gvd vette shit
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
gvd vette shit
Goed, ik ben niet zon drifter met mn FWD maar vandaag veranderde alles.
Ik ben flink aan het bommen op de A27 ri Utrech en bij de Afslag ri Amsterdam de A2 op zit ik achter een A4 3.0tdi heer op leeftijd.
Die 3.0tdi die wil wel, alhoewel de Seat hem snel herneemt na een paar meters te zijn uitgelopen. De bocht gaat naar rechts. Oei oei oei die vent is minstens net zo gestoord als ik. Met 190 gaat het de hoek om. Hij zit veel te vroeg aan de binnenbocht die volgt, naar links, ik laat hem wat langer doorlopen om hem naar de binnenbocht te hoeken. Terwijl ik dus rechtsachter hem zit om in te sturen zie ik de audi in de problemen raken. Neus draait gek naar binnen naar binnen maar echt in 1/10 sec rijd ie weer recht (ESP Ole Ole). Audi slingerd nu behoorlijk, zit in soort van resonantie. Terwijl ik me realiseer dat de witte uitslag op de weg vettigen pekel is raak ook ik in de slip.
Neus vliegt opeens heel snel naar binnen (weird dacht ik nog). Ik stuur instinctief tegen en geef vol gas (we reden 150-160 schat ik hij stond in V dus dat ging best). Ik stuur een halve slag tegen met twee handen aan het stuur en voel de wagen versnellen terwijl ik een soort van dwars ga. Dat gaat ca 100meter lang (misschien 2 sec ofzo leek wel 2 minuten) en toen begon ik me zorgen te maken over een evt tankslapper of een "rechtdoordevangrailgeboordeseat". Op dat moment voel ik hem opkomen en hop zonder geschommel weer recht. We rijden recht, ik ging 160-170 oid en versnelde gewoon naar de 200 of er niets aan de hand was.
Godver wat moet dat er gaaf uitgezien hebben.
Maar wel scary shit want zonder die audi a4 3.0tdi voor me had ik echt een defecte spiegel. Omdat de auto erop lag.
Hij is fijn. Maar beter opletten. 180 daar is gefundeness fressen, voor je gevoel kun je wel met 200 erdoorheen maar je ziet als de omstandigheden ernaar zijn ben je zomaar aan de beurt. Dit had weleens heel erg vervelend af kunnen lopen.
Geleerde les ? De openbare weg is geen racebaan, en gang is alles.
:twisted:
Ik ben flink aan het bommen op de A27 ri Utrech en bij de Afslag ri Amsterdam de A2 op zit ik achter een A4 3.0tdi heer op leeftijd.
Die 3.0tdi die wil wel, alhoewel de Seat hem snel herneemt na een paar meters te zijn uitgelopen. De bocht gaat naar rechts. Oei oei oei die vent is minstens net zo gestoord als ik. Met 190 gaat het de hoek om. Hij zit veel te vroeg aan de binnenbocht die volgt, naar links, ik laat hem wat langer doorlopen om hem naar de binnenbocht te hoeken. Terwijl ik dus rechtsachter hem zit om in te sturen zie ik de audi in de problemen raken. Neus draait gek naar binnen naar binnen maar echt in 1/10 sec rijd ie weer recht (ESP Ole Ole). Audi slingerd nu behoorlijk, zit in soort van resonantie. Terwijl ik me realiseer dat de witte uitslag op de weg vettigen pekel is raak ook ik in de slip.
Neus vliegt opeens heel snel naar binnen (weird dacht ik nog). Ik stuur instinctief tegen en geef vol gas (we reden 150-160 schat ik hij stond in V dus dat ging best). Ik stuur een halve slag tegen met twee handen aan het stuur en voel de wagen versnellen terwijl ik een soort van dwars ga. Dat gaat ca 100meter lang (misschien 2 sec ofzo leek wel 2 minuten) en toen begon ik me zorgen te maken over een evt tankslapper of een "rechtdoordevangrailgeboordeseat". Op dat moment voel ik hem opkomen en hop zonder geschommel weer recht. We rijden recht, ik ging 160-170 oid en versnelde gewoon naar de 200 of er niets aan de hand was.
Godver wat moet dat er gaaf uitgezien hebben.
Maar wel scary shit want zonder die audi a4 3.0tdi voor me had ik echt een defecte spiegel. Omdat de auto erop lag.
Hij is fijn. Maar beter opletten. 180 daar is gefundeness fressen, voor je gevoel kun je wel met 200 erdoorheen maar je ziet als de omstandigheden ernaar zijn ben je zomaar aan de beurt. Dit had weleens heel erg vervelend af kunnen lopen.
Geleerde les ? De openbare weg is geen racebaan, en gang is alles.
:twisted:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Lekker bezig
ESP heeft mijn leven ook een keer gered toen ik naast een Lexus fetishist zat die de flyover bij Ouderijn richting Arnhem vanaf de A2 A'dam wilde nemen met 195 km/u. Dat was de snelheid die ik haalde met mijn good old Alfa 75. De GS300 gleed weg over de voorwielen, ESP greep in en zo haalden we het op het nippertje... 180 was toch wel de limiet voor die auto op die plek, die dag.
ESP heeft mijn leven ook een keer gered toen ik naast een Lexus fetishist zat die de flyover bij Ouderijn richting Arnhem vanaf de A2 A'dam wilde nemen met 195 km/u. Dat was de snelheid die ik haalde met mijn good old Alfa 75. De GS300 gleed weg over de voorwielen, ESP greep in en zo haalden we het op het nippertje... 180 was toch wel de limiet voor die auto op die plek, die dag.
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Op weg nr de wintersport vorige week vrijdagavond ter hoogte van Luik (de ring nr het nieuwe deel).
Opeens bij 110 km/u raining cats and dogs schiet de rpm in het rood en gelijk komt de kont om.
Aquaplaning oude stijl.
Na een korte twijfeling heb wederom vol gas gegeven en tegen gestuurd.
Niet fijn met 3 man (waaronder jezelf en je vrouw) en een bult bagage in de wagen.
Rijd je dan op je winterbanden 0,5 grd boven nul, banden spanning in orde en gvd die kutbelgen met hun sporen in de weg het leek de zondvloed wel. Diekont bleef glijden op die laag water en kreeg hem niet uit het spoor.
Maar goed, de reflexen zijn ok, het duurde ca 50 meter (hoogstens 1,5 sec) en de wagen was max 50cm uit het lood, tegensturen zonder over pakken was voldoende, uiteindelijk met een rare slinger reden we half op de midden en linkerbaan (reed midden)
Tering de schrik zat er goed in.
Verder alles overleefd.
E
Opeens bij 110 km/u raining cats and dogs schiet de rpm in het rood en gelijk komt de kont om.
Aquaplaning oude stijl.
Na een korte twijfeling heb wederom vol gas gegeven en tegen gestuurd.
Niet fijn met 3 man (waaronder jezelf en je vrouw) en een bult bagage in de wagen.
Rijd je dan op je winterbanden 0,5 grd boven nul, banden spanning in orde en gvd die kutbelgen met hun sporen in de weg het leek de zondvloed wel. Diekont bleef glijden op die laag water en kreeg hem niet uit het spoor.
Maar goed, de reflexen zijn ok, het duurde ca 50 meter (hoogstens 1,5 sec) en de wagen was max 50cm uit het lood, tegensturen zonder over pakken was voldoende, uiteindelijk met een rare slinger reden we half op de midden en linkerbaan (reed midden)
Tering de schrik zat er goed in.
Verder alles overleefd.
E
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
Naderhand zijn dat soort acties wel leuk om te vertellen. Maar op het moment zelf niet...
6 Januari kwam ik terug uit Egmond. Net de halve marathon gelopen en met mijn vriendin naast me en twee andere hardlopers op de achterbank (een 65+ echtpaar). Vlot maar soepel gereden.
Op knooppunt Batadorp gaf ik op 2/3 van de draai volgas in de drie om uit te accelereren. Gaat de achterkant er zomaar vandoor. Dat was niet echt de bedoeling, en was vooral voor de achterpassagiers nogal eng. Ook al bleef ik cool, stuurde tegen en ving het best wel soepel op. Ik geloof niet dat ik de volgende hardloopwedstrijd weer snel passagiers zal krijgen...
Winterbanden.
6 Januari kwam ik terug uit Egmond. Net de halve marathon gelopen en met mijn vriendin naast me en twee andere hardlopers op de achterbank (een 65+ echtpaar). Vlot maar soepel gereden.
Op knooppunt Batadorp gaf ik op 2/3 van de draai volgas in de drie om uit te accelereren. Gaat de achterkant er zomaar vandoor. Dat was niet echt de bedoeling, en was vooral voor de achterpassagiers nogal eng. Ook al bleef ik cool, stuurde tegen en ving het best wel soepel op. Ik geloof niet dat ik de volgende hardloopwedstrijd weer snel passagiers zal krijgen...
Winterbanden.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten