Pagina 1 van 6
Geplaatst: 12 jan 2007, 12:13
door Dickh.
Na lang overleg met Papenburg zijn we er uit. Er komt ook dit jaar een vervolg op de heerlijke driftdagen in Papenburg. De kosten zijn gelijk gebleven aan vorig jaar, dus 250Euro per auto. En omdat we een limiet stellen van 26 auto´s blijft het ook leuk voor de ervaren mensen.
Maar ook de onervaren mensen komen op deze dagen aan hun trekken. Zeker diegene die wel eens een momentje meegemaakt hebben zullen van een Papenburg dag profiteren. Het kunnen oefenen op de grens van de grip is niet alleen heel leuk, maar ook heel erg leerzaam. Er zijn altijd zeer ervaren mensen aanwezig die graag tips willen geven.
15 april, 24 juni en 14 oktober.
Aanmeldingen per PB of mail. Maar let wel, aanmelden is ook echt komen en betalen.
_________________
Geplaatst: 12 jan 2007, 12:47
door Andre
Papenburg is top ik probeer erbij te zijn. Degene die evt wat instructie willen zijn welkom.
Geplaatst: 12 jan 2007, 13:03
door Tomaz
Ik wil er de volgende keer ook weer bij zijn.
4-wd instructie is welkom.
Geplaatst: 12 jan 2007, 15:57
door Elmar
Ik vrees dat ik wel wat instructie kan gebruiken.
Geplaatst: 12 jan 2007, 16:11
door Dickh.
Ik vind het hartstikke leuk dat Andre aangeboden heeft om hier en daar de nodige helpende handen uit te reiken. Zal de dag alleen maar leuker maken.
Geplaatst: 29 jan 2007, 10:16
door René130i
Hm dit klinkt interessant. Heb alleen geen ervaring en heb 4WD.
Geplaatst: 29 jan 2007, 10:21
door Dickh.
4WD schijnt dus geen probleem te zijn. Ik heb meerdere Subaru's in zowat 90graden hoek voorbij zien komen.
Geplaatst: 29 jan 2007, 10:26
door Aernoudt
Hazze schreef:Hm dit klinkt interessant. Heb alleen geen ervaring en heb 4WD.
Juist dan doen: mooiere plek om het te leren is er vrijwel niet ! Meerdere Subaru's daar (zoals Dick aal aangeeft) vrij serieus dwars zien gaan

Geplaatst: 29 jan 2007, 10:37
door René130i
Hm ik zal dit topic blijven volgen dan. Ben benieuwd.
Geplaatst: 29 jan 2007, 10:43
door Tomaz
Dick Hoekendijk schreef:4WD schijnt dus geen probleem te zijn. Ik heb meerdere Subaru's in zowat 90graden hoek voorbij zien komen.
*kucht voorzichtig*
Sachskurve is
IN! (Dennis weet waar dit over gaat

)
Geplaatst: 29 jan 2007, 12:48
door René130i
De rest niet

Leg uit
Geplaatst: 29 jan 2007, 13:04
door Tomaz
Ik was voor de eerste keer op Papenburg, toen nog met FD, met mijn 2.0 Subaru Legacy MkII.
Een tijdje daarvoor was de motor vastgelopen dus reed ik met een 2.0 DOHC enkelnokker die 160Nm en 130pk deed. (gestript en volgetankt woog die auto 1220 kilo). Ik had niet zo gek veel hoop dat het driften die dag ging lukken, en al helemaal niet om de überbocht op dat circuit, de sachskurve, dwars te nemen. Dus heb ik in de morgen nog wat rondgereden en zo bijvoorbeeld JeroenW op de eerste rang mee mogen maken in zijn 350z en Wouter Bergsma (geloof ik) heerlijk aan het dansen gezien met zijn 318 compact.
Ik geloof dat na de middagpauze Fabian eerst is meegereden wat resulteerde in veegwerk en wat voorzichtige driftjes. Even daarna reed Dennis zelf 2 ronden met mijn auto (met mij ernaast) en moest ik het daarna doen op aanwijzing van Dennis. Gaandeweg wat gedrift en vertrouwen gekregen in de auto. Na een ronde of 3 probeerden we de Sachskurve. Voluit richting Sachskurve komen aanrijden, rechts houden, NU insturen en (links) bijremmen. Gas bijgeven en weer uit de drift halen volgens Dennis.
Zo gezegd zo gedaan. Het ging in één keer volgens het boekje en dat is me goed bijgebleven. Drie dagen later voelde ik het nog aan mijn nek. Ik had na die drift een euforisch momentje in de auto wat Dennis misschien nog wel weet

. Sindsdien ben ik veel zekerder gaan rijden op de Nordschleife en heb ik daarna nog een keer of 3/4 Papenburg meegedaan met de Legacy. Mede door de ervaring daar opgedaan was Bitburg ook een enorm (drift)feest.
4wd driften is écht gaaf!
Geplaatst: 29 jan 2007, 13:13
door René130i
Leuk verhaal! Ik word er enthousiast van

Geplaatst: 29 jan 2007, 13:23
door Tomaz
En terecht!
Ik heb je nog niet verteld over Hans (de tuner van Stéphane) waar ik ook zo´n momentje mee had. Maar dan andersom.
Of het meerijden met Gerhard in de Donky(brrr koud), naast André in de witte Evo

of in achtervolging op andere André met zijn Porsche

, of het driften in colonne met Dick, Marnix, andereAndré en ik

. En , , ,
Man! Ik kan niet wachten!
Mike, leg die banden eens klaar!

Geplaatst: 29 jan 2007, 13:27
door Dennis Cavallino
Was een perfecte drift Tomaz, die eerste keer Sachskurve met mij ernaast! Weet dat nog heel goed. 10 punten voor de stijl, 10 voor de uitvoering en 10 voor het goed kunnen luisteren.

Geplaatst: 29 jan 2007, 19:17
door René130i
Hoe lang rij je voor die 250E op het circuit?
En hoe zit het met banden? Ik hoef toch niet m'n P zero nero's op te roken he? Zijn er speciale (goedkopere?) banden voor?
Geplaatst: 29 jan 2007, 19:33
door Fabian
Hazze schreef:Hoe lang rij je voor die 250E op het circuit?
En hoe zit het met banden? Ik hoef toch niet m'n P zero nero's op te roken he? Zijn er speciale (goedkopere?) banden voor?
Volgens mij heb je 4 uur totale rijtijd.
2 uur voor de pauze, 2 uur naar de pauze dacht ik. Je kunt dan non-stop rijden. En dat is veeeeeeel als je constant aan het gooien en smijten bent
banden zou ik zelf ook voor wat simpelers gaan. Er rijden er veel op Wanli....glijdt ohne ende en slijtage is NUL KOMMA NUL

Ideale driftband.
Geplaatst: 29 jan 2007, 19:36
door Tomaz
Ik haal de banden om te driften bij m´n bandenman (hier ook op het forum). De banden die ik daarvoor gebruik zijn oude en hard, ideaal. Het handigste is om er een set oude wielen bij te nemen zodat je op je gemak kan oefenen zonder dat je je dure wielen beschadigt.
Op Papenburg wordt de baan natgehouden (de bochten) zodat de bandenslijtage minimaal is.
Voor die 250€ rij je behoorlijk lang op het circuit. Hoelang precies heb ik niet gemeten, maar ik kan je vertellen dat je na een dag goed driften ook goed moe bent. Ga maar na, s´ochtends na briefing de baan op en er om lunchtijd weer vanaf komen. Lunchen + middagbriefing en weer de baan op tot ± 16:30. Jerrycan benzine meenemen is geen gek idee.
Geplaatst: 29 jan 2007, 19:51
door Elmar
Kan je daar in de buurt niet tanken dan?
Geplaatst: 29 jan 2007, 20:10
door Tomaz
Ja en nee. Je kan wel tanken aan de pomp op het terrein maar men rekent doodleuk 2,50€ per liter 98.(contant te voldoen bij uw organisator) Het is ook niet de bedoeling dat je ondertussen het terrein verlaat, dat heeft ook niet zo gek veel zin want de dichtstbijzijnde is iets van 15 km rijden.
Wat ik altijd doe is zaterdagavond de auto voltanken en de jerrycans erbij, die neem je dan mee het terrein op.
Geplaatst: 30 jan 2007, 00:10
door Dickh.
s'morgen 2 uur en s'middags 2,5 tot 3 uur. Tanken is een verhaal inderdaad. Je mag het terrein niet af. Zoals Tom al aan geeft is een jerrycan geen slecht idee. De prijzen die onze Duitse vrienden vragen voor een liter sap is buitensporig hoog. Kan ik helaas ook niets aan doen.
Geplaatst: 30 jan 2007, 08:32
door HansD
Papenburg is super. Ik kan het iedereen aanraden. Helaas kan ik zelf niet

Geplaatst: 20 feb 2007, 08:48
door Mathieu
15 april,
Here I come.
Geplaatst: 20 feb 2007, 10:47
door Dickh.
15 april gaat helemaal goed komen. Staan reeds op 22 aanmeldingen.
Geplaatst: 10 mar 2007, 10:03
door Dickh.
En het is vol!