwoordig, veel pk's maar ook veel kg's.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 31 aug 2006, 12:46

Ik heb met beide gereden. Clio 182 en de nieuwe Clio 200pk (197pk)

Het rijden in deze auto was voor mij 1 grote teleurstelling! De auto is veelte zwaar voor zijn vermogen en hij onderstuurd bij het minste of het geringste. 200pk uit een 2.0L is bij een honda Civic Type-r mega spectaculair, maar bij een Renault dus niet...

Het blok geeft zijn vermogen heel lineair af en het is totaal niet spectaculair, je hebt nooit het gevoel dat het echt hard gaat.

Als je ook naar de pk/kg verhoudingen gaat kijken weet je eigenlijk genoeg en kun je eigenlijk maar op voorhand beter geen proefrit gaan maken!

Clio 182 5,54kg/pk
Clio 200 6,29kg/pk

Doe mij maar zo'n oude. (>2004) Ik vindt de oude ook stukken mooier!
En een V6 blijft toch mijn Favoriet!!!

[img:280:160]http://www.rallyejournal.cz/inzerce/obr/646.jpg[/img]
[img:480:338]http://www.motorintro.com/actuales/_ima ... o_rs_2.jpg[/img]
[img:450:249]http://news.auto.cz/img/art/ic/clio_big ... a349f0.jpg[/img]

HaDries
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 nov 2007, 07:53

Bericht door HaDries » 16 dec 2007, 13:03

Renault will sell its 205bhp Clio Cup racing car for use on the road.

The car was created for use in a one-make racing championship that supports the British Touring Car Championship.

It is based on the Clio Renaultsport 197.

However, the racing car has a 205bhp 2.0-litre engine, features special suspension for improved handling and has been stripped out to save weight.

Although a maximum of 38 cars can race at each meeting, more than 60 have been sold in the UK.

Many of these have been bought by driving enthusiasts for use at track days, and this popularity has prompted Renault's decision to sell the car for road use.

The car is currently being put through its SVA (Single Vehicle Approval) test so that it can be used on the road.

Modifications to make it road-legal include larger wing mirrors and the fitting of standard seat belts.

Mijn vraag; gaan we dit hier in Nederland ook doen ?

Wouter81
Berichten: 9071
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 16 dec 2007, 13:11

Rico v Velzen schreef:1240 kg :shock: :shock: :shock: Da's slechts 110kg lichter dan mijn 130i :?: :?:
Die is ook veel te zwaar ja. :)

Dat dashboard van die Clio is ook dikke crap trouwens.

-jo-
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 dec 2007, 23:58

Bericht door -jo- » 27 dec 2007, 11:13

voor beide is een turbo conversie mogelijk. Voor de clio 2 in alle phases beschikbaar, voor de nieuwe clio3 nog in ontwikkeling. Het geeft de rs een geheel andere dimensie, waar je bij een atmospherische wagen het vermogen en koppel hebt bij 5500 tpm heb je het bij de conversie bij 2500 tpm reeds en dat houd ie door heel het toerengebied aan.

Geen gek belachelijke vermogens, wel een grote toename in koppel. Echt een doordachte conversie die het dagelijks gebruik alleen maar aanmoedigd.

www.mbcarperformance.com

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten