Pagina 1 van 1

FFR GTM veel sportwagen voor relatief weinig en supersnel.

Geplaatst: 22 jun 2007, 13:28
door GTRene
Hoi DF members, even een leuke auto onder de aandacht brengen waarvan ik denk dat ie redelijk wat potentie heeft, de FFR GTM met verschillende motor varieanten verkrijgbaar al naar gelang wat je wenst en wat er nog in de knip zit.

Nu zag ik toevallig dat er in NL ook iemand zit die die auto compleet wil afbouwen en kan leveren?? incl btw en bpm voor leuk onder de 100.000,-euro en dan praat je over een serieus apparaat, zie hier een filmpje over de bouw(erg leuk) en de snelheid(fast) van de slechts met 405 pk uitgeruste FFR GTM, porsche GT3...Ferrari 430...Ferrari 360 challange...bye bye

Tja en dan hebben we het over de 405pk GTM er is ook een 505pk GTM met de nieuwste Z06 LS7 motor all in dus incl btw/bpm onder de 97.000,- incl airco enz enz...

LS 1 incl BTW EN BPM EURO 74.990
LS6 incl BTW EN BPM EURO 77.450
LS7 INCL BTW EN BPM EURO 96.950 = onder de 7sec van 0 naar 160...

echter als je het zelf gedeeltelijk doet/bouwt kun je voor 30.000<>40.000 dollar klaar zijn...tis dan een kitcar en dat betekent bijna geen bpm.



j geurts
nasty tuning
06 49959003
nastytuning@hotmail.com

KvK nr 17202781
btw nr 166089503B01

Leuke kans voor iemand met lef and cash, hier wat foto's en de officieele website:

http://www.factoryfive.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tis een beetje GT40 en Ultima GTR en Corvette achtig en erg licht ;-) en erg laag!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier een zwarte:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hier in z'n blootje and still sexy :lol:
Afbeelding
Benieuwd wat jullie ervan vinden, ik vind hem mooie kanten hebben en snel en interessant, als je in Amerika woonde zat je helemaal goedkoop, maarja.
GTRene

edit om foto's weer werkend te krijgen :thumbup:

Geplaatst: 22 jun 2007, 14:21
door René130i
Das wel een beauty. Zal ook wel vooruit komen.

Geplaatst: 22 jun 2007, 15:32
door Pescatore
Leuk bouwpakket voor als je zin hebt in een jaartje sabbatical. De achterkant van het geheel oogt wat gedateerd, maar met de LS7 motor en drivetrain moet het wel iets gaafs worden.

Geplaatst: 25 jul 2007, 10:45
door GTRene
Een kleine update van die toch wel bijzondere supercar voor een leuke prijs, deze man heeft hem op de weg en heeft een klein filmpje gemaakt, volgens mij nog aan het inrijden? hij doet wel rustig aan, maar je krijgt een aardig idee 8)


Hey All.... Just wanted to let you know Ive finally gotten the GTM on the road!

So far about 500 miles on her and its been a blast. Here's a short video of me driving the car up in the Northern CA Gold Country.

http://www.gtmbuild.com/galleries/videos/gtm_run.wmv

Hope you enjoy!
David

dat was em, meer erover op PH forum.

Geplaatst: 18 sep 2007, 18:14
door Hendrik Kinderman
lijkt van voren wel HEEEEEEEEEEEEEEEl erg op de ford GT(40)

Geplaatst: 18 sep 2007, 18:35
door Marc R
Leuk lokkertje....45k USD en dan hierzo 75K euro...tadaahh schatkist..

Geplaatst: 18 sep 2007, 21:56
door Joop
Marc RS4 schreef:Leuk lokkertje....45k USD en dan hierzo 75K euro...tadaahh schatkist..
Gewoon als kit invoeren, en hier opbouwen. Dan omzeil je die BPM toch?

Geplaatst: 19 sep 2007, 00:06
door Corvette
Schitterende auto

een beetje Ford

veel Corvette

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

en nog van alles wat en maakt me eigenlijk geen bal uit, want alle auto's lijken toch min of meer op elkaar.

Vette Vette Vette BAK

Vr. Gr.



Corvette

Geplaatst: 19 sep 2007, 00:12
door Bram
Dan leg ik er wel €15.000,- voor een echte Z06.

Knutselhok.

Geplaatst: 19 sep 2007, 00:15
door Pescatore
Gewoon bouwen en dan op een vroege maandagmorgen bij de RDW laten keuren met het chassisplaatje van een '82 Taunus :)

Re: FFR GTM veel sportwagen voor relatief weinig en supersnel.

Geplaatst: 08 sep 2009, 15:22
door GTRene
update :mrgreen: filmpje

heerlijk geluidje en lekker laag/dik/licht. weegt met volle tank all fluids e.d. 1130kg met de LS7...dat gaat wel :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5dsRe3sGiAE&hl=nl[/youtube]

en sommigen vinden de standaard LS7 motor schijnbaar onvoldoende...hup dan naar 1.000pk

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rtT3xXHyNOY&hl=nl[/youtube]

nog zo'n iemand die er maar een SC opschroefde...terwijl 505pk toch genoeg moet zijn in zo'n lichte auto :hmmm:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=56wY7wle23c&hl=nl[/youtube]


Afbeelding

Re: FFR GTM veel sportwagen voor relatief weinig en supersnel.

Geplaatst: 08 sep 2009, 15:37
door GTRene
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
How much does it cost to build a GTM?

The price of the kit is not as important as the price of the completed vehicle. Our original target was that a guy should be able to build the GTM for less than $30,000. We think that is still achievable if a donor C5 is procured for less than current market value of $8,000-$10,000, and the customer can do his/her own paintwork… but realistically we estimate that most folks will spend between $35,000 and $45,000 to complete the car including Chevrolet parts, wheels/tires, paint and the Porsche transaxle.
Lightning in a World of Thunder



In a world where thundering Supercars routinely crest 3500 lbs, the track-tested and tuned 2350 lb. GTM is a refreshing return to sportscar fundamentals. Factory Five lightning strikes with a hp/wt ratio similar to that of a Daytona Prototype. With a stock LS7 powerplant, the car maintains a 4.8 lbs per hp ratio. Connected to the pavement via huge 335 series rear tires, it enjoys acceleration numbers better than almost any production vehicle on the road today.



The GTM is faster 0-60 mph than a Ferrari Enzo, a Porsche GT, a Saleen Twin Turbo S7, a Ford GT, and a Lamborghini Mucielago*! The GTM even beats out a Champ car to 60 mph! **



0-60 in 3.0 seconds!



0-100 in 6.6 seconds!



¼ mile in 11.0 seconds @ 132 mph!



But a Supercar isn’t just defined by acceleration. The GTM’s ultra-stout, ultra light space frame chassis and deep breathing LS Series V-8 power combine with modern suspension and brake components to deliver Supercar performance in braking and roadholding as well.



The GTM stops and turns just as fiercely or moreso than the rest of the Supercar gang. With stock Corvette brakes, the GTM slows to a stop from 70 mph in only 166 feet, outbraking the mighty $157,000 Ford GT. That was STOCK Corvette brakes, not $30,000 carbon/ceramic.



Want roadholding? The GTM turns faster than it falls thru the air. Car and Driver measured a phenomenal 1.05 lateral G on street DOT tires. To put that in context, the Ferrari Enzo is the only car that matches it!



The car is light and aerodynamic, with excellent weight distribution and precise race-car handling/braking derived from the Chevrolet Corvette C-5. The car uses potent GM LS series engine power and Corvette suspension/brakes with Koni brand coil-over shocks and a Porsche 911 transaxle to get the job done.



* Acceleration data by Car & Driver Magazine

** September 2005 Road and Track
mooie tijden.. :df:

Re:

Geplaatst: 08 sep 2009, 20:53
door Tom
partyondude schreef:Dan leg ik er wel €15.000,- voor een echte Z06.

Knutselhok.
+1

Vind het een gave auto hoor maar prijsverschil met de Corvette is wel erg gering en verdien je zo weer terug als je het ding weer wilt verkopen.

Re: FFR GTM veel sportwagen voor relatief weinig en supersnel.

Geplaatst: 15 sep 2009, 21:44
door JurT
Ik vind het best een gave bak. Maar zou ook eerder voor de Z06 gaan.

Re: FFR GTM veel sportwagen voor relatief weinig en supersnel.

Geplaatst: 15 sep 2009, 22:01
door GTRene
de foto's zijn niet echt bijzonder...en van de Z06 die zie je al zo veel...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: FFR GTM veel sportwagen voor relatief weinig en supersnel.

Geplaatst: 15 sep 2009, 22:38
door GTRene
Ik moet er bij vermelde dat de prijzen zoals bovengenoemd de aflever prijzen zijn als je dat allemaal laat doen in NL...

echter als je het zelf gedeeltelijk doet/bouwt kun je voor 30.000<>40.000 dollar klaar zijn...tis dan een kitcar en dat betekent bijna geen bpm.

GTM Supercar
Frequently Asked Questions


What engine does the car use? The GTM utilizes the power plant from a C5 Corvette – the LS1, LS2 or LS6 (Z06 Corvette).



Can I use a different engine? To date we have not tested other engines as we are focusing on the current LS configuration.



What type of transmission does the GTM use? The transmission is a G50 from a Porsche 911. On average, you can purchase a used G50 for roughly $2,500 - $3,000.



Can I use a different transmission? We are looking into adapting other transmissions. If we find a suitable transmission, we will not change the configuration of the kit in such a way that will not allow the G50 to be used but rather update the frame to accept the other units.



How fast is the car?

We have tested the car extensively on the track (Jan. ’05 Summit Point raceway), (July 21, 2005), and (Jan 2007 Bondurant) but the tests have been more functionality based than performance. While the focus of the initial testing sessions were occupational in focus (heat management, visibility, handling, interior noise, etc), we couldn’t resist pushing the prototype close to its limits. At Summit Point we were astounded at the handling, performance and track manners of the car. During this testing, however, we did not record any acceleration or braking data.



At 2,240 lbs ready to drive (weighed on scales without driver) and with the engine sitting squarely over the rear axles, our best estimate (based on years of working with similar weight/hp custom race cars) is that the car will be sufficiently fast to qualify as a legitimate Supercar. When pressed, Jim Schenck (FFR engineer and design team leader of the GTM project) projects a 0-60 mph time in the mid 3’s and a ¼ mile time in the 11 seconds range… that’s with a stock Corvette engine producing 350 hp.



How much will the kit cost?

Launch price is $19,990 for the kit.



Can I purchase a completed GTM?

We only sell the chassis and body kit parts. However, we do know of a network of small hot rod and custom shops that will inevitably build completed race and street cars for customers. E-mail us for a list of such businesses at info@factoryfive.com.



Note: The companies referred to potential customers are separate and independent companies from Factory Five Racing and we do not warranty their parts or workmanship.



How much will it cost to build a GTM?

The price of the kit is not as important as the price of the completed vehicle. Our original target was that a guy should be able to build the GTM for less than $30,000. We think that is still achievable if a donor C5 is procured for less than current market value of $8,000-$10,000, and provided the person can do his/her own paintwork… but realistically we estimate that folks will spend between $35,000 and $40,000 to complete the car including Chevrolet parts, wheels/tires, paint and the Porsche transaxle.



What is included with the kit?

See “Standard Parts list”



What IS NOT included with the kit?

See “Parts to Complete List”



Does the GTM have roll-up windows?

Yes. The GTM has roll-up or power GLASS side windows.



Does the GTM use the Corvette chassis?

No. The GTM frame is designed and manufactured by Factory Five Racing. It is a steel tube and aluminum panel construction.



How long does it take to build the car?

We have only built (and rebuilt!) two prototypes to date. Therefore, a lot of designing was done concurrently with the build which lengthened the build time considerably. We are spending huge amounts of our time developing/building the car, so you don’t have to! We estimate it will take the average builder about 250-300 hours(estimated) to complete the project.



Will I fit in the car?

This is another area where we have spent many hours developing and testing to be sure that the car accommodates a wide array of people regardless of height and weight. After completing chassis #3 (red car in photos) and driving the car, we feel the comfort range is for people up to 6’ 3” tall and weighing less than 275 lbs.



Does the GTM have heat and air conditioning?

The A/C system is available as an option. The system was designed by Vintage Air in conjunction with our engineers specifically for use in the GTM.



How loud is it in the cockpit?

We haven’t measured decibels, but during our track test and from driving the car in the area around our facility we have found that the noise level in the cockpit is more quiet than we expected. The engine noise is remarkably low and the over-all feeling is more street-car than race car. We do have more work to do to insulate the cockpit and perform some additional tests to confirm NVH (Noise Vibration Harshness).

http://www.factoryfive.com/table/ffrkit ... TMkit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: FFR GTM veel sportwagen voor relatief weinig en supersnel.

Geplaatst: 18 sep 2009, 14:35
door 1995 M3
Die goud met zwarte op de een na laatste foto...wat een enorm vet ding!

Re: FFR GTM veel sportwagen voor relatief weinig en supersnel.

Geplaatst: 31 jan 2010, 20:07
door Herman Gast
In principe zelfde formule als GT40 replica, Ultima, TKR en Mosler: small blok(LS7), G50 Posche transmissie (of sequentieel Hewland) en een buizenframe.
Kwa uiterlijk vind ik GTM de mooiste, zeker voor gebruik op straat.

Een LS7 kan met de nodige aanpassingen atmosferisch tot 700+, met compressor tot 850+ en met turbo's tot (ver) boven de 1000pk draaien. Er is zelfs een GTM met 1500+pk.
Maar ook met de standaard 505pk en <1100kg (als je een beetje oplet tijdens de bouw) helemaal niet verkeerd!

Het kostenplaatje ziet er ongeveer uit als:
- Kit 20kUSD
- LS7 14kUSD (nieuw in krat)
- G50 8kUSD (nieuw opgebouwd)
- Overig 15kUSD (lijst GM onderdelen)
En dan heb je alle onderdelen nieuw. Met een C5 donorauto en slim shoppen kan het veel voordeliger.

Geschatte bouwtijd 250-350 uur.
De meeste GTM bouwers geven 45kUSD uit of ongeveer 40kEuro.
Geen idee wat je bij RDW en fiscus mag aftikken, maar het lijkt me zowiezo geen gekke prijs/prestatie.

Re: FFR GTM veel sportwagen voor relatief weinig en supersnel.

Geplaatst: 31 jan 2010, 20:23
door Ravin ///M


SUPER

Re: FFR GTM veel sportwagen voor relatief weinig en supersnel.

Geplaatst: 31 jan 2010, 20:30
door GTRene
@Herman, dan heb je een monster...trouwens als je de auto als kit invoert heb je lage kosten geloof ik.

en bij de RDW kun je hem via een kitcar procedure doen, net als bv die Ultima in NL normaal duur ding maar via via slechts iets van 1.430,-euro ofzo bpm dus het kan wel, ff informeren bij de NL kitcarclub, daar zijn ze er ook mee bezig of discussie zag ik een tijd terug bij toeval,...

Re: FFR GTM veel sportwagen voor relatief weinig en supersnel.

Geplaatst: 10 feb 2010, 13:20
door Petrolhead Tom
Wat een gaaf ding!!! :clap: