Sodknetters, een 7.35 full lap. Benieuwd wat voor banden daar onder lagen.
Rijder gaat op rechte stukken ook geregeld van het gas. Of om de techniek te sparen, of om de latere, werkelijk rondetijd te verbloemen. Denk het laatste. Hier gaat Porsche een kluif aan krijgen.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 10 sep 2021, 14:05
door Wimo
Tjsa... 300pk meer voor 50% minder centen. En nog een stuk praktischer in dagelijks gebruik ook..
Hier goed te zien wat 300pk verschil doet in de praktijk.. Gekke ding doet 100-200 onder de 5s. En kan het blijven doen tot een lege accu .. zelfs met 20% lading doet ie nog een 9.4 1/4 mile. Hitte en vermogensafname problemen zijn dus opgelost met deze versie.
Rond de 700km schijnt haalbaar te zijn met een accu.. Ik heb altijd geroepen dat de S mijn laatste nieuwe wagen zou blijven.. maar zodra dat ding verkrijgbaar is ga ik toch even kijken. De verbeteringen in accu/motoren en afwerking is groot.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 10 sep 2021, 16:12
door alt
Maar je hebt dan geen gratis stroom meer, Wimo.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 10 sep 2021, 16:19
door Hielke
Wimo schreef: ↑10 sep 2021, 14:05
Rond de 700km schijnt haalbaar te zijn met een accu.. Ik heb altijd geroepen dat de S mijn laatste nieuwe wagen zou blijven.. maar zodra dat ding verkrijgbaar is ga ik toch even kijken. De verbeteringen in accu/motoren en afwerking is groot.
Ach, ook met 2000 pk wordt het nooit een Porsche. Afwerking, uitstraling, besturing, beleving en heritage, en dan loop je met een mooi bochtje om Tesla heen.
Wimo schreef: ↑10 sep 2021, 14:05
Rond de 700km schijnt haalbaar te zijn met een accu.. Ik heb altijd geroepen dat de S mijn laatste nieuwe wagen zou blijven.. maar zodra dat ding verkrijgbaar is ga ik toch even kijken. De verbeteringen in accu/motoren en afwerking is groot.
Ach, ook met 2000 pk wordt het nooit een Porsche. Afwerking, uitstraling, besturing, beleving en heritage, en dan loop je met een mooi bochtje om Tesla heen.
EV's hebben geen beleving. Geen van allen. Voor taycan geld ging ik voor een Panamera. Veel meer auto ondanks het gebrek aan ev en de afwerkingen staat ver boven een taycan.
@alt, maakt niet uit. Ik heb hooguit 25x bij een supercharger gestaan .. thuis laden is ideaal.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 10 sep 2021, 20:11
door Kadett
Alleen dat stuur is al reden genoeg niet voor de plaid te gaan.
Ben blij dat ik er niet achter zat. Met die Amerikanen die allemaal als 80 plussers rijden heb je nog een kans er met die software ongeschonden vanaf te komen.
Hier een update van de Tesla die ik nauwgezet volg voor mijn blog (en ook regelmatig rijd). Eigenlijk is alleen het windgeruis een structureel en onoplosbaar probleempje. Voor de rest een vlekkeloze auto. Ik vind het nog steeds een heerlijkheid om te rijden. Het blijft een fascinerende auto.
Ben blij dat ik er niet achter zat. Met die Amerikanen die allemaal als 80 plussers rijden heb je nog een kans er met die software ongeschonden vanaf te komen.
Dat filmpje geeft wel aan hoe veel lichtjaren we nog van volledig autonoom rijden afzitten
En dan die dude "this car has a neural netwerk"......ehhh nee, dat heeft ie nu precies niet.
Booooh schreef: ↑07 jun 2022, 22:13
Aardig gek , maar doe mij dan toch maar de Porsche , zit tenminste een normaal stuur in ...
En je kan dat heel de middag door blijven doen.... (wanneer je dat zou willen)
Nee gekkie, dat is al lang geen probleem meer. Je kunt launchen tot je moet kotsen! Nieuwe motoren hebben een carbon behuizing en leveren nu (gelimiteerd) enorm veel meer vermogen tot 250+. In theorie kunnen ze 500pk p.s. leveren zonder issues
.maar dat heeft weinig zin.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 07 jun 2022, 23:02
door Wimo
Deze is ook de moeite!
Heel gaaf gemaakt! M5 blijft een bazenbak...
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 07 jun 2022, 23:26
door SlowCo
Wimo schreef: ↑07 jun 2022, 23:02
Heel gaaf gemaakt! Tesla Plaid is een bazenbak...