Pagina 51 van 57

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 10 feb 2021, 19:32
door Spijkerhard
Geen Performance dan?
Ik heb bijzonder veel lol met de Tesla met Trackmode/drift setting. Baal dat ik zoveel thuis kan werken.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 11 feb 2021, 22:04
door JP
Even 1000 auto's updaten over-the-air.....


Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 14 feb 2021, 01:13
door Wimo
Starlink is brilant.. daar zijn ze absurd veel verder mee dan de concurrentie.

Dat terzijde.. wat een eenvoud met zo'n Tesla in de sneeuw rijden. De afgelopen week heb ik met de model 3 ,zonder winterbanden, behoorlijk wat km's gemaakt. Dan is een 4wd toch echt briljant.. nergens last van! Stap nog iedere keer met een grijns uit dat ding :crazy:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 14 feb 2021, 12:01
door Arthur
Maar het remmen dan? Dan hebben die zomers minder grip en heeft 4wd weinig invloed?

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 14 feb 2021, 17:41
door Gijzert
Remmen is angst

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 14 feb 2021, 17:52
door Arthur
Dat is duidelijk, maar niet de vraag ;)

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 14 feb 2021, 17:54
door Gijzert
Nja. Als er zoveel sneeuw ligt bij hem als hier kom je geen meter vooruit met 4wd en zomerbanden.
Laat staan dat je tot stilstand moet komen.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 14 feb 2021, 18:30
door Kadett
Totaal geen problemen gehad met 165 zomerbandjes. Gewoon niet boven de 50kmh komen en anticiperen. Hoefde gelukkig ook geen snelweg ritten te doen afgelopen maandag en dinsdag :)

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 14 feb 2021, 19:38
door Spijkerhard
Geen problemen met de zomerbanden. Als je veel energie rekupereert (one pedal drive rijdt) is de vertraging al zo geleidelijk, dat glijden niet aan de orde is.
En wegkomen was ook geen probleem toen ik in de sneeuw aan het spelen was en in een sneeuwduin vast kwam te zitten. Terug naar 4 wiel aandrijving, sneeuw slipstand aan en 4 van de 5 keer weer weg gekomen. Een keer moesten we uit de auto om de auto uit de sneeuwduin te drukken.

Alles ging heel gecontroleerd, ook op zomerbanden. Die software zit best wel goed in elkaar.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 14 feb 2021, 21:14
door Wimo
Gijzert schreef: 14 feb 2021, 17:54 Nja. Als er zoveel sneeuw ligt bij hem als hier kom je geen meter vooruit met 4wd en zomerbanden.
Laat staan dat je tot stilstand moet komen.
Kwam de achterbuurman vorige week tegen met z'n Passat die de oprit niet eens afkwam.. Tesla jakkert zonder enig probleem door de sneeuw .. met zomerbanden.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 14 feb 2021, 21:22
door Eric Z
Dat is niet zo bijzonder hoor. Alle auto’s hier doen het ook prima in de sneeuw. RWD op winter, xDrive op zomer en FWD op all-seasons.
Het scheelt nogal in welke regio je woont. Hoor ook verhalen dat zelfs op winterbanden er niet door te komen was.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 14 feb 2021, 23:27
door vester86
jup, dat was hier in de regio het geval...

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 15 feb 2021, 14:03
door Opa
Heb 2 Impreza's gehad met AWD en daar nooit winterbanden onder gehad, ging inderdaad prima, maar je remweg blijf op zomerbanden in de sneeuw natuurlijk gewoon net zo lang als bij een FWD of RWD, dus gewoon uit blijven kijken, vooral omdat je met zo'n AWD vrij makkelijk wat harder gaat in de sneeuw.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 15 mar 2021, 13:57
door Elise
Elon Musk benoemd tot 'Technoking of Tesla'

PALO ALTO (ANP/RTR) - Tesla heeft topman Elon Musk de officiële titel gegeven van 'Technoking of Tesla'. Verder is financieel directeur Zachary Kirkhorn van de fabrikant van elektrische auto's benoemd tot 'King of Coin'.

Tesla meldde de nieuwe titels voor Musk en Kirkhorn bij de Amerikaanse beurstoezichthouder Securities and Exchange Commission (SEC), zonder meer details te geven over de opmerkelijke namen. Musk en Kirkhorn blijven daarnaast de gewone titels behouden van bestuursvoorzitter (CEO) en financieel directeur (CFO) van Tesla.

Mogelijk hebben de nieuwe titels iets te maken met de investering van 1,5 miljard dollar die Tesla heeft gedaan in bitcoins en de bekendmaking dat het bedrijf de digitale munten gaat accepteren als betaalmiddel. Dit zorgde mede voor een scherpe opmars van de koers van de bitcoin. Die werd zaterdag voor het eerst meer waard dan 60.000 dollar. Inmiddels is de waarde van 's werelds bekendste cryptomunt weer teruggezakt tot onder de 57.000 dollar.

Het bedrijf maakte verder bekend dat Jerome Guillen wordt benoemd tot de president van de tak Tesla Heavy Trucking, wat betekent dat hij leiding gaat geven aan de truckactiviteiten van Tesla. Guillen was eerder president van de autodivisie van het Amerikaanse technologieconcern.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 mar 2021, 17:56
door Rnd
Vandaag voor het eerst met een Tesla Model 3 gereden. Goedkoopste model, maar ik was echt wel onder de indruk. Rijdt erg fijn. Supersnel. Wel een rammel in het dashboard, dat is jammer. Verder gaf de auto mij een hele solide indruk. Door de horror verhalen over kwaliteit zou ik er nog niet snel aan beginnen als particulier. Maar ik vond hem dus heel fijn rijden.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 mar 2021, 19:10
door sitechris
Service van dealer/importeur is voor mij vooral reden om er als particulier niet aan te beginnen. Bij kwaliteitsissues moet je wel op iets/iemand kunnen terugvallen.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 mar 2021, 19:11
door Eric Z
Koop op maar niks meer uit de VAG stal dan...

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 mar 2021, 19:24
door Rnd
sitechris schreef: 26 mar 2021, 19:10 Service van dealer/importeur is voor mij vooral reden om er als particulier niet aan te beginnen. Bij kwaliteitsissues moet je wel op iets/iemand kunnen terugvallen.
Helemaal eens. Daarom ook een nogo voorlopig voor mij voor Tesla. Een nieuwe auto is als particulier een serieuze aankoop en dan wil je goede service als er iets niet goed is. Aflevering bij Tesla vind ik al vrij apart. "Hier heb je de sleutels, hij staat ergens achter op het terrein."

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 mar 2021, 19:27
door sitechris
Ik ben wel benieuwd hoe Tesla dat gaat opvangen nu ook de klassieke merken met alternatieven komen. Neem BMW, daar zit gewoon een - in het algemeen - heel erg goede serviceorganisatie achter. Tesla zal hier echt op moeten investeren, of de prijzen verder laten zakken. Dat kan ook een strategie zijn.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 mar 2021, 19:46
door allen
Prijzen laten zakken zou de stomste zet ooit zijn. Nog meer mensen die zo’n ding kopen en dan kunnen ze het straks helemaal niet meer aan. Service slechter dan belabberd. Op een gegeven moment is slechte reclame daadwerkelijk slechte reclame.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 mar 2021, 20:28
door Spijkerhard
Als ik de informatie van Tesla gied begrepen heb, hoef ik maar een afspraak in te plannen, en dan komen ze m voor de deur repareren. Kantoor deur of huisdeur. Wel zo Corona proof.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 26 mar 2021, 22:08
door indobesar
Rnd schreef: 26 mar 2021, 19:24
Helemaal eens. Daarom ook een nogo voorlopig voor mij voor Tesla. Een nieuwe auto is als particulier een serieuze aankoop en dan wil je goede service als er iets niet goed is. Aflevering bij Tesla vind ik al vrij apart. "Hier heb je de sleutels, hij staat ergens achter op het terrein."
VW / Van Mossel doet dat ook. Zie hier 2 foto’s van parkeerterrein bij Classic Park in Boxtel.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 27 mar 2021, 10:24
door Elise
Spijkerhard schreef: 26 mar 2021, 20:28 Als ik de informatie van Tesla gied begrepen heb, hoef ik maar een afspraak in te plannen, en dan komen ze m voor de deur repareren. Kantoor deur of huisdeur. Wel zo Corona proof.
De vraag is alleen wanneer ze tijd hebben :mrgreen:


Ik heb nog nooit iets in de lease gehad, maar mocht ik ooit aan de EV gaan, dan 100% private lease (en dan voor een korte periode).

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 27 mar 2021, 11:25
door Arthur
indobesar schreef: 26 mar 2021, 22:08
Rnd schreef: 26 mar 2021, 19:24
Helemaal eens. Daarom ook een nogo voorlopig voor mij voor Tesla. Een nieuwe auto is als particulier een serieuze aankoop en dan wil je goede service als er iets niet goed is. Aflevering bij Tesla vind ik al vrij apart. "Hier heb je de sleutels, hij staat ergens achter op het terrein."
VW / Van Mossel doet dat ook. Zie hier 2 foto’s van parkeerterrein bij Classic Park in Boxtel.
Maar worden ze dan ook op dat veld afgeleverd? Ben ook eens bij een VW dealer geweest die een groot terrein achter had, vol met grind en bouwtroep. Daar stond de voorraad geparkeerd maar auto’s werden gewoon via de showroom/voordeur afgeleverd.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 28 mar 2021, 00:21
door Wimo
Die troep gaat nog best eens kapot maar over de service heb ik niks te klagen. App openen, afspraak inschieten en binnen een minuut ben je klaar.... hier in Eindhoven kun je nu voor a.s. Dinsdag al terecht.