Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 16:43

Kevin20v schreef:Weten jullie misschien of er zo standaard kits te koop zijn waarmee je een VAG 1.8T blok in zo'n S1 Elise kunt hangen?
ik heb wel een adresje dacht ik...ff zoeken in men favorieten.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 16:47

GTRene schreef:
Kevin20v schreef:Weten jullie misschien of er zo standaard kits te koop zijn waarmee je een VAG 1.8T blok in zo'n S1 Elise kunt hangen?
ik heb wel een adresje dacht ik...ff zoeken in men favorieten.
ah, denk dat je hier ff moet shoppe

http://www.auto-teknix.co.uk/Audi.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Contacteer:

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door Kevin20v » 15 feb 2011, 16:50

Cool, dankje Rene! :D

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10784
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door Joy » 15 feb 2011, 17:23

Elektro tuning, de Tesla Roadster, heeft zo z'n nadelen. Lees het volgende verslag van een rit naar een verjaardag in een Tesla:

http://blog.caranddriver.com/tesla%E2%8 ... -with-dat/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 17:50

Joy schreef:Elektro tuning, de Tesla Roadster, heeft zo z'n nadelen. Lees het volgende verslag van een rit naar een verjaardag in een Tesla:

http://blog.caranddriver.com/tesla%E2%8 ... -with-dat/" onclick="window.open(this.href);return false;
doh...dan wil je dat ding wel in de brand steken lijkt me :mrgreen:

beste is dus een soort van hybride zodat je niet meteen zonder stroom zit en lange range hebt, anders alleen voor stadsritten en of circuit...(vrijrijden 2x 20min haha en dan ist op)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3870
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door Emiel » 15 feb 2011, 18:02

Van wat ik begrepen heb worden er geen diy vag 1.8t onderdelen verkocht. Men wil gezeik voorkomen dus kun je hem enkel laten inbouwen door een specialist.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 18:13

Emiel schreef:Van wat ik begrepen heb worden er geen diy vag 1.8t onderdelen verkocht. Men wil gezeik voorkomen dus kun je hem enkel laten inbouwen door een specialist.
waarschijnlijk niet bij hen...
heb ook eens ergens gelezen die DIY bouwpakketten verkocht (ja honda ook) ik geloof voor de audi motor :hmmm:
maar was al een hele tijd geleden...weet niet waar te vinden, heb zoveel favorieten maar weet niet of die erbij zit :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 18:18

deze doen bv met de 2.0 audi motor

http://www.reyland.co.uk/Parts.asp?ID=23" onclick="window.open(this.href);return false;

maja drive in drive out systeem...
verder weinig weet van dit bedrijf.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3870
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door Emiel » 15 feb 2011, 19:22

Als je een overseas buyer bent heb je kans dat je wel wat los gepeuterd krijgt , maar dat is meer uitzondering als regel heb ik begrepen.

Heb ook naar Audi conversie gekeken etc maar uiteindelijk zal een 2.3 liter duratec me precies geven wat ik zoek in mijn auto. Het is leuk om in zijn 3 bocht uit nog je banden op te roken puur op vermogen maar er zitten ook wel wat nadelen aan waar je mee moet leren leven, ik wil dat niet.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 19:41

voordeel van die audi blokjes is het makkelijke tunen...

mooi is inderdaad de NA 2.3 duratec, daar kunnen ze ook al zo'n 280pk uit futselen

ik zag net dat er ook een Duratec 2.5 is...ook I-4

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3870
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door Emiel » 15 feb 2011, 20:09

Tunen is allemaal leuk maar er rijden al zoveel auto's met vermogen wat nooit gebruikt word.
Bouw dan iets wat bruikbaar is en waar je lol van hebt.

En dan nog maar niet te spreken van de extra onderhouds kosten, risico's, etc.

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Contacteer:

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door Kevin20v » 15 feb 2011, 20:54

Het is dat ik nog zo'n blok heb liggen, en ik heb al eens een 1.8t ingebouwd in een auto waar het blok niet in thuis hoort... :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 21:14

Kevin20v schreef:Het is dat ik nog zo'n blok heb liggen, en ik heb al eens een 1.8t ingebouwd in een auto waar het blok niet in thuis hoort... :df:
jij wilt het dus in een S1 bouwen?
wel een leuk bommetje dan, kun je teminste ook nog, goed meekomen op de snelweg :df:

Elise
Berichten: 7353
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door Elise » 16 feb 2011, 11:00

Kevin20v schreef:Weten jullie misschien of er zo standaard kits te koop zijn waarmee je een VAG 1.8T blok in zo'n S1 Elise kunt hangen?
Bob van Melzen rijdt rond met zo'n combinatie.
Misschien moet je met hem eens contact opnemen, http://bobvanm.brinkster.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9111
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door smiley » 16 feb 2011, 20:44

Elise schreef:Misschien moet je met hem eens contact opnemen, http://bobvanm.brinkster.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
hehe :thumbup:
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door GTRene » 16 feb 2011, 20:48

whaha, prachtige stickert :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Contacteer:

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door Kevin20v » 16 feb 2011, 23:16

GTRene schreef:
Kevin20v schreef:Het is dat ik nog zo'n blok heb liggen, en ik heb al eens een 1.8t ingebouwd in een auto waar het blok niet in thuis hoort... :df:
jij wilt het dus in een S1 bouwen?
wel een leuk bommetje dan, kun je teminste ook nog, goed meekomen op de snelweg :df:
Dat lijkt me wel een goed plan, wil ook wel eens dat RWD proberen waar iedereen het zo over heeft :whistle:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door GTRene » 19 jan 2012, 09:46

dit is ook niet duur lijkt me...ja oke tis een 2004 maar wel met veel updates en een Supercharger die 270pk levert...lijkt me een leuk ding voor een nette prijs gezien het gebodene

http://www.pistonheads.com/sales/3565610.htm

18.250,-gbp

Afbeelding
Regrettably for sale but not getting the time to use it and probably wont a real shame so now up for sale. Bought from a fellow enthusiast (PH, Exiges & Seloc) who used it as his daily driver maintaining it with Lotus Specialists Steve Williams and Essex Autosport (aka Sinclairs) with no expence spared (some £15k + of receipts). Its a seriously quick car which has been modified using only the best and most respected components. I have continued the upgrading bug and the car has proved faultless so the new owner can expect a lot of fun and minimal outlay. I've priced the car fairly and would like to sell to another enthusiast.

Black 2004 Lotus Exige S2 190 Premium Race Edition Extremely Rare.
83,700 miles (second owner from 10k to 82k I am the third owner)
Lotus Race Seats & Schroth harnesses
Lotus Twin Oil Coolers
Carbon Door Inlays
Alpine iPod Stereo
Air Conditioning
Driving Lamps
Taxed & MOT

Modifications:
Eaton MP62 Supercharger conversion running low boost - 6PSI (aka Katana kit, same blower as factory Exige S)
Professionally Mapped ECU @ 270bhp & 177lb/ft, dynos available.
K&N Apollo Induction
Full 2Bular 4-1 Manifold (new), De-Cat (new), 8x24" GT3 Side Exit Exhaust
Black Lotus Lightweight drop forged alloy wheels with Yokohama Lts AO 48's
Lotus Motorsport Uprated Clutch
Flat Front Splitter
Lotus Exige 2010 Cup Rear Wing
Lotus Motorsport Engine Mounts
Nitron Single Way Adjustable Dampers (Soft for road/Hard for track)
Uprated Toe Links
EliseParts uprated Ali-Bell Discs
Pagid RS-42 Blue Pads
Sparco Cup Racing Alacantra Removable Wheel (still have stock wheel)
Silver LOTUS letters replaced factory Lotus badge on rear clam
Lotus Soft Top Conversion Kit
New Electric Heated Windscreen

Further Modifications:
. Lotus AP Racing 4 Pot Calipers
. AP racing Front Ali Belled Discs
. Goodridge Hoses
. Pro Alloy Radiator
. Modified Heater Resistor Pack
. Back on Track Geo
. Replacement Heater Matrix
. Replacement Air Con Rad & re-gass.

Spares
Original Steering Wheel
Original Intake Manifold
Original Airbox
K&N Filter & Cleaning kit
Rear Panel Grill
New 2Bular de-cat pipe

Full service History and lots more receipts available.
Afbeelding

van binnen ook allemaal updates

Afbeelding

en het mooie type SC waar die intercoolert niet voor je raam zit

Afbeelding

Afbeelding

mooi ding

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door Michel P » 19 jan 2012, 09:55

Idd fraai, en 2004 heeft het laagste gewicht!! Wel hoge KM stand.

Michel

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3870
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door Emiel » 19 jan 2012, 10:02

Vind het wel mooi ding!

KM stand, ach race it, break it, fix it :P

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door GTRene » 19 jan 2012, 10:11

kmst ff gemist...bijna 135.000km omgerekend...valt opzich mee ligt er ook wat aan wanneer bepaalde updates zijn gemonteerd en hoe er mee gereden werd...
kun je nog jaren fun mee hebben lijkt me :df:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3870
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door Emiel » 19 jan 2012, 13:14

Auto is een bekende op de lotus forums en ding is echt bijzonder goed onderhouden, dus ik zou er niet van wakker liggen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door GTRene » 12 feb 2012, 23:24

hoe vinden jullie deze kit dan van Komo-tec...de RS360 voor Exige/Elise vanaf 2004

kost wat maar dan heb je ook wat (als je geld genoeg hebt haha) mooi DSG in je Lotus met paddle shift, no more fluffy gearstick ;-)
Komo-Tec presents the brand-new RS360-concept, a trendsetting drivetrain-solution for all Elise/Exige 2004 on. An Audi 2.0 Turbo-direct port injector (TFSI) engine in combination with a 6-speed double-clutch gearbox incl. paddleshift realises durable 370hp and 450nm.

Besides of gearshifts without traction force interruptions, our concept convinces with embedding the gear indicator into the OEM Lotus-display, a gearchange via control-switch (gear lever will be removed), supply of gearshift-programms "D" and "S" and an Euro 5-emmission classification.

Trackdays, highway full-throttle drives or landscape cruises - the RS360 concept excites in every way. A longterm-tested, 100% every day- and travel usability will be guaranteed.



This kit contains:



Audi 2,0 TFSI engine
6-speed DSG-gearbox
VAG drivetrain
individual mapping
VAG engine wiring loom
engine mounts made of HD F52-Aluminium
engineered driveshafts
watercooled alloy intercooler
alloy-heat exchanger in front clamshell
200 cpi-sports catalyst
stainless steel absorbtion-exhaust
uprated Turbocharger
TFSI airbox-system
gearlever surrounding conversion to switch-control
gear indicator in original display
fitting
dyno run


Drivetrain is completely checked with low mileage.



Price: EUR 22.900
http://www.komo-tec.com/KOMO-TEC-RS360- ... 5204377a14

Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door Rupie » 13 feb 2012, 09:39

Heel gaaf zo in het 2010 model en in het grijs, maar de tijden vallen me tegen.

4,8 zou ik met de SC al moeten halen, laat staan een cup 260 of rgb editie.

14,3 naar 200? Tja, ik had meer verwacht met 1000 kg en 370 pk.

Voor de rest, gaaf pakketje zo.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning

Bericht door GTRene » 13 feb 2012, 09:53

die tijden zouden idd beter moeten liggen, maar wellicht dat die dag grip een probleem was?
wellicht dat het op een lichtere vroege (af 2004) Elise beter gaat, maar zal ook aan de dag van de test liggen, heb wel vaker testen gezien dat bv een exige op papier 3.9 sec moest doen maar in de test op 5.2 uitkwam :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten